Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Gdzieś już coś takiego słyszałem Obrazek Chyba nie jest najlepszy pomysł. Bo trzeba by zaczynać od nowa, a łatwiej jest chyba ulepszać to co jest Obrazek
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Wiem,że to pracochłonne.
Ja mam taki projekt:
linie główne:51,55,57,64,65,69,70,80,81,83,85,95,96,98,99
liniepomocnicze:51A,52,53,55A,60,61,62,63,68,72,73,74,75,76,77,79 82,85,86,87,89
linie dowozowe:54,54A,56,58,59,66,67,71,78,84,88,90,91,92,93,97bus
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Pozwolisz, że się z toba nie zgodzę. Np: 59 jest pewien sposób linią główną lub/i linia pomocniczą. dlatego nie mozna rozdzielac na pomocnicze i dowozowe, raczej na pomocnicze i peryferyjne. Jeśli już bawić się w to co zaproponowałeś to wg mnie przedstawia się to tak:


Obrazek linie główne-stanowią podstawę systemu- 51, 53, 57, 59, 64, 69, 70, 76, 80, 83, 85, 96, 99

Obrazek linie pomocnicze-wspomagają oraz łaczą pomniejsze osiedla z siecią- 50,51A, 52, 54, 54A, 55, 55A, 56, 58, 60A, 61, 62, 63, 65, 65A, 66, 69A, 69B, 70A, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 79, 81, 82, 84, 86, 87, 88A, 89, 91A, 95, 98, 98A, 99A

Obrazek linie peryferyjne-dowożą pasażerów z peryferii Obrazek -50, 51, 53, 54, 54A, 60, 67, 68, 71, 78, 88, 88A, 90, 91, 91A, 92, 93, 97bus,
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Nie rozum, czemu np: 51 i 53 mają być główwne?
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

51 zapewnia połaczenie Zgierza z Pl. Dąbrowskiego. 53 to ważna linia na Nowosolnej.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No, ale 69 pomocnicza? To jedna z podstawowych tras w Łodzi.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Przeczytaj uważnie Obrazek 69A i 69B są pomocnicze, 69 to jedna z najważniejszych linii w Łodzi Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No, ale 69 same jest już do niczego, bo ma tylko kilka kursów, to 69A i69B, przejmują przewozy.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
aza

Post autor: aza »

a dlaczego 73 ma być linią 2 kategorii przecież łaczy duże osiedla i powinna zostać skierowana na Wydawnicza/tuwima zamiast 74
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

morton pisze:51 zapewnia połaczenie Zgierza z Pl. Dąbrowskiego. 53 to ważna linia na Nowosolnej.

Jak dla mnie 53 to nie jest główna linia ponieważ jest to linia peryferyjna jak by ni patrząc łącząca gmine Nowosolna z resztą miasta. Nowosolna to po prostu peryferia miasta :)
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ostatnio zastanawiałem się nad usprawnieniem KM w rejonie Piłsudskiego, Niciarnianej. Wg. mnie skierowanie linii 54 na Wydawniczą, to dobry, ale...i jakże zły pomysł. świetny, bo umozliwia dowóż mieszkańców rejonu Pomorskiej do KM tramwajowej. Zły po grzężnie w korkach na skrzyż. Piłs. z Niciar. co także nie służy tramwajom. Nie potrzebny lewoskręt. Po mojemu lepiej było ją skierową tak jak 58 ul. Małachowskiego prosto do Pl. Dąbrowskiego lub Wydawniczej, tyle, że z drugiej strony. Można by także połączyć 58 z 54. Drugim pomysłem było by dla mnie, likwidacja linii 82. A właściwie połączenie jej z 64. Chodiz o to by autobus jechał prosto Niciarnianą, bez zbędnych skrętów. Oczywiście 64 do Andrzejowa. Można by zrobić wariant A do Czajkowskiego. Na Augustów zaproponowałbym bym linie 55A która by jechała Janów-Rokicińska-Augustów-Przybyszewkiego... Innym pomysłem byłoby skierowanie 64 PRZEZ AUGUSTóW do Janowa w wariancie A, a do Andrzejowa dalej Hetmańską...Zakładową, choć ten pomysł mi sie niezbyt podoba.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

szymon5444 pisze:64. Chodiz o to by autobus jechał prosto Niciarnianą, bez zbędnych skrętów. Oczywiście 64 do Andrzejowa

