Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

hoxil pisze:To, że z 59 można się przesiąść w 73 i 79 staje się zbędne.

Z 89 też można się przesiąść na 73. Zlikwidujmy 59.
cichtom
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: czw 21:47, 15 lis 2012

Post autor: cichtom »

Nowe 65 i 85 to likwidacja 59 i 79 plus zachowanie dawnych połączeń i
oszczędność.[/u]
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Ale powstaje nowy potworek - 65B. Poza tym 85/85A kursujące przez całą Łódź będzie tak samo "pewne" jak 96.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nowe 65 i 85 to likwidacja 59 i 79 plus zachowanie dawnych połączeń i oszczędność.

To nie oszczędność. To tylko zastąpienie jednego drugim.

Natomiast rozdzielenie 65 to tylko psucie tej linii nieatrakcyjną częstotliwością na oddzielnych odcinkach wariantów.
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

Chciałbym wrócić do problemu linii 58A. Czy niezasadne byłoby puszczenie tej linii przez Pomorską, dla obsługi podróżnych jadących 15?

Opcje:

1) Połączenie ze Smutną i wycofanie w czasie kursowania 56 z pętli kieszonkowej (plusy: usprawnienie komunikacji w rejonie PKS, minus brak łączności z Narutowicza i przystankami przesiadkowymi)

2) Połączenie z Placem Dąbrowskiego poprzez Uniwersytecką, Pomorską (minus korki na Pomorskiej)

3) Połączenie przez Matejki z przystankiem w okolicach Wydziału Zarządzania. (minus wąska Matejki)

Co sądzicie?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Bamil, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Ale w czym jest "problem linii 58A"? Absolutnie nie widzę sensu pchania autobusu na Pomorską, a tym bardziej przez Rondo Solidarności. W ul. Matejki nikt zdrowo myślący autobusu nie wpuści.
Ewentualnie wg 1. opcji: Szpital-Czechosłowacka-Konstytucyjna-Narutowicza-Kopcińskiego-Palki do Smutnej (zamiast 56), później powrót Palki, Uniwersytecką, Jaracza do pl. Dąbrowskiego.
Tylko kto byłby chętny na takie połączenie?
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Ja też niezbyt widzę sens pchania 58A na Pomorską. Ale samej 56 bym się przyjrzał - wjazd w Smutną do WORDu to kolejny "kwiatek" w postaci wyginania linii na zasadzie: tam chcą autobusu, puśćmy to i to. I nieważne, że linia ta jest kompletnie dla rejonu Arturówka nieatrakcyjna.
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

Adamix pisze:Ale w czym jest "problem linii 58A"?

Braku obsługi Pomorskiej. Podróż 15 nie pozwoli na przesiadkę na 58A, z uwagi na to, że nie ma logicznego przystanku (zazwyczaj Z puszczano pod szpital i wtedy była obsługa Narutowicza, poprzez przystanek przy Konstytucyjnej i przesiadki z 12). Tego przystanku brakuje, a moglibyśmy go uzyskać właśnie na Lumumbowie.

Nie ma konieczności, aby ta linia jeździła poprzez Radiostacje, dlatego też można ją nieco zmodyfikować. Abstrahując od stanu ulic najlepsza jest Matejki, ale stwierdziłeś, że nie da rady.

Biorąc te argumenty pod uwagę, proponuję:

Szpital-Mazowiecka-Czechosłowacka-Małachowskiego-Konstytucyjna-Narutowicza-Uniwersytecka-Pomorska-Szpital

Wtedy nie ma problemu korku na Pomorskiej i jednocześnie mamy obsługę o której mówię.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Bamil, łącznie zmieniany 5 razy.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Bamil pisze:Braku obsługi Pomorskiej. Podróż 15 nie pozwoli na przesiadkę na 58A,
Ale Pomorska jest obsługiwana właśnie przez 15(A) z częstotliwością zdecydowanie lepszą niż 58A kursujące tylko w dni powszednie. Ponadto po Pomorskiej jeździ dużo dodatkowych składów do i z zajezdni.

