Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kazik pisze:
Moja propozycja:

-likwidacja 16, 16A
Tylko wraz z przywróceniem '57' via pl.Niepodległości.
Nie koniecznie. Co takiego jest na samym placu? Ryneczek? Do niego można się dostać od Wólczańskiej.

Kazik pisze:tak się zastanawiam, jak na trasie Łódź - Tuszyn by sobie radziły miejskie autobusy ze skrzyniami automatycznymi. Już na trasie do Ptaka są trochę zawalidrogami, a tam jest kawałek dalej.

A jak sobie radzi PKS?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

morton pisze:Jedynie 4 imho mogłaby być co 10 minut.
Mój pomysł wynika z zastąpienia 16 na Zgierskiej, bo sama 11 co 7,5 to chyba za mało. Zyska Dąbrowa, gdzie ciągle tną kursy, będzie łatwiej dostać się z północnej części miasta w okolice dw. Fabrycznego. W przypadku Teofilowa mamy 5, 13 i 96, na Radogoszczu i Zgierskiej - jedynie 4.
Kazik pisze:Tylko wraz z przywróceniem '57' via pl.Niepodległości.
Tak jest.
Kazik pisze:@Cvany - tak się zastanawiam, jak na trasie Łódź - Tuszyn by sobie radziły miejskie autobusy ze skrzyniami automatycznymi. Już na trasie do Ptaka są trochę zawalidrogami, a tam jest kawałek dalej.
E tam Obrazek, droga jest w miarę równa, a 70 lecą tam nawet po 80 km/h. W wersji do Tuszyna byłby przejazd przez Rzgów, czyli automatycznie więcej przystanków i mniej trasy po gierkówce.
Kazik pisze:Ale ogólnie pomysł świetny i wart wprowadzenia w życie z łódzką taryfą biletową.
Tak, ale tylko w postaci nowej linii, a nie wydłużenia 70.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

SEC pisze:Moja propozycja:
a.) najprostsza, najlepsza:
-likwidacja 16, 16A
-skierowanie 46A do Zgierza
-przywrócenie taktu 7,5 min. na liniach: 2, 3, 6, 11
-takt 6 min. lub 7,5 min. na linii 15 (obsługa Paderewskiego i Pomorskiej)
-takt 7,5 min. na linii 4
Wszystko tak, ale likwidacja 16 jest po prostu głupia - ona absolutnie w niczym nie przeszkadza, w zwiększeniu częstotliwości także. Ewentualnie można pomyśleć o likwidacji wariantu A i pozostawienie samej 16 (ale co 15 minut - tu kwestia dogadania ze Zgierzem).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

msq pisze:Wszystko tak, ale likwidacja 16 jest po prostu głupia - ona absolutnie w niczym nie przeszkadza, w zwiększeniu częstotliwości także. Ewentualnie można pomyśleć o likwidacji wariantu A i pozostawienie samej 16 (ale co 15 minut - tu kwestia dogadania ze Zgierzem).
Przeszkadza. Prędzej gdy ją całkowicie zlikwidują, przywrócą dawne częstotliwości na innych liniach (bo czymś N-S trzeba będzie załatać). Sama 16 co kwadrans przez całe miasto to linia monstrum. Nie pomoże to Paderewskiego, a będzie tak samo jak teraz podatna na zatrzymania. Przedstaw może argument za jej pozostawieniem (poza utrzymaniem na siłę połączenia Zgierz - Central).
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Z całym szacunkiem ale skąd ta wiedza czy wystarcza czy nie?

Z obserwacji zapełnienia. Jeśli zwiększyć częstotliwość - to raczej "z drugiej strony", wzmacniając rolę dowozówki do tramwaju.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

SEC pisze:

Kazik napisał: Ale ogólnie pomysł świetny i wart wprowadzenia w życie z łódzką taryfą biletową.
Tak, ale tylko w postaci nowej linii, a nie wydłużenia 70.

Po co tworzyć nową linię, skoro można wydłużyć trasę linii nr 93? Być może, a raczej na pewno będzie trzeba wtedy dołożyć brygadę/brygady, ale to zależy już od pieniążków zainteresowanych gmin.

Jakby nie patrząc 93 spełnia rolę dowozówki i nie wpycha się jej na siłę do centrum jak tramwajową 16. Dlatego wydłużenie linii autobusowej z zahaczeniem o cmentarz w Gadce Starej wydaje się ciekawe.

Co do 16/16A. Popieram przedmówców. Skasować i przywrócić częstsze takty.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Z Poznania obserwujesz?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Morton, wcale nie bywam w Łodzi, no dosłownie nigdy.

No ale Ty na pewno wiesz lepiej kiedy jestem w Łodzi niz ja. Z całym szacunkiem Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Piotr Ossowski pisze:Po co tworzyć nową linię, skoro można wydłużyć trasę linii nr 93? Być może, a raczej na pewno będzie trzeba wtedy dołożyć brygadę/brygady, ale to zależy już od pieniążków zainteresowanych gmin.

Jakby nie patrząc 93 spełnia rolę dowozówki
Przede wszystkim utworzenie nowej linii do Tuszyna to minimum 3 brygady, więc 93 z dwiema to stanowczo za mało. Na szczytowej do Tuszyna powinien jeździć przegubowiec, tak jak w przypadku PKS, ale teraz nie o tym.

