Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

tornado pisze:Na Trasie Górna dla 93 przewiduje wożenie powietrza.

A to przy Trasie Górna już nie ma żadnej zabudowy mieszkalnej?
Pierwsza linia dająca inne połączenie tych rejonów niż tylko równoleżnikowo do Pabianickiej albo do Rzgowskiej czyli w sumie donikąd.
Przynajmniej dojedzie się bez przesiadki do miejsca gdzie jest jeszcze inna alternatywa niż zawodne tramwaje na Pabianickiej.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Idea 93 jest naprawdę zacna. Daje dużo większe możliwości na Rudzie niż tylko kręcenie się 62(A)/68 i przesiadka na często zawodne tramwaje na obu ciągach(Pabianicka, Rzgowska). Może pełnić rolę naprawdę dobrego obwodu, wszystko zależy od częstotliwości. Nawet co 20 minut byłoby to niezłe, choć oczywiście lepiej żeby była to lepsza częstotliwość.

Natomiast 70B na Gadkę to pomysł już typowy dla ZDiT czyli zapchać dziurę byle czym. Pętla jest mała, więc ciekawe jak przeguby zawrócą w stronę Łodzi. Chociaż skoro w Starowej się dało, to tam też powinno. No chyba, że wyśle się znowu krótkie jak przy tworzeniu tej linii. By nie było za dobrze.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Chyba większym problemem jest to, że 70B będzie jechać prawie 2 godziny bez przerwy (tak jak 93 nie ma przerw na Gadce)
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

px33 pisze:Chyba większym problemem jest to, że 70B będzie jechać prawie 2 godziny bez przerwy (tak jak 93 nie ma przerw na Gadce)

O faktycznie, umknęło mi. To jest rzeczywiście spory problem. Chyba że parominutowe postoje będzie miał w Starowej, a do Gadki będzie robić podjazd(posiłki oczywiście na Tramwajowej). A poza tym to powinno się zwać 70A jak już(70B do CZMP i przez osiedle).
Steint
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: czw 20:19, 22 mar 2012
Lokalizacja: Stara Gadka

Post autor: Steint »

Oby tylko ta częstotliwość 70B była jakaś w miarę. Ciekawe, czy dałoby radę co 20 minut ?
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

70B może zostanie w tej samej częstotliwości co teraz ?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Pierwsza linia dająca inne połączenie tych rejonów niż tylko równoleżnikowo do Pabianickiej albo do Rzgowskiej czyli w sumie donikąd.

Do tramwaju/autobusu na Rzgowskiej/Pabianickiej. Do szkół, centrum pobliskich osiedli (Kurczaki) - handel, usługi. Rzeczywiście, donikąd.
MKM2010 pisze:O faktycznie, umknęło mi. To jest rzeczywiście spory problem. Chyba że parominutowe postoje będzie miał w Starowej, a do Gadki będzie robić podjazd(posiłki oczywiście na Tramwajowej).

A co to zmieni czy w Starowej, czy w Gadce? Taki sam problem jeśli ktoś wsiada/wysiada powiedzmy przy Makro w Rzgowie.

Można zrobić zawsze minimalne postoje 4-minutowe. Ale to taki półśrodek, jeśli będą postoje w Gadce.
A poza tym to powinno się zwać 70A jak już(70B do CZMP i przez osiedle).

W Łodzi "B" oznacza wydłużony wariant "A".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

62A zostaje na Kosynierów - żenada... 75 tam spokojnie starcza gdy są przeguby, chociaż ostatnimi tygodniami i krótkie starczają, ale to okres wakacyjny...

68 tak jak myślałem - inaczej się nie da

75 musiało wrócić, ponieważ kilka firm już o to prosiło z Granicznej zatrudniających razem jakieś 2 tysiące osób... 68 nie dawało im nic zwłaszcza jak zwiewało 2-3 minuty rano przed 70 i 75 jadącymi z miasta...

93... pomysł niegłupi... z CZMP będzie można ekspresowo dostać się na Kaliski... tylko jak to będą busiki co 40 minut, to szybko to zlikwidują...

70B co 20 minut?? Błagam po kiego jak przeguby pustawe do Starowej kursują?? Pewno zostawią co 30-40 minut tak jak jest - spokojnie to starczy...

Tylko teraz 62A będzie cieżko z 62 zespolić rozkładowo, bo 62A jak teraz jeździ 2-3 minuty dłużej, tak od września to będzie jakieś 5-6... podejrzewam kwiatki w rozkładzie na Pabianickiej czy Starorudzkiej typu:

06| 00 06A 20 26A 40 46A - co będzie bez sensu...

