Reorganizacja linii tramwajowych w Łodzi

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Nie zatrzymanie się tramwaju na ważnym węźle przesiadkowym to nie jest dobry pomysł. Nie potrzebna byłaby taka 11A wystarczy teraz 16 na tej trasie (szkoda, że 16A nie dojeżdża do Kurczaków). Częstotliwość jest coraz mniejsza i nie jest za ciekawie. Niektóre linie mają zły układ i to też warto poprawić np. linia 7 i jej powtarzanie się z 13.
16 i tak prędzej czy później skończy swój żywot na ŁTR jak 11 pojedzie do Zgierza lub Ozorkowa. Wtedy pewnie zmieni się trasa linii 16.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

tgm78 pisze:bo ludzie wysiadający na ŁTR nieco robią zamieszania i raczej nie pozwalają podejść do tramwaju, który zaparkuje za taką 16
Przecież wiadomo, że największymi szkodnikami dla komunikacji miejskiej są pasażerowie. A o ile można by skrócić czas przejazdu, gdyby nie było wymiany pasażerskiej na przystankach...
Brawo, trzeba Cię przyjąć do ZDiT :lol:
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A o ile można by skrócić czas przejazdu
Błąd! Racjonalizacja! Wydłużać czas przejazdu, ciąć częstotliwość!
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

tgm78 - zakaz dalszego uczestnictwa w tematach "Reorganizacja linii (...)".
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Wprowadzanie linie z oznaczeniem "A" jest bałaganem. Conajmniej na terenie miejskim.
W związku z tym zmienił bym następujące linie:

Linia Z1: Zmiana na linie "1".
Powód: Linia jest obsługiwana tramwajem, kursuję na właściwej trasie, została skrócona i nie ma dubla. Więc oznaczenie "Z" (tramwaj za tramwaj) jest niezbędne.


Linia 6: (Może też trochę beznadziejny pomysł)
Zmiana trasy:
STRYKOWSKA - Strykowska - Wojska Polskiego - Franciszkańska - Kilińskiego - Pomorska - Narutowicza - Kopcińskiego - Śmigłego Rydza - Dąbrowskiego - Kilińskiego - Przybyszewskiego - Piotrkowska - Pl. Niepodległości - Rzgowska - RZGOWSKA
Powód: Zmiana trasy, aby rozlóźnić "trasę ŁTR" i był przejzystszy takt.


Linia 7: Skrócić na obu odcinkach.
Linia 7 na odcinku Śląska <-> Pl. Niepodległości z częstotliwością co 15 minut w szczycie oraz co 20 minut poza szczytem.
Jednocześnie dopasować odjazdy z linią 13, aby była częstotliwośc razem co 7,5 - 10 minut.
Linia Z7: Kursuje wyłącznie na odcinku Koziny<->LEGIONÓW-Zachodnia (z zawracaniem przez pl. Wolności).
Częstotliwość -jak dotychczas- co 20 minut.
Powód: Zmiana trasy, aby rozlóźnić "trasę ŁTR" i był przejzystszy takt.


Linia 9 i 9A: Likwidacja odcinku Zdrowie-Konstantynów. W związku z tym likwidacja linii 9A.
Pozostała linia 9 na trasie Augustów <-> Zdrowie.
Powód: Oznaczenie tramwajów jako "A" w systemie miejskim wprowadza w błąd.


Linia 15 i 15A: Likwidacja linii 15A wraz z obsługą odcinku RLL-Pabianicka-IKEA.
Pozostaje linia 15 na trasie Telefoniczna <-> Kurczaki (przez Paderewskiego).
Częstotliwość max. co 6 minut. Ostatecznie zniżyć do 7,5 minut.
Powód: Linia, która ma dwie różne pętle, wprowadza pasażerów w błąd. Ujednolicenie na jedną pętle przywraca przejrzystość tej linii.



