Siła przyzwyczajenia oraz "mus". Bowiem zabrano im pętlę na Józefowie.
Pętla Józefów były praktycznie przy granicy miasta Łodzi. Dla połnocnej części Starowej Góry d. 93 nie było żadna ofertą. Kawąłek dalej i była 70-tka jadąca ciut dalej niż tylko do torów kolejowych.
Wczoraj z rogatek miasta w środek Teofilowa dojechałem w 40 minut. Rewelacja. Bywało, że taka podróż zajmowała 70 minut.
....
Daruj sobie takie teksty.
70 minut raz, drogie dwa i mam dwie i pół godzinki tak od razu zmarnowane z całego dnia. Albo sie szuka pracy bliżej - bo czas dojazdu jest istotnym kryterium wyboru pracy, albo w kilku a pracy się zgaduje by razem sie podwieźć autkiem.
Praca na zmiany, od do - niestety nie uczyni krezusem, więc nie rozumie Twojego obruszenia - daruj sobie.
Lepiej płatny etat to zazwyczaj tez wymagana dyspozycyjność . Trudno nazwać pracownika dyspozycyjnym jak nie dojeżdzą własnym autkiem. N. w nocy - 3.5 godzinki będzie czekania bo np. na przesiadkowym węźle nocnych nocny autobus zaliczy spóźnienie i i dojdzie do czasu dojazdu czekanko godzinkę? Zejdź na ziemię i bądź realistą.
Przesiadka jest przy Obywatelskiej w 69. Od zawsze z Chojen na Retkinie jeździło się 69.
Retkinia to ciut więcej niż ul. Maratońska. Przesiadka na linie jadące środkiem Retkinii albo północnym jej skrajem wymaga dojazdu aż do Popiełuszki. Proponowana przeze mnie linia zatrzyma się przy trasie tramwajowej, ponadto tam tez jest linia 86.
Linia 69 to o tak kolejna przesiadka na Retkinii. Pomijam już np kwestię jazdy na zachód do ul. Popiełuszki by przesiąść się na tramwaj jadący z powrotem w kierunku wschodnim. Całkowicie bez sensu.
Linia 69 to niestety ale w okolice Kuczaków nie dojeżdża. Kolejna przesiadka- kolejne kilkanaście minut w plecy jak nie kilkadzisiąt.
I tak, i nie. Trzeba pokonać skrzyżowanie.
Znacznie większe odległości do "spacerowania" są przy Dw. Kaliskim.
Budynek dworcowy oraz perony i pętla autobusowa powinny być przy al Bandurskiego.
Ponadto jakby nie patrzeć z południowej cżęści miasta na Retkinię to powinno się dojechać KM do okolic pętli Bratysławska a nie bezsensownie pchać się dalej na północ do dworca by potem się wracać na południe by dojechać do Retkinii.
Ustronna - Retkinia to nie jest długa trasa. Obecnie jest w zasięgu pół godziny jazdy (93->69), (68 ). Nie potrzeba dodatkowego połączenia bezpośredniego.
68 nie wjeżdża w teren osiedla Retkinia na dodatek ma długa trasę. Bez sensu jest podjeżdżanie niemalże do Konstantynowa.
Zaś problem z 69 opisałem ciut powyżej.
Niestety ani 68 a ni 69 nie są bezpośrednimi połączeniami w bo i tak trzeba się przesiąść już na Retkinii. Linia 68 w ogółe nie będzie przez nikogo rozsądnego brana pod uwagę jako sprawny dojazd na Retkinię.
W kwestii Nowych Sadów to wypadałoby żeby przynajmniej w godzinach zmian linia wjeżdżała w strefę. Tylko rozkład musiałby zostać ułożony z głową. Podobnie jak trasa. Na pewno nie w tej formie jak 55 i 69.
OK ale przez Elektronową a nie przez zajezdnię MPK. Takie moje zdanie. Nie dokładajmy więcej czasu przejazdu.
W tym momencie wystarczyłby dojazd do ICZMP. Z tras prostopadłych (Siostrzana, Demokratyczna, Pryncypalna) dojedzie się na Kurczaki
Nie zgodzę się w kwestii linii 93. Znowu wrócimy do północnej części Starowej Góry. 93 będzie w zasadzie dwoma trasami jedna Rzgowska do tramwaju na Kurczakach, druga trasą Górna do Pabianickiej.
Te linie o których piszesz maja się nijak do tych linii w poprzek.
93 nie musi dojeżdżać aż na dworzec Łódź-Chojny.