Ok, do tego nie likwidować 82 tylko dać mu nową trase: Wydawnicza - Piłsudskiego, Wałowa, Widzewska, Lodowa, Dąbrowskiego, Puszkina - Techniczna. To dla poprawy obsługi Dąbrowy Przem. Co więcej można by w wybranych kursach na Techniczną skierować 95. Przy tym powstało by też 95A (eh kolejna linia oznaczona literką "A" :? )
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Wiesz dla zartu zastanawiałem sie nad wariantem 69C przez Widzewską, Wałową Piłsudskiego. Na serio raczej bym szukał wzmocnienia obsługi Dąbrowy przemysłowej z dwóch stron. Od widzewa i od Dąbrowy. Myslę, że mozna by zrobić lnię 92 lub 71, tak by z Tomaszowskiej jechały Puszkina, Dostawczą, Lodową i dalej Dąbrowskiego, choc głupio, że na około. Wydaje mi się, że teraz gdy na 77 są przegubowce nie trzeba by tam niczego zmieniać. Ale jeśli tak to dołożyłbym wozów na 77 i skrócił w wariancie A. Tylko za bardzo nie ma jak. Mógłby jeżdzić z Karpackiej do pętli u zbiegu ulic Dąbrowskiego i Puszkina, tam gdzie miała byc krańcówka. Nie musiała by to być linia 77A, a np 94. Wystarczyłyby ze 2 brygady. Góra 3. Linia by wzmacniła cia ulic Paderewskiego-Broniewskiego. Mozna by zabrać szczytową brygadę z 61, która jest po to by wspomagać linie na tym ciągu. Ponadto by mozna zabrać brygadę z 52 i 69. Wozy na tej lnii to mogłby być solówki. Co to projektu dalszej komunikacj na Wałowej to jest zastrzeżenie. Teraz 75 jeżdzi puste, mozna się zastanowic czy dlatego, że jedzie w nieatrakcyjnym kierunku. Z kolei dalej Lodową by było za ciasną jechać. Zastanawiałbym sie nad linią 55A z Obywatelskiej do Tesco od strony Zarzewia. Nie jest ona potrzebna na całej trasie, w ogóle rozwazam sens jej istnienia. 55, 82, 96 świetnie sobie radzą, aż do Milionowej z Janowa. Oszczędność jest taka, że nie jedzie do Lotniska, ze 2km oszczędności no właściwie 4km. I tak po zwiększeniu ilości samolotów trzeba ja będzie wchłonąc w 55.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Oto mój mały projekcik:

Linia 64 – Trasa: DWORZEC PKS PÓŁNOCNY -Obr. Westerplatte, Boya-Żeleńskiego, Wojska Polskiego, Brzezińska, Janosika, Edwarda, Czechosłowacka, Niciarniana, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Gajcego – SZANIAWSKIEGO Cel: połączenie Stoków z południem osiedla Widzew, przejęcie od linii 82 obsługi ul. Niciarnianej od Piłsudskiego do Przybyszewskiego. Czas przejazdu: 55 – 52, częstotliwość 10-12, 20, 20, 20. obsługa: 11 maxi/mega, 6 maxi, 6 mega , 6 maxi/mega, zaj. Limanowskiego.

Linia 75 – Trasa: Wołodyjowskiego – Trybunalska, Kosynierów Gdyńskich, Rzgowska, Broniewskiego, Tatrzańska, Przybyszewskiego, Lodowa, Widzewska, Rokicińska – Puszkina. Cel: skrócenie czasu przejazdu na Widzew Wschód, zaprzestanie obsługi ul. Paradnej na rzecz nowej linii, uniknięcie dublowania z linią 70, zwiększenie częstotliwości linii. Czas przejazdu: 38 – 38, częstotliwość 15, ~22, ~22, 20. Obsługa: 6,4,4,4 mega

