Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Teraz (w roku szkolnym) Pabianicka ma 11+41+15A. 11 co 10 minut czyli 6 kursów na godzinę, 41 co 20 minut czyli 3 kursy na godzinę, 15A co 12 minut czyli 5 kursów na godzinę. Razem nie wychodzi nic innego niż 14.

Pisałem o 15 co 20 minut, by wpisało się w takt. Da to kursy co 5 minut, czyli 12 kursów na godzinę. To mniej niż obecnie. Można i jak teraz, 15 co 12 minut, tylko korzyść z tego wielka nie będzie, bo mamy raz odstęp 5 minut, raz 10 i do tego 15A "jeżdżącą" po rozkładzie. I niekiedy tworzącą stada. Taki problem był na Pomorskiej w czasach TP.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Może po prostu 1616a puścić przez Rzgowską na Kurczaki, a 6 przez Paderewskiego Pabianicka na Strykowską. Może to rozwiąże problem z dublowaniem 11 przez 1616A. Nieco to skróci trasę dla samych motorniczych.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

tgm78 pisze:Może po prostu 1616a puścić przez Rzgowską na Kurczaki, a 6 przez Paderewskiego Pabianicka na Strykowską. Może to rozwiąże problem z dublowaniem 11 przez 1616A. Nieco to skróci trasę dla samych motorniczych.

I tak zdecydowana większość trasy będzie się pokrywała. Co to za zmiana?
Skróci się długość i czas przejazdu 16(A), ale za to wydłuży 6 - wyjdzie ogólnie na zero. Poza tym te 4-5 minut nie zbawi motorniczego, bo taka jest różnica w czasie przejazdu przez Rzgowską i przez Paderewskiego. A pamiętajmy, że w Łodzi i tak są zapasy czasu przejazdu w rozkładach, więc wystarczy je usunąć (czyt. skrócić czas przejazdu tam gdzie to możliwe) i wszyscy będą zadowoleni. Trzeba tylko chcieć...
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Daloby rade zrobic 16tki lacznie co 12 minut na Kurczaki?
A 17 Pomorska na Retkinie oraz 18 jak dawne 27 tyle ze Ikea Stoki?
Retkinia zachowa polacznie a pozbedziemy sie15a.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Daloby rade zrobic 16tki lacznie co 12 minut na Kurczaki?
Nie bo zrobiłby się burdel na ŁTR
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Według mnie dyskusja jest nieco... no zbędna. Komuś przeszkadzał układ linii jaki był kilka miesięcy temu? Pomijam kwestie samych rozkładów (patrz: 11 z 46 na Pabianickiej prosto po sobie i 15 i 46 to samo na Politechniki...). Według mnie ten układ był w sumie idealny. Największy problem sprawiała w sumie linia 16(A) i Pomorska, na której było trochę za mało kursów. A tak generalnie wszystko było ok. W Łodzi (podobno) funkcjonuje system przesiadkowy, więc nie powinno się tworzyć Bóg wie ilu linii, bo nie na tym to polega.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

15a nie powinna być traktowana w rozkładach jak 46. Według mnie nic by się nie stało, żeby 15 na Kurczaki i 17 (15A) jeździły w soboty co 15 i 20 minut, a w niedziele co 20 minut. Może wtedy nie traktowałbym pomysłu na trasę w jednym kierunku za chybiony pomysł.
16 można zostawić w takim układzie jak jest, ale naprawdę Paderewskiego nie po to remontowali, by kursowały tam tramwaje jak po jakieś wsi...
To ratowali byt 57 czy 16 ?zabierając 16a z Kurczaków? Normalne jak nie masz jak dojechać szukasz innego połączenia. Może jakoś zmienić trasę 57...by oddali 16a.

Skąd ta pasja na równe takty i zaburzenia na ŁTR? Czy dzięki taktom jedzie PESA szybciej, a inne tramwaje też?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 2 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dzięki taktom tramwaje nie jeżdżą w stadach. Przy braku równego taktu siłą rzeczy będą takie momenty.

A tramwaj w stadzie to strata, bo pasażer, mimo tego że ma o jedną linię więcej, i tak nie czeka krócej.

Tak jak teraz masz na Paderewskiego. 15 co 12 minut i 16 co 20 minut.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

i przychodzi weekend i na Stare Chojny kombinuj od RLL, to za 40 minut tamto za 15 minut....tu dziura w rozkładzie 52 aż 23 minuty powodzenia...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Gdzie w Łodzi masz odstępy 40-minutowe między kursami (poza 43)?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

'16' na Paderewskiego w niedziele.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To pociągnęliby tam po prostu w weekendy całość 16. A Cityrunnery na 15A coby się nie marnowały, chociaż po remoncie łuków chyba i na Kurczaki powinny pojechać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

16 w niedzielę jest mistrzostwem...

Najprościej by było wywalić 16 całkowicie i w zamian dać normalną 15 co 6 min i albo 11 co 5min, albo cały ŁTR co 7,5 min. Skończyłby się problem RLL. Bo co mi po tym, że mam bezpośrednie połączenie Politechniki z IKEA, jeśli jest niedziela, wsiadłem w 15 zwykłą gdzieś na Politechniki, dojechałem do Ronda, następna 15 za 10 min znowu do Kurczaków i dopiero za kolejne 10 min 15A (tak było w niedzielę takt 10 min, 2 kursy na Kurczaki, 1 do IKEA), siłą rzeczy albo czekam na to "bezpośrednie" połączenie, albo idę na 11 i 41 żeby nie stać 20 min na przystanku w oczekiwaniu na 15A, kończy się na tym, że ustawię się na chodniku między Politechniki i północną Pabianicką i będę wyglądał, czy nadjeżdża 11 lub 41, albo 15A, jak coś za późno zauważę, to biegnę przez przejście dla pieszych na przystanek.
To samo z połączeniem na Kurczaki, nawet w dzień powszedni przed wakacjami było tak, że na 1 przystanku była 15 co 12 min, a na 2. 16 co 20 min, i jaki jest to system przesiadkowy?

Zawsze byłem przekonany, że w systemie przesiadkowym chodzi o to, żeby tworzyć linie w najpopularniejszych relacjach i żeby tych linii było jak najmniej, a ich częstotliwośc jak najwyższa, co sprawi, że nawet przesiadka będzie mało odczuwalna, bo wystarczy pójść na 1 przystanek (w przypadku RLL albo na Politechniki i jedziemy na Kurczaki albo na Pabianicką i jedziemy na Chocianowice) i nie trzeba "polować" na tramwaj szczególnie w weekendy, kiedy częstotliwość spada, a czasami jest wręcz żałosna (16 na Paderewskiego).

Jeśli w Łodzi chcemy mieć taki system to nie możemy tworzyć kolejnych bezpośrednich relacji, bo zaczynają na tym cierpieć ciągi komunikacyjne (nierówne takty, bieganina między przystankami na węźle, jak w jednej relacji tramwaje przyjeżdżają z różnych kierunków).

Uwowa podobno się skończyła, więc jaki byłby problem w puszczeniu na "Zgierskie" brygady 11 konstali? Przy częstotliwości 7,5 i tak mogłoby nie wystarczyć niskopodłogowych tramwai.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A jak jest w ogóle z tymi torami na terenie Zgierza? Ile tam jest niewyremontowane? Bo od Kuraka do pl. Kilińskiego są chyba nowe.

