Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

To ma być linia tramwajowa Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ja również mam propozycję co do zreorganizowania linii autobusowych w Lodzi.
50-bez zmian
51/A-bez zmian
52-bez zmian
53-bez zmian
54/A-jestem przeciwko, aby te linie skręcały w Piłsudskiego, bowiem powodują one utrudnienie w ruchu, tworząc niepotrzebne lewoskręty. Poza tym na Piłsudskiego jest za dużo lini autobusowych. Linie te mogłyby dojeżdzać do Placu Dąbrowskiego. 58 moznaby skasować, zaś wariant 54A, kursował by po trasie 58 przez osiedle na Stokach, a 54 prosto Pomorską do Placu Dąbrowskiego, oczywiście jak teraz przez skalną.
55 i 55A-bez zmian, po zwiększeniu ruchu na Lotnisk zlikwidowanie 55A
56-bez zmian, zwiększenie częstotliwości w sezonie letnim
57-bez zmian, choć wg mnie taka częstotliwość na Marysińską to za dużo
58-likwidacja
59-bez zmian, choć linię tę możnaby skasować i wydłużyć 95 do Switezianek. Radogoszcz wschód nie utraciłby połączenia z Pl. Wolności, no parę metrów od Zachodniej. Poza tym są tramwaje. Do cmentarza na Zgierskiej jedzie 79 i 89. 95 dałoby sprawne połączenie jadąc Lagewnicką do Zachodniej.
60 i 60A bez zmian, choć możnaby skrócić do Dworca Północnego, ze względów oszczędnościowych, po drodze można się przesiąść w 51/A i 56, które razem jeżdżą dosyć często.
61-bez zmian
62-bez zmian
63-bez zmian
64-kiedyś się zastanawiałem nad jej korektą i puszczeniem prosto Niciarnianą-Przybyszewskiego i dalej jak 82 do Andrzejowa.
65/A bez zmian, podobnie jak 55A
66-bez zmian
67-bez zmian
68-bez zmain
69/A/B-bez zmian
70/A-bez zmian, choć wiele lat temu chodziły pomysły, że Cmentarz na Gadce Starej będzie miał drugie wejście i będzie tam 70 jeździć. To byłby dobry pomysł.
71-bez zmian, choć mogłoby mieć pętle jak 92 na Dąbrowie
72-bez zmian, choć to trochę dziwna linia.
73-bez zmian
74-swego czasu myślałem nad skróceniem do Dworca Kaliskiego
75-bez zmian, choć miała jechać Przybyszewskiego-Lodową-Widzewską-Wałową na Rokicińską
76-bez zmian
77-bez zmian
78-bez zmian
79-wydłużenie do Dworca Kaliskiego. Po to ta pętla zostala zbudowana
80-bez zmian
81 i 87-bez zmian
82-likwidacja
83-bez zmian
84-bez zmian
85-bez zmian
86-bez zmian
88/A-bez zmian
89-Do Dworca Kaliskiego
90-bez zmian
91/A-bez zmian
92-bez zmian
93-bez zmian. więcej brygad, choć możnaby 70A wydłużyć i skasować.
95-Do Switezianek i Dąbrowy przemysłowej
96-bez zmian
98-bez zmian
99/A-bez zmian
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

58 opwinno zostać (ze zwiększoną częstotliwością)
56 - chyba zwiększenie częstotl. niepotrzebne, chyba że puszczenie Vero...
59 i 95 dobrze im jak jest, ja zostawiłbym je w porządku.
71 - popieram! Bo to IMO dziwny pomysł, żeby linia nie miała pętli - w sensie miejsca, gdzie ma się chwilę na postój i ew. eyrównanie czasu.
74 - nie, ono ma obłożenie. Chyba że jakoś ją połączyć z 97 ale nie-e.
79, 89 - popieram.
82 - czemu? Coś puściłbyś w zamian? Jechałem ze dwa razy więc nei wiem jak frekw.
93 - tak, dodatkowa szczytówka.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

szymon5444 pisze:54/A-jestem przeciwko, aby te linie skręcały w Piłsudskiego, bowiem powodują one utrudnienie w ruchu, tworząc niepotrzebne lewoskręty.

