Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi
Sądzę, że system linii autobusowych w Łodzi wymaga zmian. Co sądzicie na ten temat?
Jako, że ja założyłem ten temat wysunę kilka pomysłów na linie peryferyjne.
Myślę, że można by 82 zamiast na Szaniawskiego, skierować w prawo Rokicińską do Andrespola i wprowadzić małą korektę tras na Widzewie-Olechowie to znaczy:
82 z Andrespola-...-Książąt Polskich-Przybyszewskiego-Augustów-Rokicińska-Puszkina
64 z Dw. PKS Północny-...-Niciarniana-Przybyszewskiego-Czajkowskiego kr.
54/54A połączenie z 58 tzn. 54 z Natolin-...-Małachowskiego (jak 58) do Placu Dąbrowskiego.
54A z Działek na Nowosolnej jechałoby Pomorską i wjeżdżało tak jak 58 na Stoki w rejony ulic Henrykowska, Skalna, Telefoniczna itp, itd i do Pl. Dąbrowskiego.
Ma to na celu wycofanie linii autobusowych na Piłsudskiego, bowiem tam wystarczą tramwaje i pozostałe linie autobusowe.
82 zapewniłoby komunikację z Andrespolem, również w dzień, a skierowanie jej przez Augustów w celu zastąpienia 64.
Proponuję też:
Wydłużenie linii ongiś kończących na Pl. Barlickiego do Dw. Kaliskiego.
Skrócenie linii 74 do dworca Kaliskiego, wszak pokrywa się z 83, a ponadto w centrum jest juz dość tłoczno. Trasą Huta Jagodnicka-...-Konstantynowska-Włokniarzy-Dw. Kaliski.
Skierowanie linii 71 na Gojawiczyńską i dwukierunkową trasę przez Felińskiego, podobnie jak 92.
Wycofanie niektórych kursów 75 z Kosynierów Gdyńskich, bo wg. mnie taka częstotliwośc tam jest nie potrzebna. Nie jest to najważniejszy pomysł, który wymaga koniecznej realizacji.
Zastanowić się na jakiej trasie 55 potrzebuje rzeczywistego wsparcia w postaci 55A i czy jest ono potrzebne, jeśli nie to proponuję skrócenie jej do Pl. Niepodległości lub do Rembielińskiego do pętli 77.
Skrócenie 53, 67, 60, 60A, do DW. Północnego. 53 szło by zostawić tam.
Uruchomienie linii autobusowej z Dw. Północnego do centrum np: do dworca Kaliskiego, by pasażerowie z linii skróconych mogli dojechać do centrum, choć stawiałbym tu na linie 6, tramwaj powinien mieć priorytet w centrum miasta.
Pomysł 70 i 70A do Rzgowa i do Gadki Starej jest dobry, zatem likwidacja 93.
Skrócenie 50 do okolic PL. Niepodległości, bo ta linia w takim kształcie jest absurdalna, a może coś w podobie do 55A, tyle, że od Piotrkowskiej trasą 50 na Gadkę, pomysł ciekawy do przemyślenia.
Na razie tyle starczy. Czekam na opinie.
06 Lip 2005 11:26 pm
Jako, że ja założyłem ten temat wysunę kilka pomysłów na linie peryferyjne.
Myślę, że można by 82 zamiast na Szaniawskiego, skierować w prawo Rokicińską do Andrespola i wprowadzić małą korektę tras na Widzewie-Olechowie to znaczy:
82 z Andrespola-...-Książąt Polskich-Przybyszewskiego-Augustów-Rokicińska-Puszkina
64 z Dw. PKS Północny-...-Niciarniana-Przybyszewskiego-Czajkowskiego kr.
54/54A połączenie z 58 tzn. 54 z Natolin-...-Małachowskiego (jak 58) do Placu Dąbrowskiego.
54A z Działek na Nowosolnej jechałoby Pomorską i wjeżdżało tak jak 58 na Stoki w rejony ulic Henrykowska, Skalna, Telefoniczna itp, itd i do Pl. Dąbrowskiego.
Ma to na celu wycofanie linii autobusowych na Piłsudskiego, bowiem tam wystarczą tramwaje i pozostałe linie autobusowe.
82 zapewniłoby komunikację z Andrespolem, również w dzień, a skierowanie jej przez Augustów w celu zastąpienia 64.
Proponuję też:
Wydłużenie linii ongiś kończących na Pl. Barlickiego do Dw. Kaliskiego.
Skrócenie linii 74 do dworca Kaliskiego, wszak pokrywa się z 83, a ponadto w centrum jest juz dość tłoczno. Trasą Huta Jagodnicka-...-Konstantynowska-Włokniarzy-Dw. Kaliski.
Skierowanie linii 71 na Gojawiczyńską i dwukierunkową trasę przez Felińskiego, podobnie jak 92.
Wycofanie niektórych kursów 75 z Kosynierów Gdyńskich, bo wg. mnie taka częstotliwośc tam jest nie potrzebna. Nie jest to najważniejszy pomysł, który wymaga koniecznej realizacji.
Zastanowić się na jakiej trasie 55 potrzebuje rzeczywistego wsparcia w postaci 55A i czy jest ono potrzebne, jeśli nie to proponuję skrócenie jej do Pl. Niepodległości lub do Rembielińskiego do pętli 77.
Skrócenie 53, 67, 60, 60A, do DW. Północnego. 53 szło by zostawić tam.
Uruchomienie linii autobusowej z Dw. Północnego do centrum np: do dworca Kaliskiego, by pasażerowie z linii skróconych mogli dojechać do centrum, choć stawiałbym tu na linie 6, tramwaj powinien mieć priorytet w centrum miasta.
Pomysł 70 i 70A do Rzgowa i do Gadki Starej jest dobry, zatem likwidacja 93.
Skrócenie 50 do okolic PL. Niepodległości, bo ta linia w takim kształcie jest absurdalna, a może coś w podobie do 55A, tyle, że od Piotrkowskiej trasą 50 na Gadkę, pomysł ciekawy do przemyślenia.
Na razie tyle starczy. Czekam na opinie.
06 Lip 2005 11:26 pm
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
Szymon z tym 82 to chyba czegos nie rozumiesz. Nie wprowadza linii 82 do andrespola zeby sie sklocic sie z pks-em. Niedawno powstala linia nocna do andrespola ale tylko w tych godzinach co nie jezdzi PKS.Wiec chyba wiadomo o co chodzi. A po drugie andrespol jest rozkopana w 3 du...
07 Lip 2005 07:23 am
07 Lip 2005 07:23 am
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
Co do Andrespola to racja. Na razie wszystko tam jest porozkopywane i nie wierzę by do końca lipca to skończyli. A co do 55 i 55A: myślę,że
można połączyć je w jedno 55 i jakoś sensownie ułożyć rozkład np. co
10 minut w szczycie, co 15 poza i co 20 w dni wolne. Tą linią na Politechnikę jeździ cały Widzew i Olechów i jest przeładowana. A ponadto
proponuję dać na nią przeguby.
A rozkład z mojego przystanku, przedwakakcyjny wyglądał tak:
55 55A
Przystanek: Przybyszewskiego 176/215
Dzień roboczy
7 14A 22 37A 43
A-dojeżdża do Obywatelska (55A)
I gdzie tu logika
07 Lip 2005 08:35 am
można połączyć je w jedno 55 i jakoś sensownie ułożyć rozkład np. co
10 minut w szczycie, co 15 poza i co 20 w dni wolne. Tą linią na Politechnikę jeździ cały Widzew i Olechów i jest przeładowana. A ponadto
proponuję dać na nią przeguby.
A rozkład z mojego przystanku, przedwakakcyjny wyglądał tak:
55 55A
Przystanek: Przybyszewskiego 176/215
Dzień roboczy
7 14A 22 37A 43
A-dojeżdża do Obywatelska (55A)
I gdzie tu logika
07 Lip 2005 08:35 am
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez krzychu_zarzew, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
No tak, ale drogę do Andrespola wyremontują i będą warunki dla 82. Lepiej 82 i 153, niż PKS.
Oto chodzi, że 55, aż tak często nie jest potrzebne do Lotniska Lublinek bo na tym lotnisku są praktycznie pustki, stąd 55A. Co do przegubków to się czasem zdarzają. Obsługa wozów na poszczególnych liniach jest zła.
Kiedyś np: 55A-100% wozów było z Nowych Sadów, a teraz są też z Kraszewskiego.
07 Lip 2005 09:51 am
Oto chodzi, że 55, aż tak często nie jest potrzebne do Lotniska Lublinek bo na tym lotnisku są praktycznie pustki, stąd 55A. Co do przegubków to się czasem zdarzają. Obsługa wozów na poszczególnych liniach jest zła.
Kiedyś np: 55A-100% wozów było z Nowych Sadów, a teraz są też z Kraszewskiego.
07 Lip 2005 09:51 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
75 trzeba zostawic na kosynierow, to bardzo wazna linia na tym osiedlu, jedyna, ktora daje jakies polaczenie bez koniecznosci przesiadki (62,63)
jest ona bardzo popularna (1/3 mojej klasy nia jezdzi do szkoly )
skrocenie 53, 67, 60, 60A do dw. polnocnego utrudni ludziom zycie i zwiekszy liczbe przesiadek poniewaz: na placu dabrowskiego(od woj. polskiego do placu) mozna sie przesiasc na: 51,51a,56,58,57,64,70,70a,86,56,96,81,87,85,88 oraz 9,7,13,12,15,43,43bis
a na dworcu:85,64,88,81,87, oraz 1,6
kierujac tam te linie odbierzesz ludziom bezposrednie polaczenie z pl.Dabrowskiego oraz (tylko z 1 przesiadka! ) z Zarzewem, Dabrowa, zdrowiem, retkinia, stokami,lumumbowem, kozinami itp. itd.
07 Lip 2005 09:56 am
jest ona bardzo popularna (1/3 mojej klasy nia jezdzi do szkoly )
skrocenie 53, 67, 60, 60A do dw. polnocnego utrudni ludziom zycie i zwiekszy liczbe przesiadek poniewaz: na placu dabrowskiego(od woj. polskiego do placu) mozna sie przesiasc na: 51,51a,56,58,57,64,70,70a,86,56,96,81,87,85,88 oraz 9,7,13,12,15,43,43bis
a na dworcu:85,64,88,81,87, oraz 1,6
kierujac tam te linie odbierzesz ludziom bezposrednie polaczenie z pl.Dabrowskiego oraz (tylko z 1 przesiadka! ) z Zarzewem, Dabrowa, zdrowiem, retkinia, stokami,lumumbowem, kozinami itp. itd.
07 Lip 2005 09:56 am
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Ale Pl. Dąbrowskiego jest już doś obciążony. Po zostawiłem tam warunkowo linie 53, któras jedzie po całej Brzezińskiej. W okolicach placu, są już linie autobusowe i to wystarczy.
Paonadto proponuje likwidację 87 i zwiększenie częstotliwości 81.
W zamian z rekompensatę przesiadek, 86 można by, przedłużyć do M1 na Stokowską.
07 Lip 2005 10:02 am
Paonadto proponuje likwidację 87 i zwiększenie częstotliwości 81.
W zamian z rekompensatę przesiadek, 86 można by, przedłużyć do M1 na Stokowską.
07 Lip 2005 10:02 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Sympatyk forum
- Posty: 510
- Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
- Kontakt:
szymon5444 pisze:No tak, ale drogę do Andrespola wyremontują i będą warunki dla 82. Lepiej 82 i 153, niż PKS.
Oto chodzi, że 55, aż tak często nie jest potrzebne do Lotniska Lublinek bo na tym lotnisku są praktycznie pustki, stąd 55A. Co do przegubków to się czasem zdarzają. Obsługa wozów na poszczególnych liniach jest zła.
Kiedyś np: 55A-100% wozów było z Nowych Sadów, a teraz są też z Kraszewskiego.
PKS jest tanszy do andrespola niz mpk lodz jezeli mpk lodz wkroczy z linia dzienna do ansrespola to bedzie burza.Dla nas to lepiej bo to oznacza obnizke biletow.Chce jeszcze powiedzec ze da andrespola lub przez andrespol przejezdza kilka innych linii prywatnych.Aktualnie pks mozna pojechac po lodzi na pilsudskiego za 1zl do obi (bilet normalny)wiec chyba taniej niz mpk nie mowiac ze za 75 jest ulgowy do andrzejowa wiec 82 troszke tutaj kuleje
07 Lip 2005 10:09 am
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
Jest to dosyc denerwujace jak na 77 jezdza puste przeguby
Szymon co do linii 81 i 87 to one sie doskonale uzupelniaja na Teofilowie i nie mozna skasowac jednej z nich. przedluzanie 86 do M1 tez nie jest madre bo po co tam maja byc 3 linie. Jesli zostawimy 53 to nie trzeba bedzie wydluzac 86. Niedawno wpadl mi do glowy pomysl otoz : skasowac linie 67, no bo po co taka, czestotliwosc marna i tylko stanowisko zajmuje na placu Dabrowskiego wzamian mozna by zmienic trase 58. Plac Dabrowskiego, Narutowicza, Konstytucyjna, Małachowskiego, Czechosłowacka, Edwarda, Krokusowa, Janosika, Zjazdowa - Łukaszewska
Daje to dwie korzysci : - wieksza czestotliwosc na zjazdowej - cala Janosika (oraz Zjazdowa) ma polaczenie z parkiem 3-go maja, szpitalem na Kopcinskiego oraz placem dabrowskiego
07 Lip 2005 11:56 am
Szymon co do linii 81 i 87 to one sie doskonale uzupelniaja na Teofilowie i nie mozna skasowac jednej z nich. przedluzanie 86 do M1 tez nie jest madre bo po co tam maja byc 3 linie. Jesli zostawimy 53 to nie trzeba bedzie wydluzac 86. Niedawno wpadl mi do glowy pomysl otoz : skasowac linie 67, no bo po co taka, czestotliwosc marna i tylko stanowisko zajmuje na placu Dabrowskiego wzamian mozna by zmienic trase 58. Plac Dabrowskiego, Narutowicza, Konstytucyjna, Małachowskiego, Czechosłowacka, Edwarda, Krokusowa, Janosika, Zjazdowa - Łukaszewska
Daje to dwie korzysci : - wieksza czestotliwosc na zjazdowej - cala Janosika (oraz Zjazdowa) ma polaczenie z parkiem 3-go maja, szpitalem na Kopcinskiego oraz placem dabrowskiego
07 Lip 2005 11:56 am
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
86 do Stokowskiej przy zalożeniu, że 53 będzie skrócone i 87 zlikwidowane. W zamian za 87 i 84 proponuje (pisałem o tym wcześniej) połączoną 59 i 89 ze Szczecińskiej trasą: Szczecińska-Teresy-Traktorowa-Aleksandrowska-Limanowskiego-Brukowa-Teresy-
Włókniarzy-Sikorskiego-Świtezianki-Nastrojowa
Linia 84 i 89 jest już absurdem, byłaby dobra, gdyby Teofilów przemysłowy tętnił życiem jak za PRL. Jednak sklónny jestem tam zostawić coś w podobie 89 ze zmienioną trasą. Oczywiście nowe 59 miałoby większą częstotliwość. Na Zgierskiej wystarczy tramwaj.
07 Lip 2005 03:50 pm
Włókniarzy-Sikorskiego-Świtezianki-Nastrojowa
Linia 84 i 89 jest już absurdem, byłaby dobra, gdyby Teofilów przemysłowy tętnił życiem jak za PRL. Jednak sklónny jestem tam zostawić coś w podobie 89 ze zmienioną trasą. Oczywiście nowe 59 miałoby większą częstotliwość. Na Zgierskiej wystarczy tramwaj.
07 Lip 2005 03:50 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Dlaczego chcesz utrudniac zycie innym ?? watpie zeby ktos chcial ze wschodniego radogoszcza isc do tramwaju jak ma autobus pod nosem, ktory jest co 10minut(59) oraz co 15(65)
wiem 59 jest linia ktory sluzy tylko aby przewiezc ludzi z "sypialni" do centrum, ale jej wysoka czestotliwosc oraz wielka popularnosc wsrod pasazerow ktorzy przyzwyczaili sie do niej, proponuje wiec zeby zostawic ja w spokoju
08 Lip 2005 08:50 am
wiem 59 jest linia ktory sluzy tylko aby przewiezc ludzi z "sypialni" do centrum, ale jej wysoka czestotliwosc oraz wielka popularnosc wsrod pasazerow ktorzy przyzwyczaili sie do niej, proponuje wiec zeby zostawic ja w spokoju
08 Lip 2005 08:50 am
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