Linia 16 i 16A:
Likwidacja linii 16A z kolanem przez Paderewskiego.
Pozostała linia 16 kursuje na odcinku Rzgowska <-> Helenówek.
Częstotliwość co 12 minut w dni robocze przez cały dzień.
Powód: Linia, która ma dwie różne trasy, wprowadza pasażerów w błąd. Ujednolicenie na jedną trasę przywraca przejrzystość tej linii. Nieregularne przedłużenie do Zgierza przejmują linie tzw. Podmiejskie.


Linie Podmiejskie
Linia 41: Zmiana na dwie linie.

Linia 43: Likwidacja odcinku Telefoniczna <-> "Pl. Wolności". Zmiana numer linii.

Linia 46: Zmiana numeru linii.


Linia 20LUTOMIERSK - KONSTANTYNÓW - Konstantynowska - Legionów - Zachodnia - Zgierska - ZGIERZ (co 40 minut)


Linia 21PABIANICE - Pabianicka - RLL - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Zielona - Zachodnia - Legionów - Konstantynowska -KONSTANTYNÓW (co 40 minut)


Linia 22PABIANICE - Pabianicka - RLL - Politechniki - Żeromskiego - Kopernika - Gdańska - Zielona - Zachodnia - Zgierska - ZGIERZ (co 40 minut)


linie 23.
Trasa ZDROWIE <> OZORKÓW i częstotliwość bez zmian.

Oznacza to, że jest:
-połączenie Pabianice<>Łódź co 20 minut
-połączenie Lutomiersk <> Łódź co 40 minut
-połączenie Konstantynów <> Łódź co 20 minut
-połączenie Ozorków <> Łódź co 20 minut
-połączenie Zgierz <> Łódź co 10 minut
Z wprowadzeniem tych zmian rozkłady jazdy będą bardziej czytelne i czasy odjazdów będą lepiej do zapamiętania.

Na trasie ŁTR (linie 2, 3, 11, 16) tramwaje mogą kursować co 3 minuty.
Zmiana trasy dla linii 6 i 7 spowoduję, że tramwaje nie będą stać w korach i jechać stadami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Graficzny, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie uzasadniłeś swoich propozycji.

Częstotliwość linii podmiejskich jest uzależniona od stosownych porumień międzygminnych i w takich przypadkach zwiększenie częstotliwości nie jest możliwe.
hax
Bywalec
Posty: 205
Rejestracja: sob 15:55, 06 sie 2011
Lokalizacja: Łódź-Stare Polesie

Post autor: hax »

odnośnie linii 21 i 22 - potrzeba by było dobudować relacje skrętne na skrzyżowaniu Kościuszki/Zachodnia/Zielona, gdyż w chwili obecnej tramwaj nie miałby się jak poruszać na wskazanej trasie.

Dodatkowo zwiększenie częstotliwości tramwajów na odcinku ŁTR wymaga przebudowania peronów na podwójne - na pojedynczym może zatrzymywać się do 30 pociągów na godzinę w jedną stronę.

Poza tym sama idea połączeń komunikacyjnych między miastami satelitarnymi jest godna realizacji, ale wygodniej ją zastosować z udziałem komunikacji autobusowej - linia jadąca z Pabianic do Konstantynowa będzie linią podatną na zatrzymania, awarie i opóźnienia w kursowaniu, co może przełożyć się na spadek zainteresowania taką formą transportu. Warto dodać, że w założeniu ŁTR też nie było 1 linii kursującej na trasie Pabianice-Zgierz, a dwie osobne na trasie Pabianice-Helenówek i Chocianowice-Zgierz Obrazek

Co do częstotliwości linii na trasie ŁTR, to biorąc pod uwagę chęć stosowania przesiadek przez mieszkańców, można ją obsłużyć sześcioma liniami o częstotliwości 5 pociągów na godzinę każda, otwierając np. relację Szczecińska-Dworzec Chojny przez al. Piłsudskiego (lub Zieloną i Narutowicza, w przypadku dobudowania relacji skrętnych) - taka linia wsparła by zapełniona linię 2, dając jednocześnie możliwość wygodnego dojazdu w rejony położone przy ulicy Kilińskiego (a w przypadku drugim - również alternatywny dojazd do dworca Fabrycznego)
Podpis.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Rozkłady linii 16 (kursy do/ze "Zgierza") i 41 powoli zaczynają zbliżać się do podobnych częstotliwości, co z kolei przybliża możliwość przywrócenia 11/11A zamiast 16, 16A i 41.

