Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Ile tu pisze pracowników ZDiT? Mamy tu przedstawiać propozycje zmian, a odrzucanie pomysłów odbywa się ciężkim językiem osób, którzy jakby na co dzień pracowali przy tym. Odważne moje słowa, bo grożą zbanowaniem.
15A pasuje i 16 też, a ktoś próbował dostać się gdziekolwiek tymi tramwajami w niedzielę? Solówki też są gites? czyli reorganizacja jest niepotrzebna. A że przy zamianie trasy 15A trzeba zmienić inne tramwaje to od razu takty, zaburzenia ŁTR... Może da się też to jakoś poukładać...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

To niech będzie 15 na Ikeę i 16 przez Paderewskiego na Kurczaki.

Tylko to nie ma sensu. Dużo logiczniejsze jest 16/11 na Ikeę i 15 przez Paderewskiego. 16 to jest robienie niepotrzebnego koła.

Przesiadka z 15 na 11 na RLL nie jest niewygodna.

Można ewentualnie przetrasować 57, ale wtedy Wólczańska zostanie bez autobusu, a 57 będzie jeździć ulicą gdzie coś już jest.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Kpc21 pisze:Przesiadka z 15 na 11 na RLL nie jest niewygodna.

I będę to powtarzał do "us***ej śmierci". Wygodniej jest przejść na 1 przystanek i poczekać chwilę na częściej jeżdżący tramwaj, niż biegać między dwoma przystankami w stylu "co wcześniej przyjedzie".

Przeanalizujmy sytuaję, gdy była 11, 16, 46+A i 15, wszystkie co 10 min.
Sumarycznie na każdym ciągu mamy częstotliwość 5 min (Adamix twierdzi, że 6 min na Paderewskiego to "wożenie powietrza", a było 5 min, no coś tu nie pasuje...), ale... jadąc z RLL w którymkolwiek kierunku trzeba było ustawić się tak, żeby było blisko do 2 przystanków, albo można było iść na jeden z nich (np. jedziemy na Kurczaki, więc idziemy na Politechniki na 15) i częstotliwość w naszej relacji spada do 10 minut, ta 2. linia, której tramwaj właśnie odjeżdża, a my klniemy pod nosem ze złości (16) nas przestaje dotyczyć, z przystanku na którym stoimy nie wsiądziemy do niej mimo, że jedzie w tej samej relacji...
Czy wtedy przewagi nie zyskuje rozwiązanie z mocniejszymi 11 i 15, gdzie idziemy na 1 przystanek i każdy tramwaj w kierunku do którego się udajemy odjeżdża właśnie z tego przystanku na którym stoimy?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 1 raz.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Jeśli umowa na ŁTR miała być ważna 5 lat, a umowa była zawarta w marcu 2007 to na co czekają w MPK? 16 należy zachować w relacji Zgierz-Kurczaki, bo wygrywa z 11 o dojazd do szpitala Kopernika i CZMP oraz daje podjazd do przesiadki na Dąbrowę, a 11 daje tylko podjazd do Portu, a hardcore z 11 do Zgierza 11A do Helenówka i 11B do Kurczaków byłoby przegięciem.
Czyli 11 co 10 minut, 11A w relacji Kurczaki Helenówek (co 20 minut) i niestety 15A zmienić na coś co jeździ co 10 i 20 minut - w weekendy co 20 minut - jak 46A do Placu Kościelnego dalej Limanowskiego na Żabieniec. To już lepiej niż na Wycieczkową. Pomorska zostaje osłabiona, ale tu można dać 17 co 15 minut w relacji Zdrowie -Stoki. Ale pewnie taboru nie starczy....





.
,
,
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Do szpitala Kopernika dojeżdża 15 i 57, inne linie zatrzymujące się przy RLL właściwie też, a w stronę CZMP jedzie 6. Poza tym do 70 z centrum można dojechać praktycznie każdą linią jadącą równoleżnikowo.

Jeśli całość 15 kierujemy na Kurczaki, to nie można tam kierować już więcej linii, bo braknie nie tyle taboru, co wozokilometrów. Chyba nie sądzisz, że miasto zacznie nagle płacić więcej za przewozy, szczególnie że jest coś takiego jak uchwała budżetowa.

Dlaczego 16 dojeżdża tylko do placu Niepodległości? Prawdopodobnie właśnie kosztem 41.

Łączymy 11, 16 i 41, wracając do idei 11 sprzed ŁTR-u. A jak Pabianice nie zgodzą się na składy, to łączymy przynajmniej 11 z 16. Wtedy zamiast 16A będziemy mieć 11A do pl. Niepodległości. A gdy ktoś z Paderewskiego będzie chciał dojechać na ŁTR, dojedzie często kursującym 15 do RLL, pójdzie na przystanek na Pabianickiej i wsiądzie w 11 albo 41. Rozwiązanie mniej wygodne, ale bez wątpienia szybsze niż czekanie po 40 minut na 16.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

tomass94 pisze: Czy naprawdę 16 musi wogóle istnieć? Przy 15 co 6 min i 11 co 7,5 albo nawet częściej (jeśli ktoś wpadłby na pomysł, że ŁTR ma taki ruch, że nierówny takt jest niezauważalny w godzinach szczytu, byle by było te około 30-32 brygady) przesiadka odbywałaby się dość sprawnie.

Musi - zapraszam na Zgierską. Temat był już wałkowany tutaj 1000 razy, że 11tka przy takcie 7,5 nie da sobie rady wioząc pasażerów przede wszystkim od Pojezierskiej (a już na pewno nie przy mniej pojemnych CRach).

Poza tym 6 minut to rzeczywiście może być za często po Paderewskiego, optymalnie tam (jeśli zostawimy samą 15) powinno być 7,5 minuty lub 10.

tgm78: w ZDiT nie pracuję i nie uważam, że używam ciężkiego języka do sabotowania niektórych pomysłów. Wystarczy tylko trochę znać realia komunikacyjne.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

11-ka przy takcie 5 da sobie radę na Zgierskiej nie gorzej niż 11 i 16. A taki takt byłby w szczycie po "wchłonięciu" 16.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

No to albo jak pisze Kpc21 11 co 5 min reszta ŁTR co 10 min, albo ponowne wzmocnienie 4 w zamian, której się dostało po d... jak reszcie tramwajów na Kilińskiego, albo 11 z trasą obecną 7,5 min i 16 do Północnej jak kiedyś 45. Przesiadka ze Zgierza najdalej przy Manufakturze wszystko w obrębie 1 przystanku, gdzie byłyby już 2,3(po zakończeniu robót na Łagiewnickiej) i 11 - wszystkie co 7,5 minuty.

Obecnie na Zgierskiej jest 6(11)+6(16)+3(4)+3(46)=18 poc/h w szczycie.
Po zmianach mogłoby być 8(11)+4(16)+3(4)+3(46)=18 poc/h w szczycie. 16 co 15 min z Północnej do Zgierza (albo co 10 min i co 2. kurs do Zgierza, tak jak teraz Zgierz ma tramwaj co 20 min). Cały ŁTR taktowany na 7,5 min.
Lub Zgierska 8(11)+6(4)+3(46)=17 poc/h w szczycie. Zyskuje Kilińskiego i Dąbrowa z 1 linią co 10 min w szczycie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 2 razy.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Nie szalałby z skracaniem 16 do Północnej. Ciągnąc pomysł dalej na dobrą sprawę potrzebujemy na W-Z tylko mega 10, co 4 minuty. 8 tylko do Bratysławskiej, co 6 minut. 4 na trasie dawnego 22 też często, mega 11 do z Ikea do Helenówka, aż okaże się że w Łodzi potrzebne są góra 6 mega linii. A tak realnie... Jak już to: 16 z swoimi kursami nie zależnymi do wariantu A tylko do Placu Niepodległości. 16A zamieniamy w 11A i puszczamy na Kurczaki w jakimś takcie z 11, na pewno nie co 40 minut. Ruda, Rokicie oraz Chojny potrzebują jakieś różnorodności. Tak więc 15A (17) i 18 jak proponowałem, no może z 46 do Północnej jednak.

Z czego wynika, że ŁTR potrzebuje 2,3,6,11,1616A i 4 i 46?, a każde odstępstowo to katastrofa. Sprawność ŁTR to tylko 1 wariant?


A jak piszą w jednej z gazet mało ludzi chce być motorniczym i kierowcą MPK Łódź, więc rewolucje mamy z głowy....
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A właściwie co stoi na przeszkodzie by w kierunku południowym było więcej kursów pełnego 16 niż w północnym (a mniej 16A)? Nic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Im więcej linii i obsługiwanych relacji na węzłach i im mniejsza częstotliwość na tych liniach, tym dalej jesteśmy od reformy z 2001. Tworząc 11A na Kurczaki, 17, czy 18 automatycznie trzeba zabrać część kursów z innych linii, bo kasa z nikąd się nie weźmie a tendencja idzie na zmniejszanie budżetu na KM, tramwajów chyba mamy obecnie nadwyżki. Jeśli MPK nie jest w stanie obsłużyć efektywnie Łodzi, to może czas na jakieś reformy w organizacji i obsłudze LTZ.

@Kpc21 opiszesz dokładniej pomysł? Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tomass94, łącznie zmieniany 1 raz.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Może niebawem standardem nie będą kursy co 10 minut, a co 12 minut , a nawet 15 minut....

A kto policzy co da skrócenie wszystkich linii co 10 minut do 12 minut?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

tomass94 pisze:@Kpc21 opiszesz dokładniej pomysł? ;)
A co tu opisywać? Tramwaj oznaczony jako 16 nie musi koniecznie jechać ze Zgierza na Kurczaki. Może jechać z Helenówka na Kurczaki (taki sam tramwaj w przeciwnym kierunku to byłoby już 16A). Tak chyba było to rozwiązane, gdy 11 jeździło do Zgierza i Pabianic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

przemeqq pisze:Musi - zapraszam na Zgierską. Temat był już wałkowany tutaj 1000 razy, że 11tka przy takcie 7,5 nie da sobie rady wioząc pasażerów przede wszystkim od Pojezierskiej (a już na pewno nie przy mniej pojemnych CRach).

A gdyby tak wybudować torowisko A-T na odcinku Manufaktura - Pojezierska/Julianowska i wpuścić tam 59 i 99? To jest ok. 9 kursów w jedną stronę i możliwość wygodnej przesiadki na inne linie ŁTR. Podobnie na Pabianickiej dla 50 i linii 61, 62, 63 i 68.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tylko kto w Łodzi będzie rozbierał dobre torowisko by zrobić tam A+T? Rozumiem kilkunastometrowe odcinki przy skrzyżowaniach. Ale nie po kilka kilometrów torowiska.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A Twoim zdaniem ile należy jeszcze poczekać, żeby można było coś rozgrzebać? Teraz przez jeszcze wieeele lat będziemy mieli bubla w postaci obecnej trasy ŁTR (brak integracji z komunikacją autobusową - to boli szczególnie na Pabianickiej, gdzie mamy mnóstwo linii dowozowych, za krótkie przystanki, przystanki za skrzyżowaniami w miejscach nietrafionych).

Tylko przebudowa W-Z będzie przełomem, aczkolwiek szkoda że nie zdecydowano się na przeniesienie tramwajów w ciągu Mickiewicza na poziom 0 przy WAMie. Aha, przy przebudowie W-Z trzeba będzie rozgrzebać stosunkowo nowe odcinki, jak np. kawałek Kopcińskiego.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na Kopcińskiego rozgrzebywać będą tylko przystanki.

Jak dla mnie, należy zadbać o to, by przystanki (i pasy) A+T pojawiły się na nowo remontowanych odcinkach, chociażby na Przybyszewskiego.

A w przypadku WZ "zapomniano" o liniach skręcających w Piłsudskiego w kierunku wschodnim na skrzyżowaniu marszałków. Też nie jest idealnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

SEC pisze:
A gdyby tak wybudować torowisko A-T na odcinku Manufaktura - Pojezierska/Julianowska i wpuścić tam 59 i 99? To jest ok. 9 kursów w jedną stronę i możliwość wygodnej przesiadki na inne linie ŁTR. Podobnie na Pabianickiej dla 50 i linii 61, 62, 63 i 68.

Myślę, że dałoby radę, aczkolwiek sama 11 co 7,5 też mogłaby nie dać sobie rady - ludzie i tak by wsiadali w 11/16, bo 59 jedzie tylko do Legionów, a 99 nie dowozi do Mickiewicza. Do tego dochodzą jeszcze pasażerowie z Ozorkowa i Zgierza.

Przede wszystkim punktem przesiadkowym jest węzeł przy Dolnej i jak coś trzeba by było rozgrzebać, to tam. Koszt wielki nie będzie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Myślę, że dałoby radę, aczkolwiek sama 11 co 7,5 też mogłaby nie dać sobie rady - ludzie i tak by wsiadali w 11/16, bo 59 jedzie tylko do Legionów, a 99 nie dowozi do Mickiewicza. Do tego dochodzą jeszcze pasażerowie z Ozorkowa i Zgierza.

Ale dlaczego się utarło, że wszyscy którzy wsiadają przy Zgierskiej dojeżdżają do Centralu? Jakoś przed ŁTRem po reformie mieliśmy 11 co 7,5 minut, 4 co 10 minut i podobnie 46. Ruch jakoś się rozkładał. Może być to wynik tego, że na 4 już nie warto dzisiaj czekać, bo za rzadko, ale może warto pomyśleć o zwiększeniu właśnie jej częstotliwości, a nie utrzymywania 16 (w zamian za 16, 11 co 7,5 min). W czym rejon Mickiewicza jest tak bardzo atrakcyjniejszy od rejonów dworca Fabrycznego? Też centrum. Od Kilińskiego bliżej do Galerii Łódzkiej, itd.

59 i 99 powinny dojeżdżać właśnie w rejon Legionów, gdzie jest możliwość przesiadki już na wszystkie linie ŁTR i nigdzie dalej. Mówisz, że ludzie wsiadaliby głównie w 11/16. OK, powiedzmy że w drodze z domu, gdzie znają rozkład jazdy. Ale weźmy w stronę przeciwną. Ucieka 11/16. Podjeżdża 2. Wsiadamy i momentalnie mamy 59/99 przy Lutomierskiej.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeszcze szybkie pytanie: Czy przebudowa W-Z obejmuje integracje tramwajów z liniami 90 i 91 przez przystanek AT?
ODPOWIEDZ