Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

taa... to zaraz wyśle projekt poprawek linii autobusowych na Dąbrowie ObrazekObrazekObrazek
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Ja bym wprowadził podjazdy w obu kierunkach linii N3 od skrzyżowania Paradna/Rzgowska/Kolumny :...-Rzgowska-Ustronna-SZPITAL C.Z.M.P.-Ustronna-Rzgowska-...
Po likwidacji 155 w ten rejon nie jeździ już nocny autobus.Nie wiem czy byliby tacy,którzy na tym skorzystają,może ktoś mieszkający niedaleko by się na ten temat wypowiedział.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Spójrz sobie na mape i zobacz, że krańcówka przy Szpitalu CZMP jest też bardzo potrzebna dla mieszkańców osiedla, nie tylko dla szpitala. Ludzie z osiedla mają tyle samo drogi na krańcówkę, co na al. Matek Polskich (obecnie N3) więc nie ma sensu zmieniać na stare. Jeżeli jednak się uprzesz nie wiem po co to odetniesz ulice: Paradną, Demokartyczną i Dubois od autobusu nocnego i zlikwidujesz jednoczesnie alternatywne nocne 62.

W skrócie: Na tamtym odcinku jest teraz najlepiej, nic nie należy zmieniac... oczywiście mieszkam w okolicy, a dokładnie to na tym osiedlu Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Primo: ulica Ustronna to betonowe płyty, szkoda autobusów, nb. w Kalonce zawracają na gumnie (chyba, że pod tą ziemią jest asfalt...)
Secundo: odpowiedź na wątpliwości Mortona
11: Zgierz-Pabianice; Zgierz-Chocianowice; Helenówek-Chocianowice; Helenówek-Pabianice; Chocianowice-Pabianice przez pl.Niepodległości
43:Stoki-Lutomiersk/Konstantynów/Zdrowie
69:Puszkina-Gilette przez Wedmanowej lub nie; Puszkina-Kusocińskiego przez Nowe Sady i przez Wedmanowej lub nie; Puszkina-Kusocińskiego omijające Nowe Sady i przez Wedmanowej lub nie
77:Rembielińskiego-Puszkina prosto Dąbrowskiego i Puszkina; przez Wedmanowej i Puszkina; przez Wedmanowej i Lodową; Zaj.Dąbrowskiego-Puszkina (jest zaznaczany w rozkładach, więc nie traktuję go jak kurs wyjazdowy)
Napradę musi być tego aż tyle? nie lepiej wprowadzić oddzielny numer linii?
Dopiero dziś zauważyłem, że jest o tym oddzielny temat
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Eh,nie dopisałem do końca trasy N3.Chodziło mi o to,że autobus jadąc zarówno od Paradnej jak i od Kurczaków będzie jechał Rzgowską do pętli przy szpitalu czyli :
N3-DUBOIS-...-Paradna-Rzgowska-Ustronna-CZMP-Ustronna-Rzgowska-...-SZCZECIŃSKA CMENTARZ
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Bezsensowany pomysł Obrazek Niepotrzebna strata czasu i na Rzgowskiej linia N3 w dwóch/czterech kierunkach. Pisałem, że mieszkam obok i autobusy z al. Matek Polskich to najlpsze rozwiązanie! Skończmy to - pomysł nie lepszy jak ten z autobusem na ul. Przedniej.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

