Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

msq pisze:Tragiczne są te wasze propozycje.
Zaproponuj lepsze.
msq pisze:Obecnie ogromna część ludzi jedzie wprost z Łagiewnickiej i Zachodniej do Przybyszewskiego - czemu na siłę chcesz rozwalić ten potok?
Nie do mnie było pytanie, ale w mojej wersji, w tej relacji byłaby siódemka.
msq pisze:Poza tym nie po to robiono ten cały cyrk z trasą 57, by teraz 16 z Paderewskiego usuwać.
Nie ma znaczenia, która linia pojedzie przez Paderewskiego. Wystarczy, żeby kursowała po trasie N-S, dalej to już nieistotne. Nie rozumiem tylko olewania propozycji szóstki przez Paderewskiego, a szesnastki prosto Rzgowską. Mnie nie kręci jazda na Bałuty przez RLL. Wystarczy, że z otwarciem ŁTRu, samą 6 jedzie się dłużej do Centralu.
msq pisze:Masa ludzi ze Zgierza ceni sobie (co widać po frekwencji) bezpośredni kontakt tej linii z centrum miasta. Po co to psuć?
Z tym, że przez ten Zgierz nic normalnie nie można zaplanować - PESA tam nie pojedzie no to mamy '16' z super trasą. Faktycznie najlepiej sprawdziłaby linia HELENÓWEK - ZGIERZ..., która będzie chociaż jeździła regularnie. Ewentualnie tak jak jest teraz, ale 16A na Wycieczkową, bo Łagiewnicka aż się o to prosi.
msq pisze:Po prostu zwiększył częstotliwość (...) 11
Niedasię.

Po cięciach przy okazji ŁTRu przychodzi mi jeszcze do głowy linia TELEFONICZNA - plac Wolności - WYCIECZKOWA (co 20/20 minut) i P zamiast 18 przez Pabianicką na Augustów.
msq pisze:
SEC pisze:10 - co 10 minut
Nadawałbyś się do pracy w ZDiTcie. Chcesz zmniejszać częstotliwość na jednej z najczęściej używanych linii, gratulacje.
A w czym jest gorsza 14? Na Dąbrowie wiecznie tną rozkłady - najpierw wspomniana 14, później 2 i 7.

Widzew ma jeszcze '8', natomiast Retkinia nie straci. Cityrunnerów na trasie W-Z też będzie tyle samo.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 3 razy.
wojtek_kowalski
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
Lokalizacja: Ksawerów

Post autor: wojtek_kowalski »

msq pisze: A co ja bym zrobił? Po prostu zwiększył częstotliwość tych linii - 3 (szczególnie tej - tutaj najbardziej pasażerowie ucierpieli po łtrze), 11, 12, 13, 15. Podróżowałoby się wtedy znacznie lepiej.

Wszystko fajnie, jest tylko jeden problem. Chciałbyś zwiększyć częstotliwość 11, a tu pojawiają się schody bo PES jest tylko 10, tak więc ja widzę trzy opcje:
-kupujemy nowy niskopodłogowy tabor i wszyscy są happy :D
-zabieramy Citki z 10 i podróżujący trasą W-Z są nieszczęśliwi
-puszczamy na 11 Konstale, ale to mija się z celem ŁTR

Co do zwiększenia reszty częstotliwości jestem za, chociaż po zwiększeniu częstotliwości 3 i 11 może pojawić się kłopot na Zachodniej i Kościuszki. Mianowicie tramwaje nie wyrobią się, jeden drugiemu będzie w tyłek wjeżdżał i nikt nie będzie na czas...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

msq pisze:
SzK pisze:7 KOZINY - Legionów - Zachodnia - Kościuszki - Żwirki - Piotrkowska - Przybyszewskiego - Puszkina - Rokicińska - AUGUSTÓW
- zastępuje linię 3 na Przybyszewskiego
- Koziny otrzymują połączenie z trasą ŁTR i Widzewem
No tak, koziny i ten ogromnie duży potok pasażerski potrzebuje koniecznie bezpośredniego kontaktu z Augustowem :lol:
To nie do końca jest tafny argument.
Widzę jednak, że nie kwestionujesz połączenia Kozin z ciągiem
Zachodnia-Kościuszki, co jest głównym założeniem mojej propozycji.

Toteż skoro kieruję 7-kę w Zachodnią i Kościuszki to musi ona gdzieś dojeżdżać. Kurczaki - jest 6-ka, Chojny - wystarczy jedna linia, Chocianowice - jest 11-ka, Dąbrowa - jest 2-ka.
Wybór padł więc na Widzew.

Skoro 7-ka jedzie na Widzew to trzeba usunąć stamtąd 3-kę,
zaproponowałem więc trasę na Kurczaki przez Paderewskiego,
toteż 16-ka jest tam niepotrzebna.

I w zasadzie mogłoby tak zostać, tyle, że w ten sposób na odcinku
Niższa - Narutowicza mamy zamiast 7-ki i 13-ki tylko 13-kę.
Brakuje też linii która kieruje się Narutowicza w stronę północną (obecnie skręca 7-ka), oraz mamy mniejszą liczbę kursów na Zgierskiej.

Stąd linia 16 z Niższej na Helenówek: mamy trzecią linię na Śmigłego
i Kopcińskiego, linię skręcającą z Narutowicza w Kilińskiego i alternatywne połączenie dla północnej części miasta z centrum (ponoć pożądane, były wielkie krzyki po linii 22).

Praktycznie wszędzie zachowałem tę samą co obecnie liczbę linii,
i w zasadzie kursów (oprócz odcinka Pomorska/Kilińskiego - Legionów/Zachodnia).

Widzę, że SEC tak samo połączył Koziny z Widzewem, tyle że dał inny numerek ;) Jak również połączył Wycieczkową z Kurczakami ;)
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Zaproponuj lepsze.
Po co? Obecny układ się sprawdza. Jedynym minusem jest tylko niska częstotliwość.
Z tym, że przez ten Zgierz nic normalnie nie można zaplanować - PESA tam nie pojedzie to mamy 16 z super trasą. Faktycznie najlepiej linia HELENÓWEK - ZGIERZ, która będzie chociaż jeździła regularnie. Ewentualnie tak jak teraz, ale 16A na Wycieczkową, bo Łagiewnicka aż się o to prosi.
A 16 obecnie nie jeździ regularnie? Z/do Zgierza tramwajem porusza się mnóstwo osób - a wiesz dlaczego? Bo mają bezpośredni kontakt z centrum miasta. Ta przesiadka wiele osób by zniechęciła i w konsekwencji wyszło by na to że część osób wybierze samochód - czy naprawdę do tego ma dążyć KZ?
Niedasię.
Co niedasię? Potoki pasażerskie na ŁTRze są na tyle duże, by mieć powód do zwiększenia częstotliwości. Ciągle się dziwie czemu jeszcze tam nie wydłużyli i przenieśli niektórych przystanków (Zielona i Legionów - te można bez problemów wydłużać, Kościuszki/Mickiewicza i Struga - te przenieść przed skrzyżowania). Przecież przez głupotę projektantów tego ciągu tramwaje po remoncie jeżdżą wolniej niż przed :roll:
To nie do końca jest tafny argument.
Widzę jednak, że nie kwestionujesz połączenia Kozin z ciągiem
Zachodnia-Kościuszki, co jest głównym założeniem mojej propozycji.
Ale przecież Koziny mają bezpośredni kontakt z Zachodnią - wystarczy się przesiąść... Jeżeli koniecznie chcecie coś zrobić z siódemką to IMO wystarczy przenieść ją z Niższej na Lodową i zwiększyć częstotliwość.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

msq pisze:
Zaproponuj lepsze.
Po co? Obecny układ się sprawdza.
Najlepszy był przed uruchomieniem '16' - po Przybyszewskiego, Łagiewnickiej i Pomorskiej jeździło się dużo lepiej (czyt. częściej)
msq pisze:Jedynym minusem jest tylko niska częstotliwość.
Bez zmian tras za dużo nie da się poprawić.
msq pisze:Co niedasię? Potoki pasażerskie na ŁTRze są na tyle duże, by mieć powód do zwiększenia częstotliwości.
30 kursów na trasie N-S to już chyba maksimum (były 32 z 4 liniami - i komu to przeszkadzało...). Po co zwiększać częstotliwość 11 skoro po Zgierskiej kursuje też 16 na podobnej trasie? Już chyba wystarczy, zważywszy że na sąsiedniej Łagiewnickiej w ciągu krótkiego czasu zmalała ilość kursów do centrum o połowę. Stmatąd naprawdę cięzko się wydostać - już 81 na zmianę z 87 kursują częściej, do 57 jest daleko i kursuje naokokoło, często nieregularnie.

Moja wcześniejsza propozycja była taka:
6: KURCZAKI - Paderewskiego - STRYKOWSKA.
16: KURCZAKI - Rzgowska - ZGIERZ.
16A: KURCZAKI - Rzgowska - WYCIECZKOWA.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

msq pisze:A 16 obecnie nie jeździ regularnie?

Bardzo często nie jeździ, nie rozumiem dlaczego, gdyż ma całkowicie wydzielone torowisko. Mimo to bardzo często 16 pojawia się w stadzie 2-3 składów, po czym następuje duża luka.

Widzę, że ciągle wieszacie psy na tej nieszczęsnej 16stce, choć na Chojnach przyjęła się dobrze, wiele ludzi jest zadowolonych z takiej trasy. Dodatkowa linia z centrum na Kurczaki, jadąca tylko 2 minuty dłużej niż 6. Obawy o przepustowość krańcówki też się nie potwierdziły.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

msq pisze:Jeżeli koniecznie chcecie coś zrobić z siódemką to IMO wystarczy przenieść ją z Niższej na Lodową i zwiększyć częstotliwość.
Na Lodową nie ma sensu, przynajmniej póki nie można tam wjechać od strony wschodniej, argumenty już padły.
wojtek_kowalski
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
Lokalizacja: Ksawerów

Post autor: wojtek_kowalski »

SzK pisze: Do Zgierza wariantowe kursy 11-ki.