Kto i po co miałby się przesiadać z 15 na 58A i odwrotnie? Jeśli chodzi o pacjentów Instytutu Stomatologii i studentów UMedu uważam, że 58A nie rozwiąże ich problemów, należałoby wybudować porządne przejście z przystanku do CKD "ścieżką zdrowia" zamiast wycieczki wzdłuż Pomorskiej naokoło. Wsiadających na przystanku Pomorska-szpital można policzyć na palcach jednej ręki...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Może chodzi o połączenie międzywydziałowe UŁ między Narutowicza a Pomorską. Teraz tylko własne nogi kursują.
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

@Adamix Żebyśmy się dobrze zrozumieli, ja rozumiem niedoskonałości systemu, można podyskutować np. o zmianie 54 i jeździe przez Konstytucyjną, Narutowicza (nie mówię, ze to dobry pomysł, jeden z wielu), ale w tej rozmowie chodzi o wyciśnięcie jak najwięcej z 58A, wiedząc, że to, patrząc generalnie, nie jest najlepszy układ.

58A to linia wybitnie przesiadkowa i moim zdaniem trzeba umożliwić jak najwięcej takowych przesiadek. Jazda Pomorską to możliwość przesiadki z 15(A), a doliczając częstotliwość tramwaju jest to dodatkowy atut, zgrania przesiadki tak, aby oczekiwanie było jak najkrótsze.

@SEC Przy okazji mamy trochę korzyści pochodnych, m. in. tę wymienioną przez Ciebie czy połączenie okolic Tamki z Narutowicza, połączenie z tamtejszą Biedronką Radiostacji, ale to drobnostki.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Bamil, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolanko50
Coś mówi
Posty: 38
Rejestracja: sob 18:49, 23 lip 2011
Lokalizacja: Łask

Post autor: Kolanko50 »

Dlaczego linia autobusowa 57 nie jeździ jak przed budową Łódzkiego odcinka ŁTR-u (chodzi mi konkretnie o to dlaczego akurat Ul.Wólczańską a nie przez Pl.Niepodległości) Czy tarasowałaby punkt przesiadkowy?
Jaki był powód wywlekania linii 56 w 2008 r. z Pl.Dąbrowskiego na Wydawniczą ? Czy nie mogła odjeżdżać w latach 2008-2011 z Dworca Fabrycznego a potem znów z Pl.Dąbrowskiego?
Nafazowany Bercik
Coś mówi
Posty: 34
Rejestracja: śr 23:17, 12 lut 2014
Lokalizacja: Grembach/Nowosolna

Post autor: Nafazowany Bercik »

O to jak bym zrobił reorganizację linii(jeśli jakieś linii nie podałem to ona jest bez zmian)

50A:Wydłużenie linii do Dworca Kaliskiego, trasa taka sama co 50 tylko do Gadki
51B:Likwidacja
53:Zwiększenie częstotliwości kursów do Brzezin
54:Wydłużenie do Brzezin, choć nie wiadomo czy Brzeziny będą chciały drugą linię
56:Powrót na Pl.Dąbrowskiego
58:Zwiększenie częstotliwości.
58A:Likwidacja
60:Połączenie z 60B i taka trasa Pl.Dąbrowskiego-Narutowicza-Uniwersytecka-Palki-Strykowska-Imielnik Stary-Dobieszków-Michałówek-Dobra-Sosnowiec-Corning-Stryków-Stryków Dworzec PKP i zwiększenie częstotliwości kursów do Strykowa
60B:Likwidacja i połączenie z 60
62A:Likwidacja
64:Wydłużenie linii do Rokicińskiej albo Dworca Łódź Widzew
65:Przeniesienie krańcówki z Lotniska na Zajezdnię na Nowych Sadach
65A:Likwidacja
68:Nie mam pojęcia i tu jeszcze myśle nad tym
70:jedyna korekta to taka żeby zrobić przystanki w drodze do Ptaka,
71:Przeniesienie krańcówki z Tatrzańskiej na Stację Łódź Dąbrowa
71A:Likwidacja
72:Wydłużenie do Pasażu Łódzkiego
75:Więcej przegubowców, myśle że przydały by się
77:to samo co 72, czyli wydłużenie do Pasażu Łódzkiego
82A:Wydłużenie do Feliksina, za 90
85/85A:mała korekta trasy zamiast przez Służbową to prosto Rokicińską do Janowa/Della
84A:przeniesienie krańcówki z Szczecińskiej na Rojną
90:Wydłużenie do Bedonia albo Justynowa
91B:Likwidacja, linia totalnie nie potrzeba
93:Wydłużenie do Rzgowa, jeśli dało by radę...
94:Normalna częstotliwość, to jedyne co by się zmieniło.
95A:Przeniesienie krańcówki na Stację Łódź Dąbrowa
97:Nowa linia do Konstantynowa, trasa:Dworzec Łódź Kaliska-Włókniarzy-Bandurskiego-Krzemieniecka-Konstantynowska-Łódzka-Plac Kościuszki albo Dworzec Łódź Kaliska-Włókniarzy-Bandurskiego-Waltera-Janke-Maratońska-Sanitariuszek-Kolejowa-1 Maja-Łaska-Plac Kościuszki