A mieszkańcy Stokow pewnie sa za
58-likwidacja

genialne, nie mam słów
60 i 60A bez zmian, choć możnaby skrócić do Dworca Północnego, ze względów oszczędnościowych, po drodze można się przesiąść w 51/A i 56, które razem jeżdżą dosyć często.

A na placu przesiadac sie raz jeszcze ...
72-bez zmian, choć to trochę dziwna linia.

Dlatego trzeba ją wydłużyć do Dworca.
82-likwidacja

Kolejny wspaniały pomysł.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Nie wiem dlaczego wszyscy usilnie próbują coś zmienić w lini 82. Odkąd pamiętam jeździła ona po Zakładowej tylko w miarę rozbudowy osiedla systematycznie ją wydłużano. Ja nie widzę potrzeby jej zmiany ani tym bardziej jej likwidacji.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Ja też tego nie wiem. W godzinach porannych na ul. Zakładowej już po kilku przystanach trudno wsiąść, bo mieszkańcy tej i pobliskich ulic na obrzeżu osiedla chcą dojechać do szkół i sklepów znajdujących się na osiedlu, a także dalej do Ronda Sybiraków, aby się przesiąść na inne linie. W godzinach popołudniowych też jeździ wiele osób. Już na Piłsudskiego ludzie przesiadają się na nią by dojechać na Zakładową. W dodatku pomysł wydłużenia 64 ma wadę, o której była już mowa kilka postów wyżej, czyli sprawa ul. Augustów. Musi tam coś przecież jeździć.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

@Kuba.
Jeżeli by puścić tramwaj na Nowy Józefów to wtedy można skrócić 98 do Maratońskiej, w żadnym innym przypadku nie. Pozatym nad wydłużoną linią 10 na Olechów napisałem: "OTO TRZY INNE PROPOZYCJE, KTÓRE MOGŁBY BYĆ ZREALIZOWANE GDYBY ZNALAZŁ SIĘ NA NIE TABOR/PIENIĄDZE".

55 A - a dlaczego nie może być tylko 55 z większą częstotliwością w szczycie. To tak jakbyś wolał, aby każda linia od 50 do 99 miała warianty A, B, C, D - szczytowe. Pozatym już było o tym mówione. 55 spokojnie mogło by jeździć w każdym kursie na Lotnisko, będzie systematyczna linia na Lublinek.

64 i 82 - tu zdania nie zmienię. To nie sa moje propozycje, ale tylko innych użytkowników forum - mi się zresztą podobają.

7 na Lodową - zły pomysł. Krańcówka na Lodowej służy jako pomocnicza, nie może być regularnie używana. Jakbyś dodał, że może na Augustów to nie wiem po co. Ograniczysz ludzią z Rydza dojazd do centrum - 13 są i tak napchane. 55 w jakimś stopniu na odcinku Janów - Zarzew odciąża 96, tramwaje i 70 od Zarzewa do Placu Dąbrowskiego, dalej znowu 78. Ta linia (96) taka już będzie.

@Bros.
46 na 16 - tu zdania nie zmienie, podobnie jak 43 na 17.

56: linia głównie kursowała przez Doły aby dojechać do urzędu, gdzie wydają prawa jazdy (PKS). Teraz tego już nie ma, więc można by puścić prosto Strykowską. Pozatym ja I NIE TYLKO JA zaproponowałem 67 przez ul. Telefoniczną (tam za dnia od Strykowskiej do zajezdni nie ma komnunikacji).

67: no i co ci da 64 - to że dzieci się będą przesiadały? Przecież on ma jeździć dla dzieci z Moskula - to ich najbliższa szkoła.

64: dworzec w likwidacji, ludzie z Czajkowskiego mają do centrum linię 96 i 64 ich nie urządza, 90 proponuje do Andrspola, a 64 do Feliksina, 64 A do Andrzejowa - trasa prawie taka jak 82 tyle że przez Augustów później przez Niciarnianą.

