Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

STUDI pisze:
Jordi pisze:No i po co tam jeszcze 87, które jednak jest linią dowozową do zakładów pracy??
Oraz sprawne połączenie ze wschodnia częścią Bałut. Jest taka potrzeba jeśli 5-tka pusta nie kursuje.
Jordi pisze: 96 co 7-8 minut, 78 co 10 minut.
Ale te dwie linie dowożą do tramwaju/ów w centrum. Niestety rzadko kursująca 2ka oraz fakt że na Teofilowe tramwaj jest gdzieś z dala od środka blokowiska czynią z 96 i 79 podstawową dowozówkę do tramwaju w centrum.
Mają tam pod nosem jeszcze 76 loiie na Retkinię - tez kolejna wygodna dowozówka. Zaś w np. kierunku północnych Bałut nie mają nic bezpośredniego. Te prośby to m.in. efekt iż tramwaje w zasadzie omijają to blokowisko. Na Teofilowe to autobus jest podstawowym środkiem KM a nie tramwaj. Szkoda że kiedys ktoś zadecydował tak aby osiedla nie wybudować tak by jego środkiem była ul Aleksandrowska.
Jordi pisze: Naprawdę ciężko wysiąść i poczekać chwilę na 87, czy 81 na Aleksandrowskiej?? Wszyscy chcieliby autobus tam gdzie oni sobie życzą bez przesiadki, ale tak się nie da... Taksówki są jak nie pasi...
Nie taksówki, ale własne samochody. Zaś rodzin mających już dwa autka jest coraz więcej. Przesiadka w Łodzi to dodatkowe 20 - 30 minut (tyle trwa ta chwila, czasem jeszcze dłużej) do czasu przejazdu - plus kolejny bilet czasowy.
Przesiadki a'la Łódź niestety skutecznie wygaszają popyt na komunikację miejską. Albo się dostosowuje pod oczekiwania klientów albo klienci wybiorą lepsze rozwiązanie.

Nigdy bym nie pomyślał, ale jestem tego samego zdania.
87 powinna kursować Rojną. Tam zawsze jest duży popyt, więc niezaszkodziło by, zwiększyć kursy i tworzyć kolejne bezprzesiadkowe połączenie. Dlaczego niby prawie wszystko musi jechać do Centrum?
78/A/83/96 do Centrum, 76 na Retkinię, no i to wszystko. Jeżeli ktoś ma zamiar jechać w północne / północno-wschodnie rejony, musi się przesiąść przy Wareckiej na 81/84/87/89..
A w związku z tym, iż te linie i tak kursują rzadko, to przesiadka jest zbyt nieatrakcyjna. Zwłaszcza w Niedziele, gdyż w zakładach prawie nikt nie pracuje..
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Graficzny pisze:Dlaczego niby prawie wszystko musi jechać do Centrum?
To powyższe oraz linie do zakładów przemysłowych takie ciągnięcie się przez całe miasto to nadal głupota organizacji KM w Łodzi.

O ile główne trasy to OK do centrum. W centrum kilka porządnych miejsc przesiadkowych (nie takich jak obecnie) czyli drzwi w drzwi, bez biegania wokół rond, przechodzenie przez 4 i więcej świateł itd... miejsca przesiadkowe muszą być w okolicach miejsc "atrakcyjnych" jako miejsce docelowe - dobrym przykładem będzie grupa sklepów, apteka, ryneczek, ew. dworzec kolejowy itd.

Kojejna kategoria powinny być linie uzupełniające w tym nawet tylko szczytówki które dodadzą kolejne połączenia bezpośrednie.
Na osiedlach tworzą się automatycznie takie minicentra handlowo-usługowe. Sklepy, ryneczki, poczta, itd. -> doskonałe miejsca na przystanek przesiadkowy. Wracjący z pracy zechce zrobić zakupy, zapłacić rachunki poczcie itd.

W przypadku Teofilowa to dla obłsugi przemysłowej widzę np. takie rozwiązanie:

Wcześnie rano priorytetem oraz w okolicach końca popołudniowej zmiany będą linie wjeżdżające na teren przemysłowy. Również pora końca pierwszej zmiany i początku drugiej. Czyli docelowe szczytówki.

Ponadto tam też są różnego instytucje, firmy gdzie potrzebny jest dojazd w godzinach ich plracy. I wtedy wystarczą krótkie linie objazdowe po przemysłowym Teofilowe a zahaczające o tramwaj na aleksandrowskiej i takie dogodne miejsca na osiedlach jakie opisałem wcześniej. Nawet niech to będzie Vero co może dać dość dobrą częstotliwość kursowania mimo niwielkiej liczby pasażerów - no ale u nas woli się puszczać przeguby na takie trasy co 30 - 40 minut.
W Warszawie od dawna mieli takie linie szczytowe (3xx i 4xxx) i nikomu to nie przeszkadzało. Dlaczego nie w Łodzi? Jeśli jest dodatkowy popyt na KM tylko w określonych porach to niech będą takie linie szczytowe.


Wracając do takich linii jak np. 1. Co stoi na przeszkodzie by zrobić z niej np dwie . trzy linie które na wspólnym odcinku na Kilińskiego się pokrywają zaś na peryferyjnych kursują niby rzadziej ale inna uzupełniająca linia podjeżdżająca pod Kilińskiego zapełni dziurę. Dla niektórych osób lepszym rozwiązaniem będzie poczekać/wyjść na określoną porę i jechać bezpośrednio niż potem przesiadać się. Bardzo rzadko trafi się ktoś jadący na drugi koniec trasy. nie wszystkie takie linie muszą kursować przez cały dzień, każdego dnia w tygodniu.

Mamy jeszcze centrum siatka linii jadących w zasadzie jedynie na wprost oznacza ze w do poruszania się po centrum KM się nie nadaj a jedynie własne autko (dwie trzy przesiadki czasem długawe spacery np. z ŁTR na 74/83/80....)


Wracają do tej kwestii o Vero. W MPK widać myślenie zerojedynkowe. Braku ew. zwiększenie klas autobusów oraz tramwajów. Potrzebne są przegubowe autobusy, oraz dłuższe tramwaje ale także takie niewielki 10m autobus, wagon podobny do M6S. Ale elastyczne i dynamiczne dostosowywanie taboru do popytu to jest co wg mnie nie jest możliwe w skostniałym MPK.
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Można by tak uprościć trasę linii 68 (za dużo krąży po Rudzie) i uatrakcyjnić linię 93 (da się jeszcze?).....
Linia 68 - mogłoby od Przestrzennej skręcać do Granicznej dalej Siostrzaną Trasa Górna, Rzgowską i do pętli Dworzec Łódź Chojny.

Linia 93 - lepiej chyba by się sprawdziła jadąc z Dworzec Łódź Chojny dalej Rzgowska, Paradna, Matek Polskich Paradna, Demokratyczna, Trasa Górna, Aleja Jana Pawła II, Włókniarzy Wielkopolska Dworzec Łódź Żabieniec.... Podejrzewam, że linia ta chodzi raczej pusta i nawet czas, zapoznanie się z trasą nic jej nie pomoże. Puszczenie jej w okolice osiedla Matek Polskich i Dworca Łódź Żabieniec zapewni tej linii popyt.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 2 razy.
kamlox
Czasem wpada
Posty: 66
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Post autor: kamlox »

Otóż się mylisz... 93 jeździ całkiem sporo osób Obrazek
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Pisałem o tym w temacie TG - mimo zerowej reklamy ze strony MPK czy ZDIT, 93 ma całkiem niezłą frekwencję po zaledwie 4 dniach kursowania. Odcinek Łódź-Kaliska-Pabianicka potrafi nie mieć wolnych miejsc siedzących. Dalej też na kurs po kilkanaście osób jedzie w szczycie (dane od mojego brata, który od poniedziałku jeździ w godzinach 15-17 z pracy do domu).