A co z wjazdem "nocki" w ul.Kurczaki?? Tu nie ma już takiej sytuacji jak w przypadku al.Matek Polskich.Nie musiałyby wjeżdżać wszystkie kursy tylko wybrane,N5 i N6 też jeżdżą w wybranych kursach po nieco innych trasach.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Z Kurczakami się jak najbardziej zgadzam. Skoro 52 kursuje co 6-8 minut, to w nocy nie moze tam nic nie jeździć. Myślę, że co drugi kurs i będzie OK Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Moim zdaniem trasa 69 jest trochę bez sensu, a na pewno ma za dużo wariantów.
Mam propozycję - zrobić autobus pospieszny nr 31(lub dowolny inny) po najkrótszej trasie 69, tj Puszkina-Kusocińskiego z pominięciem Wedmanowej i Nowych Sadów. Zatrzymywał by się: przy al.Przyjaźni, Przybyszewskiego/cm., Lodowa/cm., Dąbrowskiego/Lodowa, Gojawiczyńskiej/Dąbrowskiego, dalej wszystkie przystanki do Obywatelska/JPII, do Maratońska/Obywatelska bez stawania i dalej wszystkie. Jeździłby w takcie 10/12 minut i w obsłudze wozami 12 metrowymi.
Nowe linie jeździłyby:
69: Kusocińskiego-Popiełuszki(BIS Nowy Józefów), Maratońska, Waltera-Janke, Nw Sady, Obywatelska, Politechniki-RLL (ewentualnie Pabianicka-pl.Niepodległości)
94: Puszkina-Przybyszewskiego, Lodowa (BIS Puszkina, Dąbrowskiego, Lodowa), Wedmanowej, Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego-R.Insurekcji Kościuszkowskiej
Rozkłady można by elastycznie dopasowywać do potrzeb
Może macie jakieś propozycje linii pospiesznych i co w ogóle sądzicie o tego typu połączeniach?
Co myślicie o autobusach 10- i 15-metrowych, sprawdziłyby się w Łodzi?
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

MPK mogło kupić zamiast 17 Jelczów M081MB, 7 10-metrowców i 10 Ver ponieważ na niektórych liniach obsługiwanych przez Vera tworzy sie tłok a 10-metrowce zawsze zabiorą więcej ludzi.
Kuba

Post autor: Kuba »

Chciałbym nanieść poprawki (z mojego punktu widzenia) do niektórych Waszych propozycji.

1. 96 - zwiększyć ilość kursów w godzinach szczytu lub rzeczywiście wprowadzić 96A na trasie JANÓW - PL. WOLNOŚCI

2. 98 - niech zostanie tak jak jest, czyli JNAÓW - NOWY JÓZEFÓW. Co z tego, że jest 86 wożące na Plac Dąbrowskiego. A mieszkańcy Widzewa, którzy tam pracują. Sam mqam kulku nzajomych z Janowa i Olechowa, którzy właśnie tam pracują, więc bez przesiadek, bezproblemowo moga się tam dostać.

3. 64 i 82: pomysł wydłużenia 64 do Andrespola/Andrzejowa jest głupi. Tak samo jak ten z linią 82 do Dąbrowy Przem. Pozostwić tak jak jest. Dlaczego? Linia 82 jest taka od zawsze i ludzie są przyzwyczajeni (zwłaszcza ci z Zakładowej). Sam często korzystam z tej linii jeśli chcę się dostać z Olechowa w rejon Kopcińskiego/Tuwima. Taka alternatywa dla 96. Jeśli chodzi o 64, to mieszkańcy Widzewa-Wschodu i Janowa, a także (po przesiadce z 90) Andrzejowa mają linię 85, która dowiezie ich w rejon ulic Strykowskiej, Wojska Polskiego, Spornej i Dworca PKS.

4. 72 - odrobinka więcej kursów w godzinach szczytu chyba nie zaszkodzi. Ja jednek w innej sprawie (może już poruszanej [?]).
Otóż są problemy z dojazdem z Janowa do szpitala ICZMP. Rozkłady są robione tak, że 70, która jest w tym przypadku autobusem "przesiadkowym", jest często ok. 2-3 minut wcześniej i na następny trzeba czekać 10 minut. Podobnie jest z 75. Chyba można byłoby to poprawić, bo często droga zajmuje mi powyżej godziny. Podobnie w druga stronę. Wiem, że można pojechać np. 96 lub 55 i przy Tatrzanskiej przesiąść się na 70, ale też często autobus "ucieka".

5. 55 - połączenie z lotniskiem powinno zostać, bo linia 65 łączy z północą Łodzi, a 55 ze wschodem (i po przesiadce, np. przy Tatrzańskiej także z południem). Rzeczywiście należałoby trochę uporzadkować te kursy "piątek", bo często jest, że po linii oznaczonej bez numerka, następny kurs z literką A jest po 6 minutach. Potem trzeba czekać ok. 15 min. i potem znowu 6. Jakby nie mozna było równo co 10 minut.