P.S. Lepiej będzie 64 przez Augustów, zrobiłem błąd.

73: to są głównie apele mieszkańców z którymi się zgadzam.

74: jedna linia do centrum na Plac Dąbrowskiego, druga 83 na Wydawniczą.

77: ale można by się jakoś dogadać z Geantem o ten jeden przystanek. Myśle, że troche klientów nim jednak będzie podjeżdzało.

82: musi być lepszy dojazd do fabryk na Dąbrowie Przemysłowej. Przecież ona może w weekendy jeździć z większymi częstotliwościami.

L: napisałem, że L przez Składową czyli przez ulicę z której przystanku na dworzec jest najbliżej. Ponadto linia połączy zakłady przy Śnieżnej z Centrum, podobnie jak Central z Placem Dąbrowskiego.

@Szymon.
54. Dla ciebie ważne jest to, żeby samochody miały mniejsze korki, a w moim interesie jest to, żeby ludzie mieli dogodne dla nich linie. Pozatym jechałem ostatnio 54 które wraz w 54 A jeździ co 20 minut i za każdym razem wysiadał sznur ludzi na różnych przystankach przy Piłsudskiego. Pozatym jest to linia, która łączy szpital przy Czechosłowackiej ze skrzyżowaniem Marszałków.

59 - ciekawy jestem, jak 95 będzie jeździło co 8 minut.

70 - beznadziejny pomysł. 50 i 93 wystarczają. Wydłużenie na Gadke Starą to tylko 1 Listopada - wtedy faktycznie by się przydało.

79 - nie widzę potrzeby.

89 - eeee, jak to 89?

93 - druga szczytówka. Mieszkam tam i wiem, ze by się przydała.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

@Morton - pomysł z 72 na Dworzec Kaliski jest troche chybiony, bo pasażerowie jeździli by na dworzec głównie z okolic Placu Niepodległości - tam jest 50. Z Chojen jest za to 52. Coś mi się wydaje, że trochę pomyślałeś o sobie - połączenie Dąbrowy (Broniewskiego) z dworcem - oczywiście bez urazy.

@Rkplodz - 56 nie może być Vero. W Wakacje jadą sznury ludzi do Arturówka, nawet rano podstawiają drugi autobus, za to w roku szkolnym jadą nim studenci z ul. Skrzydlatej.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Mam nadzieje, że zauważycie zmiany, tym razem wersja 2.0 nie BETA:


ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ:


11: PABIANICE (WIEJSKA) – ZGIERZ: PLAC KILIŃSKIEGO + więcej kursów w nocy i nad ranem na odcinku Łódź-Pabianice.
11 A: CHOCIANOWICE – ZGIERZ: PAC KILIŃSKIEGO.
11 B: CHOCIANOWICE – HELENÓWEK
Tylko dlatego 11 B, ponieważ obecnie linia 11 A ma dwie trasy: z Chocianowic do Zgierza i z Chcoianowic do Helenówka i wielu osobą cięzko się „połapać”.

16: linia 46 + więcej kursów w nocy i nad ranem, możliwośc kursowania przez: Pabianicką, Piotrkowską, Wróblewskiego, Politechniki.
17: linia 43
17 A: linia 43 BIS (na wzór dawnej 17) + więcej kursów w nocy i nad ranem
Na wzór dawnej linii 17 STOKI – ZDROWIE.
18: CHOCIANOWICE (zdecydowanie) – Pabianicka, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW
Odciążenie linii nr 3. Na wzór dawnej linii 18.

54 i 54 A – zamiast na Wydawniczą to na Plac Dąbrowskiego?
Niestety, nie ponieważ jest już za dużo autobusów na Placu Dąbrowskiego, pozatym z Nowosolnej można dostać się do Placu Dąbrowskiego linią 53, a z okolic Skalnej linią 58. Wiem też na własnym przykładzie, że bardzo pomocne jest to, że 54 i 54 A dojeżdzają do „skrzyżowania marszałków”.
Proponuje aby w każdą stronę kursowała przez Przędzalnianą. Pomoże to mieszkańcom Przędzalnianej obustronny dojazd dalej na Widzew.