93 to akurat był dobry pomysł ZDIT, tylko wlecze się strasznie podobno po tej TG - spokojnie 5 minut szybciej można zrobić rozkład...


Z 68 nie ma co kombinować, bo już mieszkańcy osiedla CZMP petycję piszą o więcej kursów, a tu jeszcze 68 im zabrać... Jedyna naprawdę potrzebna zmiana to powrót 62A na Paradną - wtedy wszystko jest ok w tej części Łodzi moim zdaniem...

W ogóle od zmian na 62/62A codziennie widzę dwie brygady 12-metrowe... jechałem wczoraj 62A dużym autobusem... powietrze jechało z 4 osobami po Ekonomicznej... Dopiero na TG się parę ludzi dosiadło... Kosynierów na 4 przystankach 1 wysiadła, 1 wsiadła... no i mijaliśmy przy Demokratycznej nabite totalnie 62 busikowe... godzina 15:00 czyli szczyt... Kolejny raz już (chyba ponad 100 tych "razów" już jest Obrazek ) jak 62A jest totalnie niepotrzebne na Kosynierów... Powinni przywrócić to na Paradną...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 4 razy.
Michcio
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: śr 08:42, 16 lip 2014

Post autor: Michcio »

93 zbiera powietrze po tej całej TG... Jechałem tym 2 dni temu, kierowca, kolega kierowcy, ja i uwaga... 3 pasażerów.

70B ok, no bo coś musieli dać zamiast 93.
75, jutro się przejadę, to nie wiem. Ktoś chce ze mną? W sumie byłem już na tej Ustronnej ale i tak się przejadę Obrazek

Ogólnie opróz 93 (dublowanie 52, tak wiem że na innej trasie) to jeszcze brakuje 97, do tego kompletnie niepotrzebne 95 (zamiast tego dać DELL, aż cholera bierze jak widzę przegubowe 95A a w nim... duchy) no i 94 mi nie pasuje.

94 to powinno być 53B Obrazek
FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Post autor: FishRman »

tornado pisze:Można by tak uprościć trasę linii 68 (za dużo krąży po Rudzie) i uatrakcyjnić linię 93 (da się jeszcze?).....
Linia 68 - mogłoby od Przestrzennej skręcać do Granicznej dalej Siostrzaną Trasa Górna, Rzgowską i do pętli Dworzec Łódź Chojny.

Linia 93 - lepiej chyba by się sprawdziła jadąc z Dworzec Łódź Chojny dalej Rzgowska, Paradna, Matek Polskich Paradna, Demokratyczna, Trasa Górna, Aleja Jana Pawła II, Włókniarzy Wielkopolska Dworzec Łódź Żabieniec.... Podejrzewam, że linia ta chodzi raczej pusta i nawet czas, zapoznanie się z trasą nic jej nie pomoże. Puszczenie jej w okolice osiedla Matek Polskich i Dworca Łódź Żabieniec zapewni tej linii popyt.

68 w poprzednim wariancie za dużo krążyła, ale nie było przebicia przez TG. Teraz jest znośnie. Tym bardziej nie zabieraj połączenia CZMP z Portem. Jak Jordi powiedział, lepiej zająć się wirtualnym 62A wożącym powietrze.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

tornado pisze:Puszczenie jej w okolice osiedla Matek Polskich i Dworca Łódź Żabieniec zapewni tej linii popyt.

Osiedle Matek Polski - niestety tam są autka po dwa na rodzinkę. Większość bloczków nie była budowana dla biednych. Ponadto mają pod nosem krańcówkę autobusową z częściej kursującymi autobusami. Przez tyle lat był bardzo zły dojazd KM do centrum to mieszkańcy wybrali autka. Nikt teraz nie porzuci samochodów by przesiąść się na KM. Odbudowanie popytu na KM będzie powolnym procesem.

Zważ jeszcze że przypadkiem 93 daje tez dodatkowe połączenie dla tych kilku bloczków przy Rzgowskiej, szczególnie przy skrzyżowaniu TG ze Rzgowską. Była tam wcześniej pętla autobusowa, której już nie ma. Został się 70B i kusy 70 do Ptaka. Na południe od tegoż skkrzyżowanie ma już zabudowę Starowej Góry.

Odcinek okolice Ustronnej - Pabianicka jest wg mnie najaatrakcyjniejszy.
nie co przy nim kombinowac. Dojazd w prostej linii od trasy ŁTR bez robienie wycieczek slalomami po Kuraku, Chojnach i Kurczakach.

Jak już chcesz dodatkowej poprawy dla tego osiedla to powinna byc od tego dodatkowa linia. Chorym jest zabieranie innym albo psucie dojazdu by w imie durnych oszczędności wymyśleć co co niby zapewni dwie rzeczy - w praktyce nie zapewni i zagoni skuteczniej do samochodów. Do tej dodatkowej linii jeszcze wrócę.

Dalszy przebieg trasy na północ - hipermarket i Dworzec. Sam dworzec odpada - kto będzie do Łodzi specjalnie dojeżdżał do słabo płatnej pracy?
Przesiadka na Retkinię trochę bez sensu bo cofanie się na północ by dojechać na południe. Przesiadka do Centrum - to już po części jest na Pabianickiej. Wyygodniejsza i bez dłuuuugich spacerów.
Jak już chcemy skomunikować tez Retkinię z Ustronną to zaproponowałbym przebieg: Dw. Kaliski - Karolewska - Bratysławska - Walter Janke - Obywatelska (be wjeżdżania na Nowe Sady!!!) - Jana Pawła II - TG - Rzgowska - Dw. Chojny (choć już wystarczyłby dojazd tylko do pętli tramwajowej Kurczaki).

Wspomnianą ew. linie z os. Matek Polskich - Matek Polskich - Paradna - Ustornna - Siostrzana - TG - Pabianicka - Al. Politechniki - Al. Mickiewicza - Dw Kaliski.
Czemu tak? By nie miała etykietki dowozówki tylko zakładów pracy. Połączy bezpośrednio - RLL, szpital Kopernika, Polibudę, trasę WZ (dogodna przesiadka na Teofilów) i sam Dworzec. Wg mnie atrakcyjniejszy przebieg nie tylko na te dojazdy dla kolejnych zmian w fabryczkach.

Tak to widzę.

Dodam jeszcze że przy okazji poprawiamy dojazd to tego terenu pomiędzy ogólnie mówiąc Chojnami a Ruda - czyli okolice d. krańcówki 75 (Wołodyjowskiego). Teren w sumie pod działalność gospodarczą. Łatwiejszy dojazd dla pracowników z dalszych osiedli.

Ponieważ sam przebieg 93 na Rzgowskiej niewiele wnosi (poza okolicami zlikwidowanej pętli Józefów) to jeszcze bym rozważył przejazd linii 93 od pętli Kurczaki przez osiedle do pętli Dworzec Chojny tak jak linia 63 - czyli Strażacką - Kongresową i Dachową. Oczywiście rozkłady skorygować/zgrać tak aby 63 i 93 tam nie jeździły stadem przynajmniej w kierunku południowym.
FishRman
Coś mówi
Posty: 29
Rejestracja: pn 18:48, 30 wrz 2013

Post autor: FishRman »

STUDI pisze: Ponadto mają pod nosem krańcówkę autobusową z częściej kursującymi autobusami.