A RLL to miejsce, gdzie właśnie powinny być przystanki za skrzyżowaniami. Tymczasem projektanci ŁTR-u przystanki za skrzyżowaniami wymyślili przy Struga, a na RLL zostawili przed.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Przy częstotliwości 7,5 i tak mogłoby nie wystarczyć niskopodłogowych tramwai.
Wystarczyłoby. Potrzeba ok. 17+1 brygad [nawet nie mówię że można by po prostu skrócić czas przejazdu, wprowadzić SWB na posiłkach i oszczędzić ze 2-3], tramwaje niskopodłogowe są 23.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Czekanie na 15A i 15 w soboty, a szczególnie w niedziele to jakiś koszmar. Nie ma 15 idziesz na 16, a tu za 40 minut, co robisz ? idziesz na 69 przesiadasz się licząc na 52, a tu niespodzianka one także za 20 minut. Przesiadki jak marzenie....

Naprawdę co mi po taktach, jak na Politechniki postawiono na studentów, zapomniano o ludziach za RLL. I czy naprawdę z Ikea i Paderewskiego ludzie jadący potrzebują objeżdżać uczelnie?

Jeśli nie obowiązuje ta umowa unijna to może dać 11A na PESACH do Helenówka, a zwykłe 11 do Zgierza na Bulwach, a 16 puścić co 15 minut na Kurczaki z Helenówka. Pozostaje problem z 15A....
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

O to SWB to trzebaby mocnego młota pneumatycznego na ZDiTowy beton, jeśli teraz 15A jeździ na 2 brygady Obrazek Czemu 23 a nie 25?

Czy naprawdę 16 musi wogóle istnieć? Przy 15 co 6 min i 11 co 7,5 albo nawet częściej (jeśli ktoś wpadłby na pomysł, że ŁTR ma taki ruch, że nierówny takt jest niezauważalny w godzinach szczytu, byle by było te około 30-32 brygady) przesiadka odbywałaby się dość sprawnie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 1 raz.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Dużo 11 i 15 wyklucza RLL. 15 czy 11 nie podjedzie jak Z5 na wspólny przystanek, a bieganie wokół ronda to średnia przyjemność.

15A powinna przypominać trasą stare 27. Tylko ta 12 nie do ruszenia przeszkadza.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

15 co 6 min... kolejny raz pytam - na południowym odcinku dla kogo? Ilu autorów tej propozycji jeździ codziennie o różnych porach między Kurczakami a RLL? Naprawdę miasto nie ma na co kasy wydawać, żeby inwestować w wożenie powietrza?
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Nie trzeba biegać wokół ronda, dystanse do przejścia są najkrótszymi na rondzie
Obrazek
Nikt nie będzie szedł z przystanku na Politechniki na przystanek na Pabianickiej w kierunku centrum (największy dystans między przystankami) wybierze 50, 72 albo 55,77 z Politechniki które dowiezie go do ŁTR.
Z Paderewskiego na przystanek na Pabianickiej do IKEI będą jeździli ci co jadą do Portu z okolic Chojen (pasażerowie z Kurczaków dojadą 62,63,68 do Pabianickiej), po za tym tu też jest jeszcze niewielki dystans.

Jeśli obecnie trzeba ustawiać się w punkcie środkowym namalowanych czerwonych linii i "polować", to gdzie mamy większe "bieganie wokół ronda"?
W normalnym mieście byłyby A+T przed i za rondem. Obecnie lepiej iść na Ciołkowskiego jeśli wybieramy coś w kierunku Chojen.

@Adamix dla Kurczaków, zniknęłaby 16, w zamian 15 sama obsługiwałaby Paderewskiego.
Kiedy jeździłem czasem rano 15 od Paderewskiego/Rzgowska jeszcze przed utworzeniem 15A (czyli 15 równo co 10 min na Kurczaki), w tramwaju już było pełno osób stojących w obu wagonach (około połowa pasażerów wysiadała przy WAMie na przesiadkę na WZ, przez ścisłe centrum były nawet wolne miejsca, a zapychało się od Zachodniej w ramach zbierania ludzi do liceów przy Pomorskiej i osiedla akademickiego).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