PS. nie no gdzie ja myślę.... przecież tak czesto to na bank nie będzie bo nie dadzą brygady.... to będzie rzadziej wszystko jeździło...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Dotrus pisze:70B może zostanie w tej samej częstotliwości co teraz ?

70B zapewne z czętotliwością 93 lub pomiędzy. Tutaj umowy międzygminne nie istnieją, bo Łódź tym zarządza. Może lepiej, bo obecnie po 70 jedzie 93 lub odwrotnie.

Na pętli w Gadce przeguby dadzą radę. Jeździły z rezerwy i planowo (przy starym rozkładzie 50 i 50A). "Problem" to tylko nawierzchnia na pętli.

Ciekawy jestem. Są kursy skomunikowane 50 z 93. Zarówno od Rzgowa, jak i od Skrajnej. Czarno widzę to 70B, ale poczekajmy.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Na 93 pojawiały się przeguby i dawały radę. Po prostu kierowca zrobi większy łuk i da radę, choć wiadomo że nie tak to powinno wyglądać.

Co do stanu pętli. Dopóki Łódź i Rzgów się nie dogadają, do tej pory nie zostanie to zrobione... Obrazek

Są kursy skomunikowane? Chyba przypadkiem Obrazek Chociaż nie powiem, raz mi się taki trafił.
emilek12
Sympatyk forum
Posty: 652
Rejestracja: sob 13:38, 13 gru 2008
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki

Post autor: emilek12 »

SEC pisze:
W Łodzi "B" oznacza wydłużony wariant "A".
Niekoniecznie. W przypadku 74 to 74B jest najkrótszą wersją 74 (ponieważ 74B kursuje po dawnej trasie 74) a 74A to przedłużony wariant 74B.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze: Do tramwaju/autobusu na Rzgowskiej/Pabianickiej. Do szkół, centrum pobliskich osiedli (Kurczaki) - handel, usługi. Rzeczywiście, donikąd.
W poprzek zamiast najkrótsza drogą do centrum.
Do tej pory nie bło jak to taki musiał być układ linii jak układ dróg. Teraz jest możliwość zaofeorwania szybszego skomunikowania z centrum.
A co takiego z handlu i uslug jest przy Pabianickiej pomijając drogi Port Łódź? Po jednej stornie nic. Po drugiej prawie nic.
Nie trzeba już robić koła przez Chocianowice czy Kurczki i CZMP.

W Łodzi "B" oznacza wydłużony wariant "A".

Powinnio być tak że bez literek to ten wariant który kursuje najczęściej,
ale w Łodzi zawsze jest idiotycznie na odwrót.
A jeśli ilość kursów podobna to w sumie wsio ryba - choć chronologia powinna zadecydować w pierwszej kolejności.
Nie jak obecnie 60 do Strykowa a podstawowy wariant linii ma 60A.
60 do Imielnika, 60A - Dobra, 60B Stryków pierwszy wariant trasy który kursuje tez w soboty, 60C drugi wariant do Strykowa który nie kursuje w soboty.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Jordi pisze: 93... pomysł niegłupi... z CZMP będzie można ekspresowo dostać się na Kaliski... tylko jak to będą busiki co 40 minut, to szybko to zlikwidują...

Przy odpowiedniej promocji dla sporej części dojeżdżających np. do TME może byc to szybsze połączenie niż telepanie się po Paderewskiego i Kurczakach. Niewiele potrzeba aby wykreować nowe połączenie / nowe przyzwyczajenie - wszak nagle dzięki TG jest jakiś przejazd w stronę centrum inny niż Rzgowska i Pabianicka.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:Do tej pory nie bło jak to taki musiał być układ linii jak układ dróg. Teraz jest możliwość zaofeorwania szybszego skomunikowania z centrum.

Kurczaki jako miejsce DOCELOWE.

Aha. Jeżeli nie nauczysz uzywania opcji "edytuj", posty będą kasowane już bez względu na treść.
FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Post autor: FishRman »

Spod CZMP zabierają 75.. które kiedyś było wymówką ZDiT czemu 70A nie objeżdża CZMP dookoła (zahaczając o Hotel / Sczanieckiej / Osiedle )... A potworek jakim jest 62A na Kosynierów ma się bardzo dobrze...