6. Pomysł z wydłużeniem linii 95 na Dąbrowę Przem. podoba mi się (tam jeszcze są przecież te krancówki u zbiegu ulic Dąbrowskiego/Puszkina, Lodowa/Wedmanowej czy Lodowa/Papiernicza)- więc można je jeszcze wykorzystać). Także pomysł z wydłużeniem 59 do Placu Dąbrowskiego (albo np. Wydawniczej - to tak ode mnie) też popieram.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Lodowa/Wedmanowej i Lodowa/Papiernicza zostaly przerobione na parkingi.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Postanowiłem się jednak zarejestrować, więc witam już oficjalnie wszystkich Użytkowników. Obrazek

Co do krańcówek:
Lodowa/Papiernicza - czasem spotykam zaparkowane auta, ale rzadko
Lodowa/Wedmanowej - jeszcze nigdy nie widziałem tam parkującego samochodu jak przejeżdżałem
Może mam takie "szczęście"...

Wrócę do pomysłów linii 98 i 55 w rejonie Lublika: ja postuluje, aby zostało tak jak jest. Już raz (po tej reformie w '01) MPK chciało aby 98 jeździło przez Waltera-Janke, Obywatelską, Politechniki do "centralu" i dalej normalnie. Musieli po krótkim czasie od wprowadzenia zrezygnować z tego pomysłu. 55 spełnia funkcję dowozu na Zarzew, Widzew i Janów, a linia L (która mogłaby kursować może troche częściej) dowozu do centrum. Więc po co 98 ma to robić?

A jeśli chodzi o 75 skręcające z Piłsudskiego/Rokicińskiej do Tesco, to wydaje mi się, że hipermarket musiał mieć w tym swoje "3 grosze", bo jest to pomysł trochę bezsensowny. Ludzie z Dąbrowy i Widzewa mają autobusy bezpłatne.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Jak zawsze przejezdzam Lodowa to na bylej krancowce stoja jakies auta. Przy Wedmanowej zaś nie parkuje na srodku, tylko w "uliczce" ktora zawracały autobusy.

PS: Witam Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Co za bzdura, widac ze dawno nie jechałes Lodową. Tam nie ma parkingu, a jak stoi jeden pojazd to najczęściej właściciela, który coś załatwia w salonie samochodowym.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ja na Lodowej (cm.) widziałem piach i zdemontowane szyny jak remontowali Smigłego-Rydza. To w dalszym ciągu teren MPK. Błagam Was! odczepcie się od 'L'. To linia specjalna Lotnisko-Centrum. W W-wie taką linię obsługiwały PLL 'Lot'. W tym autobusie nie może być żuli z piwem i śmierdzącymi pachami, ani nadmiaru szkolnej młodzieży (która nb. jest chyba podporą MPK mimo że kasuje ulgowe). Kierowcy jadąc z Lotniska specjalnie stają za przystankiem i starają się nie wpuszczać ludzi.
'95' wydłużone na Dąbrowę Przem. i Świtezianki mogłoby jeździć co 10 minut a nawet częściej
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kolejna wersja moich poprawek, tym razem wersja 2.0 Beta Obrazek

Poprawiłem trasę lini 64, 69, 90.
Oczywiście wszystkie poprzednie poprawki również są w tej wersji.


ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ


11: PABIANICE (WIEJSKA) – ZGIERZ: PLAC KILIŃSKIEGO + więcej kursów w nocy i nad ranem na odcinku Łódź-Pabianice.
11 A: CHOCIANOWICE – ZGIERZ: PAC KILIŃSKIEGO.
11 B: CHOCIANOWICE – HELENÓWEK
Tylko dlatego 11 B, ponieważ obecnie linia 11 A ma dwie trasy: z Chocianowic do Zgierza i z Chcoianowic do Helenówka i wielu osobą cięzko się „połapać”.

16: linia 46 + więcej kursów w nocy i nad ranem, możliwośc kursowania przez: Pabianicką, Piotrkowską, Wróblewskiego, Politechniki.
17: linia 43
17 A: linia 43 BIS (na wzór dawnej 17) + więcej kursów w nocy i nad ranem
Na wzór dawnej linii 17 STOKI – ZDROWIE.
18: CHOCIANOWICE (zdecydowanie) – Pabianicka, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW
Odciążenie linii nr 3. Na wzór dawnej linii 18.

54 i 54 A – zamiast na Wydawniczą to na Plac Dąbrowskiego?
Niestety, nie ponieważ jest już za dużo autobusów na Placu Dąbrowskiego, pozatym z Nowosolnej można dostać się do Placu Dąbrowskiego linią 53, a z okolic Skalnej linią 58. Wiem też na własnym przykładzie, że bardzo pomocne jest to, że 54 i 54 A dojeżdzają do „skrzyżowania marszałków”.

65: LOTNISKO – Pienista – Obywatelska, al. Włókniarzy
Powrót: taki sam – bez przejazdu przez Nowe Sady
większa częstotliwość, ze względu na usunięcie 65 A

65 A: usunięta

55: JANÓW – al. Hetmańska, Zakładowa, al. Książąt Polskich, Przybyszewskiego, al. Smigłego – Rydza, Milionowa, Przędzalniana, Tymienieckiego, Piotrkowska, Radwańska, al. Politechniki, Obywatelska, al. Waltera-Janke, Nowe Sady – ZAJEZDNIA NOWE SADY
Powrót: ZAJEZDNIA NOWE SADY – Nowe Sady, Elektronowa, Nowe Sady, al. Waltera-Janke, …
większa częstotliwość w godzinach szczytu, ze względu na usunięcie 55 A.

55 A: usunięta

69: ROKICIŃSKA - Puszkina, Przybyszewskiego, Lodowa, (w niedziele i święta Dąbrowskiego z pominięciem Wedmanowej), Wedmanowej, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Paderewskiego, al. Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady, al. Waltera-Janke, Maratońska - NOWY JÓZEFÓW.
Powrót: taki sam – również przez Nowe Sady
Większa częstotliwość kursowania do Nowego Józefowa. Chodzi tu głównie o kursy przez Nowe Sady. Proponuję częstotliwość co 60 minut.

69 A: ROKICIŃSKA - Puszkina, Przybyszewskiego, Lodowa, (w niedziele i święta Dąbrowskiego z pominięciem Wedmanowej), Wedmanowej, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Paderewskiego, Politechniki, Obywatelska, al. Waltera-Janke, Maratońska, Popiełuszki – KUSOCIŃSKIEGO.
Powrót: taki sam – również przez Nowe Sady

69 B: usunięta

56: prosto Strykowską
Szybsze połączenie z Aturówkiem.

67: PLAC DĄBROWSKIEGO – Rewolucji 1905 r., Uniwersytecka, Strykowska, Smutna, Doły, Telefoniczna, Janosika, Brzezińska, Zjazdowa – ŁUKASZEWSKA.
powrót: …, Uniwersytecka – PLAC DĄBROWSKIEGO
Dowóż ludzi z ulic Smutnej i Doły zamiast 56, dowóz ludzi z okolic ul. Bystrzyckiej, ułatwienie połączenia dzieciom ze szkoły przy ul. Janosika.

82: DĄBROWA PRZEMYSŁOWA – Dostawcza, Lodowa, Przybyszewskiego, Niciarniana, al. Piłsudskiego – WYDAWNICZA
powrót: WYDAWNICZA - Tuwima, Przędzalniana, al. Piłsudskiego, …
Lepsze połączenie Dąbrowy Przemysłowej z centrum.

64: SMUGOWA – Obrońców Westerplatte, Boya-Żeleńskiego, Wojska Polskiego, Brzezińska, Janosika, Edwarda, Czechosłowacka, Małachowskiego, Niciarniana, al. Piłsudskiego, Widzewska, Lodowa, Przybyszewskiego, Zakładowa, Rokicińska, Wieńcowa, Feliksińska, Dworcowa – FELIKSIN.
Jeżeli mieszkańcy Feliksina chcieliby szybciej dostać się na Widzew i do centrum proponuje, aby na ul. Rokicińskiej można sprawnie przesiąść się na linię 90.

