Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
Pozwolisz, że się z toba nie zgodzę. Np: 59 jest pewien sposób linią główną lub/i linia pomocniczą. dlatego nie mozna rozdzielac na pomocnicze i dowozowe, raczej na pomocnicze i peryferyjne. Jeśli już bawić się w to co zaproponowałeś to wg mnie przedstawia się to tak:
linie główne-stanowią podstawę systemu- 51, 53, 57, 59, 64, 69, 70, 76, 80, 83, 85, 96, 99
linie pomocnicze-wspomagają oraz łaczą pomniejsze osiedla z siecią- 50,51A, 52, 54, 54A, 55, 55A, 56, 58, 60A, 61, 62, 63, 65, 65A, 66, 69A, 69B, 70A, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 79, 81, 82, 84, 86, 87, 88A, 89, 91A, 95, 98, 98A, 99A
linie peryferyjne-dowożą pasażerów z peryferii -50, 51, 53, 54, 54A, 60, 67, 68, 71, 78, 88, 88A, 90, 91, 91A, 92, 93, 97bus,
linie główne-stanowią podstawę systemu- 51, 53, 57, 59, 64, 69, 70, 76, 80, 83, 85, 96, 99
linie pomocnicze-wspomagają oraz łaczą pomniejsze osiedla z siecią- 50,51A, 52, 54, 54A, 55, 55A, 56, 58, 60A, 61, 62, 63, 65, 65A, 66, 69A, 69B, 70A, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 79, 81, 82, 84, 86, 87, 88A, 89, 91A, 95, 98, 98A, 99A
linie peryferyjne-dowożą pasażerów z peryferii -50, 51, 53, 54, 54A, 60, 67, 68, 71, 78, 88, 88A, 90, 91, 91A, 92, 93, 97bus,
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Ostatnio zastanawiałem się nad usprawnieniem KM w rejonie Piłsudskiego, Niciarnianej. Wg. mnie skierowanie linii 54 na Wydawniczą, to dobry, ale...i jakże zły pomysł. świetny, bo umozliwia dowóż mieszkańców rejonu Pomorskiej do KM tramwajowej. Zły po grzężnie w korkach na skrzyż. Piłs. z Niciar. co także nie służy tramwajom. Nie potrzebny lewoskręt. Po mojemu lepiej było ją skierową tak jak 58 ul. Małachowskiego prosto do Pl. Dąbrowskiego lub Wydawniczej, tyle, że z drugiej strony. Można by także połączyć 58 z 54. Drugim pomysłem było by dla mnie, likwidacja linii 82. A właściwie połączenie jej z 64. Chodiz o to by autobus jechał prosto Niciarnianą, bez zbędnych skrętów. Oczywiście 64 do Andrzejowa. Można by zrobić wariant A do Czajkowskiego. Na Augustów zaproponowałbym bym linie 55A która by jechała Janów-Rokicińska-Augustów-Przybyszewkiego... Innym pomysłem byłoby skierowanie 64 PRZEZ AUGUSTóW do Janowa w wariancie A, a do Andrzejowa dalej Hetmańską...Zakładową, choć ten pomysł mi sie niezbyt podoba.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
szymon5444 pisze:64. Chodiz o to by autobus jechał prosto Niciarnianą, bez zbędnych skrętów. Oczywiście 64 do Andrzejowa
Ok, do tego nie likwidować 82 tylko dać mu nową trase: Wydawnicza - Piłsudskiego, Wałowa, Widzewska, Lodowa, Dąbrowskiego, Puszkina - Techniczna. To dla poprawy obsługi Dąbrowy Przem. Co więcej można by w wybranych kursach na Techniczną skierować 95. Przy tym powstało by też 95A (eh kolejna linia oznaczona literką "A" )
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Wiesz dla zartu zastanawiałem sie nad wariantem 69C przez Widzewską, Wałową Piłsudskiego. Na serio raczej bym szukał wzmocnienia obsługi Dąbrowy przemysłowej z dwóch stron. Od widzewa i od Dąbrowy. Myslę, że mozna by zrobić lnię 92 lub 71, tak by z Tomaszowskiej jechały Puszkina, Dostawczą, Lodową i dalej Dąbrowskiego, choc głupio, że na około. Wydaje mi się, że teraz gdy na 77 są przegubowce nie trzeba by tam niczego zmieniać. Ale jeśli tak to dołożyłbym wozów na 77 i skrócił w wariancie A. Tylko za bardzo nie ma jak. Mógłby jeżdzić z Karpackiej do pętli u zbiegu ulic Dąbrowskiego i Puszkina, tam gdzie miała byc krańcówka. Nie musiała by to być linia 77A, a np 94. Wystarczyłyby ze 2 brygady. Góra 3. Linia by wzmacniła cia ulic Paderewskiego-Broniewskiego. Mozna by zabrać szczytową brygadę z 61, która jest po to by wspomagać linie na tym ciągu. Ponadto by mozna zabrać brygadę z 52 i 69. Wozy na tej lnii to mogłby być solówki. Co to projektu dalszej komunikacj na Wałowej to jest zastrzeżenie. Teraz 75 jeżdzi puste, mozna się zastanowic czy dlatego, że jedzie w nieatrakcyjnym kierunku. Z kolei dalej Lodową by było za ciasną jechać. Zastanawiałbym sie nad linią 55A z Obywatelskiej do Tesco od strony Zarzewia. Nie jest ona potrzebna na całej trasie, w ogóle rozwazam sens jej istnienia. 55, 82, 96 świetnie sobie radzą, aż do Milionowej z Janowa. Oszczędność jest taka, że nie jedzie do Lotniska, ze 2km oszczędności no właściwie 4km. I tak po zwiększeniu ilości samolotów trzeba ja będzie wchłonąc w 55.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Oto mój mały projekcik:
Linia 64 – Trasa: DWORZEC PKS PÓŁNOCNY -Obr. Westerplatte, Boya-Żeleńskiego, Wojska Polskiego, Brzezińska, Janosika, Edwarda, Czechosłowacka, Niciarniana, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Gajcego – SZANIAWSKIEGO Cel: połączenie Stoków z południem osiedla Widzew, przejęcie od linii 82 obsługi ul. Niciarnianej od Piłsudskiego do Przybyszewskiego. Czas przejazdu: 55 – 52, częstotliwość 10-12, 20, 20, 20. obsługa: 11 maxi/mega, 6 maxi, 6 mega , 6 maxi/mega, zaj. Limanowskiego.
Linia 75 – Trasa: Wołodyjowskiego – Trybunalska, Kosynierów Gdyńskich, Rzgowska, Broniewskiego, Tatrzańska, Przybyszewskiego, Lodowa, Widzewska, Rokicińska – Puszkina. Cel: skrócenie czasu przejazdu na Widzew Wschód, zaprzestanie obsługi ul. Paradnej na rzecz nowej linii, uniknięcie dublowania z linią 70, zwiększenie częstotliwości linii. Czas przejazdu: 38 – 38, częstotliwość 15, ~22, ~22, 20. Obsługa: 6,4,4,4 mega
Linia 82 – Trasa: Wydawnicza – Tuwima, Przędzalniana, Piłsudskiego, Widzewska, Lodowa, Dostawcza, Puszkina – Techniczna (powrót: Techniczna – Manewrowa, Puszkina, …, Piłsudskiego, Wydawnicza – Wydawnicza) W niedziele: … Widzewska, Przybyszewskiego – Czajkowskiego. Cel: polepszenie komunikacji w okolicy ul. Widzewskiej, dojazd do szkoły na ul. Milionowej, połączenie Dąbrowy Przemysłowej z centrum i zapewnienie lepszej niż dotychczas przesiadki. Konieczność lokalizacji nowych przystanków: Widzewska-Milionowa (kier. północny oraz południowy) Czas przejazdu 22 - 18 (w niedziele: 20 – 17), częstotliwość ~17, 25, 25, 25 Obsługa: 3,2,2,2 maxi (ew. mega).
Linia 94 - Trasa: Szpital CZMP - Rzgowska, Paradna, Trybunalska, Pryncypalna, Modrzewskiego, Karpacka, Paderewskiego, Pabianicka - Pl. Niepodległości. CEL: Poprawa połaczenia osiedla Chojny z punktem przesiadkowym na Placu Niepodległości, ułatwienie przesiadki na linie: 2,57,95, zastąpienie linii 75 na ul. Paradnej. Konieczność lokalizacji nowych przystanków: Modrzewskiego-Karpacka(kier. północny), Karpacka-Modrzewskiego (kier. południowy), Kosynierów Gdyńskich-Trybunalska (kierunek południowy). Czas przejazdu: 26-26 Obsługa taborem mini.
Linia 95 - Trasa: WARSZAWSKA - Łagiewnicka, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska, Rzgowska, Dąbrowskiego, Broniewskiego, Dąbrowskiego, Puszkina, Techniczna - Manewrowa (powrót: Manewrowa - Puszkina, ...) Czas przejazdu: 47-45 Wybrane kursy w dni powszednie w godzinach zmian w zakładach na ul. Puszkina. Zachowanie obecnej obsługi lub 1 dodatkowy wóz.
Linia 95A - na obecnej trasie linii 95
Są dwie wersje:
A) zmiany 64,82,95,95A
B) to co wyzej plus 75,94
Są tylko dwa problemy. Pierwszy to zakaz poruszania się autobusów po ulicy Widzewskiej, nie wiem czy ze względów technicznych czy z powodu prostestów mieszkańców. Drugi to brak obsługi ulicy Augustów, choć potrzeby komunikacyjne tej ulicy nie są najwieksze, poniewaz i tak 64 było tam zapchajdziurą, z której trzebabyło sie przesiąść lub dojśćdo Przybyszewskiego.
Projekcik powstał z własnych obserwacji oraz po odwiedzinach na różnych forach.
Czekam na Wasze opinie.
Linia 64 – Trasa: DWORZEC PKS PÓŁNOCNY -Obr. Westerplatte, Boya-Żeleńskiego, Wojska Polskiego, Brzezińska, Janosika, Edwarda, Czechosłowacka, Niciarniana, Przybyszewskiego, Książąt Polskich, Zakładowa, Gajcego – SZANIAWSKIEGO Cel: połączenie Stoków z południem osiedla Widzew, przejęcie od linii 82 obsługi ul. Niciarnianej od Piłsudskiego do Przybyszewskiego. Czas przejazdu: 55 – 52, częstotliwość 10-12, 20, 20, 20. obsługa: 11 maxi/mega, 6 maxi, 6 mega , 6 maxi/mega, zaj. Limanowskiego.
Linia 75 – Trasa: Wołodyjowskiego – Trybunalska, Kosynierów Gdyńskich, Rzgowska, Broniewskiego, Tatrzańska, Przybyszewskiego, Lodowa, Widzewska, Rokicińska – Puszkina. Cel: skrócenie czasu przejazdu na Widzew Wschód, zaprzestanie obsługi ul. Paradnej na rzecz nowej linii, uniknięcie dublowania z linią 70, zwiększenie częstotliwości linii. Czas przejazdu: 38 – 38, częstotliwość 15, ~22, ~22, 20. Obsługa: 6,4,4,4 mega
Linia 82 – Trasa: Wydawnicza – Tuwima, Przędzalniana, Piłsudskiego, Widzewska, Lodowa, Dostawcza, Puszkina – Techniczna (powrót: Techniczna – Manewrowa, Puszkina, …, Piłsudskiego, Wydawnicza – Wydawnicza) W niedziele: … Widzewska, Przybyszewskiego – Czajkowskiego. Cel: polepszenie komunikacji w okolicy ul. Widzewskiej, dojazd do szkoły na ul. Milionowej, połączenie Dąbrowy Przemysłowej z centrum i zapewnienie lepszej niż dotychczas przesiadki. Konieczność lokalizacji nowych przystanków: Widzewska-Milionowa (kier. północny oraz południowy) Czas przejazdu 22 - 18 (w niedziele: 20 – 17), częstotliwość ~17, 25, 25, 25 Obsługa: 3,2,2,2 maxi (ew. mega).
Linia 94 - Trasa: Szpital CZMP - Rzgowska, Paradna, Trybunalska, Pryncypalna, Modrzewskiego, Karpacka, Paderewskiego, Pabianicka - Pl. Niepodległości. CEL: Poprawa połaczenia osiedla Chojny z punktem przesiadkowym na Placu Niepodległości, ułatwienie przesiadki na linie: 2,57,95, zastąpienie linii 75 na ul. Paradnej. Konieczność lokalizacji nowych przystanków: Modrzewskiego-Karpacka(kier. północny), Karpacka-Modrzewskiego (kier. południowy), Kosynierów Gdyńskich-Trybunalska (kierunek południowy). Czas przejazdu: 26-26 Obsługa taborem mini.
Linia 95 - Trasa: WARSZAWSKA - Łagiewnicka, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska, Rzgowska, Dąbrowskiego, Broniewskiego, Dąbrowskiego, Puszkina, Techniczna - Manewrowa (powrót: Manewrowa - Puszkina, ...) Czas przejazdu: 47-45 Wybrane kursy w dni powszednie w godzinach zmian w zakładach na ul. Puszkina. Zachowanie obecnej obsługi lub 1 dodatkowy wóz.
Linia 95A - na obecnej trasie linii 95
Są dwie wersje:
A) zmiany 64,82,95,95A
B) to co wyzej plus 75,94
Są tylko dwa problemy. Pierwszy to zakaz poruszania się autobusów po ulicy Widzewskiej, nie wiem czy ze względów technicznych czy z powodu prostestów mieszkańców. Drugi to brak obsługi ulicy Augustów, choć potrzeby komunikacyjne tej ulicy nie są najwieksze, poniewaz i tak 64 było tam zapchajdziurą, z której trzebabyło sie przesiąść lub dojśćdo Przybyszewskiego.
Projekcik powstał z własnych obserwacji oraz po odwiedzinach na różnych forach.
Czekam na Wasze opinie.