O jakiej krańcówce z autobusami mówisz?
Widuję codziennie jedynie wielką nową krańcówkę z jedną linią 70A ...
której to linii nie możemy się doprosić by jechała drugim wjazdem Alei Matek Polskich (od tyłu CZMP)... ZDiT konsekwentnie odmawia.
Może chociaż teraz zmieni zdanie, jak "zabrał" 75 ......
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Osiedle Matek Polski - niestety tam są autka po dwa na rodzinkę. Większość bloczków nie była budowana dla biednych. Ponadto mają pod nosem krańcówkę autobusową z częściej kursującymi autobusami. Przez tyle lat był bardzo zły dojazd KM do centrum to mieszkańcy wybrali autka. Nikt teraz nie porzuci samochodów by przesiąść się na KM. Odbudowanie popytu na KM będzie powolnym procesem.

Osiedle ma swoją specyfikę. Tak jak kiedyś wszyscy chodzili do gimnazjum, teraz studiują/pracują. Godziny dojazdów i powrotów trochę się rozszerzyły. Nie ma już sytuacji, gdzie przed 8. rano nie domykały się drzwi. Więcej osób wraca w godzinach wieczornych.

Nie było tam nigdy bardzo złego dojazdu. 70 co 10 minut do centrum była od lat. Podobnie kursowało 62.
Zważ jeszcze że przypadkiem 93 daje tez dodatkowe połączenie dla tych kilku bloczków przy Rzgowskiej, szczególnie przy skrzyżowaniu TG ze Rzgowską. Była tam wcześniej pętla autobusowa, której już nie ma. Został się 70B i kusy 70 do Ptaka. Na południe od tegoż skkrzyżowanie ma już zabudowę Starowej Góry.

Generalnie jeśli chodzi o samą północną część Starowej Góry to bez znaczenia jest 70A i 70B. Bardzo wiele osób przychodzi na pętlę Matek Polskich od strony właśnie Starowej Góry. Natomiast jeśli przypasuje 70B to nie trzeba tyle chodzić. Natomiast jeśli ktoś mieszka w centralnej części Starowej Góry to i tak zawsze był "skazany" na 93, a teraz jest na 70B.
Odcinek okolice Ustronnej - Pabianicka jest wg mnie najaatrakcyjniejszy.
nie co przy nim kombinowac. Dojazd w prostej linii od trasy ŁTR bez robienie wycieczek slalomami po Kuraku, Chojnach i Kurczakach.

Wczoraj z rogatek miasta w środek Teofilowa dojechałem w 40 minut. Rewelacja. Bywało, że taka podróż zajmowała 70 minut.
Dalszy przebieg trasy na północ - hipermarket i Dworzec. Sam dworzec odpada - kto będzie do Łodzi specjalnie dojeżdżał do słabo płatnej pracy?

Daruj sobie takie teksty.
Przesiadka na Retkinię trochę bez sensu bo cofanie się na północ by dojechać na południe.

Przesiadka jest przy Obywatelskiej w 69. Od zawsze z Chojen na Retkinie jeździło się 69.
Przesiadka do Centrum - to już po części jest na Pabianickiej. Wyygodniejsza i bez dłuuuugich spacerów.

I tak, i nie. Trzeba pokonać skrzyżowanie.
Jak już chcemy skomunikować tez Retkinię z Ustronną to zaproponowałbym przebieg: Dw. Kaliski - Karolewska - Bratysławska - Walter Janke - Obywatelska (be wjeżdżania na Nowe Sady!!!) - Jana Pawła II - TG - Rzgowska - Dw. Chojny

Ustronna - Retkinia to nie jest długa trasa. Obecnie jest w zasięgu pół godziny jazdy (93->69), (68 ). Nie potrzeba dodatkowego połączenia bezpośredniego.

Co do zaproponowanej trasy to ona nic nie załatwia. Nadal nie dojeżdża na Retkinie. Nadal trzeba się przesiąść.

W kwestii Nowych Sadów to wypadałoby żeby przynajmniej w godzinach zmian linia wjeżdżała w strefę. Tylko rozkład musiałby zostać ułożony z głową. Podobnie jak trasa. Na pewno nie w tej formie jak 55 i 69.
(choć już wystarczyłby dojazd tylko do pętli tramwajowej Kurczaki).

W tym momencie wystarczyłby dojazd do ICZMP. Z tras prostopadłych (Siostrzana, Demokratyczna, Pryncypalna) dojedzie się na Kurczaki szybciej, bez robienia koła właśnie przez ICZMP. Generalnie obecna ilość linii na Rzgowskiej jest spokojnie wystarczająca. 93 nie musi dojeżdżać aż na dworzec Łódź-Chojny.
Wspomnianą ew. linie z os. Matek Polskich - Matek Polskich - Paradna - Ustornna - Siostrzana - TG - Pabianicka - Al. Politechniki - Al. Mickiewicza - Dw Kaliski.
Czemu tak? By nie miała etykietki dowozówki tylko zakładów pracy. Połączy bezpośrednio - RLL, szpital Kopernika, Polibudę, trasę WZ (dogodna przesiadka na Teofilów) i sam Dworzec. Wg mnie atrakcyjniejszy przebieg nie tylko na te dojazdy dla kolejnych zmian w fabryczkach.

Równie dobrze może być Matek Polskich (wylot zachodni lub kryterium uliczne bez postoju) - Rzgowska - TG - Pabianicka - Plac Niepodległości.

Zachowana jest obsługa "fabryczek" i mniejszych firm w rejonie rogatek (nie wiem czemu to marginalizujesz) i nie wpycha się kolejnej linii na Paradną. Odpada Politechnika, ale dochodzi "hub" w postaci placu Niepodległości. Nie będzie też dubla z tramwajami na wybranych odcinkach. Tego dworca Kaliskiego można żałować (też jako "huba"), ale skoro dojazd do niego nie będzie po najprostszej drodze, czyli przez Jana Pawła II to traci na atrakcyjności.
Dodam jeszcze że przy okazji poprawiamy dojazd to tego terenu pomiędzy ogólnie mówiąc Chojnami a Ruda - czyli okolice d. krańcówki 75 (Wołodyjowskiego). Teren w sumie pod działalność gospodarczą. Łatwiejszy dojazd dla pracowników z dalszych osiedli.

Obecnie to już jest za sprawą 93. Wczoraj kobitka wsiadła przy Siostrzanej i wysiadła na Żubardziu (z 8 ).
Widuję codziennie jedynie wielką nową krańcówkę z jedną linią 70A której to linii nie możemy się doprosić by jechała drugim wjazdem Alei Matek Polskich (od tyłu CZMP)... ZDiT konsekwentnie odmawia.
Może chociaż teraz zmieni zdanie, jak "zabrał" 75

Generalnie trasa 70A z wykorzystaniem wlotu zachodniego jest trasą dla ewentualnego tramwaju. Obsługa całego szpitala i całego osiedla. Chociaż pewnie tramwaj pojedzie pasem rozdziału Rzgowskiej i za szpitalem wskoczy (za pomocą kolejnej sygnalizacji) na przebudowaną pętlę A-T na Matek Polskich.
Jak Jordi powiedział, lepiej zająć się wirtualnym 62A wożącym powietrze.