64 A: SMUGOWA – Obrońców Westerplatte, Boya-Żeleńskiego, Wojska Polskiego, Brzezińska, Janosika, Edwarda, Czechosłowacka, Małachowskiego, Niciarniana, al. Piłsudskiego, Widzewska, Lodowa, Przybyszewskiego, Zakładowa – ANDRZEJÓW.
Jeżeli mieszkańcy Andrzejowa chcieliby szybciej dostać się na Widzew i do centrum zawsze mogą dojść kilkadziesiąt metrów do przystanku linii 90 przy ul. Rokicińskiej.

73: WYDAWNICZA – Tuwima, Struga, Zeromskiego, Więckowskiego, …
powrót: …, 1 Maja, Żeromskiego, Składowskiej-Curie, Zamenhofa, Nawrot, Przędzalniana, Tuwima
Brak połączenia okolic ul. Kasprzaka z centrum miasta, linia 8 nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ z okolic ul. Pietrusińskiego i skrzyżowania Kasprzaka/Drewnowska jest za daleko do przystanku tramwajowego al. Włókniarzy/Długosza.

74: PLAC DĄBROWSKIEGO – Składowa, Kilińskiego, Tuwima, …
Powrót: …, Zamenhofa, Sienkiewicza, Narutowicza – PLAC DĄBROWSKIEGO.
Ze Złotna jest już połączenie do ul. Wydawniczej – linia 83, brakuje natomiast połączenia z okolicą Placu Dąbrowskiego i Dworca Fabrycznego.

81: podobnie jak 87:
…, Pojezierska, al. Włókniarzy, Św. Teresy, Brukowa, …
Skończy się problem z migawkami na liniach 81/87. Jeżeli chodzi o przystanek przy „Tesco” na ul. Pojezierskiej na którym obecnie zatrzymuje się autobus 81 to przed al. Włókniarzy jest podobny przystanek dla liń 81, 87 i 99 – bez problemu można do niego szybko dojść, pozatym klienci hipermarktu i tak głównie korzystają z autobusów bezpłatnych.

72: zwiększenie częstotliwości kursowania w soboty, niedziele i święta co 20 minut. Zdecydowanie częstotliwość co 40 minut w niedziele to absurd!

90: ROKICIŃSKA – Rokicińska, Andrespol: Rokicińska – ANDRESPOL.
zwiększenie częstotliwości kursowania w dniach roboczych co 20 minut – najszybsza linia łącząca Widzew z Andrzejowem i stała częstotliwość w soboty, niedziele i święta co 30 minut.
Linia stanie się bardziej oblegana.

93: dodanie drugiej brygady w dzień roboczy.
Ludzie w godzinach szczytu (w ciągu roku szkolnego) nie mieszczą się w Mercedesa Citaro, a co dopiero w Jelcza Vero, które teraz obsługuje tą linię.

95: DĄBROWA PRZEMYSŁOWY – Dostawcza, Lodowa, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Plac Niepodległości, Piotrkowska, al. Kościuszki, Zachodnia, Łagiewnicka – RONDO POWSTAŃCÓW 1863 R.
Lepsze połączenie Dąbrowy Przemysłowej z centrum.

95 A: DĄBROWA - Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Plac Niepodległości, Piotrkowska, al. Kościuszki, Zachodnia, Łagiewnicka – RONDO POWSTAŃCÓW 1863 R.

59: PLAC DĄBROWSKIEGO – Jaracza, Zachodnia, …
powrót: …, Zachodnia, Próchnika, Rewolucji 1905 r. – PLAC DĄBROWSKIEGO.
Połączenie Radogoszcza, w tym dużego osiedla Jagiełły z Placem Dąbrowskiego i Uniwersytetem Łódzkim.

68: CHOJNY – Rzgowska, Graniczna, …
Ludzie, aby dojechać z okolic ul. Przestrzennej do centrum często muszą się przesiadać dwukrotnie – najpierw na 70, później na trwamwaj. Wiem, bo mieszkam w okolicy.

70: bez zatrzymania na przystanku Rzgowska/Zagłoby
Przystanek ten jest położony obok krańcówki CZMP i nikt z niego praktycznie nie korzysta. Można dzięki temu skrócić czasowo trasę do Ptaka.

77: krańcówka przy Rembielińskiego przeniesiona pod centrum handlowe „Pasaż Łódzki”.
Dowóż mieszkańców do tego centrum z Widzewa, Dąbrowy, Zarzewa i okolic ul. Piotrkowskiej. Dzięki temu może też wzrosnąc oblegalność tej lini.