Jak byś to widział? Co druga PESA/Cityrunner wjeżdża do Zgierza, a co za tym idzie, zmniejszenie częstotliwości 11-tki? Czy chciałbyś puścić 805-tki na 11?
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Do Zgierza 805-ki, dopóki nie ma odpowiednich torów.

A później, w zależności od potrzeb, być może 11-ka co 10 minut do Zgierza. Ale to teoretyczne rozważania...
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Radni zdecydowali o zamknięciu Limanowskiego dla tramwajów...
(artykuł z GW wrzuciłem tu: http://www.komunikacjalodz.fora.pl/lodz,1/limanowskiego,1948-30.html)

Jakie macie propozycje zmian tras tramwajów i jakie linie autobusowe powinny pojawić się w zamian?
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Trzeba to potraktować jako objazd na czas remontu (mimo ze na sam remont prawdopodobnie trzeba bedzie troche poczekac). Bez żadnej filozofii: 2 z zachowaniem relacji Dąbrowa - Chochoła, przez Legionów, Włókniarzy; 5 od skrzyżowania Zgierska/Limanowskiego na Warszawską. Do tego jedna linia zastępcza, powiedzmy Z2, na trasie Żabieniec - Plac Wolności (Limanowskiego, Zgierską, Nowomiejską).
lisu1910
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:06, 11 mar 2008

Post autor: lisu1910 »

Ja mimo wszystko wolałbym, żeby '5' trafiła na Helenówek.. Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ciekawe czy objazdy pojawią się w OSSR czy tak jak obecnie z '3' objadzowe przystanki nie będą zapowiadane i nie będzie ramek.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

lisu1910 pisze:Ja mimo wszystko wolałbym, żeby '5' trafiła na Helenówek.. :shock:

Tak, żeby jeździła koło Ciebie... Co jeszcze chcesz mieć pod domem? 10? 12? a może P?
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

lisu1910 pisze:Ja mimo wszystko wolałbym, żeby '5' trafiła na Helenówek..

Wtedy 5 i 16A jeździłyby w relacji Kurczaki-Helenówek.
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

2 przez Legoniów i Włókniarzy na Chochoła, a 5 na Radiostację Autobusy z Żabieńca na Pl. Wolności i na Mickiewicza / Kościuszki.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Propozycja @Mortona wydaje się bardziej realna. Zmiana tras obu linii została ograniczona do minimum, tzn. inaczej nie dałoby się zmienić tras 2 i 5 bez większych ingerencji. Puszczenie (jak chce @szymaxxx) 5 na Radiostację to poważne skrócenie tej linii. Równie dobrze można byłoby ją wtedy zawiesić.
Jeszcze jedna linia na ul. Łagiewnickiej na jakiś czas pewnie (do momentu skończenia remontu na ul. Limanowskiego) usatysfakcjonuje mieszańców okolic ul. Łagiewnickiej. Chyba - nie jestem pewien, ale chyba tu na forum był poruszany problem komunikacyjny tego rejonu związany z ograniczeniem kursów po oddaniu ŁTR i inne.

No, zawsze 5 może od skrzyżowania ulic J. Kilińskiego z Pomorską pojechać ulicami Pomorską, Legionów, al. Włókniarzy i dalej swoją trasą. Tylko, czy to miałoby ręce i nogi?

Tyle ode mnie:) Niech się znawcy i fachowcy wypowiedzą. Przynajmniej nie teoretyzują jak chociażby ja.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Piotr Ossowski, łącznie zmieniany 2 razy.
Pasażer
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr 09:19, 20 maja 2009

Post autor: Pasażer »

przydała by sie pętla Julianów ale coż, musztarda po obiedzie.

2 - Dąbrowa - Północna
5 - z zachowaniem relacji - Kurczaki - Kilińskiego/pomorska bez zmian, nastepnie: Pomorską, Legionów, Włókniarzy i dalej swoja trasa Obrazek

Z2 - Żabieniec - Plac Wolności, lub Pólnocna by umożliwić przesiadkę na kończącą tam trasę linię 2
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Na Z-tkę skierują dwa autobusy i będą zapchane do granic możliwości
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adam Alex(ex1022), łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

lisu1910 pisze:Ja mimo wszystko wolałbym, żeby '5' trafiła na Helenówek.. :shock:
Za mało masz pewnie. Przeprowadź się na Łagiewnicką.
morton pisze:Do tego jedna linia zastępcza, powiedzmy Z2, na trasie Żabieniec - Plac Wolności (Limanowskiego, Zgierską, Nowomiejską).
Zetke połączyłbym jakoś z liniami kursującymi po Kilińskiego skoro '5' trafiłaby na Warszawską.
szymaxxx pisze:Autobusy z Żabieńca na Mickiewicza / Kościuszki.
Po co? '8' nie będzie?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