Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi
Powoli żegnamy się z linią na Koziny, bo przy remoncie Al. Włókniarzy nie uwzględniono skrętu w Srebrzyńską. Jej likwidacja to chyba jednak kwestia lat, a nie miesięcy- wymieniono zwrotnicę w Legionów/Cmentarna. Może naprawiono ją by tramwaje nie wykolejały się 1-2.11. Moja propozycja dojazdu do cm. na Ogrodowej to nowa linia autobusowa: Szczecińska- Teresy, Traktorowa, Aleksandrowska, Wielkopolska, Kasprzaka, Srebrzyńska, Ogrodowa, Zachodnia i dalej w stronę Narutowicza/Centralu/pl.Niepodległości whatever. Da połączenie Teofilowa Przem. (a za nim też mieszkają ludzie) i Kozin ze Śródmieściem. 7 śmiga wówczas na Helenówek, jak kiedyś 22. A utratę kolejnego odcinka mogą miłośnikom zrekompensować tylko tory tramwajowe na Olechów.
Jeszcze propozycja nowej linii (tylko nie wiem skąd wziąć wozy), nr powiedzmy 20: [Olechów-]Widzew Wsch.-Przybyszewskiego-Czerwona-Politechnika-Kopernika-Dw.Kaliski-Retkinia. Rozkład dostosowany do godzin zajęć na Polbudzie
Jeszcze propozycja nowej linii (tylko nie wiem skąd wziąć wozy), nr powiedzmy 20: [Olechów-]Widzew Wsch.-Przybyszewskiego-Czerwona-Politechnika-Kopernika-Dw.Kaliski-Retkinia. Rozkład dostosowany do godzin zajęć na Polbudzie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
przez Północna?Kazik pisze:7 śmiga wówczas na Helenówek, jak kiedyś 22.
Nie zawsze cos za cos rekompensuje straty.A utratę kolejnego odcinka mogą miłośnikom zrekompensować tylko tory tramwajowe na Olechów.
Po co dublować 55/55A ? oraz po co kolejna linia na Retkinie?Jeszcze propozycja nowej linii (tylko nie wiem skąd wziąć wozy), nr powiedzmy 20: [Olechów-]Widzew Wsch.-Przybyszewskiego-Czerwona-Politechnika-Kopernika-Dw.Kaliski-Retkinia. Rozkład dostosowany do godzin zajęć na Polbudzie
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
hmm-bedąc przy Makro jestem w stanie wyobrazić sobie skret Srebrzyńska-Włókniarzy pod warunkiem ze przebuduja cale skrzyżowanie-bo jakby nie patrzec to Al.Włókniarzy ma ogromne natęzenie ruchu -przebudowa polegalaby na tym-likwidacja pętli Koziny -odpowiednia przebudowa układu skrzyżowania(plus sygnalizacja) i gotowe-a to ze wyremontowali przejazd jest moim zdaniem mało ważne
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
mozna zrobic sygnalizcje wzbudzaną i tyle-tramwaj nadjeżdża i zapala sie czerwone -wolna droga (prawie jak w ŁTRze;)).A co do reorganizacji schematu linii tramwajowych-hmmm-moim zdaniem z siecia w tym kształcie jest dobrze ale moznaby ulatwic troche zycie studentom-zrobic pare linii o charakterze pomocniczym(tabor jest[znaczy sie tak jak kiedys liczylem to bylo kiedys jakis 10 osiemsetpiatakow-moznaby zrobic linie P2(jak pomocnicza[bo P jest juz zajete] .Mialoby jezdzic tak
Pabianice Wiejska-Ksawerow-Chocianowice-Pabianicka-Politechniki-Zeromskiego-Kopernika-Bratyslawska
(w druga strone tak samo)Rozumiem ze jest 46 -ale wystarczy popatrzec na slawne poranne PeKaEsy jezdzace rano z Bugaju-to nie przypadek
W zwiazku z tym budowac linie na Bugaj lub zrobic linie skomunikowana z linia P2-lecz jest male ,,ale'' -trzeba by poprawic V srednia tramwajow na odci nku Pabianice-Choćki
Pabianice Wiejska-Ksawerow-Chocianowice-Pabianicka-Politechniki-Zeromskiego-Kopernika-Bratyslawska
(w druga strone tak samo)Rozumiem ze jest 46 -ale wystarczy popatrzec na slawne poranne PeKaEsy jezdzace rano z Bugaju-to nie przypadek
W zwiazku z tym budowac linie na Bugaj lub zrobic linie skomunikowana z linia P2-lecz jest male ,,ale'' -trzeba by poprawic V srednia tramwajow na odci nku Pabianice-Choćki
smugler1990 pisze:W zwiazku z tym budowac linie na Bugaj lub zrobic linie skomunikowana z linia P2-lecz jest male ,,ale'' -trzeba by poprawic V srednia tramwajow na odci nku Pabianice-Choćki
Jedynym sposobem na zwiększenie prędkości na tym odcinku jest wymiana wszystkiego. Przy obecnym stanie infrastruktury
nie ryzykowałbym życia pasażerów...
-
- Stały bywalec
- Posty: 279
- Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
Ja natomiast mam propozycję dwóch nowych linii tramwajowych, które moim zdaniem dobrze uzupełniły by istniejący system - oto one:
16 - augustów - piłsudskiego - rydza smigłego - dądbrowskiego - rzgowska -
Kurczaki
17 - Żabieńiec - limanowskiego - zgierska - pl. wolności - pomorska - telefoniczna (lub stoki)
16 - augustów - piłsudskiego - rydza smigłego - dądbrowskiego - rzgowska -
Kurczaki
17 - Żabieńiec - limanowskiego - zgierska - pl. wolności - pomorska - telefoniczna (lub stoki)
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
krwawy_ratlerek pisze:16 - augustów - piłsudskiego - rydza smigłego - dądbrowskiego - rzgowska -Kurczaki
A po co kolejna linia na Piłsudskiego?? Oni tam mają już 8,9,10 i całą masę autobusów,a Przybyszewskiego i Puszkina "wisi" na jednej linii tramwajowej.Jeżeli już to:
16 - AUGUSTÓW-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-Piotrkowska-pl.Niepodległości-Pabianicka-CHOCIANOWICE.
Na takiej trasie linia na pewno będzie mieć wykorzystanie (wystarczy przypomnieć tłok na "18").
Linia może być obsługiwana przez tabor solo i kursować co 10/20/20/20
(szczyt/poza szczytem/wieczorami/dni wolne).
-
- Czasem wpada
- Posty: 82
- Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
- Lokalizacja: łódź
chodz o dodatkowe połączenie kurczaków z widzewem, linia autobusowa 75 jezdzi zbyt rzadko.Wystarczy popatrzec na przystanki zawsze pełno ludzi a przesiadanie sie z 8,9,10 na autobus linii 70 jadący w kierunku CZMP jest notoryczne, brakuje tramwaju jadącego piłsudskiego a następnie skręcającego w rydza dlatego uważam ze taka linia miała by powodzenie
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
No dobrze zgadzam się z tym,ale co mają powiedzieć ludzie,którzy na Przybyszewskiego do pl.Reymonta nie mają żadnej alternatywy poza "3".
Jeżeli cokolwiek się zepsuje to jest kaplica,potem jak przyjeżdża tramwaj to ludzie się po prostu do niego nie mieszczą.Ludzie na trasie Widzew-Kurczaki mogą się na coś przesiąść,a pasażerowie jadący z Górniaka na Zarzew poza "3" nie mają nic. Autobusy linii 55/55a i 96 obsługują tylko odcinek pomiędzy Puszkina a Rydza-Śmigłego więc nie stanowią dostatecznej pomocy.
Jeżeli cokolwiek się zepsuje to jest kaplica,potem jak przyjeżdża tramwaj to ludzie się po prostu do niego nie mieszczą.Ludzie na trasie Widzew-Kurczaki mogą się na coś przesiąść,a pasażerowie jadący z Górniaka na Zarzew poza "3" nie mają nic. Autobusy linii 55/55a i 96 obsługują tylko odcinek pomiędzy Puszkina a Rydza-Śmigłego więc nie stanowią dostatecznej pomocy.
Ja proponuje coś takiego (beż żadnych zdrastycznych zmian) :
11: PABIANICE (WIEJSKA) – ZGIERZ: PLAC KILIŃSKIEGO.
11 A: CHOCIANOWICE – ZGIERZ: PAC KILIŃSKIEGO.
11 B: CHOCIANOWICE – HELENÓWEK
Tylko dlatego 11 B, ponieważ obecnie linia 11 A ma dwie trasy: z Chocianowic do Zgierza i z Chcoianowic do Helenówka i wielu osobą cięzko się „połapać”.
16: linia 46 + więcej kursów w nocy i nad ranem i może przez: Pabianicka, Piotrkowską, Wróblewskiego, Politechniki
17: linia 43
17 A: linia 43 BIS (na wzór dawnej 17) + więcej kursów w nocy i nad ranem
Na wzór dawnej linii 17 STOKI – ZDROWIE.
18: CHOCIANOWICE (zdecydowanie) – Pabianicka, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW
Odciążenie linii nr 3. Wzór dawniej linii 18
Odnośnie zwiększenia częstotliwości 16 (46) i 17 A (43 BIS) w nocy i nad ranem to poprostu kursy po 24 i o 3 rano. Jeżeli chodzi o 46 to również dlatego, że proponuje aby linia 46 BUS (można by dać jej miano N8 ) kursowała nie do Ozorkowa tylko na os. 650-lecia w Zgierzu i nie przez 11 Listopada tylko prosto Zgierską.
Jakby co to tu: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/viewtopic.php?p=6387#6387 podaje jeszcze moją reorganizację linii autobusowyh - 8 post.
11: PABIANICE (WIEJSKA) – ZGIERZ: PLAC KILIŃSKIEGO.
11 A: CHOCIANOWICE – ZGIERZ: PAC KILIŃSKIEGO.
11 B: CHOCIANOWICE – HELENÓWEK
Tylko dlatego 11 B, ponieważ obecnie linia 11 A ma dwie trasy: z Chocianowic do Zgierza i z Chcoianowic do Helenówka i wielu osobą cięzko się „połapać”.
16: linia 46 + więcej kursów w nocy i nad ranem i może przez: Pabianicka, Piotrkowską, Wróblewskiego, Politechniki
17: linia 43
17 A: linia 43 BIS (na wzór dawnej 17) + więcej kursów w nocy i nad ranem
Na wzór dawnej linii 17 STOKI – ZDROWIE.
18: CHOCIANOWICE (zdecydowanie) – Pabianicka, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW
Odciążenie linii nr 3. Wzór dawniej linii 18
Odnośnie zwiększenia częstotliwości 16 (46) i 17 A (43 BIS) w nocy i nad ranem to poprostu kursy po 24 i o 3 rano. Jeżeli chodzi o 46 to również dlatego, że proponuje aby linia 46 BUS (można by dać jej miano N8 ) kursowała nie do Ozorkowa tylko na os. 650-lecia w Zgierzu i nie przez 11 Listopada tylko prosto Zgierską.
Jakby co to tu: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/viewtopic.php?p=6387#6387 podaje jeszcze moją reorganizację linii autobusowyh - 8 post.