Jest pewien sposób na 62A. Przede wszystkich to uczynienie z niej linii regularnej w weekendy. Można zapewnić jej popyt na Kosynierów Gdyńskich. Wystarczy 75 skierować przez Łazowskiego przez środek osiedla. Taka trasa była znana i pewnie jeszcze będzie z objazdów.
Ogólnie opróz 93 (dublowanie 52, tak wiem że na innej trasie)

Między okolicą dworców to 93 nie jest żadnym dublem dla 52. Natomiast na Jana Pawła uzupełnia 52 do którego często ciężko jest wsiąść.
do tego kompletnie niepotrzebne 95 (zamiast tego dać DELL, aż cholera bierze jak widzę przegubowe 95A a w nim... duchy)

Do Della poza godzinami zmian też jeżdżą duchy.
no i 94 mi nie pasuje.

94 to powinno być 53B :D

Raczej 88B, ale wymaga to skierowania 94 na dworzec Północny. Swoją drogą kuriozum. Pozbyto się 56, 67 i 88 z placu Dąbrowskiego i pozostawiono tam linie popularniejsze (51, 53, 60). Później dorzucili 94 z kilkoma kursami dziennie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

93 ma zaskakująco dobrą frekwencję jak na początek. Siedzenia w szczycie są praktycznie wypełnione. Mimo tego, że "przypadkiem" prawie zawsze jeździ w parze z 52.

68 nie ma co psuć - ta linia pełni różne funkcje lokalne i w obecnym kształcie jest optymalne. Chociaż jest też problematyczne, bo w okolicach CZMP jest za słabe, natomiast od Chocianowic w kierunku Retkinii częstotliwość raczej optymalna(ewentualnie podbicie do równo co "30" w międzyszczytach i weekendach)
Zamiast dzielenia linii, rozwiązaniem mógłby być wariant "A" 68 w relacji Ikea-Chojny. Wzmacniałby tą stronę obwodu, która potrzebuje lepszej częstotliwości czyli Rudę i CZMP. Dodatkowo mógłby obsługiwać okolicę cmentarza i Rudy gdzie dostęp do komunikacji jest utrudniony(w jedną stronę przez Farną, Konną, Mierzejową, Długą, w drugą przez Długą, Wyścigową, Konną, Farną). Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie fantazjujmy. Jedyne czego potrzebuje 68 to powrót szczytówki, która nie powróciła po któryś wakacjach.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Ja powiem tak. 68 na Chocianowicach w takim rozkładzie jakim jest teraz spokojnie daje sobie radę. Natomiast problematyczne jest tylko to nieszczęsne 62A zrobione dla paru emerytów na Ekonomicznej i paru emerytów na Kosynierów...

75 wróciło do rozkładu sprzed remontu z tą szczytówką dodatkową, więc to tam spokojnie starcza... 62A migiem powinno wrócić na Paradną, a i sensu większego na Ekonomicznej nie widzę... Tam nie ma jakichś kilometrów do 68 na Przestrzennej (raptem 300-400 metrów) czy do Demokratycznej (przy Żwawej to 250 metrów)... albo zmniejszyć częstotliwość chociaż żeby 62 było częściej (np wywalić kursy weekendowe których jest 5 bez sensu, a w dni robocze raz na godzinę i po 18 dwa kursy koło 19 i 21 i to starczy bez problemu, bo od samego początku ustalenia 62A mówiono jaka to wielka potrzeba, a na Ekonomicznej rzadko kiedy widzę żeby choć 1 osoba wsiadłą lub wysiadła...)

Dziś rano jechałem 62 to ludzie ledwo się mieścili do busika przy TG już, a wsiadając na Starorudzkiej już parę osób stało wszystkie miejsca siedzące zajęte.... 62A za to powietrze wozi na Ekonomiczną...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

FishRMan pisze:O jakiej krańcówce z autobusami mówisz?
Nowa nazwa Metka Polskich. 70A to tak ciut częściej kursuje niż np. d. 93, albo 68 czy 62.... Ponadto atrakcyjność podnosi że jedzie dalej niż tylko ew. tor kolejowy.
FishRMan pisze: Widuję codziennie jedynie wielką nową krańcówkę z jedną linią 70A ...
której to linii nie możemy się doprosić by jechała drugim wjazdem Alei Matek Polskich (od tyłu CZMP)... ZDiT konsekwentnie odmawia.
Może chociaż teraz zmieni zdanie, jak "zabrał" 75 ......
To dodatkowe wzkm - czyli dodatkowa kasa.

SEC pisze:Więcej osób wraca w godzinach wieczornych.
A wtedy dojazd tam to porażka na całego.
SEC pisze: Nie było tam nigdy bardzo złego dojazdu. 70 co 10 minut do centrum była od lat. Podobnie kursowało 62.
Jeśli dojazd 70-tka nazywasz dobrym to gratuluję Tobie specyficznego poczucia humoru.

Mam tam na Sczanieckiej kogoś z rodziny. Zawsze dojazd tam nawet z Pl Dąbrowskiego to była maskara. W szczycie korekt blokujący 70-tke.
Zaś ze ścisłego centrum masakryczna przesiadka na Rzgowskiej z tramwaju na autobusy 62, 68....
Generalnie jeśli chodzi o samą północną część Starowej Góry to bez znaczenia jest 70A i 70B. Bardzo wiele osób przychodzi na pętlę Matek Polskich od strony właśnie Starowej Góry.

Siła przyzwyczajenia oraz "mus". Bowiem zabrano im pętlę na Józefowie.
Pętla Józefów były praktycznie przy granicy miasta Łodzi. Dla połnocnej części Starowej Góry d. 93 nie było żadna ofertą. Kawąłek dalej i była 70-tka jadąca ciut dalej niż tylko do torów kolejowych.

Wczoraj z rogatek miasta w środek Teofilowa dojechałem w 40 minut. Rewelacja. Bywało, że taka podróż zajmowała 70 minut.
....
Daruj sobie takie teksty.
70 minut raz, drogie dwa i mam dwie i pół godzinki tak od razu zmarnowane z całego dnia. Albo sie szuka pracy bliżej - bo czas dojazdu jest istotnym kryterium wyboru pracy, albo w kilku a pracy się zgaduje by razem sie podwieźć autkiem.
Praca na zmiany, od do - niestety nie uczyni krezusem, więc nie rozumie Twojego obruszenia - daruj sobie.
Lepiej płatny etat to zazwyczaj tez wymagana dyspozycyjność . Trudno nazwać pracownika dyspozycyjnym jak nie dojeżdzą własnym autkiem. N. w nocy - 3.5 godzinki będzie czekania bo np. na przesiadkowym węźle nocnych nocny autobus zaliczy spóźnienie i i dojdzie do czasu dojazdu czekanko godzinkę? Zejdź na ziemię i bądź realistą.
Przesiadka jest przy Obywatelskiej w 69. Od zawsze z Chojen na Retkinie jeździło się 69.
Retkinia to ciut więcej niż ul. Maratońska. Przesiadka na linie jadące środkiem Retkinii albo północnym jej skrajem wymaga dojazdu aż do Popiełuszki. Proponowana przeze mnie linia zatrzyma się przy trasie tramwajowej, ponadto tam tez jest linia 86.
Linia 69 to o tak kolejna przesiadka na Retkinii. Pomijam już np kwestię jazdy na zachód do ul. Popiełuszki by przesiąść się na tramwaj jadący z powrotem w kierunku wschodnim. Całkowicie bez sensu.

Linia 69 to niestety ale w okolice Kuczaków nie dojeżdża. Kolejna przesiadka- kolejne kilkanaście minut w plecy jak nie kilkadzisiąt.
I tak, i nie. Trzeba pokonać skrzyżowanie.
Znacznie większe odległości do "spacerowania" są przy Dw. Kaliskim.
Budynek dworcowy oraz perony i pętla autobusowa powinny być przy al Bandurskiego.
Ponadto jakby nie patrzeć z południowej cżęści miasta na Retkinię to powinno się dojechać KM do okolic pętli Bratysławska a nie bezsensownie pchać się dalej na północ do dworca by potem się wracać na południe by dojechać do Retkinii.

