Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
niedzielny
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: śr 14:59, 11 kwie 2007

Post autor: niedzielny »

M.C. pisze: Oj, bez przesady z tymi rzęchami. Akurat naszych autobusów, wstydzić się nie musimy.
No zależy na co patrzymy ;).
405tki i puszczające bąki pierwsze Citara do elity nie należą, a to jest przecież tabor Nowych Sadów, terenu Lki.
Wspomniano Volva. B10LA (moim zdaniem najlepsze niskacze jakie kiedykolwiek w MPK się znajdowały, pewnie długo nic się do tych wozów nie zbliży, nie mówiąc o porównywalności) zryto w 8 lat. 6-letnie 7000A swoję normy euro mają dawno w wydechu i pyrczą paskudnie. Ciekawe jak będzie z 7700A. No ale to też temat na inną dyskusję, bo i dochodzi jakość dróg, marka itd.

No ogólnie jest lepiej niż było z 2 lata temu, zgadzam się. Ale wiecie. Ja bym wolał, żeby robić regularne naprawy, tak by średnia życia wozu 15 lat uciągnęła, zamiast wydawać pieniądze na 50 autobusów w roku.

"Co do busa - pewno masz na myśli takie coś, jak linia MZK wypuszczona kiedyś na lotnisko w ramach promocji miasta Pabianic - jeździł MZK-owski Daewoo Lublin MZK#101. " Czy koniecznie Daewoo to nie wiem, ale myśl podobna, jakiś taki bus na 15 osób. I tym się już nawet MPK nie musi zajmować, a jakaś prywatna firma , o ile jest to opłacalne w ogóle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez niedzielny, łącznie zmieniany 1 raz.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

niedzielny pisze:Ja bym wolał, żeby robić regularne naprawy, tak by średnia życia wozu 15 lat uciągnęła, zamiast wydawać pieniądze na 50 autobusów w roku.
No z tym się zgodzę.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Wyobraźcie sobie, jakby to wyglądało, gdyby zamiast 'L' na Lotnisko skierować wybrane kursy '86' i '98' - zdecydowanie lepsze jest nawet Vero na 'L'.
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

MPK Łódź pisze:KOMUNIKAT

Od dnia 20 stycznia 2009r., na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, zostanie uruchomiony nowy przystanek autobusy Popiełuszki – Pływacka w kier. północnym dla linii 68, 69, 69A, 69B, 76, 80, 80A, 99, 99A, N2


KOMUNIKAT 11/09


Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 0-801 301 309


Mam nadzieję, że dobry temat wybrałem :)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Chyba też od jutra przystanek przy Przyjaźni zmieni nazwę na Chmielowskiego (przynajmniej na rozkładzie danej linii, bo w wykazie wszystkich przystanków jest już ta zmiana).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

Miałem nadzieję, że zapomnąObrazek
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Ja też.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Dla linii 64 przystanek na Augustów też przemianowali/przemianują na Wujaka
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Od dnia 1 lutego 2009r., na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, ulegną zmianie trasy autobusów linii 68, 75

P>KOMUNIKAT 12/09

linia 68
z Kusocińskiego do skrzyżowania Przestrzenna – Graniczna bez zmian, a następnie w lewo w ul. Graniczną, Prosta, Paradna, Matek Polskich, Paradna, Rzgowska – CHOJNY (nowa stała trasa autobusów linii 68 )

www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=2745

68 wydłużone na Chojny :D
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nareszcie!

Ciekawostka:
Odcinek Prosta/Ustronna - Chojny 68 pokona w 16 minut, 68 w 15...
Odcinek Chojny - Ustronna/Prosta 68 pokona w 15 minut, 62 w 14...

Mam nadzieję, że dokonają korekty. Na samym przejeździe ul. Prostą i Graniczną można jeszcze zaoszczędzić do 2 minut. Teraz trasa wydaje się bardzo długa.

Zmiana trasy może mieć częściowo związek z Ikeą - połączenie na Chojny i Retkinie z nieco lepszą częstotliwością.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jeśli '68' będzie robiło kółko wokół szpitala CZMP przez Matek Polskich, to się może luźniej w '62' zrobi. O ile rozkłady tych dwóch linii będą sensownie zgrane.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Przykładowe: przystanek Matek Polskich- Osiedle
62 odjazd 9:36
68 odjazd 9:33 I potem 20 minut luka Obrazek
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

68 - bardzo, bardzo dobra zmiana. Nareszcie kolejna część Rudy uzyska połączenie z tramwajem i a mieszkańcy jadąc w dowolną stronę, z jedną tylko przesiadką dojadą do centrum miasta. Szkoda, że wyciągnięto tę linię przez Matek Polskich. Tym większa szkoda, że rozkłady tej linii i 62 kompletnie nie są skoordynowane (w obie strony, w dni powszednie i weekendy). Czy można (kiedykolwiek) liczyć na poprawę?

Natomiast czasy przejazdów różnią się, bo nie zmieniano rozkładu 62. Szkoda pracy i druku na w miarę kosmetyczne poprawki. Lepiej żeby poprawili czas przejazdu i jednocześnie skoordynowali ją z 68 Obrazek

75 - linia jest coraz bardziej zakręcona i coraz bardziej "socjalna". Czy wciąż będą kursować na niej przeguby? Po co? Może wreszcie zostanie skierowana z Tatrzańskiej w Przybyszewskiego - nie będzie wykrętu, że przeguby są potrzebne z powodu podobnej trasy do 70-tki...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

geograf pisze:Szkoda, że wyciągnięto tę linię przez Matek Polskich
Po pierwsze, aby szpital i osiedle CZMP były lepiej skomunikowane z Chojnami. Po drugie, żeby w końcu z ul. Paradnej obie linie jechały tą samą trasą na Chojny. Co komu po 68 jadącemu inną trasą, co wiążę się ze skasowaniem dodatkowego biletu (tam ludzie jeżdzą na migawkach)?
geograf pisze:Czy wciąż będą kursować na niej przeguby? Po co?
Po to, że linia jest mocno oblegana i nie tylko na trasie 70, ale również koło giełdy kwiatowej, szpitala św. Jana Bożego i ul. Niciarnianej. A przede wszystkim to:
SEC pisze:Warto zaznaczyć, że stała trasa 75 po zakończeniu prac na ul. Trybunalskiej będzie wyglądała tak: SZPITAL CZMP - Graniczna, Prosta, Trybunalska, Kosynierów Gdyńskich, Rzgowska - ROKICIŃSKA.
Tak więc linia nie będzie powyginana.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 3 razy.
3gr
Niemowa
Posty: 2
Rejestracja: śr 18:28, 28 sty 2009

Post autor: 3gr »

przydałby się tylko dodatkowy przytanek na ulicy Granicznej między Ekonomiczną a Przestrzenna- byłaby to wygoda dla mieszkańców oraz ewentualny punkt przesiadkowy 68 i 75.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

SEC pisze:
geograf pisze:Czy wciąż będą kursować na niej przeguby? Po co?
Po to, że linia jest mocno oblegana i nie tylko na trasie 70, ale również koło giełdy kwiatowej, szpitala Św. Jana Bożego i ul. Niciarnianej
Z kolej nawet na trasie '70(A)' jest mocno oblegana na Tatrzańskiej.
Tak się tylko zastanawiam, czy '70(A)' wystarczy między Paradną a CZMP. Jak się będzie spóźniać, to będzie nieciekawie, '93' nie pomoże.
Czy na zmienionych liniach zmieni się ilość brygad?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 2 razy.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Czemu pozbawia się ludzi mieszkających na pozostałej części Granicznej komunikacji miejskiej? Nie było "popytu"? I czy 75 wróci na stałą trasę po remoncie Trybunalskiej? Zobaczcie jak słaba jest sieć komunikacji na terenie Górnej między Pabianicką a Rzgowską.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jak to się pozbawia? Na Granicznej zamiast 68, będzie 75.

Na 75 będzie 7 brygad, tyle co teraz.

Co do opóźnień na trasie 70 to w takich wypadkach jeszcze większe straty ma właśnie 75, bo dodając do tego kiepską częstotliwość w godzinach szczytu, nie ma co liczyć na tą linię. Na szczęście jest przerwa w remontach dróg i wszystko jeździ tak jak powinno.

Do CZMP naprawdę mało kto dojeżdza naokoło przez Paradną. Nawet gdy pasażerowie jadą już 75 to przesiadają się na Rzgowskiej na cokolwiek co jedzie prosto - 62, spóźnioną 70, 93. Dodając do tego, że wkrótce pod szpital jak i na osiedle będzie można dojechać również 68, zmiany są jak najbardziej na korzyść Obrazek.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 3 razy.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Aha. Myślałem, że 75 będzie ze Strażackiej wracać ulicą Kosynierów Gdyńskich do Rzgowskiej. No tak to dobry pomysł, ale nadal bym obstawiał za tym, żeby puścić tam 52 a 75 skrócić do Kurczaków.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Taka trasa 75 to trochę zataczanie koła. Jadąc z Widzewa do Rzgowskiej, cofalibyśmy się zaraz z powrotem na wschód. Mieszkańcy osiedli z okolic Kurczaków (Ogniskowa, itd.) na Dąbrowę chodzą pieszo przez Zapolskiej, bo jest szybciej (brakuje przebitej na wschód ul. Niższej z linią tramwajową, ale to dyskusja do innego tematu).
Trzeba dodać, że w chwili obecnej wielu potencjalnych pracowników zakładów na Granicznej, czy pacjentów szpitala św. Jana Bożego mieszka na Dąbrowie i 75 na proponowanej trasie powinno się sprawdzić.
Zablokowany