co o tym myślicie?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Nafazowany Bercik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A jakieś uzasadnienia? Część zmian rzeczywiście sensowna (choć takie wydłużenie trasy 60 w kursach do Strykowa czy zabranie 85 spod stacji na Widzewie to głupota, podobnie jak zabranie jedynej linii spod północnego wejścia CKD UM), ale na nie wpadłby chyba każdy. Problem z nimi jest taki, że ktoś musiałby je jeszcze zasponsorować.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nafazowany Bercik
Coś mówi
Posty: 34
Rejestracja: śr 23:17, 12 lut 2014
Lokalizacja: Grembach/Nowosolna

Post autor: Nafazowany Bercik »

Jeśli chodzi o niektóre rozwiązanie, to zdaje sprawę ze ktoś by musiał je za sponsorować(co w Łodzi jest nie realne) ale może znajdzie się jakiś hojny wujek który da kasę.

dlaczego wydłużenie 60 przez część trasy 60B jest głupotą? ja tu głupoty nie widzę.

PS:Masz jakiś pomysł na linię 68? bo ta linia sprawia mi najwięcej kłopotów
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Nafazowany Bercik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To, że do Strykowa już teraz MPK jedzie się długo w porównaniu z PKS-em czy busami, a wytrasowanie tej linii przez Dobieszków jeszcze by to pogorszyło (może poza godzinami szczytu w piątek, kiedy zdarza się, że i bus pojedzie przez Dobieszków - a potem przez centrum Dobrej). Poza tym co z obsługą Dobrej Nowinej?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Trochę nonsensów. 51B, 71A, 62A, 91B-zostawmy te linie nawet jak nie ma tłumów. Komuś zawsze posłużą. Nie patrzmy ciągle na pieniądze, ale na dostępność komunikacji publicznej. To się bardziej opłaci niż używanie przez mieszkańców samochodów. Czemu ludziom z Feliksia chcesz 90 zabrać? Po co zmiana na 85 i dlaczego przenosić pętle na 65/65A? Po co zmiana na 64 i jakie wydłużenie skoro Twój pomysł ją skraca?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Nafazowany Bercik pisze:O to jak bym zrobił reorganizację linii(jeśli jakieś linii nie podałem to ona jest bez zmian)

