Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi
Tu masz wszystko: http://www.mediafire.com/?2rnm8yy276dappg
Z tego co pamiętam, to nie. Pas A+T miał być między Niciarnianą a pętlą Stary Widzew.
A wskazany byłby i między Kopcińskiego a Niciarnianą (75, 85 - przystanek przy Kopcińskiego; 54, 82 - przesiadka na tramwaj), i przez choć jeden przystanek na wschód od Puszkina.
Z tego co pamiętam, to nie. Pas A+T miał być między Niciarnianą a pętlą Stary Widzew.
A wskazany byłby i między Kopcińskiego a Niciarnianą (75, 85 - przystanek przy Kopcińskiego; 54, 82 - przesiadka na tramwaj), i przez choć jeden przystanek na wschód od Puszkina.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dla 54 i 82 też.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC pisze:
Ale dlaczego się utarło, że wszyscy którzy wsiadają przy Zgierskiej dojeżdżają do Centralu? Jakoś przed ŁTRem po reformie mieliśmy 11 co 7,5 minut, 4 co 10 minut i podobnie 46. Ruch jakoś się rozkładał. Może być to wynik tego, że na 4 już nie warto dzisiaj czekać, bo za rzadko, ale może warto pomyśleć o zwiększeniu właśnie jej częstotliwości, a nie utrzymywania 16 (w zamian za 16, 11 co 7,5 min). W czym rejon Mickiewicza jest tak bardzo atrakcyjniejszy od rejonów dworca Fabrycznego? Też centrum. Od Kilińskiego bliżej do Galerii Łódzkiej, itd.
59 i 99 powinny dojeżdżać właśnie w rejon Legionów, gdzie jest możliwość przesiadki już na wszystkie linie ŁTR i nigdzie dalej. Mówisz, że ludzie wsiadaliby głównie w 11/16. OK, powiedzmy że w drodze z domu, gdzie znają rozkład jazdy. Ale weźmy w stronę przeciwną. Ucieka 11/16. Podjeżdża 2. Wsiadamy i momentalnie mamy 59/99 przy Lutomierskiej.
Największy ruch akurat na tej trasie generuje przystanek z Mickiewicza. To łatwo zaobserwować, bo potrafi tam wysiąść nawet cały tramwaj Oczywiście ludzie wysiadają też na pozostałych, ale nie w takiej ilości jak przy trasie WZ. Ten potok jest "zbierany" do Lutomierskiej.
4, 11, 46 owszem dawały radę, z tym, że 11tka była wypchana po sufit od Pojezierskiej, do tego jest to największy potok pasażerski w mieście (a nieraz musiałem stać w drzwiach drugiego wagonu, bo wcisnąć się nie dało). Dochodzili pasażerowie ze Zgierza i Ozorkowa (rano głównie przesiadali i pewnie przesiadają się przy Dolnej z 46 w 11 i 3, z powrotem znaczna część do 46 wsiadała... na Helenówku). Po dorzuceniu 16tki/16A ten potok się znacznie lepiej rozłożył. Część pasażerów na pewno przerzuciła się też z 4ki (bo po co czekać 20 minut? ja sam jak jeździłem na Ek - Soc jechałem kombinacją 11/16 i 86/96) na 11/16. 46 do tego pierw jeździło co 16 minut (na Choćki) jeśli dobrze pamiętam, potem dorzucono 46A.
Akurat, z perspektywy czasu, uważam, że wprowadzenie 16tki nie było takim głupim pomysłem, jak mi się na początku wydawało. A i ludzie w pozostałych liniach się mieszczą (a pamiętam czasy, gdy 2ka przyjeżdżała do mnie kompletnie zawalona rano i to z taktem 7,5).
Swoją drogą - jestem ciekaw jak wypadły badania potoków dla 99, bo dziś po 13ej widziałem całego Ikarusa pasażerów na Kościuszki.
Ale pomysł jest dobry - przynajmniej 59 i 99 nie będą stały w korkach na Zachodniej. Bo te rano ciągną się od Ogrodowej do Limanki. Zresztą samochody na tej trasie i tak mają lepiej niż tramwaje.
Zanosi się bez zmian od 3 września.
Bo o:
11 do Zgierza na Konstalach,
11A Ikea-Helenówek (PESA, Citki) łącznie z 11 w takcie co 7 i 8 minut,
16 bez wariantu A na Kurczaki- co 15 minut,
15A (17) z Ikea do co najmniej Żabieńca trasą 46A (co 20 minut),
46 z Ozorkowa do Północnej,
18 z Zdrowia na Stoki (co 15/20 minut),
4 co 10 lub 12 minut,
można najzupełniej zapomnieć.
Bo o:
11 do Zgierza na Konstalach,
11A Ikea-Helenówek (PESA, Citki) łącznie z 11 w takcie co 7 i 8 minut,
16 bez wariantu A na Kurczaki- co 15 minut,
15A (17) z Ikea do co najmniej Żabieńca trasą 46A (co 20 minut),
46 z Ozorkowa do Północnej,
18 z Zdrowia na Stoki (co 15/20 minut),
4 co 10 lub 12 minut,
można najzupełniej zapomnieć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
A czy ktoś wspominał o jakichś zmianach?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC pisze:
To jak, gdy jeździła częściej to była bardziej zawalona? Paradoks.
Co do Zgierskiej to część pasażerów to dawni pasażerowie okrojonej trójki.
Tak, potem trochę ich odpłynęło (tak gdzieś od 2006) i efekt jest taki, że dziś mieszczą się w takcie 10 min. i zostaje trochę wolnego miejsca. Przynajmniej na Limance.
Ale to jest niezgodne z polityką miasta. Tą stosowaną w praktyce, nie oficjalną. Miasto robi wszystko, by ludzi zniechęcić do komunikacji zbiorowej. I robi to skutecznie.px33 pisze:A gdyby tak uatrakcyjnić końcówki i jednak spróbować zwiększyć liczbę pasażerów?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Lubię łączyć. Połączyłem problem 15A, braku 43bis, trasy 46 oraz dublowania się 7 i 13.
Czy 9 i 9A nie mogłyby pojechać nieco dookoła, by połączyć osiedle studenckie z UŁ tzn. z Augustowa do Narutowicza dalej Narutowicza Konstytucyjną do Pomorskiej dalej Pomorska Legionów do Kanzas i Zdrowia. Pewnie to szalone, a po drugie umowa z Kanzas. Wycofujemy 46 z rejonu Legionów (Kasprzaka-Nowomiejska). 46 od Placu trasą starego objazdu na stałe na Zdrowie tzn. Pomorska Kilińskiego Narutowicza Zielona Legionów Konstantynowska Zdrowie.
17 (15a) z Ikea przez Politechniki, Gdańską - mogłaby pojechać trasą 27 Zieloną i Narutowicza na Telefoniczną.
4 mogłaby pojechać, albo jak to woli, stać się starą 22 czyli z Helenówka Zgierską Zachodnią Północną Kilińskiego Narutowicza Kopcińskiego Śmigłego- Rydza na Śląska.
7 trasą dotychczasowej 4 pojechałaby od Placu Wolności jak dotychczas na Koziny.
Reasumując zachowuję obłożenie Pomorskiej 11 tramwajów/h, 15A znika, a z nią zyskujemy lepsze połączenie z UŁ, ŁTR, sądami, Fabrycznym, CKD oraz w końcu nie zastanawiamy się czym jedziemy przed RLL. Zmieniam trasę 46 by , jak ostatnio to motywowano- zapełniła braki, tym razem na Zielonej za Gdańską, 4 na Nowomiejskiej i Pomorskiej.
4 zamieniając się trasami z 7 pozwoli na rozszerzenie możliwości podróżowania z Dąbrowy. Sama 15 za Zieloną chyba nikomu nie będzie przeszkadzała. Potem będzie 9 i 9a....czyli chyba jakiś powrót do przeszłości.....
Powrót do idei starej 22 pozwoliłby na skasowanie 16A i stworzenie 11 co 7 i 8 minut.
Czy 9 i 9A nie mogłyby pojechać nieco dookoła, by połączyć osiedle studenckie z UŁ tzn. z Augustowa do Narutowicza dalej Narutowicza Konstytucyjną do Pomorskiej dalej Pomorska Legionów do Kanzas i Zdrowia. Pewnie to szalone, a po drugie umowa z Kanzas. Wycofujemy 46 z rejonu Legionów (Kasprzaka-Nowomiejska). 46 od Placu trasą starego objazdu na stałe na Zdrowie tzn. Pomorska Kilińskiego Narutowicza Zielona Legionów Konstantynowska Zdrowie.
17 (15a) z Ikea przez Politechniki, Gdańską - mogłaby pojechać trasą 27 Zieloną i Narutowicza na Telefoniczną.
4 mogłaby pojechać, albo jak to woli, stać się starą 22 czyli z Helenówka Zgierską Zachodnią Północną Kilińskiego Narutowicza Kopcińskiego Śmigłego- Rydza na Śląska.
7 trasą dotychczasowej 4 pojechałaby od Placu Wolności jak dotychczas na Koziny.
Reasumując zachowuję obłożenie Pomorskiej 11 tramwajów/h, 15A znika, a z nią zyskujemy lepsze połączenie z UŁ, ŁTR, sądami, Fabrycznym, CKD oraz w końcu nie zastanawiamy się czym jedziemy przed RLL. Zmieniam trasę 46 by , jak ostatnio to motywowano- zapełniła braki, tym razem na Zielonej za Gdańską, 4 na Nowomiejskiej i Pomorskiej.
4 zamieniając się trasami z 7 pozwoli na rozszerzenie możliwości podróżowania z Dąbrowy. Sama 15 za Zieloną chyba nikomu nie będzie przeszkadzała. Potem będzie 9 i 9a....czyli chyba jakiś powrót do przeszłości.....
Powrót do idei starej 22 pozwoliłby na skasowanie 16A i stworzenie 11 co 7 i 8 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 3 razy.
Oczywiście 46A w relacji Zdrowie -Helenówek ? Najwyżej do czasu zakupu tych 40 Bielfeldów będą kursowały mieszane tramwaje MKT z Konstalami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Może w MPK czekają na rozwój zdarzeń z budową Trasy Górna w pobliżu Pabianickiej. Dla mnie -już, można by było zrobić tak:
11 co 10 minut bez zmian,
11A w relacji Kurczaki-Helenówek zawsze co 20 minut, ,
16 skrócona ze Zgierza do Placu Niepodległości na stałe, w takcie z 11 i 11A, co 20 minut ( 6-21), bez zatrzymywania się na przystanku ŁTR tylko na wysiadkowym na Placu, bo ludzie wysiadający na ŁTR nieco robią zamieszania i raczej nie pozwalają podejść do tramwaju, który zaparkuje za taką 16,
16A - likwidacja,
17 - jak pisałem może nie na Wycieczkowa, a raczej do zakończenia remontu Łagiewnickiej w lewo na Żabieniec, numer z 9-tkami na Pomorskiej nie przejdzie, w takcie z 15 bez zmian,
3 - jednak na Telefoniczną przez Legionów.
Zmiany kosmetyczne, ale w końcu bez dziwnych weekendów, numeracji mylącej pasażera, bliźniaczych tras, zaskoczeń typu "A to nie jedzie dalej?...
11 co 10 minut bez zmian,
11A w relacji Kurczaki-Helenówek zawsze co 20 minut, ,
16 skrócona ze Zgierza do Placu Niepodległości na stałe, w takcie z 11 i 11A, co 20 minut ( 6-21), bez zatrzymywania się na przystanku ŁTR tylko na wysiadkowym na Placu, bo ludzie wysiadający na ŁTR nieco robią zamieszania i raczej nie pozwalają podejść do tramwaju, który zaparkuje za taką 16,
16A - likwidacja,
17 - jak pisałem może nie na Wycieczkowa, a raczej do zakończenia remontu Łagiewnickiej w lewo na Żabieniec, numer z 9-tkami na Pomorskiej nie przejdzie, w takcie z 15 bez zmian,
3 - jednak na Telefoniczną przez Legionów.
Zmiany kosmetyczne, ale w końcu bez dziwnych weekendów, numeracji mylącej pasażera, bliźniaczych tras, zaskoczeń typu "A to nie jedzie dalej?...
Co do 16 to propozycja niezatrzymywania się na przystanku na trasie ŁTR jest dla mnie bez sensu, bo dlaczego niby pasażer miałby wybierać między czekaniem na 11/11A albo spacerem z jednego przystanku na drugi?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BB93, łącznie zmieniany 1 raz.