W ten sposób:
11 Pabianice - Zgierz co 20/30 min.
11/11A Chocianowice - Helenówek co 5/7,5 min. (częstotliwość uwzględnia zarówno linię 11, jak i 11A).
15 Kurczaki - Telefoniczna co x min.
15A out.
16/16A out.

Pozbywamy się problemu (dla niektórych osób) oznaczenia 15A i skrajnie nieatrakcyjnej linii 16 (co 20/40 min.) oraz 16A (linii szczytowej). Przy okazji też 41.

Jedyne co może byc problemem to niestety awaryjność trasy ŁTR, ale można to zmienić.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 4 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na trasie ŁTR już teraz jest za "luźno", jest tłok w pojazdach, a wy ją chcecie jeszcze rozluźniać...

Co do linii Pabianice-Helenówek i Chocianowice-Zgierz - przed ŁTR-em była to jedna linia (11), tyle że kursująca w różnych wariantach. Nie wiem niestety czy istniał wariant Pabianice-Zgierz.

Linia w relacji Pabianice-Konstantynów przez Łódź nie jest potrzebna, bo jeśli ktoś potrzebuje dostać się z Pabianic do Konstantynowa, i tak nie będzie jechać przez Łódź, tylko skorzysta z linii bezpośredniej. W przypadku trasy ze Zgierza do Konstantynowa nie wiem czy taka linia istnieje, ale z Pabianic do Konstantynowa - istnieje. Linia Pabianice-Zgierz ma już większy sens, bo najkrótsza trasa z Pabianic do Zgierza biegnie właśnie przez Łódź. Choć nie wiem, czy to trasa najszybsza, bo z Pabianic do Zgierza można też jechać przez Konstantynów i Aleksandrów.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kpc21 pisze:Nie wiem niestety czy istniał wariant Pabianice-Zgierz.

Istniał.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Kpc21 pisze:Na trasie ŁTR już teraz jest za "luźno", jest tłok w pojazdach, a wy ją chcecie jeszcze rozluźniać...

Różnica jest taka, że aktualnie często tramwaje jadą stadami. Przy czterech liniach była by idealna możliwość wprowadzenia regularnego taktu co 3 minut. To jest bardzo często, zwłaszcza w okresie letnim (jeżeli nie bedą kolejne cięcia). Na liniach 2, 3 i 11 nie zmieniałem częstotliwości. One jadą już teraz co 12 minut. Jedynie na linii 16 były propozycję wprowadzenia 12-minutowego-taktu. Aktualnie jeżdzi bardzo nieregularnie.

Przy połączeń bezpośrednich między EPA-Konstantynów lub EZG-Lutomiersk nie chodzi mi o połączenia bezpośrednie dla tych miast/gmin, tylko o to, aby było większe połączenie z centrum łodzi i możliwy dojazd bez przesiadki, jak jest dotychczas np. na Pl. Niepodległości.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Graficzny pisze:Przy połączeń bezpośrednich między EPA-Konstantynów lub EZG-Lutomiersk nie chodzi mi o połączenia bezpośrednie dla tych miast/gmin, tylko o to, aby było większe połączenie z centrum łodzi i możliwy dojazd bez przesiadki, jak jest dotychczas np. na Pl. Niepodległości.
Linia Lutomiersk-Zgierz wiele tutaj nie poprawi. Wręcz przeciwnie - sytuację obu stron pogorszy. Zgierz połączenie do centrum Łodzi będzie mieć co 40 minut, a Lutomiersk straci bezpośrednie połączenie na kampus UŁ i do kilku liceów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Kpc21 pisze: Linia Lutomiersk-Zgierz wiele tutaj nie poprawi. Wręcz przeciwnie - sytuację obu stron pogorszy. Zgierz połączenie do centrum Łodzi będzie mieć co 40 minut, a Lutomiersk straci bezpośrednie połączenie na kampus UŁ i do kilku liceów.

