Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Reorganizacja linii autobusowych w Łodzi

Post autor: szymon5444 »

Sądzę, że system linii autobusowych w Łodzi wymaga zmian. Co sądzicie na ten temat?
Jako, że ja założyłem ten temat wysunę kilka pomysłów na linie peryferyjne.
Myślę, że można by 82 zamiast na Szaniawskiego, skierować w prawo Rokicińską do Andrespola i wprowadzić małą korektę tras na Widzewie-Olechowie to znaczy:
82 z Andrespola-...-Książąt Polskich-Przybyszewskiego-Augustów-Rokicińska-Puszkina
64 z Dw. PKS Północny-...-Niciarniana-Przybyszewskiego-Czajkowskiego kr.
54/54A połączenie z 58 tzn. 54 z Natolin-...-Małachowskiego (jak 58) do Placu Dąbrowskiego.
54A z Działek na Nowosolnej jechałoby Pomorską i wjeżdżało tak jak 58 na Stoki w rejony ulic Henrykowska, Skalna, Telefoniczna itp, itd i do Pl. Dąbrowskiego.

Ma to na celu wycofanie linii autobusowych na Piłsudskiego, bowiem tam wystarczą tramwaje i pozostałe linie autobusowe.
82 zapewniłoby komunikację z Andrespolem, również w dzień, a skierowanie jej przez Augustów w celu zastąpienia 64.

Proponuję też:
Wydłużenie linii ongiś kończących na Pl. Barlickiego do Dw. Kaliskiego.
Skrócenie linii 74 do dworca Kaliskiego, wszak pokrywa się z 83, a ponadto w centrum jest juz dość tłoczno. Trasą Huta Jagodnicka-...-Konstantynowska-Włokniarzy-Dw. Kaliski.

Skierowanie linii 71 na Gojawiczyńską i dwukierunkową trasę przez Felińskiego, podobnie jak 92.

Wycofanie niektórych kursów 75 z Kosynierów Gdyńskich, bo wg. mnie taka częstotliwośc tam jest nie potrzebna. Nie jest to najważniejszy pomysł, który wymaga koniecznej realizacji.

Zastanowić się na jakiej trasie 55 potrzebuje rzeczywistego wsparcia w postaci 55A i czy jest ono potrzebne, jeśli nie to proponuję skrócenie jej do Pl. Niepodległości lub do Rembielińskiego do pętli 77.

Skrócenie 53, 67, 60, 60A, do DW. Północnego. 53 szło by zostawić tam.

Uruchomienie linii autobusowej z Dw. Północnego do centrum np: do dworca Kaliskiego, by pasażerowie z linii skróconych mogli dojechać do centrum, choć stawiałbym tu na linie 6, tramwaj powinien mieć priorytet w centrum miasta.

Pomysł 70 i 70A do Rzgowa i do Gadki Starej jest dobry, zatem likwidacja 93.

Skrócenie 50 do okolic PL. Niepodległości, bo ta linia w takim kształcie jest absurdalna, a może coś w podobie do 55A, tyle, że od Piotrkowskiej trasą 50 na Gadkę, pomysł ciekawy do przemyślenia.

Na razie tyle starczy. Czekam na opinie.

06 Lip 2005 11:26 pm
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Szymon z tym 82 to chyba czegos nie rozumiesz. Nie wprowadza linii 82 do andrespola zeby sie sklocic sie z pks-em. Niedawno powstala linia nocna do andrespola ale tylko w tych godzinach co nie jezdzi PKS.Wiec chyba wiadomo o co chodzi. A po drugie andrespol jest rozkopana w 3 du...