Nie kwestionuje celu zabrania 75. SAPA i inne zakłady będą miały dojazd (lepszy pewnie niż 6Obrazek. 68 nie będzie jechać spod CZMP do Ikei 40+ (sic!!) minut....
Ale ktoś w ZDiT nie lubi osiedla CZMP...

I ta wielka krańcówka wybudowana na Alei... teraz tylko dla 70A ?
i kawałek dalej pętla GRANICZNA (czyli SAPA, pewnie..)
Pętla na Alei od początku była dziwnym pomysłem.. chociażby, że nie ma wjazdu od Rzgowskiej...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez FishRman, łącznie zmieniany 1 raz.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Z tego co wiem na 62 jest w tej chwili 5 brygad, więc dać 1 więcej i święty spokój. Jeśli teksty na FB MPK nie są tylko suchym gadaniem, to osiedle Matek Polskich chce podpisy zbierać z żądaniem przywrócenia 62A lub 75....

Co do samego 62A to faktycznie... z 62 to to się pokrywa w tej chwili w jakichś 30% trasy... powinno to mieć inny numer. Mnie do głowy nawet przyszła lekka zmiana jak już te 3 leśne babcie z Ekonomicznej chcą autobus i 3 leśne dziadki z Kosynierów (choć to dla mnie bezsens zwłaszcza, że 75 od 1 września ma kilka kursów więcej...)

62 - trasa bez zmian, 4 brygady co by dało czestotliwość ok 17-20 minut w dzień roboczy...

62A przemianować na 97 i puścić tak...

IKEA-Pabianicka-Starorudzka i dalej tak samo jak 62A do Chojen - 2 brygady co 40 minut (spokojnie to starczy).

93 powinno być przemianowane na linię pospieszną dla mnie. Na TG możnaby na razie wszystkie przystanki zrobić na żądanie - na pewno wtedy skróciłby się czas przejazdu o jakieś 5-7 minut...
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

W sprawie przebiegu trasy linii autobusowej nr 87 przez Teofilów Mieszkaniowy
Wniosek mieszkańców http://bip.uml.lodz.pl/download_interpelacje.php?did=8648&co=p
Odpowiedź ZDiT http://bip.uml.lodz.pl/download_interpelacje.php?did=8648&co=o
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W skrócie - "nie, bo mamy system przesiadkowy".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

No i po co tam jeszcze 87, które jednak jest linią dowozową do zakładów pracy?? 96 co 7-8 minut, 78 co 10 minut. Naprawdę ciężko wysiąść i poczekać chwilę na 87, czy 81 na Aleksandrowskiej?? Wszyscy chcieliby autobus tam gdzie oni sobie życzą bez przesiadki, ale tak się nie da... Taksówki są jak nie pasi...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Jordi pisze:No i po co tam jeszcze 87, które jednak jest linią dowozową do zakładów pracy??
Oraz sprawne połączenie ze wschodnia częścią Bałut. Jest taka potrzeba jeśli 5-tka pusta nie kursuje.
Jordi pisze: 96 co 7-8 minut, 78 co 10 minut.
Ale te dwie linie dowożą do tramwaju/ów w centrum. Niestety rzadko kursująca 2ka oraz fakt że na Teofilowe tramwaj jest gdzieś z dala od środka blokowiska czynią z 96 i 79 podstawową dowozówkę do tramwaju w centrum.
Mają tam pod nosem jeszcze 76 loiie na Retkinię - tez kolejna wygodna dowozówka. Zaś w np. kierunku północnych Bałut nie mają nic bezpośredniego. Te prośby to m.in. efekt iż tramwaje w zasadzie omijają to blokowisko. Na Teofilowe to autobus jest podstawowym środkiem KM a nie tramwaj. Szkoda że kiedys ktoś zadecydował tak aby osiedla nie wybudować tak by jego środkiem była ul Aleksandrowska.
Jordi pisze: Naprawdę ciężko wysiąść i poczekać chwilę na 87, czy 81 na Aleksandrowskiej?? Wszyscy chcieliby autobus tam gdzie oni sobie życzą bez przesiadki, ale tak się nie da... Taksówki są jak nie pasi...
Nie taksówki, ale własne samochody. Zaś rodzin mających już dwa autka jest coraz więcej. Przesiadka w Łodzi to dodatkowe 20 - 30 minut (tyle trwa ta chwila, czasem jeszcze dłużej) do czasu przejazdu - plus kolejny bilet czasowy.
Przesiadki a'la Łódź niestety skutecznie wygaszają popyt na komunikację miejską. Albo się dostosowuje pod oczekiwania klientów albo klienci wybiorą lepsze rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany