To już koniec pętli Północna?

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

px33 pisze:Tak po cichu uważam, że tam jednak lepiej położyć podwójny tor i połączyć to z WZ i ŁTR. Koszty jakoś specjalnie nie wzrosną a za to pojawi się całkiem ciekawa opcja kierowania wagonów w razie zatrzymań, ew. wyrównywania czasu, wtedy by można było szybko ewakuować stamtąd turystyczny tramwaj i puścić tymczasowo normalny ruch. Poza tym wtedy pojawiłaby się trasa zjazdowa '10', która by nie niszczyła wagonów.
No pewnie, jeszcze sobie ją wyasfaltujmy i będzie ciekawa alternatywa dla Zachodniej i Kilińskiego. Robienie z Piotrkowskiej jakiejś autostrady, nie ma znaczenia czy to dla aut czy dla tramwajów, to jakieś kuriozum.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie przesadzajmy. I czemu autostrady? Jak już ma być nowy kawałek torów to warto wpiąć go w miejską sieć na wypadek sytuacji awaryjnych, przecież nie muszą tym jeździć wszystkie zatrzymaniowe wagony, dyspozytor może tam skierować tylko część, co świetnie udrożni ruch (KM będzie atrakcyjniejsza - bez zatrzymań) i nie trzeba będzie czekać godzinę na autobusy zastępcze (zwłaszcza, że z rezerwami jest krucho i pewnie lepiej nie będzie)
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

To ma być deptak, a nie ściek komunikacyjny dla MPK czy innych pojazdów. ŁTR z Zachodnią/Kościuszki jest tuż obok, wystarczy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

ŁTR z Zachodnią/Kościuszki jest tuż obok, wystarczy.
Przecież mowa tu o sytuacjach kiedy ŁTR będzie nieprzejezdny.

Tak poza tym na forum Gazety wklejał ktoś linki do zdjęć tramwajów na deptakach. W większości były tam tramwaje nowoczesne albo pokroju Helmutów (chyba że to uznają tam za zabytek).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Koncepcyjnie mają jeździć na zmianę repliki zabytków i nowoczesne niskopodłogowe tramwaje, zamówione specjalnie dla obsługi Piotrkowskiej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Pytanie tylko, co mieści się pod pojęciem "nowoczesne niskopodłogowe tramwaje". Czy coś pokroju PES, czy nowe tramwaje stylizowane na zabytkowe.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Czy coś pokroju PES, czy nowe tramwaje stylizowane na zabytkowe.
Nie do końca rozumiem co masz na myśli. Chodzi o coś długiego, niskopodłogowego, ale wyglądem nawiązującego do otoczenia, w którym będzie się poruszać. Przy czym zaznaczam, że póki co to tylko koncepcja, nie spisana nawet na papierze.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

EI pisze:Urzędnicy rozpoczęli prace nad przygotowaniem przetargu na dzierżawę budynku koło pętli przy ul. Północnej.

Pętla przy ul. Północnej znajduje się obecnie w ewidencji zabytków. Rozpoczął się proces wpisywania jej także do rejestru zabytków.

Okres dzierżawy miałby wynosić 15 lat. Data przetargu nie jest jeszcze znana. Kluczowe znaczenie będzie miała nie cena, ale pomysł adaptacji obiektu.

Od 7 listopada 2008 r. pieczę nad nią sprawuje Fundacja "Europejskie Centrum Ziemi", której ten teren został bezpłatnie użyczony przez władze miasta na okres trzech lat. Fundacja organizuje tam od czasu do czasu wystawy fotograficzne. Po upływie terminu obecnego użyczenia nie zamierza rezygnować z tego miejsca.

- Chcielibyśmy stworzyć tam multimedialną placówkę o charakterze kulturalnym i edukacyjnym - mówi Sylvie Derdacki, prezes fundacji.

Ostatnio w urzędzie miasta została zaprezentowana całkiem nowa koncepcja adaptacji budynku, zaproponowana przez Łódzką Okręgową Izbę Architektów (ŁOIA).

- Pod zadaszoną, ale niezabudowaną częścią, która zostałaby obłożona szkłem, chcielibyśmy stworzyć centrum wystawiennicze architektury woj. łódzkiego - mówi Łukasz Puzder, dyrektor biura ŁOIA. - Z kolei jedno z pomieszczeń gmachu zaaranżowalibyśmy na siedzibę. Przebudowa byłaby finansowana z naszych własnych środków i funduszy unijnych.