65/65 A: tyle samo kursów na Lotnisko, co na Nowe Sady.

55: większa częstotliwość kursowania w szczycie, wszystkie kursy na Lotnisko.

55 A: usunięta

69: ROKICIŃSKA - Puszkina, Przybyszewskiego, Lodowa, (w niedziele i święta Dąbrowskiego z pominięciem Wedmanowej), Wedmanowej, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Paderewskiego, al. Politechniki, Obywatelska, Nowe Sady, al. Waltera-Janke, Maratońska - NOWY JÓZEFÓW.
Powrót: taki sam – również przez Nowe Sady
Większa częstotliwość kursowania do Nowego Józefowa. Chodzi tu głównie o kursy przez Nowe Sady. Proponuję częstotliwość co 60 minut.

69 A: ROKICIŃSKA - Puszkina, Przybyszewskiego, Lodowa, (w niedziele i święta Dąbrowskiego z pominięciem Wedmanowej), Wedmanowej, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Paderewskiego, Politechniki, Obywatelska, al. Waltera-Janke, Maratońska, Popiełuszki – KUSOCIŃSKIEGO.
Powrót: taki sam – również przez Nowe Sady

69 B: usunięta

56: prosto Strykowską
Szybsze połączenie z Aturówkiem.

67: PLAC DĄBROWSKIEGO – Rewolucji 1905 r., Uniwersytecka, Strykowska, Smutna, Doły, Telefoniczna, Janosika, Brzezińska, Zjazdowa – ŁUKASZEWSKA.
powrót: …, Uniwersytecka – PLAC DĄBROWSKIEGO
Dowóż ludzi z ulic Smutnej i Doły zamiast 56, dowóz ludzi z okolic ul. Bystrzyckiej, ułatwienie połączenia dzieciom ze szkoły przy ul. Janosika.

82: FELIKSIN; w obie strony przez Przędzalnianą; Dostosowanie kursów 82 z 90, tak aby mieszkańcy Feliksina szybko mogli się przesiąść na ul. Rokicińskiej na linię 90.

82 A: ANDRZEJÓW; w obie strony przez Przędzalnianą.

64: bez zmian.

73: WYDAWNICZA – Tuwima, Struga, Zeromskiego, Więckowskiego, …
powrót: …, 1 Maja, Żeromskiego, Składowskiej-Curie, Zamenhofa, Nawrot, Przędzalniana, Tuwima
Brak połączenia okolic ul. Kasprzaka z centrum miasta, linia 8 nie ma tu nic do rzeczy, ponieważ z okolic ul. Pietrusińskiego i skrzyżowania Kasprzaka/Drewnowska jest za daleko do przystanku tramwajowego al. Włókniarzy/Długosza.

74: PLAC DĄBROWSKIEGO – Składowa, Kilińskiego, Tuwima, …
Powrót: …, Zamenhofa, Sienkiewicza, Narutowicza – PLAC DĄBROWSKIEGO.
Ze Złotna jest już połączenie do ul. Wydawniczej – linia 83, brakuje natomiast połączenia z okolicą Placu Dąbrowskiego i Dworca Fabrycznego.

81: podobnie jak 87:
…, Pojezierska, al. Włókniarzy, Św. Teresy, Brukowa, …
Skończy się problem z migawkami na liniach 81/87. Jeżeli chodzi o przystanek przy „Tesco” na ul. Pojezierskiej na którym obecnie zatrzymuje się autobus 81 to przed al. Włókniarzy jest podobny przystanek dla liń 81, 87 i 99 – bez problemu można do niego szybko dojść, pozatym klienci hipermarktu i tak głównie korzystają z autobusów bezpłatnych.

72: zwiększenie częstotliwości kursowania w soboty, niedziele i święta co 20 minut. Zdecydowanie częstotliwość co 40 minut w niedziele to absurd!

90: ROKICIŃSKA – Rokicińska, Andrespol: Rokicińska – ANDRESPOL.
zwiększenie częstotliwości kursowania w dniach roboczych co 20 minut – najszybsza linia łącząca Widzew z Andrzejowem i stała częstotliwość w soboty, niedziele i święta co 30 minut.
Linia stanie się bardziej oblegana.

93: dodanie drugiej brygady w dzień roboczy.
Ludzie w godzinach szczytu (w ciągu roku szkolnego) nie mieszczą się w Mercedesa Citaro, a co dopiero w Jelcza Vero, które teraz obsługuje tą linię.

95: DĄBROWA PRZEMYSŁOWY – Dostawcza, Lodowa, Gojawiczyńskiej, Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Plac Niepodległości, Piotrkowska, al. Kościuszki, Zachodnia, Łagiewnicka – RONDO POWSTAŃCÓW 1863 R.
Lepsze połączenie Dąbrowy Przemysłowej z centrum.

95 A: DĄBROWA - Dąbrowskiego, Gojawiczyńskiej, Felińskiego, Broniewskiego, Kilińskiego, Dąbrowskiego, Plac Niepodległości, Piotrkowska, al. Kościuszki, Zachodnia, Łagiewnicka – RONDO POWSTAŃCÓW 1863 R.

59: PLAC DĄBROWSKIEGO – Jaracza, Zachodnia, …
powrót: …, Zachodnia, Próchnika, Rewolucji 1905 r. – PLAC DĄBROWSKIEGO.
Połączenie Radogoszcza, w tym dużego osiedla Jagiełły z Placem Dąbrowskiego i Uniwersytetem Łódzkim.

68: CHOJNY – Rzgowska, Graniczna, …
Ludzie, aby dojechać z okolic ul. Przestrzennej do centrum często muszą się przesiadać dwukrotnie – najpierw na 70, później na trwamwaj. Wiem, bo mieszkam w okolicy.

70: bez zatrzymania na przystanku Rzgowska/Zagłoby
Przystanek ten jest położony obok krańcówki CZMP i nikt z niego praktycznie nie korzysta. Można dzięki temu skrócić czasowo trasę do Ptaka.

77: krańcówka przy Rembielińskiego przeniesiona pod centrum handlowe „Pasaż Łódzki”.
Dowóż mieszkańców do tego centrum z Widzewa, Dąbrowy, Zarzewa i okolic ul. Piotrkowskiej. Dzięki temu może też wzrosnąc oblegalność tej lini.

78/78 A: PLAC DĄBROWSKIEGO.
Rozładuje 96 w centrum, może nawet zastąpić PKS na trasie Dworzec Centralny – Aleksandrów Łódzki.

6: trochę zmieniona trasa:
…, Krakowska, Rąbieńska, Traktorowa, Aleksandrowska (ew. Rojna, Rydzowa), Szparagowa, …

97: trochę zmieniona trasa
DWORZEC ŁÓDŻ-KALISKA – al. Włókniarzy, Bandurskiego, Krzemieniecka, Krakowska, Rąbieńska, Antoniew, Rąbień, os. Zielony Romanów, Aleksandrów Łódzki: Konstantynowska, Pabianicka, 11 Listopada – PLAC KOŚCIUSZKI.

L: …, Sienkiewicza, Składowa (przy Dworcu Fabrycznym), Plac Dąbrowskiego, Sterlinga, Północna, Strykowska, Wojska Polskiego, Brzezińska, Śnieżna, Stokowska – CENTRUM HANDLOWE M1 (linia kursująca w ciągu całego dnia, co 30 minut, podobnie w soboty, niedziele i święta). JEDNA/DWIE BRYGADY WIĘCEJ.
Połączenie Dołów (cmentarze, ul. Wojska Polskiego), zakładów przy Śnieżnej i centrum handlowego M1 z centrum miasta i Dworcem Kaliskim – 53 to za mało, dodatkowo zmiana trasy lini 67.

N8: linia 46 BUS, ale nie przez Radogoszcz-Zachód tylko prosto Zgierską do Zgierza (Staffa) zamiast do Ozorkowa.
Brak nocnego połączenia Łodzi z największym zgierskim osiedlem.

Propozycja zmiany nazwy krańcówek na bardziej intyicyjne:
Dworzec PKS Północny – SMUGOWA
Nie ma już tego dworca, a dokładniej to jest w likwidacji!
Stokowska – CENTRUM HANDLOWE M1
Switezianki – OS. RADOGOSZCZ-WSCHÓD
11 Listopada – OS. RADOGOSZCZ-ZACHÓD
Ponadto nazwa krańcówki 77 to PASAŻ ŁÓDZKI


OTO PROPOZYCJA, KTÓRA MOGŁBY BYĆ ZREALIZOWANA GDYBY ZNALAZŁ SIĘ NA NIĄ TABOR:

Już jako obowiązkowe zadanie radzę wprowadzić bardziej czytelne rozkłady jazdy – chodzi o linie „A”. Patrzać na przykład na rozkład linii 70 na Dworcu Fabrycznym widzimy, że prawie wszystkie kursy mają dopisane „A”. Prawie? Ponieważ wśród nich Z TRUDEM odnajdujemy te, które odbywają się wydłużoną trasą do Centrum handlowego Ptak. Rozkłady są wogóle nieczytelne! Proponujemy stworzyć zasadę: linia „A” – mniej kursów. Wtedy z łatwością na przykładzie linii 70 i innych odnajdziemy właściwy kurs.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:@Morton - pomysł z 72 na Dworzec Kaliski jest troche chybiony, bo pasażerowie jeździli by na dworzec głównie z okolic Placu Niepodległości - tam jest 50. Z Chojen jest za to 52. Coś mi się wydaje, że trochę pomyślałeś o sobie - połączenie Dąbrowy (Broniewskiego) z dworcem - oczywiście bez urazy.

Nie. Myslałem o polaczeniu pl. Niepodległosci z marketami na JPII, do ktorych obecnie dojazd jest żałosny. Mieszkańcy JPII i Wróblewskiego mieli by tez lepsze przesiadki (na Piotrkowska, Kilinskiego itd.). Po trzecie mozna wreszcie ucywilizować krancowke na Politechniki. Najlepszy sposob to zlikwidowac i wydluzyc 72 do dworca.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Adrian pisze:82: FELIKSIN; w obie strony przez Przędzalnianą; Dostosowanie kursów 82 z 90, tak aby mieszkańcy Feliksina szybko mogli się przesiąść na ul. Rokicińskiej na linię 90.

82 A: ANDRZEJÓW; w obie strony przez Przędzalnianą.

90: ROKICIŃSKA – Rokicińska, Andrespol: Rokicińska – ANDRESPOL.
zwiększenie częstotliwości kursowania w dniach roboczych co 20 minut – najszybsza linia łącząca Widzew z Andrzejowem i stała częstotliwość w soboty, niedziele i święta co 30 minut.
Linia stanie się bardziej oblegana.
Ooo.. Teraz lepiej :) Feliksin - to dobry pomysł. Kiedyś podczas wyborów specjalnie wydłuzali 82 na Feliksin na ten jeden czy dwa dni, aby mieszkańcy mogli się dostać na Olechów do obwodów do głosowania.

Z tym wydłużeniem 90 też fajnie. Tylko czy gmina Andrespol chce i czy są możliwości. Bo tam w zasadzie nie ma krańcówki. W dzień to jest parking dla pacjentów przychodni nieopodal skrzyzowania z Rokicińskiej z Brzezińską, a ponieważ w nocy jest nieczynna - wykorzystali to na pętlę dla autobusu nocnego, więc patrząc realnie wątpię w to. Chyba, że by sie dogadali (MPK i gmina) i wybudowali krańcówkę tochę dalej (w pobliżu ul. Marysińskiej), bo tam są głównie pola i stacja benzynowa przy skrzyżowaniu.

Co do 55 to już zrozumiałem o co chodzi (wszystkie kursy bez wyjątku na lotnisko im. Władysława Reymonta [a nie Lublinek ;)], więc nie mam zastrzeżeń
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Odnośnie 90 to może zawracać na Rokicińskiej przy krańcówce nocnego, ale bez postoju. Ma za to dużą krańcówkę na Rokicińskiej. Pozatym i tak większe przerwy (na posiłek) są tam.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Za linię 82 proponowałem 64. Na Gadkę Starą przydałaby się lepsza linia. 70 dużo osób by podrózowalo.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Co do 90 do Andrespola:
1. nie chodzi o to czy ma stac czy nie, tylko czy sie przecisnie przez "przepisowo" zaparkowane samochody,
2. Andrespol za takie kursy musialby pewnie doplacac. Za nocne widac im sie chce, z resza pewnie to nie tak duzo, a nie ma alternatywy, bo busiarzom sie w nocy jezdzic nie chce. Za dnia jezdzi stado busow i innych pksow (ktore chyba tez sa subsydiowane przez gminy).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

szymon5444 pisze:Za linię 82 proponowałem 64. Na Gadkę Starą przydałaby się lepsza linia. 70 dużo osób by podrózowalo.

Ta, już widze te tłumy w 70. Przejedz się może, zobacz i dopiero proponuj.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Jeźdże nie martw się o to. Dużo ludzi woli dojechać do 50 na Pabianicką , bo częściej jeżdzi, zaś 93 jeździ co 30 minut. Gdyby 93 było atrakcyjniejsze, tj jechało dalej niż tylko Chojny, to też dużo osób by jeżdziło tą linią.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Ventlan pisze:Co do 90 do Andrespola:
1. nie chodzi o to czy ma stac czy nie, tylko czy sie przecisnie przez "przepisowo" zaparkowane samochody,
2. Andrespol za takie kursy musialby pewnie doplacac. Za nocne widac im sie chce, z resza pewnie to nie tak duzo, a nie ma alternatywy, bo busiarzom sie w nocy jezdzic nie chce. Za dnia jezdzi stado busow i innych pksow (ktore chyba tez sa subsydiowane przez gminy).

MPK Łódź chyba nie wyśle 90 do andrespola bo tam za duża konkurencja. Co do dopłacania gmin dla PKS-ów to gminy dopłacają do biletów ulgowych bo w odróżnieniu do innych tras tutaj można kupić jednorazowy bilet ulgowy (szkolny, studencki) z 50%
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Dw. PKS nie jest w likwidacji a w remoncie. (vide: ktoś napisał to przy opisie linii 64).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

No dobra Szymon, ale ja tam mieszkam i wydaje mi się, że jestem bardziej oklepany w tym temacie.

Jeżeli tak wszystko dobrze wiesz to dlaczego napisałeś, że 93 jeździ co 30 minut? Ono jeździ co 40 minut.

Odnośnie 50 to ludzie nią jeżdzą, bo nie mają większej częstotliwości tylko poprostu lepiej ich dowozi (Plac Niepodległości, Dworzec Łódź-Kaliska).

Jadąc 93 na Gadkę nie ma wcale dużo ludzi, sporo z nich to mieszkańcu Gadki Starej! Według twojego pomysłu 70 by tam jeździła co 10 minut i jeszcze pewnie przeguby, jak na całej trasie Obrazek

Zgadzam się tylko, aby 70 jeździła do Gadki Starej w dniu 1 Listopada.[/list]
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Swoją drogą migliby lepiej skomunikować linię 70 z 93. Przykład: Rzgowska/Łazowskiego (kier. CZMP):
70 - 12:14, 12:54 i 13:35 (oczywiście to jest tylko kilka wyciętych z rozkładu)
93 - 12:13, 12:53 i 13:33 (czyli minutę lub dwie wcześniej i ciężko jest się przesiąść)
Oczywiście mozna jechać wcześniejszym kursem, ale pogrzeby są głównie w godzinach południowych kiedy kursy 70 też są rzadsze i trzeba czekać po 10, 20 minut.
Choć z drugiej strony (i tu nie bez powodu podałem ten przystanek) można wykorzystać czas i kupić przy cmentarzu na Rzgowskiej jakieś kwiaty niż na miejscu w Gadce. Obrazek
A wydłużenie 70A w dniu 1.11 to już powinno być w 100% Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Zablokowany