6: trochę zmieniona trasa:
…, Krakowska, Rąbieńska, Traktorowa, Aleksandrowska (ew. Rojna, Rydzowa), Szparagowa, …

97: trochę zmieniona trasa
DWORZEC ŁÓDŻ-KALISKA – al. Włókniarzy, Bandurskiego, Krzemieniecka, Krakowska, Rąbieńska, Antoniew, Rąbień, os. Zielony Romanów, Aleksandrów Łódzki: Konstantynowska, Pabianicka, 11 Listopada – PLAC KOŚCIUSZKI.

L: …, Sienkiewicza, Składowa, Uniwersytecka, Strykowska, Wojska Polskiego, Brzezińska, Śnieżna, Stokowska – CENTRUM HANDLOWE M1 (linia kursująca w ciągu całego dnia, co 30 minut, podobnie w soboty, niedziele i święta). JEDNA/DWIE BRYGADY WIĘCEJ.
Połączenie Dołów (cmentarze, ul. Wojska Polskiego), zakładów przy Śnieżnej i centrum handlowego M1 z centrum miasta i Dworcem Kaliskim – 53 to za mało, dodatkowo zmiana trasy lini 67.

N8: linia 46 BUS, ale nie przez Radogoszcz-Zachód tylko prosto Zgierską do Zgierza (Staffa) zamiast do Ozorkowa.
Brak nocnego połączenia Łodzi z największym zgierskim osiedlem.

Propozycja zmiany nazwy krańcówek na bardziej intyicyjne:
Dworzec PKS Północny – SMUGOWA
Nie ma już tego dworca!
Stokowska – CENTRUM HANDLOWE M1
Switezianki – OS. RADOGOSZCZ-WSCHÓD
11 Listopada – OS. RADOGOSZCZ-ZACHÓD
Ponadto nazwa krańcówki 77 to PASAŻ ŁÓDZKI


OTO TRZY INNE PROPOZYCJE, KTÓRE MOGŁBY BYĆ ZREALIZOWANE GDYBY ZNALAZŁ SIĘ NA NIE TABOR/PIENIĄDZE:

10: OS. OLECHÓW – al. Hetmańska, Rokicińska, al. Piłsudskiego, al. Mickiewicza, al. Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska, Wyszyńskiego, Smulsko – NOWY JÓZEFÓW,
Wtedy 98 będzie kursowało tylko do Maratońskiej.

59: ROKICIŃSKA – Rokicińska, al. Piłsudskiego, Niciarniana, Konstytucyjna, Narutowicza, Jaracza, Zachodnia, …
Powrót: …, Zachodnia, Próchnika, Rewolucji 1905 r., Sterlinga, Plac Dąbrowskiego, Narutowicza, …
Lepsze połączenie z centrum klinicznym, bezpośrednie połączenie Widzewa, osiedla studenckiego, Uniwersytetu Łódzkiego (w tym Plac Dąbrowskiego) z Radogoszczem i okolicami ul. Zgierskiej (np.: wielkie osiedle Jagiełły), rozładowanie lini 96 na odcinku w centrum.

94: PLAC NIEPODLEGŁOŚCI – Pabianicka, Ksawerów: Łódzka, Szkolna, Pabianice: Konstantynowska, Partyzancka, Sikorskiego, Nawrockiego, 20 Stycznia, Waltera-Janke, Nawrockiego, Grota-Roweckiego, Orla, Śniadeckiego, Jana Pawła II, Wiejska, Łaska – DWORZEC PKP.
Połączenie akademii rolniczej w Ksawerowie, pabianickich zakładów (okolice ul. Partyzanckiej, Grota-Roweckiego), dużych osiedli Kopernika, Konopnickiej, Salwy, cmentarza i szpitala w Pabianicach z Łodzią.
Linia co 30-60 minut.