93 zostawmy lepiej w spokoju. Jest to jedyna linia, która jest w stanie porządnie obsłużyć rejon Gadki Starej (przystanek przy "Odysei" i na drodze krajowej). Dzięki temu, że linia nie ma postoju na Gadce Starej, te dwa przystanki tak naprawdę obsługiwane są w obu kierunkach. W innym wypadku mieszkańcy i pracownicy tamtych rejonów musieliby dryfować od cmentarza albo Starowej Góry w kierunku wiaduktu.

Ostatnio zauważyłem, że sporo gmin jest zainteresowanych liniami MPK. Jakoś teraz kończy/skończyła się umowa z PKS i może stąd to zamieszanie?
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

to coś o linii 16,
chociaż to tak jakby off topic Obrazek
jakiś czas temu pisałem do ZDiT ws. wyżej wymienionej linii i odpisano mi tak:
- "16" została wprowadzona w celu wzmocnienia śródmiejskiego odcinka ŁTRu (Dolna - pl. Niepodległości) oraz satysfakcjonującego czasu oczekiwania na tramwaj,
- "zwiększenie częstotliwości linii nr 11 było nieuzasadnione ekonomicznie, ponieważ na odcinkach peryferyjnych obecna ilość kursów jest wystarczająca",
- linia "16" miała przejąć obsługę pasażerską południowego odcinka linii "57" - a to wiemy jak się skończyło

ps: rano (jeżdżę po 7ej) "11", "16/16A" i "3" na Dolnej są już zapchane po sufit
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 1 raz.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Teraz 11 jest wystarczająca ale jak otworzą Fort Łódź może być ciężko Obrazek.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

rkplodz pisze:Morton, wcale nie bywam w Łodzi, no dosłownie nigdy.

No ale Ty na pewno wiesz lepiej kiedy jestem w Łodzi niz ja. Z całym szacunkiem ;)

Słyszałem, że wyjechałeś. Jak często bywasz w Łodzi nie wiem ale wyrażasz opinie jakbyś prowadził codzienne obserwacje stąd moje wątpliwości. :P
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

No rzeczywiście studiuję w Poznaniu, ale w Łodzi bywam często, i akurat tak się składa, że często wtedy jeżdżę 59. Mam też znajomych jeżdżących, dostaję więc stałe raporty Obrazek No ale nie róbmy jakiegoś wielkiego offtopa kto jak często czym Obrazek Pozdr.
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

Od dzisiaj 96 w kierunku janowa zatrzymuje się na Lutomierskiej przy Zachodniej, i co mnie dziwi na Rewolucji przy Kamińskiego został sam słupek czyżby 51A kursowało przez Narutowicza i Uniwersytecką bo nic na ten temat nie ma na stronie MPK
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

Nie chcę jakoś bardzo wnikać temat ale połączenia Widzewa z Teofilowem powinno zostać. Według moich obserwacji bardzo dużo osób jeździ z Przybyszewskiego na Teofilów, więc ewentualnie, żeby zmienić lekko trasę 96 i dodać linię 96A
Linia96-Z Janowa do skrzyżowania Więckowskiego-Zachodnia bez zmian a następnie Więckowskiego, Żeromskiego, Legionów, Cmentarną, Ogrodową, Kasprzaka, Klonową, Lutomierską i dalej właściwą trasą.

Linia96A-Tak jak aktualne 96 czyli Jaracza, Zachodnia, Lutomierska...
BarthezzLodz
Czasem wpada
Posty: 83
Rejestracja: sob 18:18, 12 lip 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: BarthezzLodz »

I w jakim niby celu?
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

W celu tego, że wtedy 96 miało by lepszą punktualność bo omijało by korki na Zachodniej. Ale to jest tylko moja propozycja. W każdym razie uważam, że polączenie Widzewa z Teofilowem powinno zostać. Jeśli pomysł Wam nie pasuje to w takim razie 96 bez zmian.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez igor, łącznie zmieniany 2 razy.
dopec
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: śr 20:12, 25 lis 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dopec »

igor pisze:Nie chcę jakoś bardzo wnikać temat ale połączenia Widzewa z Teofilowem powinno zostać. Według moich obserwacji bardzo dużo osób jeździ z Przybyszewskiego na Teofilów, więc ewentualnie, żeby zmienić lekko trasę 96 i dodać linię 96A
Linia96-Z Janowa do skrzyżowania Więckowskiego-Zachodnia bez zmian a następnie Więckowskiego, Żeromskiego, Legionów, Cmentarną, Ogrodową, Kasprzaka, Klonową, Lutomierską i dalej właściwą trasą.

Linia96A-Tak jak aktualne 96 czyli Jaracza, Zachodnia, Lutomierska...
Nie uważasz, że na Cmentarnej jest trochę za wąsko na przegubowe autobusy?W godzinach szczytu wyjaz z Cmentarnej na Legionów,a potem złamanie się przegubem w Żeromskiego byłoby nie lada wyzwaniem.
igor
Sympatyk forum
Posty: 505
Rejestracja: pt 14:22, 01 maja 2009

Post autor: igor »

Może faktycznie by było trochę za wąsko więc można by posłać może jakąś inną ulicą... Cmentarna to zupełnie nie moje rejony, więc za bardzo się nie znam. Ta trasa opiera się też trochę na zmianie trasy która była w zeszłym roku podczas remontu Zachodniej.
dopec
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: śr 20:12, 25 lis 2009
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dopec »

igor pisze:Może faktycznie by było trochę za wąsko więc można by posłać może jakąś inną ulicą...
Można by było posłać Legionów prosto do Kasprzaka, a w drugą stronę Kasprzaka-Ziloną-1-go Maja i do Próchnika.
Zablokowany