To już koniec pętli Północna?
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Stare Miasto na nowo
Mieszkańcy łódzkiego Starego Miasta chcą, by na dawnej krańcówce tramwajowej przy ul. Północnej powstał pub, by wybudowano przejście podziemne pod ul. Zachodnią do Manufaktury, a na rynku postawiono pomnik Władysława Jagiełły.
Takie odpowiedzi zakreślali najczęściej w ankiecie, zorganizowanej przez Radę Miejską i Stowarzyszenie Przyjaciół Starego Miasta w Łodzi. W ciągu miesiąca wypełniły ją 73 osoby, ale akcja ma być kontynuowana co najmniej do końca roku.
- Ludzie chcą, by Stare Miasto funkcjonowało jako miejsce otwarte. Nie zgadzają się na wybudowanie przy rynku czy w parku ani ratusza, ani delegatury. Pod arkadami mogłyby znaleźć się kluby, punkty gastronomiczne i toalety, dostępny powinien być bezprzewodowy internet. Za konieczne uznali również wyremontowanie płyty rynku - mówi Celestyn Podgórski z SPSM. Wyniki ankiety trafią do magistratu i mają być wzięte pod uwagę przy opracowaniu koncepcji zagospodarowania tego terenu.
(msm) - Express Ilustrowany
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Nie chciałem wtedy jeszcze wchodzić w politykę, więc starałem się sugerować o kim mówie ale nie nazywać go po imieniu.rkplodz pisze:Chyba Korwina - Mikke, a nie Korwina - Nike
A teraz jeśli chodzi o Północną, pub to bardzo dobry sposób zagospodarowania pętli zwłaszcza jakby postawili tam 803N jako "ogródek".
A według mnie Północna to miejsce na krańcówkę linii 59 i 78 po przebudowie placu Wolności, jak również awaryjna/turystyczna pętla tramwajowa i miejsce "zawrotki" prywatnych przewoźników.
Nie podoba mi się pomysł przejścia podziemnego. Są droższe w budowie i każde po roku jest zapuszczone. Może być też lokalną mordowanią, jak to przy Targowej, gdzie komuś ucięli głowę .
Nie podoba mi się pomysł przejścia podziemnego. Są droższe w budowie i każde po roku jest zapuszczone. Może być też lokalną mordowanią, jak to przy Targowej, gdzie komuś ucięli głowę .
Wjeżdzać i wyjeżdzać z pętli autobusy mogą po istniejących wjazdowych torach tramwajowych (jak na przystankach AT) po np. węgierskiej płycie (przy okazji remont i jednocześnie koniec zagrożenia likwidacją) + stworzenie na Północnej pasów, z których autobus bezpiecznie zjechałby na tory tramwajowe. Gdzieś za poczekalnią, może bliżej Franciszkańskiej można wytyczyć ze 3 stanowiska dla autobusów, porobić wejścia na pętle od innych ulic, itp.
Szyny prowadzą tramwaj, a autobus musi polegać na przyczepności opona - nawierzchnia. Jeśli pętla ma promień ok. 23 metrów to przegub zawróci jadąc po torach (tylko musiałyby być one w twardej nawierzchni).
Biorąc za przykład Żabieniec gruntowny remont pętli awaryjnej wchodzi w rachubę, zwłaszcza biorąc pod uwagę likwidację Julianowa i być może zmianę układu torowego na pl.Wolności. Jest o co walczyć.
Dodatkowo jeśli powstanie przystanek autobusowy przy Manufakturze łatwo będzie się przesiąść z '59' i '78'.
Biorąc za przykład Żabieniec gruntowny remont pętli awaryjnej wchodzi w rachubę, zwłaszcza biorąc pod uwagę likwidację Julianowa i być może zmianę układu torowego na pl.Wolności. Jest o co walczyć.
Dodatkowo jeśli powstanie przystanek autobusowy przy Manufakturze łatwo będzie się przesiąść z '59' i '78'.
Jeden wielki korek owszem. Ale lewoskręt jest pusty bo jest zakaz skrętu oprócz wjazdów docelowych i jeżeli się nie myle to MPK. Więc ostatecznie Z0 jakos by przejechało do tego lewoskręt zaczyna się kawałek za Nowomiejską więc tylko chwile stały by te autobusy w korku. Ale znów jest mały problem. Próbójąc skręcić w Północną blokowały by ruch na Nowomiejskiej tramwajowy co już skutecznie samochody robią.