Ustronna - Retkinia to nie jest długa trasa. Obecnie jest w zasięgu pół godziny jazdy (93->69), (68 ). Nie potrzeba dodatkowego połączenia bezpośredniego.
68 nie wjeżdża w teren osiedla Retkinia na dodatek ma długa trasę. Bez sensu jest podjeżdżanie niemalże do Konstantynowa.
Zaś problem z 69 opisałem ciut powyżej.
Niestety ani 68 a ni 69 nie są bezpośrednimi połączeniami w bo i tak trzeba się przesiąść już na Retkinii. Linia 68 w ogółe nie będzie przez nikogo rozsądnego brana pod uwagę jako sprawny dojazd na Retkinię.
W kwestii Nowych Sadów to wypadałoby żeby przynajmniej w godzinach zmian linia wjeżdżała w strefę. Tylko rozkład musiałby zostać ułożony z głową. Podobnie jak trasa. Na pewno nie w tej formie jak 55 i 69.
OK ale przez Elektronową a nie przez zajezdnię MPK. Takie moje zdanie. Nie dokładajmy więcej czasu przejazdu.
W tym momencie wystarczyłby dojazd do ICZMP. Z tras prostopadłych (Siostrzana, Demokratyczna, Pryncypalna) dojedzie się na Kurczaki
Nie zgodzę się w kwestii linii 93. Znowu wrócimy do północnej części Starowej Góry. 93 będzie w zasadzie dwoma trasami jedna Rzgowska do tramwaju na Kurczakach, druga trasą Górna do Pabianickiej.
Te linie o których piszesz maja się nijak do tych linii w poprzek.
93 nie musi dojeżdżać aż na dworzec Łódź-Chojny.
Do tramwaju na Kurczakach powinna a w zasadzie musi. Ułatwiajmy dojazd a nie utrudniajmy na maksa. Ta linia (93) to będzie głównie dowozówka do zakładów przy Ustronnej. W ten sposób jedną linia dajesz dwa kierunki dowozu do tras tramwajowych.
Jazda dalej ul. Rzgowską do pętli autobusowej dw. Chojny niż już nie wnosi do tego co oferują okolice pętli Kurczaki. Zaś puszczenie jej przez Kongresową będzie ułatwieniem dla mieszkańcom blokowiska szczególnie starszych osób. dlaczego z tego zrezygnować? Tak dodatkowa dowozówka do Rzgowskiej. Ciut lepsza niż linia 63.
Równie dobrze może być Matek Polskich (wylot zachodni lub kryterium uliczne bez postoju) - Rzgowska - TG - Pabianicka - Plac Niepodległości.
Nie ma sensu kółko przez Józefów. Może pojechać z Matek Polskiego do skrzyżowanie Demokratyczna / TG (po zachodniej stronie CZMP - bo osiedle "zaliczy" i dalej TG do Pabianickiej i a następnie nawet na PL Niepodległości - lecz wtedy powinna byc skomunikowana z linia 72 na placu 73, zaś sama linia 73 wydłużona przez AL. Politechniki i al. Mickiewicza na Dw. Kaliski (ew. przez Wróblewskiego i JPII do Dw. Kaliskiego).
(nie wiem czemu to marginalizujesz)
Nie marginalizuję - patrz moja uwaga o 93 i Starowej Górze oraz tego że ma pojechać dalej niż tylko do pętli Matek Polskich.
Rozdzielam funkcje dwóch linii co pozwoli uniknąć tego że ani to dobra dowozówka ani linia dla osiedla bo za rzadko kursuje.
i nie wpycha się kolejnej linii na Paradną.
Nie zbyt wielkiego wyboru jeśli chodzi o drogi. al. Matek Polskich obsłuży osiedle a dalej jakoś do TG trzeba dojechać. Gdyby był przejazd przez osiedle do Siostrzanej to co innego. Na razie takiego brak.
Odpada Politechnika, ale dochodzi "hub" w postaci placu Niepodległości.
Polibuda nie musi odpaść bowiem wystarczy dobrze skomunikować tę linię z 72 a samo 72 wydłużone do Dw. Kaliskiego.
ale skoro dojazd do niego nie będzie po najprostszej drodze, czyli przez Jana Pawła II to traci na atrakcyjności.
Ale może być nadal atrakcyjny:
1. przesiadka na 52 na Pabianickiej/JPII
2. Przy zgraniu z 72 i wydłużeniu 7 do Dworca Kaliskiego masz druga opcję
Obecnie to już jest za sprawą 93.
Owszem ale zobaczysz że nowa droga spowoduje że traty równoleznikowe straca na atrakcyjności poza dowozem lokalnym. do tej pory nie bo alternatywy w ułozeniu tras KM.
Generalnie trasa 70A z wykorzystaniem wlotu zachodniego jest trasą dla ewentualnego tramwaju. Obsługa całego szpitala i całego osiedla. Chociaż pewnie tramwaj pojedzie pasem rozdziału Rzgowskiej i za szpitalem wskoczy (za pomocą kolejnej sygnalizacji) na przebudowaną pętlę A-T na Matek Polskich.
To jest nadal SCi-Fi. Ponadto blokowisko przy CZMP jest troche za małe by pchać tam tramwaj obecnie. Gdyby po wschodniej stornie ul. Rzgowskiej pojawiła się zabudowa mieszkalna wielorodzinna to owszem tak - podpisze sie obydwoma rekoma. .
Do Della poza godzinami zmian też jeżdżą duchy.
Beda miały jeszcze tramwaje do jazdy.
94 to powinno być 53B :D
Raczej 88B.
53 to jednak kierunek na Nowosolna ulica Brzezińską i dalej na Brzeziny.....
Raczej 88B, ale wymaga to skierowania 94 na dworzec Północny.
A tak się cieszyli mieszkancy Kalonki że przez pewien czas gdzieś 88 w sensowne miejsce ich dowoziło a nie donikąd czyli Żródłową.
Swoją drogą kuriozum. Pozbyto się 56, 67 i 88 z placu Dąbrowskiego i pozostawiono tam linie popularniejsze (51, 53, 60). Później dorzucili 94 z kilkoma kursami dziennie.
56, 67, 88 powinny trafić na Pl. Dąbrowskiego. Wydawnicza to idiotyczne miejsce na dojazd.
Może jak powstanie (oby) Węzeł multimodalny przy Dworcu Fabrycznym to przywróci się normalność w tej kwestii.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

STUDI pisze:A wtedy dojazd tam to porażka na całego.

Niby dlaczego? 70 3-4 kursy. 62+68 to dodatkowe 3. 93 kolejne 2. To wszystko w godzinach wieczornych. Wszystko od strony Kurczaków.
Jeśli dojazd 70-tka nazywasz dobrym to gratuluję Tobie specyficznego poczucia humoru.

Mam tam na Sczanieckiej kogoś z rodziny. Zawsze dojazd tam nawet z Pl Dąbrowskiego to była maskara. W szczycie korekt blokujący 70-tke.
Zaś ze ścisłego centrum masakryczna przesiadka na Rzgowskiej z tramwaju na autobusy 62, 68....

Ja 70 jeżdżę ponad 20 lat. Bywało źle w czasach kryzysu w MPK, niektórych remontów, ale na chwile obecną wszystko jeździ często i zgodnie z rozkładem. Buspasy też sporo pomogły.
Siła przyzwyczajenia oraz "mus". Bowiem zabrano im pętlę na Józefowie.
Pętla Józefów były praktycznie przy granicy miasta Łodzi. Dla połnocnej części Starowej Góry d. 93 nie było żadna ofertą. Kawąłek dalej i była 70-tka jadąca ciut dalej niż tylko do torów kolejowych.

93 musiało być ofertą, bo Starowa Góra jest spora i do miejsca pętli "Józefów" bywa, że jest kilka kilometrów piechotą.
Retkinia to ciut więcej niż ul. Maratońska. Przesiadka na linie jadące środkiem Retkinii albo północnym jej skrajem wymaga dojazdu aż do Popiełuszki. Proponowana przeze mnie linia zatrzyma się przy trasie tramwajowej, ponadto tam tez jest linia 86.
Linia 69 to o tak kolejna przesiadka na Retkinii. Pomijam już np kwestię jazdy na zachód do ul. Popiełuszki by przesiąść się na tramwaj jadący z powrotem w kierunku wschodnim. Całkowicie bez sensu.

Dlatego już od dawna 69 powinno objeżdżać Retkinie wzorem linii 76.
Linia 69 to niestety ale w okolice Kuczaków nie dojeżdża. Kolejna przesiadka- kolejne kilkanaście minut w plecy jak nie kilkadzisiąt.

Z Kurczków do Broniewskiego jedzie się 5 minut Obrazek.
Ponadto jakby nie patrzeć z południowej cżęści miasta na Retkinię to powinno się dojechać KM do okolic pętli Bratysławska a nie bezsensownie pchać się dalej na północ do dworca by potem się wracać na południe by dojechać do Retkinii.

No tak. Nie wiem czemu do nowej linii 93 ktoś "dokleił" Retkinie. Nie wiem jaki cel byłby w robieniu objazdu przez Kaliski i przesiadki w tymże miejscu.
68 nie wjeżdża w teren osiedla Retkinia na dodatek ma długa trasę. Bez sensu jest podjeżdżanie niemalże do Konstantynowa.
Zaś problem z 69 opisałem ciut powyżej.
Niestety ani 68 a ni 69 nie są bezpośrednimi połączeniami w bo i tak trzeba się przesiąść już na Retkinii. Linia 68 w ogółe nie będzie przez nikogo rozsądnego brana pod uwagę jako sprawny dojazd na Retkinię.

Zmiana trasy 69 - lekarstwo.
Nie zgodzę się w kwestii linii 93. Znowu wrócimy do północnej części Starowej Góry. 93 będzie w zasadzie dwoma trasami jedna Rzgowska do tramwaju na Kurczakach, druga trasą Górna do Pabianickiej.
Te linie o których piszesz maja się nijak do tych linii w poprzek.

Jeśli 70 i 70B to mało to OK.
Nie ma sensu kółko przez Józefów.

A może ktoś korzysta? Od momentu uruchomienia nowej trasy 93, czasami ktoś czeka pod estakadą nad Rzgowską.
Może pojechać z Matek Polskiego do skrzyżowanie Demokratyczna / TG (po zachodniej stronie CZMP - bo osiedle "zaliczy" i dalej TG do Pabianickiej i a następnie nawet na PL Niepodległości

Tylko, że na Paradnej nie potrzebna jest jeszcze jedna linia.

Twoja propozycja ma pewien minus. Jeśli przez zachodni wlot Matek Polskich - ominięcie szpitala. Jeśli przez wschodni - ominięcie osiedla. Pozostaje opcja z kryterium ulicznym bez postoju.
Nie marginalizuję - patrz moja uwaga o 93 i Starowej Górze oraz tego że ma pojechać dalej niż tylko do pętli Matek Polskich.
Rozdzielam funkcje dwóch linii co pozwoli uniknąć tego że ani to dobra dowozówka ani linia dla osiedla bo za rzadko kursuje.

Zważ tylko, że takie połączenie z "węzła Rzgowska" w stronę Pabianickiej i dworca Kaliskiego pewnie się przyda. Obecnie jest testowane. Dzisiaj od strony Kaliskiego wysiadły 3 osoby i udały się w stronę Starowej Góry. Paradna natomiast już jest skomunikowana. Sam niejednokrotnie pisałeś o wypełnianiu dziur, więc jestem za pozostawieniem 93 przez węzeł na Rzgowskiej.
Nie zbyt wielkiego wyboru jeśli chodzi o drogi. al. Matek Polskich obsłuży osiedle a dalej jakoś do TG trzeba dojechać. Gdyby był przejazd przez osiedle do Siostrzanej to co innego. Na razie takiego brak.

Dlatego można przez Rzgowską, jak obecnie.
Polibuda nie musi odpaść bowiem wystarczy dobrze skomunikować tę linię z 72 a samo 72 wydłużone do Dw. Kaliskiego.

Równie dobrze przywrócić 50A na Kaliski, bo tu sytuacja jest bardziej patologiczna.
Ale może być nadal atrakcyjny:
1. przesiadka na 52 na Pabianickiej/JPII

Pod warunkiem gwarantowanej przesiadki.
2. Przy zgraniu z 72 i wydłużeniu 7 do Dworca Kaliskiego masz druga opcję

Jak dla mnie, za długo. Wolę 52.
Beda miały jeszcze tramwaje do jazdy.

Na odcinku dwóch krótkich przystanków, bo później zaczyna się osiedle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 6 razy.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Mnie tam bardziej ciekawi, jak będzie wyglądała sytuacja na Wszystkich Świętych 2014 w relacji Dworzec Łódź Chojny-Gadka Stara. Raczej na pewno nie zrobią dodatków na 70B w kursach aż do placu Dąbrowskiego. Czyli co, pewnie kursy skrócone jako 93A?
Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

70A było wzmacnianie, więc pewnie zamiast dodatkowych brygad 70A, będą to kursy 70B.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Czyli co, pewnie kursy skrócone jako 93A?
Raczej D4 żeby nie budzić sentymentów ;)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

SEC pisze:
STUDI pisze:A wtedy dojazd tam to porażka na całego.
Niby dlaczego? 70 3-4 kursy. 62+68 to dodatkowe 3. 93 kolejne 2. To wszystko w godzinach wieczornych. Wszystko od strony Kurczaków.
Na papierze pięknie to wygląda. Ale dojazd tam pochłania b. dużo czasu. Stoisz i czekasz aż w końcu stado podjedzie.
godizny 17 - 18. Przerwy ponad 40 minutowe i na dodatek jazda obydwu linii stadem o tej porze. Czyli dojeżdżasz na Kurczaki i stoisz minimum 30 minut na przystanku jak kołek. Wspaniały dojazd.
Ja 70 jeżdżę ponad 20 lat. Bywało źle w czasach kryzysu w MPK, niektórych remontów, ale na chwile obecną wszystko jeździ często i zgodnie z rozkładem. Buspasy też sporo pomogły.
Buspasy niewiele pomogły bowiem mało kto jej honoruje w porach dużego natężenia ruchu. Ponadto są to tylko fragmentaryczne odcinki na dodatek pomieszane z prawoskrętem czyli i tak dozwolone jest korkowanie buspasa.
Samo 70 nie rozwiązuje dojazdu do centrum Kolejna przesiadka, kolejne bieganie po skrzyżowaniach po 200 - 300 metrów by zdążyć na tramwaj który akurat właśnie za minute odjedzie po tym jak zatrzymał sie autobus na przystanku
Kopcińskiego / Narutowicza to nie jest miejsca na przesiadkę. Dwa różne
Kolejny to Pl. dąbrowskiego - szkoda tylko że zamiast puścić 70-tke ul. Narutowicza w kierunku do Pl. Dąbrowskiego by miała przystanki wspólne z tramwajem to robi meandry po Jaracza i Uniwerstyteckiej i znowu trzeba robić spacery czekać na światło itd.
Na Rzgowskiej - też kolejna przesiadka. tu jeszcze gorzej bo czekanie czasem i 40 minut.