Już jako obowiązkowe zadanie radzę wprowadzić bardziej czytelne rozkłady jazdy – chodzi o linie „A”. Patrzać na przykład na rozkład linii 70 na Dworcu Fabrycznym widzimy, że prawie wszystkie kursy mają dopisane „A”. Prawie? Ponieważ wśród nich Z TRUDEM odnajdujemy te, które odbywają się wydłużoną trasą do Centrum handlowego Ptak. Rozkłady są wogóle nieczytelne! Proponujemy stworzyć zasadę: linia „A” – mniej kursów. Wtedy z łatwością na przykładzie linii 70 i innych odnajdziemy właściwy kurs.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Już nie pamiętam, ale ktoś napisał w sprawie wydłużnia linii 77 z Rembelińskiego do Dw. Łódź-Kaliska (przez Geant/Pasaż Łódzki), że z al. Jana Pawła II nie można skręcić w Parkową. Owszem - nie można, ale mozna skręcić na parking przed CH, a stamtąd (od strony północnej) prowadzi bezpośrednio prosta droga do Radwańskiej (niejako jej wydłuzenie).

A jesli chodzi o poprawki Adriana, to ja osobiście uważam za dobry pomysł, ale bardzo bym chciał, aby linie 55, 98, 82 i 64 zostawić w spokoju (zwłaszcza w kwestii odpowiednio: Lotnika/zaj. MPK, Nowego Józefowa/Maratońskiej, Andrzejowa/Dąbrowy Przem. i Czajkowskiego/Andrzejowa). Ewentualnie wydłużyć 82 do Andrespola, ale może gmina tego nie che. Poza tym proponuję jeszcze inne wydłużenie tej linii, więc po dwóch wydłużeniach może byłaby za długa, ale o tym niżej.

Jeśli chodzi o 96 to jeżdząc nią zobaczyłęm taką tendencję (głównie w godz. szczytu): autobus w kier. Rojnej zapełnia się na Janowie, Olechowie i Zarzewie, następnie sporo ludzi wysiada przy Tatrzańskiej, Tuwima i Narutowicza i robi się wtedy dużo luzu. Dochodzi do tego jeszcze Piotrkowska, gdzie też sporo osób wysiada. Zapełnia się dopiero na Lutomierskiej przy Zachodniej, Klonowej i jeszcze dalej (zwłaszcza przez starsze osoby). I jest tłoczno do samej krańcówki na Rojnej. Tak więc w tym przypadku w centrum nie jest (o dziwo) aż tak tłoczno (choć zdarzają się sytuacje wyjątkowe).
W związku z tym wpadłem na pomysł, aby linię 82 wydłuzyć do Pl. Dąbrowskiego (lub jeśli nie ma miejsca to do Dw. Łódź-Fabryczna). To by odciążyło trochę linię 96 na odcinku do pl. Dąbrowskiego. Nawiązując też do pomysłu wydłużenia 59, zwolniło by się przy tym miejsce na Wydawniczej dla tej linii, a pasażerowie chcący dostać się na Widzew (Rokicińską) mieli by do dyspozycji przesiadke na 9 lub 85.

Gorzej jest trochę z linią 96 w drugą stronę. Tutaj już przy Klonowej jest prawie pełen autobus i do tego dochodzą ludzie z Legionów i Piotrkowskiej. Tłum panuje aż do Zarzewia, gdzie od Tatrzańskiej do Lodowej stoponiowo się zmniejsza. I tu chciałem niejako nawiązać do pomysłu, aby linię 7 przekierować na Lodową, gdyż mogłoby to pomóc odciążyć linię 96.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Co do propozycji zmian w komunikacji miejskiej Adriana mam dużo zastrzeżeń:
16 zamiast 46: ja bym nie zmieniał numeracji linii podmiejskich na miejskie bo mnie linie 4x zawsze kojarzyły sie z podmiejskimi, ponadto według mnie niepotrzebnie chcesz wydłużyć i tak długą już trasę 46 puszczjąc ją przez piotrkowską po której jeździ już 11

65: według mnie dużo ludzi z radogoszcza jeździ na nowe sady więc chyba błedem byłoby zabierać im ten autobus bo to jest jedyny, który dojeżdża w te rejony z radogoszcza

55: jest to jedyna linia, która łączy południową i wschodnią część miasta z lotniskiem i niepotrzebnie chcesz ją skrócić do zajezdni na nowych sadach. Niedawno jechałem z lotniska linią 55. Po przylocie samolotu z Londynu już na krańcówce zostały tylko pojedyńcze miejsca siedzące więc według mnie skrócenie tej linii jest bezsensowne.