Linia 82 – Trasa: Wydawnicza – Tuwima, Przędzalniana, Piłsudskiego, Widzewska, Lodowa, Dostawcza, Puszkina – Techniczna (powrót: Techniczna – Manewrowa, Puszkina, …, Piłsudskiego, Wydawnicza – Wydawnicza) W niedziele: … Widzewska, Przybyszewskiego – Czajkowskiego. Cel: polepszenie komunikacji w okolicy ul. Widzewskiej, dojazd do szkoły na ul. Milionowej, połączenie Dąbrowy Przemysłowej z centrum i zapewnienie lepszej niż dotychczas przesiadki. Konieczność lokalizacji nowych przystanków: Widzewska-Milionowa (kier. północny oraz południowy) Czas przejazdu 22 - 18 (w niedziele: 20 – 17), częstotliwość ~17, 25, 25, 25 Obsługa: 3,2,2,2 maxi (ew. mega).

Linia 94 - Trasa: Szpital CZMP - Rzgowska, Paradna, Trybunalska, Pryncypalna, Modrzewskiego, Karpacka, Paderewskiego, Pabianicka - Pl. Niepodległości. CEL: Poprawa połaczenia osiedla Chojny z punktem przesiadkowym na Placu Niepodległości, ułatwienie przesiadki na linie: 2,57,95, zastąpienie linii 75 na ul. Paradnej. Konieczność lokalizacji nowych przystanków: Modrzewskiego-Karpacka(kier. północny), Karpacka-Modrzewskiego (kier. południowy), Kosynierów Gdyńskich-Trybunalska (kierunek południowy). Czas przejazdu: 26-26 Obsługa taborem mini.

Linia 95 - Trasa: WARSZAWSKA - Łagiewnicka, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska, Rzgowska, Dąbrowskiego, Broniewskiego, Dąbrowskiego, Puszkina, Techniczna - Manewrowa (powrót: Manewrowa - Puszkina, ...) Czas przejazdu: 47-45 Wybrane kursy w dni powszednie w godzinach zmian w zakładach na ul. Puszkina. Zachowanie obecnej obsługi lub 1 dodatkowy wóz.

Linia 95A - na obecnej trasie linii 95

Są dwie wersje:
A) zmiany 64,82,95,95A
B) to co wyzej plus 75,94

Są tylko dwa problemy. Pierwszy to zakaz poruszania się autobusów po ulicy Widzewskiej, nie wiem czy ze względów technicznych czy z powodu prostestów mieszkańców. Drugi to brak obsługi ulicy Augustów, choć potrzeby komunikacyjne tej ulicy nie są najwieksze, poniewaz i tak 64 było tam zapchajdziurą, z której trzebabyło sie przesiąść lub dojśćdo Przybyszewskiego.

Projekcik powstał z własnych obserwacji oraz po odwiedzinach na różnych forach.

Czekam na Wasze opinie.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Projekt dobry. Wyślij go do MPK Łódź Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Chciałem go wysłać już dawno ale nie wiem dlaczego tego nie zrobilem Obrazek Jesli juz go tu zamiesciłem to poczekam na Wasze opinie a potem dopiero wysle Obrazek I chyba lepiej do ZDiT-u niż do MPK.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Masz racje nie wysyłaj do MPK bo ja kilka razy pisałem do nich i mnie olewali i nic nawet nie odpisywali wogóle mają to gdzieś a tak być nie powinno.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

MPK mnie nie olało, bo wysłałem im dwa maile na ktore mi odpisali a jeden nawet w gazecie był Obrazek Chce wysłać do ZDiT-u bo planowanie tras to jego działka Obrazek A ty co o tym myślisz?

--------
Dodane po 19

Już wysłałem. Czekam na odpowiedz Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Raczej watpie aby w tym roku ZDiT robila jakies wieksze zmiany w trasach linii autobusowych, pewnie dopiero po wyborach (z wiadomych przyczyn). A MPK nie jest, jak juz slusznie zauwazyliscie, odpowiednim adresatem.

Pozdrawiam,
Aleksej
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Mogliby porobić zmiany po zakupie midibusów. Zamiast upychać je na obecne linie lepiej byłoby stworzyć nowe obsługująe nieobsługiwane lub niedoobsłużone obecnie rejony korygując stary układ.
Zablokowany