Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Powoli żegnamy się z linią na Koziny, bo przy remoncie Al. Włókniarzy nie uwzględniono skrętu w Srebrzyńską. Jej likwidacja to chyba jednak kwestia lat, a nie miesięcy- wymieniono zwrotnicę w Legionów/Cmentarna. Może naprawiono ją by tramwaje nie wykolejały się 1-2.11. Moja propozycja dojazdu do cm. na Ogrodowej to nowa linia autobusowa: Szczecińska- Teresy, Traktorowa, Aleksandrowska, Wielkopolska, Kasprzaka, Srebrzyńska, Ogrodowa, Zachodnia i dalej w stronę Narutowicza/Centralu/pl.Niepodległości whatever. Da połączenie Teofilowa Przem. (a za nim też mieszkają ludzie) i Kozin ze Śródmieściem. 7 śmiga wówczas na Helenówek, jak kiedyś 22. A utratę kolejnego odcinka mogą miłośnikom zrekompensować tylko tory tramwajowe na Olechów.
Jeszcze propozycja nowej linii (tylko nie wiem skąd wziąć wozy), nr powiedzmy 20: [Olechów-]Widzew Wsch.-Przybyszewskiego-Czerwona-Politechnika-Kopernika-Dw.Kaliski-Retkinia. Rozkład dostosowany do godzin zajęć na Polbudzie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kazik pisze:7 śmiga wówczas na Helenówek, jak kiedyś 22.
przez Północna? :)
A utratę kolejnego odcinka mogą miłośnikom zrekompensować tylko tory tramwajowe na Olechów.
Nie zawsze cos za cos rekompensuje straty.
Jeszcze propozycja nowej linii (tylko nie wiem skąd wziąć wozy), nr powiedzmy 20: [Olechów-]Widzew Wsch.-Przybyszewskiego-Czerwona-Politechnika-Kopernika-Dw.Kaliski-Retkinia. Rozkład dostosowany do godzin zajęć na Polbudzie
Po co dublować 55/55A ? oraz po co kolejna linia na Retkinie?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

nie snuj teorii spiskowych co do 7ki. Do wyeksploatowania miała jeździć - a tu jakiś drobny remoncik nawet. Skręty w aleję to kwestia 4 dni roboty więc nic nie jest definitywnie przesądzone.
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

hmm-bedąc przy Makro jestem w stanie wyobrazić sobie skret Srebrzyńska-Włókniarzy pod warunkiem ze przebuduja cale skrzyżowanie-bo jakby nie patrzec to Al.Włókniarzy ma ogromne natęzenie ruchu -przebudowa polegalaby na tym-likwidacja pętli Koziny -odpowiednia przebudowa układu skrzyżowania(plus sygnalizacja) i gotowe-a to ze wyremontowali przejazd jest moim zdaniem mało ważne
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

No straszne, góra jeden tramwaj przez 10 sekund raz na 5 minut. To całkowicie zakorkuje miasto!
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Co 5 minut? a nie 7/8? Poza tyn przy uruchomieniu sygnalizacji swietlnej nie byloby zadnego problemu.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

"Siódemka" jeździ co 10 minut w szczycie, ale w obie strony, co daje średnią 5 minut.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Co 10 minut w jedna i co 10 minut w druga strone wychodzi co 5 minut, ale to tylko w szczycie. Raczej watpie aby zwiekszyli do 7/8.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

A no tak, nie skumałem Obrazek
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

mozna zrobic sygnalizcje wzbudzaną i tyle-tramwaj nadjeżdża i zapala sie czerwone -wolna droga (prawie jak w ŁTRze;)).A co do reorganizacji schematu linii tramwajowych-hmmm-moim zdaniem z siecia w tym kształcie jest dobrze ale moznaby ulatwic troche zycie studentom-zrobic pare linii o charakterze pomocniczym(tabor jest[znaczy sie tak jak kiedys liczylem to bylo kiedys jakis 10 osiemsetpiatakow-moznaby zrobic linie P2(jak pomocnicza[bo P jest juz zajete] .Mialoby jezdzic tak

Pabianice Wiejska-Ksawerow-Chocianowice-Pabianicka-Politechniki-Zeromskiego-Kopernika-Bratyslawska
(w druga strone tak samo)Rozumiem ze jest 46 -ale wystarczy popatrzec na slawne poranne PeKaEsy jezdzace rano z Bugaju-to nie przypadek
W zwiazku z tym budowac linie na Bugaj lub zrobic linie skomunikowana z linia P2-lecz jest male ,,ale'' -trzeba by poprawic V srednia tramwajow na odci nku Pabianice-Choćki
SzK

Post autor: SzK »

smugler1990 pisze:W zwiazku z tym budowac linie na Bugaj lub zrobic linie skomunikowana z linia P2-lecz jest male ,,ale'' -trzeba by poprawic V srednia tramwajow na odci nku Pabianice-Choćki

Jedynym sposobem na zwiększenie prędkości na tym odcinku jest wymiana wszystkiego. Przy obecnym stanie infrastruktury
nie ryzykowałbym życia pasażerów...
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

No cóż -zawsze można uruchomić linie autobusowa-wg.teorii radnych z Pabianic Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

Linia P nie oznacza, że jest pomocnicza, tylko Pabianice.
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

Ja natomiast mam propozycję dwóch nowych linii tramwajowych, które moim zdaniem dobrze uzupełniły by istniejący system - oto one:
16 - augustów - piłsudskiego - rydza smigłego - dądbrowskiego - rzgowska -

Kurczaki
17 - Żabieńiec - limanowskiego - zgierska - pl. wolności - pomorska - telefoniczna (lub stoki)
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

krwawy_ratlerek pisze:16 - augustów - piłsudskiego - rydza smigłego - dądbrowskiego - rzgowska -
Kurczaki

czyli kasacja lub zmiana trasy 75.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

krwawy_ratlerek pisze:16 - augustów - piłsudskiego - rydza smigłego - dądbrowskiego - rzgowska -Kurczaki

A po co kolejna linia na Piłsudskiego?? Oni tam mają już 8,9,10 i całą masę autobusów,a Przybyszewskiego i Puszkina "wisi" na jednej linii tramwajowej.Jeżeli już to:
16 - AUGUSTÓW-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-Piotrkowska-pl.Niepodległości-Pabianicka-CHOCIANOWICE.
Na takiej trasie linia na pewno będzie mieć wykorzystanie (wystarczy przypomnieć tłok na "18").
Linia może być obsługiwana przez tabor solo i kursować co 10/20/20/20
(szczyt/poza szczytem/wieczorami/dni wolne).
krwawy_ratlerek
Czasem wpada
Posty: 82
Rejestracja: wt 18:04, 27 cze 2006
Lokalizacja: łódź

Post autor: krwawy_ratlerek »

chodz o dodatkowe połączenie kurczaków z widzewem, linia autobusowa 75 jezdzi zbyt rzadko.Wystarczy popatrzec na przystanki zawsze pełno ludzi a przesiadanie sie z 8,9,10 na autobus linii 70 jadący w kierunku CZMP jest notoryczne, brakuje tramwaju jadącego piłsudskiego a następnie skręcającego w rydza dlatego uważam ze taka linia miała by powodzenie
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

krzychu_zarzew pisze: 16 - AUGUSTÓW-Rokicińska-Puszkina-Przybyszewskiego-Piotrkowska-pl.Niepodległości-Pabianicka-CHOCIANOWICE.

Jestem jak najbardziej za:D Ale nie solówki.
krzychu_zarzew
Bywalec
Posty: 218
Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
Lokalizacja: Zarzew

Post autor: krzychu_zarzew »

No dobrze zgadzam się z tym,ale co mają powiedzieć ludzie,którzy na Przybyszewskiego do pl.Reymonta nie mają żadnej alternatywy poza "3".
Jeżeli cokolwiek się zepsuje to jest kaplica,potem jak przyjeżdża tramwaj to ludzie się po prostu do niego nie mieszczą.Ludzie na trasie Widzew-Kurczaki mogą się na coś przesiąść,a pasażerowie jadący z Górniaka na Zarzew poza "3" nie mają nic. Autobusy linii 55/55a i 96 obsługują tylko odcinek pomiędzy Puszkina a Rydza-Śmigłego więc nie stanowią dostatecznej pomocy.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ja proponuje coś takiego (beż żadnych zdrastycznych zmian) Obrazek :

11: PABIANICE (WIEJSKA) – ZGIERZ: PLAC KILIŃSKIEGO.
11 A: CHOCIANOWICE – ZGIERZ: PAC KILIŃSKIEGO.
11 B: CHOCIANOWICE – HELENÓWEK
Tylko dlatego 11 B, ponieważ obecnie linia 11 A ma dwie trasy: z Chocianowic do Zgierza i z Chcoianowic do Helenówka i wielu osobą cięzko się „połapać”.

16: linia 46 + więcej kursów w nocy i nad ranem i może przez: Pabianicka, Piotrkowską, Wróblewskiego, Politechniki
17: linia 43
17 A: linia 43 BIS (na wzór dawnej 17) + więcej kursów w nocy i nad ranem
Na wzór dawnej linii 17 STOKI – ZDROWIE.
18: CHOCIANOWICE (zdecydowanie) – Pabianicka, Piotrkowska, Przybyszewskiego, Puszkina, Rokicińska – AUGUSTÓW
Odciążenie linii nr 3. Wzór dawniej linii 18

Odnośnie zwiększenia częstotliwości 16 (46) i 17 A (43 BIS) w nocy i nad ranem to poprostu kursy po 24 i o 3 rano. Jeżeli chodzi o 46 to również dlatego, że proponuje aby linia 46 BUS (można by dać jej miano N8 ) kursowała nie do Ozorkowa tylko na os. 650-lecia w Zgierzu i nie przez 11 Listopada tylko prosto Zgierską.

Jakby co to tu: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/viewtopic.php?p=6387#6387 podaje jeszcze moją reorganizację linii autobusowyh - 8 post.
ODPOWIEDZ