Do tramwaju na Kurczakach powinna a w zasadzie musi. Ułatwiajmy dojazd a nie utrudniajmy na maksa. Ta linia (93) to będzie głównie dowozówka do zakładów przy Ustronnej. W ten sposób jedną linia dajesz dwa kierunki dowozu do tras tramwajowych.
Jazda dalej ul. Rzgowską do pętli autobusowej dw. Chojny niż już nie wnosi do tego co oferują okolice pętli Kurczaki. Zaś puszczenie jej przez Kongresową będzie ułatwieniem dla mieszkańcom blokowiska szczególnie starszych osób. dlaczego z tego zrezygnować? Tak dodatkowa dowozówka do Rzgowskiej. Ciut lepsza niż linia 63.
Równie dobrze może być Matek Polskich (wylot zachodni lub kryterium uliczne bez postoju) - Rzgowska - TG - Pabianicka - Plac Niepodległości.
Nie ma sensu kółko przez Józefów. Może pojechać z Matek Polskiego do skrzyżowanie Demokratyczna / TG (po zachodniej stronie CZMP - bo osiedle "zaliczy" i dalej TG do Pabianickiej i a następnie nawet na PL Niepodległości - lecz wtedy powinna byc skomunikowana z linia 72 na placu 73, zaś sama linia 73 wydłużona przez AL. Politechniki i al. Mickiewicza na Dw. Kaliski (ew. przez Wróblewskiego i JPII do Dw. Kaliskiego).
(nie wiem czemu to marginalizujesz)
Nie marginalizuję - patrz moja uwaga o 93 i Starowej Górze oraz tego że ma pojechać dalej niż tylko do pętli Matek Polskich.
Rozdzielam funkcje dwóch linii co pozwoli uniknąć tego że ani to dobra dowozówka ani linia dla osiedla bo za rzadko kursuje.
i nie wpycha się kolejnej linii na Paradną.
Nie zbyt wielkiego wyboru jeśli chodzi o drogi. al. Matek Polskich obsłuży osiedle a dalej jakoś do TG trzeba dojechać. Gdyby był przejazd przez osiedle do Siostrzanej to co innego. Na razie takiego brak.
Odpada Politechnika, ale dochodzi "hub" w postaci placu Niepodległości.
Polibuda nie musi odpaść bowiem wystarczy dobrze skomunikować tę linię z 72 a samo 72 wydłużone do Dw. Kaliskiego.
ale skoro dojazd do niego nie będzie po najprostszej drodze, czyli przez Jana Pawła II to traci na atrakcyjności.
Ale może być nadal atrakcyjny:
1. przesiadka na 52 na Pabianickiej/JPII
2. Przy zgraniu z 72 i wydłużeniu 7 do Dworca Kaliskiego masz druga opcję
Obecnie to już jest za sprawą 93.
Owszem ale zobaczysz że nowa droga spowoduje że traty równoleznikowe straca na atrakcyjności poza dowozem lokalnym. do tej pory nie bo alternatywy w ułozeniu tras KM.
Generalnie trasa 70A z wykorzystaniem wlotu zachodniego jest trasą dla ewentualnego tramwaju. Obsługa całego szpitala i całego osiedla. Chociaż pewnie tramwaj pojedzie pasem rozdziału Rzgowskiej i za szpitalem wskoczy (za pomocą kolejnej sygnalizacji) na przebudowaną pętlę A-T na Matek Polskich.
To jest nadal SCi-Fi. Ponadto blokowisko przy CZMP jest troche za małe by pchać tam tramwaj obecnie. Gdyby po wschodniej stornie ul. Rzgowskiej pojawiła się zabudowa mieszkalna wielorodzinna to owszem tak - podpisze sie obydwoma rekoma. .
Do Della poza godzinami zmian też jeżdżą duchy.
Beda miały jeszcze tramwaje do jazdy.
94 to powinno być 53B
Raczej 88B.
53 to jednak kierunek na Nowosolna ulica Brzezińską i dalej na Brzeziny.....
Raczej 88B, ale wymaga to skierowania 94 na dworzec Północny.
A tak się cieszyli mieszkancy Kalonki że przez pewien czas gdzieś 88 w sensowne miejsce ich dowoziło a nie donikąd czyli Żródłową.
Swoją drogą kuriozum. Pozbyto się 56, 67 i 88 z placu Dąbrowskiego i pozostawiono tam linie popularniejsze (51, 53, 60). Później dorzucili 94 z kilkoma kursami dziennie.