Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tu masz wszystko: http://www.mediafire.com/?2rnm8yy276dappg
Z tego co pamiętam, to nie. Pas A+T miał być między Niciarnianą a pętlą Stary Widzew.

A wskazany byłby i między Kopcińskiego a Niciarnianą (75, 85 - przystanek przy Kopcińskiego; 54, 82 - przesiadka na tramwaj), i przez choć jeden przystanek na wschód od Puszkina.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Najbardziej wskazany byłby dla linii 90 i 91. Po raz kolejny powtarzany jest błąd w postaci olania linii podmiejskich i dowozowych co już miało miejsce na Pabianickiej przy budowie ŁTR. Ech...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dla 54 i 82 też.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Więc kolejny projekt z paroma, ale jakże ważnymi niedociągnięciami. I wygląda na to, że przez kolejne 10-15 lat będzie to co mamy dzisiaj. Świetnie. Na Narutowicza wspólny przystanek tramwajowy z 51/53/60 świetnie się sprawdza.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

SEC pisze:
Ale dlaczego się utarło, że wszyscy którzy wsiadają przy Zgierskiej dojeżdżają do Centralu? Jakoś przed ŁTRem po reformie mieliśmy 11 co 7,5 minut, 4 co 10 minut i podobnie 46. Ruch jakoś się rozkładał. Może być to wynik tego, że na 4 już nie warto dzisiaj czekać, bo za rzadko, ale może warto pomyśleć o zwiększeniu właśnie jej częstotliwości, a nie utrzymywania 16 (w zamian za 16, 11 co 7,5 min). W czym rejon Mickiewicza jest tak bardzo atrakcyjniejszy od rejonów dworca Fabrycznego? Też centrum. Od Kilińskiego bliżej do Galerii Łódzkiej, itd.

59 i 99 powinny dojeżdżać właśnie w rejon Legionów, gdzie jest możliwość przesiadki już na wszystkie linie ŁTR i nigdzie dalej. Mówisz, że ludzie wsiadaliby głównie w 11/16. OK, powiedzmy że w drodze z domu, gdzie znają rozkład jazdy. Ale weźmy w stronę przeciwną. Ucieka 11/16. Podjeżdża 2. Wsiadamy i momentalnie mamy 59/99 przy Lutomierskiej.

Największy ruch akurat na tej trasie generuje przystanek z Mickiewicza. To łatwo zaobserwować, bo potrafi tam wysiąść nawet cały tramwaj Obrazek Oczywiście ludzie wysiadają też na pozostałych, ale nie w takiej ilości jak przy trasie WZ. Ten potok jest "zbierany" do Lutomierskiej.
4, 11, 46 owszem dawały radę, z tym, że 11tka była wypchana po sufit od Pojezierskiej, do tego jest to największy potok pasażerski w mieście (a nieraz musiałem stać w drzwiach drugiego wagonu, bo wcisnąć się nie dało). Dochodzili pasażerowie ze Zgierza i Ozorkowa (rano głównie przesiadali i pewnie przesiadają się przy Dolnej z 46 w 11 i 3, z powrotem znaczna część do 46 wsiadała... na Helenówku). Po dorzuceniu 16tki/16A ten potok się znacznie lepiej rozłożył. Część pasażerów na pewno przerzuciła się też z 4ki (bo po co czekać 20 minut? ja sam jak jeździłem na Ek - Soc jechałem kombinacją 11/16 i 86/96) na 11/16. 46 do tego pierw jeździło co 16 minut (na Choćki) jeśli dobrze pamiętam, potem dorzucono 46A.

Akurat, z perspektywy czasu, uważam, że wprowadzenie 16tki nie było takim głupim pomysłem, jak mi się na początku wydawało. A i ludzie w pozostałych liniach się mieszczą (a pamiętam czasy, gdy 2ka przyjeżdżała do mnie kompletnie zawalona rano i to z taktem 7,5).

Swoją drogą - jestem ciekaw jak wypadły badania potoków dla 99, bo dziś po 13ej widziałem całego Ikarusa pasażerów na Kościuszki.

Ale pomysł jest dobry - przynajmniej 59 i 99 nie będą stały w korkach na Zachodniej. Bo te rano ciągną się od Ogrodowej do Limanki. Zresztą samochody na tej trasie i tak mają lepiej niż tramwaje.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Zanosi się bez zmian od 3 września.
Bo o:
11 do Zgierza na Konstalach,
11A Ikea-Helenówek (PESA, Citki) łącznie z 11 w takcie co 7 i 8 minut,
16 bez wariantu A na Kurczaki- co 15 minut,
15A (17) z Ikea do co najmniej Żabieńca trasą 46A (co 20 minut),
46 z Ozorkowa do Północnej,
18 z Zdrowia na Stoki (co 15/20 minut),
4 co 10 lub 12 minut,

można najzupełniej zapomnieć.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A czy ktoś wspominał o jakichś zmianach?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Ponoć w Radio Łódź prezes MPK zapowiedział tylko powrót do rozkładów przed wakacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

przemeqq pisze:a pamiętam czasy, gdy 2ka przyjeżdżała do mnie kompletnie zawalona rano i to z taktem 7,5

To jak, gdy jeździła częściej to była bardziej zawalona? Paradoks.

Co do Zgierskiej to część pasażerów to dawni pasażerowie okrojonej trójki.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

SEC pisze:
To jak, gdy jeździła częściej to była bardziej zawalona? Paradoks.

Co do Zgierskiej to część pasażerów to dawni pasażerowie okrojonej trójki.

