Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi
na pewno nie będzie tramwaju z autobusem, a że IKEA ma aż 3 stanowiska tramwajowe to najlogiczniejszym będzie dać tramwaj - 59 to jakieś cuda wianki dla mnie... ta linia od zawsze była dowozówką do centrum i taka jest jej rola - raczej powinniśmy unikać tworzenia linii ala 96. Poza tym Ruda od zawsze miała bezpośredni tramwaj na PŁ i dalej i linia co 15-20 minut w szczycie jest wyjściem najlepszym dla mieszkańców moim zdaniem... (chociaż w szczycie jeszcze w maju 15A rankiem do Ronda potrafiła być nieźle zapełniona, czyli wszystkie siedzące pozajmowane plus kilka osób stojących - z powrotem po południu podobnie... bo teraz już praktycznie po nauce i wakacje są, więc logiczne, że mało kto jeździ)
16 to byłoby przegięcie - jest 11, 41 i 50 do Placu, a do Helenówka to będzie kompletny dubel 11 - jak 15A ma niską frekwencję, tak 16 totalnie woziłaby powietrze mając za konkurencję niskopodłogową 11...
Na Politechniki autobusu nie dadzą, bo wszystko przemawia za tramwajami...
1. przed RLL w szczycie potrafią być korki za Obywatelską = opóźnienia do nawet 10 minut, bo wiem jak ciężko jest czasem z Politechniki wjechać na RLL... w drugą stronę na Pabianickiej to samo i przed RLL i przed Jana Pawła II...
2. Żeromskiego/Mickiewicza w stronę Kopernika - nieraz, gdy jechałem 50 to potrafiła dopiero na 3 światłach jechać (czyli koło 4-5 minut stała). Ponoć kombinują tam z tymi światłami, ale nie zawsze to daje dobry skutek...
3. wydzielone torowisko w 100%.
Minusem wywalenia 15A będzie na pewno gorszy dojazd od Zielonej do uczelni na Pomorskiej i tutaj trzebaby coś wykombinować (bo moja propozycja z daniem linii ala stare 27 skręca w Zieloną i dalej sama 15 by była...) - wtedy rzeczywiście mogłaby być linia albo z Wyszyńskiego, albo z Bratysławskiej przez Dworzec Kaliski, Kopernika, Gdańską, Legionów, Pomorską do Telefonicznej tak jak to "27" co 15-20 minut... (na Stoki wystarczyłaby 12 co 10 minut - kilka leśnych dziadków tylko skrzeczy, że nie mają czym jechać, a pustawe 12 do Narutowicza jeżdżą, bo emeryt musi mieć co 5 minut tramwaj... )
Także no jeśli wywalą 15A, to nowa linia tramwajowa chyba byłaby najlepszym wyjściem...
16 to byłoby przegięcie - jest 11, 41 i 50 do Placu, a do Helenówka to będzie kompletny dubel 11 - jak 15A ma niską frekwencję, tak 16 totalnie woziłaby powietrze mając za konkurencję niskopodłogową 11...
Na Politechniki autobusu nie dadzą, bo wszystko przemawia za tramwajami...
1. przed RLL w szczycie potrafią być korki za Obywatelską = opóźnienia do nawet 10 minut, bo wiem jak ciężko jest czasem z Politechniki wjechać na RLL... w drugą stronę na Pabianickiej to samo i przed RLL i przed Jana Pawła II...
2. Żeromskiego/Mickiewicza w stronę Kopernika - nieraz, gdy jechałem 50 to potrafiła dopiero na 3 światłach jechać (czyli koło 4-5 minut stała). Ponoć kombinują tam z tymi światłami, ale nie zawsze to daje dobry skutek...
3. wydzielone torowisko w 100%.
Minusem wywalenia 15A będzie na pewno gorszy dojazd od Zielonej do uczelni na Pomorskiej i tutaj trzebaby coś wykombinować (bo moja propozycja z daniem linii ala stare 27 skręca w Zieloną i dalej sama 15 by była...) - wtedy rzeczywiście mogłaby być linia albo z Wyszyńskiego, albo z Bratysławskiej przez Dworzec Kaliski, Kopernika, Gdańską, Legionów, Pomorską do Telefonicznej tak jak to "27" co 15-20 minut... (na Stoki wystarczyłaby 12 co 10 minut - kilka leśnych dziadków tylko skrzeczy, że nie mają czym jechać, a pustawe 12 do Narutowicza jeżdżą, bo emeryt musi mieć co 5 minut tramwaj... )
Także no jeśli wywalą 15A, to nowa linia tramwajowa chyba byłaby najlepszym wyjściem...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 2 razy.
A jakby 3 i 15a zamienic polnocnymi petlami 15 co 10 min
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 1 raz.
A po co w ogóle zmieniać układ linii?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
A nie może jeździć z Helenówka jak teraz?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
No jak było 46A Helenówek - IKEA to było najlepiej, tylko jakby się 15A wywaliło, to byłby problem z 15, bo nie wierzę, żeby dali na Kurczaki co 6 minut... chyba że co 7-8 w szczycie i z IKEA dać linię co 20 minut (jak wspominałem coś jak stare 27, albo właśnie 46A do Helenówka)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Jordi, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
-
- Stały bywalec
- Posty: 371
- Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
- Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana
Skoro już tak kombinujecie to czemu nie pomyślicie o przywróceniu czegoś a'la dawne 26, hę?