07 Lip 2005 07:23 am
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez liszek, łącznie zmieniany 1 raz.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Co do Andrespola to racja. Na razie wszystko tam jest porozkopywane i nie wierzę by do końca lipca to skończyli. A co do 55 i 55A: myślę,że
można połączyć je w jedno 55 i jakoś sensownie ułożyć rozkład np. co
10 minut w szczycie, co 15 poza i co 20 w dni wolne. Tą linią na Politechnikę jeździ cały Widzew i Olechów i jest przeładowana. A ponadto
proponuję dać na nią przeguby.
A rozkład z mojego przystanku, przedwakakcyjny wyglądał tak:
55 55A
Przystanek: Przybyszewskiego 176/215
Dzień roboczy
7 14A 22 37A 43

A-dojeżdża do Obywatelska (55A)
I gdzie tu logika Obrazek

07 Lip 2005 08:35 am
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez krzychu_zarzew, łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No tak, ale drogę do Andrespola wyremontują i będą warunki dla 82. Lepiej 82 i 153, niż PKS.

Oto chodzi, że 55, aż tak często nie jest potrzebne do Lotniska Lublinek bo na tym lotnisku są praktycznie pustki, stąd 55A. Co do przegubków to się czasem zdarzają. Obsługa wozów na poszczególnych liniach jest zła.
Kiedyś np: 55A-100% wozów było z Nowych Sadów, a teraz są też z Kraszewskiego.

07 Lip 2005 09:51 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

75 trzeba zostawic na kosynierow, to bardzo wazna linia na tym osiedlu, jedyna, ktora daje jakies polaczenie bez koniecznosci przesiadki (62,63)
jest ona bardzo popularna (1/3 mojej klasy nia jezdzi do szkoly )

skrocenie 53, 67, 60, 60A do dw. polnocnego utrudni ludziom zycie i zwiekszy liczbe przesiadek poniewaz: na placu dabrowskiego(od woj. polskiego do placu) mozna sie przesiasc na: 51,51a,56,58,57,64,70,70a,86,56,96,81,87,85,88 oraz 9,7,13,12,15,43,43bis
a na dworcu:85,64,88,81,87, oraz 1,6

kierujac tam te linie odbierzesz ludziom bezposrednie polaczenie z pl.Dabrowskiego oraz (tylko z 1 przesiadka! ) z Zarzewem, Dabrowa, zdrowiem, retkinia, stokami,lumumbowem, kozinami itp. itd.

07 Lip 2005 09:56 am
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ale Pl. Dąbrowskiego jest już doś obciążony. Po zostawiłem tam warunkowo linie 53, któras jedzie po całej Brzezińskiej. W okolicach placu, są już linie autobusowe i to wystarczy.
Paonadto proponuje likwidację 87 i zwiększenie częstotliwości 81.
W zamian z rekompensatę przesiadek, 86 można by, przedłużyć do M1 na Stokowską.

07 Lip 2005 10:02 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Linie 60 i 67 nie kursuja tak czesto ze zakorkowuja plac, glownie robi to 57,70,86,96. ja bym tam je zostawil aby ludzie z peryferii miasta mieli bezposredni dostep do centrum

PS: to z tym 86 nawet mi sie spodobalo Obrazek

07 Lip 2005 10:06 am
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ale ludzie w okolicach Dołów mają dobry punkt przesiadkowy, lepszy jeszcze z 86

07 Lip 2005 10:08 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

szymon5444 pisze:No tak, ale drogę do Andrespola wyremontują i będą warunki dla 82. Lepiej 82 i 153, niż PKS.

Oto chodzi, że 55, aż tak często nie jest potrzebne do Lotniska Lublinek bo na tym lotnisku są praktycznie pustki, stąd 55A. Co do przegubków to się czasem zdarzają. Obsługa wozów na poszczególnych liniach jest zła.
Kiedyś np: 55A-100% wozów było z Nowych Sadów, a teraz są też z Kraszewskiego.


PKS jest tanszy do andrespola niz mpk lodz jezeli mpk lodz wkroczy z linia dzienna do ansrespola to bedzie burza.Dla nas to lepiej bo to oznacza obnizke biletow.Chce jeszcze powiedzec ze da andrespola lub przez andrespol przejezdza kilka innych linii prywatnych.Aktualnie pks mozna pojechac po lodzi na pilsudskiego za 1zl do obi (bilet normalny)wiec chyba taniej niz mpk nie mowiac ze za 75 jest ulgowy do andrzejowa wiec 82 troszke tutaj kuleje