Tak, potem trochę ich odpłynęło (tak gdzieś od 2006) i efekt jest taki, że dziś mieszczą się w takcie 10 min. i zostaje trochę wolnego miejsca. Przynajmniej na Limance.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A gdyby tak uatrakcyjnić końcówki i jednak spróbować zwiększyć liczbę pasażerów?
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Nic dziwnego, że pasażerów ubyło bo komunikacja miejska jest coraz mniej korzystna. Coraz więcej osób jeździ autami i rowerami, żeby komunikacja miejska odżyła trzeba ją ulepszać ale niestety jak na razie się cofamy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:A gdyby tak uatrakcyjnić końcówki i jednak spróbować zwiększyć liczbę pasażerów?
Ale to jest niezgodne z polityką miasta. Tą stosowaną w praktyce, nie oficjalną. Miasto robi wszystko, by ludzi zniechęcić do komunikacji zbiorowej. I robi to skutecznie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kpc21 pisze:Ale to jest niezgodne z polityką miasta. Tą stosowaną w praktyce, nie oficjalną. Miasto robi wszystko, by ludzi zniechęcić do komunikacji zbiorowej. I robi to skutecznie.

Tak to można sobie gadać na forach.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Lubię łączyć. Połączyłem problem 15A, braku 43bis, trasy 46 oraz dublowania się 7 i 13.

Czy 9 i 9A nie mogłyby pojechać nieco dookoła, by połączyć osiedle studenckie z UŁ tzn. z Augustowa do Narutowicza dalej Narutowicza Konstytucyjną do Pomorskiej dalej Pomorska Legionów do Kanzas i Zdrowia. Pewnie to szalone, a po drugie umowa z Kanzas. Wycofujemy 46 z rejonu Legionów (Kasprzaka-Nowomiejska). 46 od Placu trasą starego objazdu na stałe na Zdrowie tzn. Pomorska Kilińskiego Narutowicza Zielona Legionów Konstantynowska Zdrowie.
17 (15a) z Ikea przez Politechniki, Gdańską - mogłaby pojechać trasą 27 Zieloną i Narutowicza na Telefoniczną.
4 mogłaby pojechać, albo jak to woli, stać się starą 22 czyli z Helenówka Zgierską Zachodnią Północną Kilińskiego Narutowicza Kopcińskiego Śmigłego- Rydza na Śląska.
7 trasą dotychczasowej 4 pojechałaby od Placu Wolności jak dotychczas na Koziny.
Reasumując zachowuję obłożenie Pomorskiej 11 tramwajów/h, 15A znika, a z nią zyskujemy lepsze połączenie z UŁ, ŁTR, sądami, Fabrycznym, CKD oraz w końcu nie zastanawiamy się czym jedziemy przed RLL. Zmieniam trasę 46 by , jak ostatnio to motywowano- zapełniła braki, tym razem na Zielonej za Gdańską, 4 na Nowomiejskiej i Pomorskiej.
4 zamieniając się trasami z 7 pozwoli na rozszerzenie możliwości podróżowania z Dąbrowy. Sama 15 za Zieloną chyba nikomu nie będzie przeszkadzała. Potem będzie 9 i 9a....czyli chyba jakiś powrót do przeszłości.....

Powrót do idei starej 22 pozwoliłby na skasowanie 16A i stworzenie 11 co 7 i 8 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 3 razy.
tomass94
Bywalec
Posty: 164
Rejestracja: wt 13:21, 22 lut 2011

Post autor: tomass94 »

Wtedy 46 + 46A co 10 min, żeby na Nowomiejskiej częstotliwość nie spadła do 20 minut?
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Oczywiście 46A w relacji Zdrowie -Helenówek ? Najwyżej do czasu zakupu tych 40 Bielfeldów będą kursowały mieszane tramwaje MKT z Konstalami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tgm78, łącznie zmieniany 1 raz.
tgm78
Bywalec
Posty: 116
Rejestracja: czw 20:10, 09 sie 2012

Post autor: tgm78 »

Może w MPK czekają na rozwój zdarzeń z budową Trasy Górna w pobliżu Pabianickiej. Dla mnie -już, można by było zrobić tak:
11 co 10 minut bez zmian,
11A w relacji Kurczaki-Helenówek zawsze co 20 minut, ,
16 skrócona ze Zgierza do Placu Niepodległości na stałe, w takcie z 11 i 11A, co 20 minut ( 6-21), bez zatrzymywania się na przystanku ŁTR tylko na wysiadkowym na Placu, bo ludzie wysiadający na ŁTR nieco robią zamieszania i raczej nie pozwalają podejść do tramwaju, który zaparkuje za taką 16,
16A - likwidacja,
17 - jak pisałem może nie na Wycieczkowa, a raczej do zakończenia remontu Łagiewnickiej w lewo na Żabieniec, numer z 9-tkami na Pomorskiej nie przejdzie, w takcie z 15 bez zmian,
3 - jednak na Telefoniczną przez Legionów.

Zmiany kosmetyczne, ale w końcu bez dziwnych weekendów, numeracji mylącej pasażera, bliźniaczych tras, zaskoczeń typu "A to nie jedzie dalej?...
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Co do 16 to propozycja niezatrzymywania się na przystanku na trasie ŁTR jest dla mnie bez sensu, bo dlaczego niby pasażer miałby wybierać między czekaniem na 11/11A albo spacerem z jednego przystanku na drugi?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BB93, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

I bawimy się w kolejne potworki jak 15 i 15A? No nie przesadzajmy... Do kwietnia 2012 roku wszystko było dobrze. Do ideału brakowało, ale było dobrze. Problemem byla (i tym bardziej teraz jest) częstotliwość, która nijak nie zachęca do korzystania z KM.
ODPOWIEDZ