50A:Wydłużenie linii do Dworca Kaliskiego, trasa taka sama co 50 tylko do Gadki
58:Zwiększenie częstotliwości.
64:Wydłużenie linii do Rokicińskiej albo Dworca Łódź Widzew
65:Przeniesienie krańcówki z Lotniska na Zajezdnię na Nowych Sadach
72:Wydłużenie do Pasażu Łódzkiego
77:to samo co 72, czyli wydłużenie do Pasażu Łódzkiego
85/85A:mała korekta trasy zamiast przez Służbową to prosto Rokicińską do Janowa/Della
84A:przeniesienie krańcówki z Szczecińskiej na Rojną
90:Wydłużenie do Bedonia albo Justynowa
91B:Likwidacja, linia totalnie nie potrzeba
94:Normalna częstotliwość, to jedyne co by się zmieniło.
97:Nowa linia do Konstantynowa, trasa:Dworzec Łódź Kaliska-Włókniarzy-Bandurskiego-Krzemieniecka-Konstantynowska-Łódzka-Plac Kościuszki albo Dworzec Łódź Kaliska-Włókniarzy-Bandurskiego-Waltera-Janke-Maratońska-Sanitariuszek-Kolejowa-1 Maja-Łaska-Plac Kościuszki

co o tym myślicie?
Linia 50A tak już jeździła.. Nie wiem, dlaczego ją tak skrucili..

Linia 58 zwiększenie częstotliwości się raczej nie opłaca. Zresztą linia jest obsługiwana przez KORO.

Linia 64: Jak sobię to wyobrażasz?

Linia 65: Powinno kursować pod lotnisko jak dotychczas. Ona jest chyba najważniejszą linią, skoro przejeżdża przez DW. Ł.-KALISKA.

Linie 72+77: Nie potrzebne, kursują autobusy bezpłatne, które są dość popularne..

Linia 85/A: Nie wiem, czy to dobry pomysł.. Chyba, że w zamian pojadą linie 90+91.

Linia 84A: A jaką trasą dokładnie?

Linia 90 dobry pomysł, 91B, czy ja wiem?

Linia 94 autentycznie mogła jeździć częsciej..

Linia 97: Do Konstantynowa jedzie tramwaj.

---
Ja bym dodał:
Zamiast linii 74 do Aleksandrów, ja bym ją nazwał 97. To naprawdę nie złe kiełbaszenie z trasami.
Linia 74A do Huta Jagodnica a Linia 74 do Nieśięcin..


Linia 78A: Zamiast do Rojnej, na Szczecińską.

Linia 87: Zamiast przez Aleksandrowską, skierował bym przez Rojną, albo może zupełnie nowym odcinkiem przez Grabieniec?
Nafazowany Bercik
Coś mówi
Posty: 34
Rejestracja: śr 23:17, 12 lut 2014
Lokalizacja: Grembach/Nowosolna

Post autor: Nafazowany Bercik »

To że do Kanzasu jezdzi tramwaj to czemu nie może autobus?

jeśli chodzi o 84A:to trasa mogła by być taka:11 Listopada-Włókniarzy-Aleksandrowska-Traktorowa-Rojna. albo 11 Listopada-Włókniarzy-Aleksandrowska-Szczecinska-Rojna

"Czemu ludziom z Feliksia chcesz 90 zabrać?"

w zamian będą mieli 82A, więc nie widzę problemu

z 64 to trochę gafę wałem, ale spoko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Nafazowany Bercik, łącznie zmieniany 2 razy.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Nafazowany Bercik pisze:To że do Kanzasu jezdzi tramwaj to czemu nie może autobus?

jeśli chodzi o 84A:to trasa mogła by być taka:11 Listopada-Włókniarzy-Aleksandrowska-Traktorowa-Rojna. albo 11 Listopada-Włókniarzy-Aleksandrowska-Szczecinska-Rojna

"Czemu ludziom z Feliksia chcesz 90 zabrać?"

w zamian będą mieli 82A, więc nie widzę problemu

W związku "konkurencji". Oba środki KM jeżdziły by z mniejszą obsadą pasażerów. No chyba, że trasa zupełnie była by tak, że tylko na początku się "spotykają", a później już nie.

Ja wiem, to może naprawde dziwny pomysł, ale co byścię powiedzieli na trasę 84A z Aleksandrowskiej dalej:
Traktorowa - Rojna - Kaczeńcowa - św. Teresy - Szczecińska - Wersalska - Szparagowa - Rydzowa - Rojna?
Zablokowany