* * * * *

Pętla przy ul. Północnej została oddana do użytku 22 lipca 1951 r. Dwa lata później uruchomiono również poczekalnię. Była przeznaczona dla tramwajów podmiejskich
jadących do Konstantynowa, Lutomierska, Zgierza i Ozorkowa, a później także do Aleksandrowa. W latach 60. kończyło tam także trasę kilka tramwajów miejskich. Ostatni tramwaj zawrócił na pętli 31 stycznia 2004 r.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ostatni tramwaj zawrócił na pętli 31 stycznia 2004 r.
A to niezłe. Chyba ci dziennikarze mają jakiś szablon do pisania o tej pętli i w każdym tekście jest ten sam merytoryczny błąd.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Chodzi o tramwaj liniowy, rozkładowy. Taki skrót myślowy - nie uwzględniają imprez, objazdów, awarii.

Fajnie by było, gdyby na pętli coś większego zaczęło się dziać, bo lokalizacja jest bardzo dobra. Kwestia tylko, by przy okazji nie zlikwidowali torowiska...
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

Wiem że się narażę, ale to po prostu kolejny rozdział bohaterskiego boju o wiatę Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

@Adamix: Jeśli konserwator faktycznie wpisał pętlę do rejestru, to razem z torowiskiem.
@Nordland: To tak jak ratowanie kamienic, pałaców i fabryk jest bojem o kupę cegieł i tynku, a ratowanie starych tramwajów, parowozów czy samochodów bojem o kupę zardzewiałej blachy Obrazek
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

Kamienice i pałace przedstawiają znacznie większą wartość estetyczną i użytkową niż wiata z lat 50. Obrazek
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Nordland pisze:Kamienice i pałace przedstawiają znacznie większą wartość estetyczną i użytkową niż wiata z lat 50. :roll:

Nie.
Kamienic i pałaców są dziesiątki, modernistycznych wiat jest niewiele (a w Łodzi cała jedna) i choćby już z tego powodu należy się jej ochrona.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

@Nordland: Każda epoka ma swoją estetykę. Jak można mówić, że jedna estetyka jest lepsza od drugiej? Jak obiektywnie ocenić która jest lepsza?
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

A kto mówi o obiektywnej ocenie? Niczego nie da się obiektywnie ocenić, a mimo to dokonujemy jakichś wyborów. W czym w takim razie jest lepsza modernistyczna wiata od, załóżmy, drewnianej XVI-wiecznej wiaty służącej za wozownię? Obrazek A co do ochrony budowli modernistycznych - są ciekawsze, np. na Narutowicza czy Jaracza. Zresztą, w czasach Kazimierza Wielkiego nie chroniono zabytków, dzięki czemu sztuka stawiania budowli murowanych nabrała na ziemiach polskich pewnego rozmachu Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Nordland, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Dla Ciebie to wiata, ale dla innych obiekt przedstawiający wartość. Wskaż mi drugą krańcówkę, której każdy element został dopracowany w najmniejszych drobiazgach. W momencie otwarcia był to nie tylko obiekt czy tory (układ oryginalny zachował się), ale otoczenie. Zresztą zauważ, że nigdzie indziej nie postawiono budynku murowanego, a nadto zgodnie ze stylem wówczas panującym. Wśród historyków sztuki (a obracam się w tym kręgu, choć z niego nie jestem) budzi ten obiekt podziw. Skoro mamy czymś pochwalić i jest to obiekt nietypowy (bo sam zauważyłeś, że to nie kamienica), to promujmy tym ŁódźObrazek
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

Pytanie, czy jest sens promować Łódź jako miasto z największym murowanym przystankiem tramwajowym na pętli awaryjnej Obrazek Bo nie oszukujmy się, tramwaje nie wrócą tam na stałe, nie ma chyba takiej potrzeby.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Skoro kompleks fabryczny Izraela Poznańskiego ostatecznie upadł po 1989 r., dlaczego nie zburzono obiektów? Przecież straciły na swoim znaczeniu. Jednak Ktoś wpadł na pomysł, aby kompleks w inny sposób wykorzystać. Taka samo powinno być z Północną. Tramwaje liniowe na pewno nie wrócą, jednak nie oznacza to, że mamy skasować tory (i możliwość wjazdu) oraz budynek krańcówki. Można wykorzystać to, niech się artyści i mądre głowy wykażą. Wszak ludzka oryginalność nie zna granic, więc z wielu pomysłów ustrzeli się taki najbardziej realny.
Nordland
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: ndz 14:20, 09 paź 2005
Lokalizacja: Znienacka

Post autor: Nordland »

Porównujesz dwie zupełnie nieporównywalne rzeczy. Fabryka Poznańskiego to ogromne powierzchnie użytkowe w solidnych (tak mi się wydaje) gmachach. Wiatę należy sprzedać jak najszybciej, a nie głowić się jak najlepiej ją zagospodarować, bo w ten sposób na pewno popadnie w ruinę.
ODPOWIEDZ