55A: uzupełnia linię 55 w godzinach szczytu i przy okazji zbiera ludzi pracujących na nowych sadach więc usunięcie jej na rzecz większej częstotliwości 55 nie jest dobrym pomysłem

56: moim zdaniem 56 powinno zostać tak jak jest

67: chyba nie potrzebnie chcesz 67 puścić po telefonicznej ponieważ jeździ tam już 56 które skręca w doły a na dalszym odcinku są aż 3 trawwaje w tym 12 która jeździ co 6-7. Argumentowanie ze dzieci do szkoły beda jeżdzic 67 mnie nie przekonuje bo po janosika jeździ juz 64 w dodatku jak juz wczeniej wspomniałem na telefonicznej sa 3 linie tramwajowe

82: skrócenie 82 do dąbrowy przemysłowej nie jest dobrym pomysłem bo według mnie mało kto będzie nią jeździł. Duża większość ludzi którzy jeżdżą 82 to są ludzie z andrzejowa więc zabranie im tego bądź co bądź chyba jedynego autobusu którym mogą dojechać do centrum byłoby złym posunięciem i sami ludzie niezgodziliby się na to.

64: po pierwsze nie wiem dlaczego twierdzisz że dworzec łódź północny nie instnieje ponieważ on istnieje i ma się dobrze bo cały czas stacjonują tam pks-y. po drugie zabranie ludziom jedynej linii odjezdzajacej z czajkowskiego i jadacej po augustów byłoby dużym błędem. Pamiętam jaka była afera jak 85 wydłuzali z czajkowskiego na janow bo ludzie z tego osiedla nie mieli czym do centrum dojechac. Ponownego zabrania tym razem na dobre jakiegokolwiek autobusu z tamtej krancowki chybaby juz nie zniesli. A tak na marginesie z ulicy augustów takze ludzie jezdza. Puszczenie po lodowej i przybyszewskiego jest niepotrzebne bo tam juz cztery autobusy jezdza wiec moim zdaniem niepotrzebnie chcesz tylko wydłuzyc ta trase. Z feliksina jezdzi 90 przez andrzejow (do samego andrzejowa sa tez 91 i 82) i tam wiecej autobusów nie potrzeba.

73: okolice kasprzaka mają bardzo dobre połaczenie z centrum miasta, 78 można dojechac do zachodniej/legionow i tam przesiasc sie w 95, 96 lub 99 to było skrzyzowanie kasprzaka/drewnowska, dalej przy skrzyzowaniu ze srebrzyńska jest 7 która takze jedzie do centrum, skrzyzowanie z legionow: jest 9 i 13 ktore nie jada gdzie indziej jak do centrum, wydłuzenie 73 do wydawniczej jest zbędne

74: 83 nie jedzie na złotno tylko je omija skrecajac w rabienska a dalej traktorowa

77: moim zdaniem ludzie z widzewa zarzewa i dabrowy nie beda jeździć 77 do pasażu lódzkiego bo oni maja juz tulipana na piłsudskiego do którego moga dojechac bezpłatnymi autobusami

L: ta linia miała na celu połaczyc lotnisko z dwoma najwiekszymi dworcami tj. kaliskim i fabrycznym

10: przychylam sie do tej propozycji ale nie zgadzam sie co do 98. Ludzie z olechowa takze dojezdzaja na nowy jozefow.

co do innych Twoich propozycji nie mam zdania

Pozdrawiam
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Adrian pisze:10: OS. OLECHÓW – al. Hetmańska, Rokicińska, al. Piłsudskiego, al. Mickiewicza, al. Bandurskiego, Karolewska, Bratysławska, Wyszyńskiego, Smulsko – NOWY JÓZEFÓW,
Wtedy 98 będzie kursowało tylko do Maratońskiej.
Usunałem swoją poprzednią wypowiedź. W kwestii czy to ma być linia autobusowa czy tramwajowa zmylił mnie początek trasy, czyli Os. Olechów. Nie ma na al. Hetmańskiej i Rokicińskiej (do Augustów) przecież torowiska, a poza tym temat dotyczy linii autobusowych.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Zablokowany