EZG miało by dwa połączenia. To, oraz do EPA, obie linie jadące przez Zachodnią i Zgierską.
W zamian Lutomiersk miał by dojazd bezpośredni do al. Politechniki.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

hax pisze:odnośnie linii 21 i 22 - potrzeba by było dobudować relacje skrętne na skrzyżowaniu Kościuszki/Zachodnia/Zielona, gdyż w chwili obecnej tramwaj nie miałby się jak poruszać na wskazanej trasie.

Autentycznie. Chyba wczoraj już nie dowidziałem na mapie Google Earth..
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Wracając do oznaczeń linii podmiejskich. Może wrócićdo P. By nikomu się nie pomyliło:
-tramwaje P1-P9
41 na P1
43 na P3
46 na P7
9 na P2
16 na P9
Autobusy mają wyłącznie wyświetlacze to może P10-P40 na P10 za
60 czy P22 za 70 ...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Litery wprawdzie popieram, ale stosowane z głową. Tutaj to już przesada.

Powtórzę - nie widzę potrzeby, by wskazywać w numerze, że dana linia wyjeżdża poza granice Łodzi.

1. I tak nie dla wszystkich będzie to zrozumiałe.
2. Ozorków czy Zgierz na tablicy wystarczy, by jeśli ktoś rzeczywiście potrzebuje to wiedzieć, o tym się dowiedział.
3. Dla osoby jeżdżącej po Łodzi wprowadzi to tylko dodatkowe zamieszanie. Dla nich np. 9 i 9A to dokładnie ta sama linia. 16 i 16A - gdyby nie ta bezsensowna zmiana trasy 16A, to też. Po zmianie będą mieć do wyboru... dwie linie jadące tak samo. Chyba że kogoś interesuje przystanek końcowy w parku, ale wszystkim nigdy się nie dogodzi, a to raczej niewielka grupa osób. Już większy problem jest przy 58/58A, gdzie tylko 58A zatrzymuje się na Pomorskiej przy szpitalu CKD UM.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Kpc21 pisze:3. Dla osoby jeżdżącej po Łodzi wprowadzi to tylko dodatkowe zamieszanie. Dla nich np. 9 i 9A to dokładnie ta sama linia. 16 i 16A - gdyby nie ta bezsensowna zmiana trasy 16A, to też. Po zmianie będą mieć do wyboru... dwie linie jadące tak samo.
Wg. mojej logiki zmiana numeru na podmiejski powinna wiązać się ze zmianą trasy, bardziej korzystną. No bo jak już wspomniałem wcześniej, chyba nie planujesz dać 43A jako dłuższy wariant 9(A)?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale jaka trasa może być korzystniejsza od obecnej? 9 jedzie z Konstantynowa praktycznie na drugi koniec Łodzi. Lepiej się nie da.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

43 bis jeździło na Stoki i też było dobrze. 46 do Ikei - tak samo. Teraz nie ma tam żadnej z tych linii, a za to jest 15A, bardzo potrzebny wariant.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Co do 46 - zgoda, ale możliwość bezpośredniego dojazdu na Widzew jest chyba jednak bardziej atrakcyjna od dojazdu na Stoki, gdzie nic nie ma. Oczywiście wiele popularnych celów podróży jest na Pomorskiej (kilka liceów, szpital Sterlinga, kampus UŁ), ale tam nadal można się dostać 43, bądź np. dojść od pl. Dąbrowskiego (do XII LO dużo osób dojeżdża tramwajami jadącymi przez ww. plac i dochodzi stamtąd do szkoły pieszo), a trasa 9 daje dużo więcej różnych możliwości.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