93 musiało być ofertą, bo Starowa Góra jest spora i do miejsca pętli "Józefów" bywa, że jest kilka kilometrów piechotą.
Ale ci z północnej części SG woleli iść z buta do pętli Józefów i mieć kilka linii niż stać przysłowiową godzinkę na 93. Pokonałes 400 - 500 metrów do Rzgowskiej do przystnaku Zagłoby to dalszy kawałek do pętli to już był pikuś.

Przystanek Zagłoby był praktycznie przy tejże zlikwidowanej pętli. Następny już w środku SG przy Centralnej.
Teraz jest gorzej spacerek jeszcze dłuższy.
Z Kurczków do Broniewskiego jedzie się 5 minut Obrazek.
Poza szczytem. Ponadto to kolejna przesiadka, kolejny spacer tak z 200 - 300 metrów. kolejna światła. I te tylko 5 minut jazdy po szczycie zamieni się w 20 minut bo jeszcze trzeba poczekać na kolejny autobus/tramwaj.
No tak. Nie wiem czemu do nowej linii 93 ktoś "dokleił" Retkinie. Nie wiem jaki cel byłby w robieniu objazdu przez Kaliski i przesiadki w tymże miejscu.
Bo prosta trasa. potencjalnie szybka. Tylko tyle. Jeśli jej celem ma byc dowozówka do zakładów pracy tro powinna pojechac przez Nowe Sady - ale - elektronowa na wprost do Waltera Janke by przejazd był szybki.
Zaś dla dojazdu niezwiązanego z zakłdami pracy inna linia w innej relacji.

Z drogiej storny 93 dowozi do pętli trmajowej Kurczaki oraz do lini 70/70A/70B
Jeśli 70 i 70B to mało to OK.
70 to dojazd do Ptaka. Tylko niektóre kursy. 70B staje sie linia za wycofana 93. Zaś 70A odsunięto na północ pod CZMP.
A może ktoś korzysta? Od momentu uruchomienia nowej trasy 93, czasami ktoś czeka pod estakadą nad Rzgowską.
No i ma tam i 93, i 70B i 70. Czy więcej potrzeba? Jesłi tak to ew. wzmocnienie 70B. Ba może być i 70C nie doejżdżające do Gadki a kończące w trasę SG. W Kaliszu już z dwadzieścia lat lat temu nie bali wielu wariantów tej samej linii - kończących trasę w różnych miejscach.
Tylko, że na Paradnej nie potrzebna jest jeszcze jedna linia.
ale masz jedna drogę. Wyboru nie ma. Równie dobrze możesz powiedzieć że na Przybyszewskiego od Czajkowskiego do Zakładowej nie potrzeba kursujących tam autobusów.
Twoja propozycja ma pewien minus. Jeśli przez zachodni wlot Matek Polskich - ominięcie szpitala. Jeśli przez wschodni - ominięcie osiedla.
Osiedle wymaga mniej więcej całodobowego połączenia. Szpital praktycznie tylko pory zmiana pracy pielęgniarek. Dojazd na odwiedziny do chorych to masz głównie weekendy.
Po prostu pętlę wybudowano w złym miejscu. Powinna być bliżej głównego wejście i problem by się rozwiązał.

Pozostaje opcja z kryterium ulicznym bez postoju.
[/quute]
Nie, bo w jedna stronę musisz potem tkwić w autobusie czekajacym mniej więcej 20 minut do odjazdu.....

więc jestem za pozostawieniem 93 przez węzeł na Rzgowskiej.
Ja też Trasa sugeruje dowóz do zakładów pracy więc warto ew. rozważyć albo trasę przez Nowe Sady i Karolew na Dworzec albo przez Al. Politechniki i Al. Mickiewicza by dać dogodną przesiadkę na tramwaje jadące np. na Koziny, Teofilów.
Niestety okolica Dw. Kaliskiego zarówno obecnie jak i po przebudowie nie będą dobrym miejsca dla przesiadek. Linia 8 jedzie bokiem, przystanki PAT to przesiadka na Retkinię. Dalsza relacja na północ to nadal długi spacer - po przebudowie w jedna stronę będzie OK bo dojdzie przystanek A+T pod estakadą przy al. Mickiewicza ale w drugim kierunku niestety już braknie tego udogodnienia.
Kierunek na centrum - bez sensu bowiem z Kurczaków i Pabianickiej mama linie jadące przez ŁTR. Kierunek na Retkinię bo jest np. przesiadka na 69 ale przy samym dworcu znowu pozostanie niedogodność w postaci długiego spaceru.
Cały chory "dworzec" nadaje się jedynie do zburzenia i wybudowania na nowo.
Dlatego można przez Rzgowską, jak obecnie.
I strata kilkunastu minut na robieniu bez sensu kółka. Najpier jedno dookoła CZMP od zachodniej strony potem drugie przez Józefów. W ten sposób to niestety ale nie zachęcimy do przesiadki z samochodów na autobusy choćby z absurdalnie długich czasów przejazdu spowodowanych tkaimi dziwolągami objazdowymi.
Równie dobrze przywrócić 50A na Kaliski, bo tu sytuacja jest bardziej patologiczna.
Jest - zgadzam się . Wynik braku kasy. 72 przez Wróblewskiego, 50/50A nie musi jechać Kopernika. Wystarczy przez al. Mickiiewicza.
A wystarczyło nie liwidowac tramaju na Czerwonej i Wróblewskiego. Komu przeszkadzał. Teraz powoli chce się stworzyć nowa zabudowę na Wróblewskiego na odcinku gdzie dawno temu jeździła lina 6. Mógłby tramwaj dojechać pod Al. JP II a te slamsy wyburzyć i zabudować bloczkami. ECII tez już czeka na likwidację. Zamiast d. monokultury przemysłowej może tam powstać osiedle. Taka mała boczna linia ale czasem przydatna awaryjnie.
Pod warunkiem gwarantowanej przesiadki.
Jak dla mnie, za długo. Wolę 52.
Przesiadki muszą być zagwarantowane bo inaczej nei są przesiadkami tlyko utrudnieniem.
Co do drugiego. 52 i tak robi kółko przez JP II. Jedynie wygrywa jak jak mieszkasz przy pętli Kurczaki czy bliżej torów kolejowych. Bardziej na południe to niestety musisz się dostać do tego 52 i poczekać na tej przesiadce. Żadna przewaga.
Na odcinku dwóch krótkich przystanków, bo później zaczyna się osiedle.

Te dwa przystanki pomnóżmy przez ilość energii zużywanej na wożenie powietrza. Koszt dodatkowych brygad. Do tego koszt budowy, koszt utrzymania, koszty przyszłych remontów. Wywalone bezsensownie pieniądze w błoto. Te dwa przystanki na raptem 6 kursów dzeinnie w dni robocze. Nie ma co. Mamy gest.
Będzie powód do cięcia kursów i znowu przy dojeździe na Olechów będzie podstawą autobus.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Na papierze pięknie to wygląda. Ale dojazd tam pochłania b. dużo czasu. Stoisz i czekasz aż w końcu stado podjedzie.
godizny 17 - 18. Przerwy ponad 40 minutowe i na dodatek jazda obydwu linii stadem o tej porze. Czyli dojeżdżasz na Kurczaki i stoisz minimum 30 minut na przystanku jak kołek. Wspaniały dojazd.