Nowa linia(numer powiedzmy: 17) mogłaby kursować na trasie:
SZCZECIŃSKA-Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka-IKEA
Zalety:
1. Teofilów odzyskuje bezpośrednie połączenie z Politechniką.
2. "17" wspomaga "8" na odcinku Teofilów - Dworzec Kaliski
3. Wszystkie "15" kierujemy na Kurczaki, żegnamy 15A
4. Zachowana zostaje relacja tramwajowa: Ruda - Politechnika
Częstotliwość proponuję co 10/15/15/20(szczyt/poza/sobota/niedziela i święta)
Nowa linia(numer powiedzmy: 17) mogłaby kursować na trasie:
SZCZECIŃSKA-Aleksandrowska, Limanowskiego, Włókniarzy, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka-IKEA
Zalety:
1. Teofilów odzyskuje bezpośrednie połączenie z Politechniką.
2. "17" wspomaga "8" na odcinku Teofilów - Dworzec Kaliski
3. Wszystkie "15" kierujemy na Kurczaki, żegnamy 15A
4. Zachowana zostaje relacja tramwajowa: Ruda - Politechnika
Częstotliwość proponuję co 10/15/15/20(szczyt/poza/sobota/niedziela i święta)
Już prędzej lepiej przedłużyć 52 do Zajezdni Limanowskiego.
Może to potworki, ale tym razem z Pomorską co 5 minut....
3- z Augustowa na Strykowską przez Północną, Franciszkańską, Wojska Polskiego,
6-nowa trasa z Kurczaków przez Paderewskiego Politechniki Gdańską Legionów może Nowomiejską na Wycieczkową,
15 - Z Telefoniczna do Zachodniej dalej Zachodnia do Kurczaki przez Zachodnia Kościuszki Piotrkowską Pabianicką i Paderewskiego i Rzgowską,
1616A ze Zgierza i Helenówka przez Plac Niepodległości Rzgowską na Kurczaki,
17 - na trasie 15A z Ikea do Telefoniczna.
Nowa 3,6,15,1616A,17 co 10 minut.
W ramach uzupełnienia braków 57 przez Wólczańska Sieradzka Piotrkowska (Plac Niepodległości) Pabianicka. Mam nadzieję, że się zmieści...
Może to potworki, ale tym razem z Pomorską co 5 minut....
3- z Augustowa na Strykowską przez Północną, Franciszkańską, Wojska Polskiego,
6-nowa trasa z Kurczaków przez Paderewskiego Politechniki Gdańską Legionów może Nowomiejską na Wycieczkową,
15 - Z Telefoniczna do Zachodniej dalej Zachodnia do Kurczaki przez Zachodnia Kościuszki Piotrkowską Pabianicką i Paderewskiego i Rzgowską,
1616A ze Zgierza i Helenówka przez Plac Niepodległości Rzgowską na Kurczaki,
17 - na trasie 15A z Ikea do Telefoniczna.
Nowa 3,6,15,1616A,17 co 10 minut.
W ramach uzupełnienia braków 57 przez Wólczańska Sieradzka Piotrkowska (Plac Niepodległości) Pabianicka. Mam nadzieję, że się zmieści...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
I tak ZDiT zrobi to nieudolnie po swojemu potem tłumacząc, że tramwaje jeżdżą za często i trzeba obniżać częstotliwość.
Jak dla mnie ZDiT powinien pomyśleć nad tym:
1. Skończenie ŁTR, linia 11 na trasie Pabianice (Wiejska) - Ozorków (Cegielniania) oraz usunięcie 41 i 46 i zmiania trasy linii 16
2. Stworzenie trasy W-Z, wydłużenie torowiska Rokicińską (linie 9 i 10) oraz Przybyszewskiego (linia 3 i ew. 8 )
3. Rozdzielenie linii 8 i 10 np. 8 skierować przez Śmigłego-Rydza i Przybyszewskiego chociaż do Lodowej a najlepiej do Dell'a lub Augustów oraz rozdzielenie 7 i 13 np. dobudować torowisko na Kopcińskiego do Pomorskiej lub zamienić trasami linie 4 i 7
4. Wydłużenie linii 7 przez Złotno na Teofilów, a może w okolice cmentarza na Szczecińskiej?
5. 15 powinna być wydłużona na Stoki
6. Dodać linię na Politechniki np. linia 16 zamiast 15A (Chocianowice-Ikea i może na Szczecińską razem linią 7 przez Złotno?)
7. Zmiana trasy linii 43 (lub inny nr) oraz zwiększenie jej częstotliwości, kurs przez Legionów np. na Wycieczkową lub Strykowską, byłoby to konieczne jeśli usunięta byłaby linia 46 kosztem 11.
8. Zmiana trasy linii 1 (jedna wspólna krańcówka z linią 6 a druga niedaleko) dobudować torowisko na Broniewskiego, przeciągnąć przez Paderewskiego na Chocianowice-Ikea albo 1 dać przez Przybyszewskiego, Piotrkowska i Pabianicką a 5 na Chojny
9. Odbudowanie torowiska na Czerwonej i Wróblewskiego
10. Brakuje dodatkowych połączeń
- np. ze Śląskiej przez Piotrkowską lub Politechniki gdzieś na Północ (np. na osiedle 650-lecia w Zgierzu, które planowane było wraz z przebudową ŁTR)
- połączenia brakuje też ze wschodu na południe np. Augustów - Kurczaki (jeśli 8 byłaby skierowane przez Śmigłego-Rydza i Przybyszewskiego) lub Stoki/Telefoniczna - Kurczaki.
Pogrubionym na czerwono zaznaczyłem najważniejsze inwestycje
Pogrubionym ważne zmiany
Pogrubionym na granatowym zmiany, związane z likwidacją lub przedłużeniem linii
Podkreślony ważne zmiany, które nie wymagają dużych kosztów
Jak dla mnie ZDiT powinien pomyśleć nad tym:
1. Skończenie ŁTR, linia 11 na trasie Pabianice (Wiejska) - Ozorków (Cegielniania) oraz usunięcie 41 i 46 i zmiania trasy linii 16
2. Stworzenie trasy W-Z, wydłużenie torowiska Rokicińską (linie 9 i 10) oraz Przybyszewskiego (linia 3 i ew. 8 )
3. Rozdzielenie linii 8 i 10 np. 8 skierować przez Śmigłego-Rydza i Przybyszewskiego chociaż do Lodowej a najlepiej do Dell'a lub Augustów oraz rozdzielenie 7 i 13 np. dobudować torowisko na Kopcińskiego do Pomorskiej lub zamienić trasami linie 4 i 7
4. Wydłużenie linii 7 przez Złotno na Teofilów, a może w okolice cmentarza na Szczecińskiej?
5. 15 powinna być wydłużona na Stoki
6. Dodać linię na Politechniki np. linia 16 zamiast 15A (Chocianowice-Ikea i może na Szczecińską razem linią 7 przez Złotno?)
7. Zmiana trasy linii 43 (lub inny nr) oraz zwiększenie jej częstotliwości, kurs przez Legionów np. na Wycieczkową lub Strykowską, byłoby to konieczne jeśli usunięta byłaby linia 46 kosztem 11.
8. Zmiana trasy linii 1 (jedna wspólna krańcówka z linią 6 a druga niedaleko) dobudować torowisko na Broniewskiego, przeciągnąć przez Paderewskiego na Chocianowice-Ikea albo 1 dać przez Przybyszewskiego, Piotrkowska i Pabianicką a 5 na Chojny
9. Odbudowanie torowiska na Czerwonej i Wróblewskiego
10. Brakuje dodatkowych połączeń
- np. ze Śląskiej przez Piotrkowską lub Politechniki gdzieś na Północ (np. na osiedle 650-lecia w Zgierzu, które planowane było wraz z przebudową ŁTR)
- połączenia brakuje też ze wschodu na południe np. Augustów - Kurczaki (jeśli 8 byłaby skierowane przez Śmigłego-Rydza i Przybyszewskiego) lub Stoki/Telefoniczna - Kurczaki.
Pogrubionym na czerwono zaznaczyłem najważniejsze inwestycje
Pogrubionym ważne zmiany
Pogrubionym na granatowym zmiany, związane z likwidacją lub przedłużeniem linii
Podkreślony ważne zmiany, które nie wymagają dużych kosztów
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 3 razy.
Jeśli chodzi o tramwaj regionalny to gdzieś czytałem propozycję puszczenia go po Włókniarzy. Pomysł jest o tyle fajny, że wymaga dobudowania dwóch niewielkich odcinków (Pabianicka-Kaliski i Limanowskiego-Zgierska), a pozwoliłby stworzyć naprawdę szybką linię (tym bardziej, że nie ma żadnych przeciwwskazań żeby nie dać Włókniarzy absolutnego priorytetu względem poprzecznych ulic) i domknąć pierścień tramwajów wokół centrum (dodatkową większą inwestycją w tym kierunku byłoby jeszcze pociągnięcie tramwaju od Rd.Powstańców do Strykowskiej i do Rd. Inwalidów, ale teraz te połączenia są dość dobrze realizowane przez autobusy)
Dobrym pomysłem byłoby puszczenie tramwaju regionalnego przez Włókniarzy, o wiele skróciłoby to czas przejazdu, tam są takie odcinki, gdzie tramwaje mogą spokojnie jechać 70-80 km/h i to jest pożądana prędkość dla tramwaju. A jeśli chodzi o dobudowanie odcinka Rondo Powstańców-Strykowska, to jest to dobry pomysł, ale wraz z dobudowaniem łuku wjazdowego i wyjazdowego z pętli w powrotną stronę, przez co w razie awarii na Warszawskiej 3 mogłaby jechać na Strykowską.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz