Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Kpc21 pisze:A przejazd na Widzewskiej podczas zagłębiania linii kolejowej będzie przez jakiś czas zamknięty.

Będzie bezpowrotnie zlikwidowany.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Obecna obsługa dw. Widzew jest dobra i nie potrzeba kolejnych linii w stylu D1. Spod dworca można dojechać w każdy ważniejszy zakątek miasta, a to, że autobus gdzieś utknie (w szczycie i wcale nie musi) nie oznacza, że nie stanie w korku na Edwarda albo bliżej centrum. Natomiast pomysł z puszczeniem autobusu przez Widzewską można wyśmiać. Przecież tam jest często korek większy niż na Niciarnianej! Już widzę to 12 minut. Widać, że nie byli w terenie, tylko rysują po mapie.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Typowy przykład ustalania trasy linii autobusowej "pod siebie", na zasadzie: bo ja tak jeżdżę to niech mi dadzą autobus.

Bez korków i świateł? A korki na Narutowicza przed Kopcińskiego w godzinach szczytu i wyjazdów tramwajów z Telefonicznej...

Tak jak napisał Kpc21 - tę relację obsługuje linia 9, w dodatku już niedługo po wyremontowanym i wydzielonym w całości torowisku.

Jeśli chodzi o autobusy na Stokach, jedyne z czym bym tam teraz kombinował to obsługa kompleksu CKD: przystanek dla wzmocnionego 58A bliżej szpitala od strony Pomorskiej albo wjazd kieszonkowy pod Instytut Stomatologii. Jednak nie wiem czy jest tego większy sens, gdyż inwestycja została wykonana typowo "pod samochody", którymi można zaparkować praktycznie przy samych drzwiach szpitala.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie każdy pacjent ma samochód.

Co się w ogóle dzieje z tą inwestycją? Już to mieli otwierać, przenosić wydziały z innych szpitali, a cały czas jest tam tylko stomatologia i psychiatria. I jakieś sale wykładowe. Czy zanosi się na kolejne kilkadziesiąt lat trwania budowy? W końcu pobijemy średniowieczne katedry. Z XXI-wieczną technologią.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

W tym roku ma przenosić się ortopedia z Drewnowskiej. Generalnie zrobił się problem, bo budynek nie spełnia wymogów technicznych dla współczesnego szpitala (za małe windy, za duże nachylenia zjazdów na sale operacyjne, słaby poziom zabezpieczeń przeciwpożarowych). Na korektę tego wszystkiego potrzeba by kolejnych wielkich pieniędzy (szczegóły opisywała Wyborcza kilka miesięcy temu).

Na chwilę obecną z CKD zostało tylko CD, bo otwarto niedawno część dydaktyczną, przeniesiono zdecydowaną większość wykładów dla studentów UM-edu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A szpitale, które budowano dużo wcześniej niż 30 lat temu, warunki te spełniają?

Niech nie przesadzają. Ten szpital jest budowany od 30 lat i wypadałoby to uwzględnić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Nie zawsze, ale żeby uzyskać dopuszczenie w danym dniu, trzeba spełniać standardy na ten dzień. Podobnie jak z przystankami podwójnymi przy >30 kursach/h. Nikt nie każe przebudowywać starych tras, ale nowe nie dostaną dopuszczenia do ruchu. Dura lex, sed lex Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale remont ŁTR-u rozpoczął się i zakończył kilka lat temu. A szpital budują już przeszło 35 lat. Gdy rozpoczęli budowę, przepisy były inne. Czy w związku z tym mają zmieniać wszystkie projekty i konstrukcję stojącego już budynku?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zmieniło się na pewno przeznaczenie konkretnych kondygnacji. Po latach przestojów trzeba było od nowa robić dokumentację, a wtedy już przepisy się zmieniły.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Od poniedziałku 12 marca zmienioną trasą pojedzie autobus MPK linii 77. Jak twierdzi ZDiT, zmiana trasy ma na celu poprawę dojazdu do zakładów zlokalizowanych przy ulicy Technicznej.

Z pętli Rembielińskiego do skrzyżowania ulic Puszkina i Technicznej, autobusy będą kursowały bez zmian. Dalej pojadą ulicami: Techniczną, Manewrową i Puszkina. Następnie dotychczasową trasą do pętli Dworzec Łódź Widzew. Korekta dotyczy wyłącznie wskazanego kierunku jazdy.

- Ponadto uruchomione zostaną dwa nowe przystanki: Techniczna - Puszkina w kierunku wschodnim (po skręcie w prawo z ulicy Puszkina) oraz Techniczna 6 w kierunku północnym (na końcu istniejącej zatoki parkingowej) - mówi Agnieszka Lubiatowska, rzecznik prasowy ZDiT.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Zmiana będzie obowiązywać przez wszystkie dni czy tylko w dni robocze?
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

W robocze i soboty. Jest napisane.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Dzięki, nie wchodziłem na linkowany artykuł sądząc, że jest zacytowany w całości tutaj.
jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 665
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: jelcz2612 »

Od 1 kwietnia linia 90 obsługiwana taborem z nowych sadów.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

jelcz2612 pisze:Od 1 kwietnia linia 90 obsługiwana taborem z nowych sadów.

Czyli pewnie ZEA-1 na 97.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Pewnie tak. Obrazek

Z 90 to jednak dobra decyzja. Przynajmniej poprawi się nieco regularność kursów. Co prawda jest już w miarę w porządku(Solarisy zdecydowanie podratowały sytuację, wcześniej to lepiej nie mówić) ale teraz powinno być jeszcze trochę lepiej Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nic się nie zmieni. Na 90 dominują Solarisy, często są też Volvo 7700. Jak wejdą Sady to owszem, będą Conecto, ale równie dobrze może się zjawić stare Citaro z odgłosem padającej muchy albo wysłużona O405N.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

O405N w ruchu liniowym są chyba tylko 4 sztuki, więc jest małe prawdopodobieństwo, że się akurat trafi, choć oczywiście jest to możliwe. Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Post autor: Steint »

O405N na lini 50 jeździ praktycznie codziennie.

Ogólnie próbowałem e-mailować do ZDiT oraz MPK z prośbami o podstawianie autobusów przegubowych na 50 do Rzgowa w oznaczonych kursach, niestety nie dostałem od nich jakiejkolwiek odpowiedzi .
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Odpiszą Ci, że to zależy od władz Rzgowa itd. ZDiT nie wymusi na Rzgowie, żeby zamówił długie autobusy w godzinach szczytu czy w wybranych kursach.
Zablokowany