Kursy są, tylko taktu brak. Trzeba od tego zacząć, a nie od pisania, że tam „żaden dojazd”, jakby rzeczywiście nic nie jeździło. Miejscami w rozkładzie jest źle, ale miejscami wręcz idealnie. Trzeba dążyć do perfekcji.
Buspasy niewiele pomogły bowiem mało kto jej honoruje w porach dużego natężenia ruchu. Ponadto są to tylko fragmentaryczne odcinki na dodatek pomieszane z prawoskrętem czyli i tak dozwolone jest korkowanie buspasa.

Codzienne obserwacje mówią co innego. Jedyne miejsca gdzie dochodzi do drobnych opóźnień to jest Narutowicza i Tatrzańska w godzinach otwarcia bazarów.
Samo 70 nie rozwiązuje dojazdu do centrum Kolejna przesiadka, kolejne bieganie po skrzyżowaniach po 200 - 300 metrów by zdążyć na tramwaj który akurat właśnie za minute odjedzie po tym jak zatrzymał sie autobus na przystanku Kopcińskiego / Narutowicza to nie jest miejsca na przesiadkę. Dwa różne
Kolejny to Pl. dąbrowskiego - szkoda tylko że zamiast puścić 70-tke ul. Narutowicza w kierunku do Pl. Dąbrowskiego by miała przystanki wspólne z tramwajem to robi meandry po Jaracza i Uniwerstyteckiej i znowu trzeba robić spacery czekać na światło itd.

Tylko, że mowa o 70 jako o dojeździe DOCELOWYM do tej części centrum. Nie o dalszych przesiadkach.
Na Rzgowskiej - też kolejna przesiadka. tu jeszcze gorzej bo czekanie czasem i 40 minut.

Znajdź mi 40-minutowy odstęp między kursami 70-tki.

Przystanek Zagłoby był praktycznie przy tejże zlikwidowanej pętli.

Ten w kierunku północnym już nie tak blisko.
Z Kurczków do Broniewskiego jedzie się 5 minut Obrazek.
Poza szczytem. Ponadto to kolejna przesiadka, kolejny spacer tak z 200 - 300 metrów. kolejna światła. I te tylko 5 minut jazdy po szczycie zamieni się w 20 minut bo jeszcze trzeba poczekać na kolejny autobus/tramwaj.
A w szczycie według ciebie ile? Tramwaj stoi w korku na wydzielonym torowisku? Dobrze, policzmy 7 minut. No, ale według ciebie to łącznie kilkadziesiąt minut.
No i ma tam i 93, i 70B i 70. Czy więcej potrzeba?

Potrzeba drugiego kierunku, a nie tylko przez Rzgowską. Skoro jest możliwość to należy spróbować.
ale masz jedna drogę. Wyboru nie ma.

Wybór jest. To obecna trasa 93 w tym rejonie. Ty natomiast upierasz się na trzecią linię busikową po Paradnej, bo chcesz sobie popisać na forum.
Osiedle wymaga mniej więcej całodobowego połączenia. Szpital praktycznie tylko pory zmiana pracy pielęgniarek. Dojazd na odwiedziny do chorych to masz głównie weekendy.

Bardzo ogólne stwierdzenie i nieprawdziwe. Nie widać tych tłumów odwiedzających w weekendy. Natomiast pacjentów, owszem widać. Zarówno małych, jak i starszych. Są też studenci.
Pozostaje opcja z kryterium ulicznym bez postoju.
Nie, bo w jedna stronę musisz potem tkwić w autobusie czekajacym mniej więcej 20 minut do odjazdu.....
Rozumiesz „bez postoju”?
Niestety okolica Dw. Kaliskiego zarówno obecnie jak i po przebudowie nie będą dobrym miejsca dla przesiadek. Linia 8 jedzie bokiem, przystanki PAT to przesiadka na Retkinię. Dalsza relacja na północ to nadal długi spacer - po przebudowie w jedna stronę będzie OK bo dojdzie przystanek A+T pod estakadą przy al. Mickiewicza ale w drugim kierunku niestety już braknie tego udogodnienia.
Kierunek na centrum - bez sensu bowiem z Kurczaków i Pabianickiej mama linie jadące przez ŁTR. Kierunek na Retkinię bo jest np. przesiadka na 69 ale przy samym dworcu znowu pozostanie niedogodność w postaci długiego spaceru.
Cały chory "dworzec" nadaje się jedynie do zburzenia i wybudowania na nowo.

Mimo niewygodnej przesiadki, relacja Górna – Bałuty (52 -> 8 ) zawsze cieszyła i cieszy się powodzeniem.
I strata kilkunastu minut na robieniu bez sensu kółka. Najpier jedno dookoła CZMP od zachodniej strony potem drugie przez Józefów. W ten sposób to niestety ale nie zachęcimy do przesiadki z samochodów na autobusy choćby z absurdalnie długich czasów przejazdu spowodowanych tkaimi dziwolągami objazdowymi.

Matek Polskich 0
osiedle 1
Sczanieckiej 2
Rzgowska 4
Paradna 5
szpital 7
Rzgowska 8
Siostrzana 11
Demokratyczna 13

Matek Polskich 0
osiedle 1
Sczanieckiej 2
Matek Polskich 3
Obszerna 4
Trybunalska 6
Demokratyczna 7

Na podstawie rozkładów MPK. Różnica wynosi 6 minut, przy czym czas jazdy po TG jest zawyżony, więc różnica może po korekcie może spaść do 4 minut. Komunikujemy dzięki temu węzeł na Rzgowskiej, bez dorzucania kolejnej linii na ul. Paradnej. Natomiast według ciebie różnica wynosi kilkadziesiąt minut… Potrafimy czytać i twoje bzdury można zweryfikować w kilka sekund. W tym poście już nie pierwszy raz.
A wystarczyło nie liwidowac tramaju na Czerwonej i Wróblewskiego. Komu przeszkadzał.

Dzisiaj by jeździł co 20 minut (solo) we wszystkie dni tygodnia po tej Wróblewskiego.
Co do drugiego. 52 i tak robi kółko przez JP II. Jedynie wygrywa jak jak mieszkasz przy pętli Kurczaki czy bliżej torów kolejowych. Bardziej na południe to niestety musisz się dostać do tego 52 i poczekać na tej przesiadce. Żadna przewaga.

Niekoniecznie. 52 jeździ częściej to raz. Dwa, że później już „leci” po Jana Pawła, a nie robi kółka przez Politechnikę. Na Kurczaki też łatwiej dojechać niż czekać na „twoje” 93, które okrężną drogą dojedzie na Kaliski.
Te dwa przystanki pomnóżmy przez ilość energii zużywanej na wożenie powietrza. Koszt dodatkowych brygad. Do tego koszt budowy, koszt utrzymania, koszty przyszłych remontów. Wywalone bezsensownie pieniądze w błoto. Te dwa przystanki na raptem 6 kursów dzeinnie w dni robocze. Nie ma co. Mamy gest.
Będzie powód do cięcia kursów i znowu przy dojeździe na Olechów będzie podstawą autobus.

A więc zostawmy tramwaj do ostatniego bloku i zostawmy obecne autobusy pod Dellem (oczywiście jadące z drugiego końca miasta). Wtedy będzie dopiero gest. Będziesz mógł pisać więcej w internecie.
Zablokowany