07 Lip 2005 10:09 am
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Linia komercyjna?

07 Lip 2005 10:11 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Szymon nie wiem jak czytales moje posta w ktorym pisze ze na placu jest lepiej sie przesiadac bo jest tam:70,96, oraz 12,13,15,9 tych polaczen brakuje na dworcu

07 Lip 2005 10:12 am
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

Na 55A były przeguby bo się o nie wykłóciłem Obrazek
6 miesiecy pisalem do MPQ maile z prośbą o wieksze autobusy i się udało Obrazek

07 Lip 2005 10:41 am
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Hmmm to ja musze zaczac pisac zeby na 77 solowki jezdzily Obrazek

07 Lip 2005 11:43 am
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

No to pisz, a ja życzę cierpliwości Obrazek

07 Lip 2005 11:53 am
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Jest to dosyc denerwujace jak na 77 jezdza puste przeguby Obrazek

Szymon co do linii 81 i 87 to one sie doskonale uzupelniaja na Teofilowie i nie mozna skasowac jednej z nich. przedluzanie 86 do M1 tez nie jest madre bo po co tam maja byc 3 linie. Jesli zostawimy 53 to nie trzeba bedzie wydluzac 86. Niedawno wpadl mi do glowy pomysl otoz : skasowac linie 67, no bo po co taka, czestotliwosc marna i tylko stanowisko zajmuje na placu Dabrowskiego Obrazek wzamian mozna by zmienic trase 58. Plac Dabrowskiego, Narutowicza, Konstytucyjna, Małachowskiego, Czechosłowacka, Edwarda, Krokusowa, Janosika, Zjazdowa - Łukaszewska
Daje to dwie korzysci : - wieksza czestotliwosc na zjazdowej - cala Janosika (oraz Zjazdowa) ma polaczenie z parkiem 3-go maja, szpitalem na Kopcinskiego oraz placem dabrowskiego

07 Lip 2005 11:56 am
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

86 do Stokowskiej przy zalożeniu, że 53 będzie skrócone i 87 zlikwidowane. W zamian za 87 i 84 proponuje (pisałem o tym wcześniej) połączoną 59 i 89 ze Szczecińskiej trasą: Szczecińska-Teresy-Traktorowa-Aleksandrowska-Limanowskiego-Brukowa-Teresy-
Włókniarzy-Sikorskiego-Świtezianki-Nastrojowa
Linia 84 i 89 jest już absurdem, byłaby dobra, gdyby Teofilów przemysłowy tętnił życiem jak za PRL. Jednak sklónny jestem tam zostawić coś w podobie 89 ze zmienioną trasą. Oczywiście nowe 59 miałoby większą częstotliwość. Na Zgierskiej wystarczy tramwaj.

07 Lip 2005 03:50 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kolejny system oparty na czestych przesiadkach , ach szymus. ten pomysl sie raczej nie spodoba. nie mozna skasowac 87, bo ona uzupelnia 81 i nawzajem. jezeli juz przedluzac 86 to od razu na nowosolna i zlikwidowac 53, czestotliwosc podobna ludziom sie powinno spodobac Obrazek

07 Lip 2005 07:13 pm
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Mortonku nie jestem twym chłopakiem żebyś tak zdrabniał mój nick, zwracaj się do mnie szymon5444.
86 na Nowosolną za często.
Za 87 uzupełnienie stanowiłoby 59.

07 Lip 2005 08:55 pm
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Dlaczego chcesz utrudniac zycie innym ?? watpie zeby ktos chcial ze wschodniego radogoszcza isc do tramwaju jak ma autobus pod nosem, ktory jest co 10minut(59) oraz co 15(65)
wiem 59 jest linia ktory sluzy tylko aby przewiezc ludzi z "sypialni" do centrum, ale jej wysoka czestotliwosc oraz wielka popularnosc wsrod pasazerow ktorzy przyzwyczaili sie do niej, proponuje wiec zeby zostawic ja w spokoju Obrazek

08 Lip 2005 08:50 am
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Tak ale po centrum powinny jeżdzić tramwaje raczej same

08 Lip 2005 09:19 am
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Zablokowany