[pr] Kobiety za kierownicą autobusów
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
Dzisiaj rano widziałem kobietę-kierowcę stojącą z przodu (przy pierwszych drzwiach) gniota #2517 na linii 93 obok prowadzącego kierowcy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
Stała obok pierwszych drzwi.ukalo pisze:W kabinie nie mogła jechać, bo to zabronione.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodam jeszcze, że od jakiegoś miesięca pani kierowca jeździ także w TP.Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 3 listopada 2007 r. pisze:Jak przyjmą je pasażerowie?
Dziewczyny za kółko!
Hasło "kobiety na traktory" nabiera w Zgierzu nowej aktualności. Tym razem nie chodzi co prawda o ciągniki, ale o równie potężne pojazdy - miejskie autobusy. Miejscowa firma komunikacyjna chce powierzyć kobietom ich prowadzenie. Panie mają być przeszkolone za darmo, dostaną też najnowsze, w pełni zautomatyzowane pojazdy. Byle tylko zechciały nad nimi zapanować na drodze...
- Nie ukrywam, że mamy problem z kadrami - mówi Marek Wachowicz, prezes Zgierskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego "Markab". - Powinniśmy zatrudniać 70 kierowców, tymczasem obecnie pracuje ich o 20 mniej. To powoduje, że są przeciążeni pracą. Poszukiwania kandydatów wśród mężczyzn nie przyniosły spodziewanych rezultatów, bo bardzo wielu kierowców autobusów wyjechało do pracy za granicę. Dlatego postanowiłem zaprosić do naszej firmy panie.
Przysli kierowcy kobiety mogą liczyć na około 2 tys. zł wynagrodzenia plus premia za ewentualną oszczędność paliwa. Jeśłi będą jeździć w nadgodzinach, ich pensja może dojść nawet do 3 tysięcy, a może i więcej, bo szef zapowiada podwyżki. Zanim jednak usiądą za kierownicą autobusu z pasażerami, muszą przejść dwumiesięczny kurs. Jest on bezpłatnym o ile kandydatka zobowiąże się do przepracowania w firmie co najmniej dwócj lat.
Potem mogą liczyć na najnowszy typ pojazdów, ze wspomaganiem, automatyczną skrzynią biegów i elektroniczną pokładową. Nad bezpieczeństwem pań prowadzących miejskie autobusy będą czuwały kamery, które "Markab" ma zamontować jeszcze w tym roku.
(...)
Jako motorowe to panie widziałem na składach z Dąbrowskiego. Tam o ile się nie mylę panie zatrudniają, na innych zajezdniach tramwajowych raczej nie, jeżeli chodzi o MPK. Całkiem dobrze to wyglądało. Za kierownicą autobusu t strzeże to nie widziałem.
Jestem za tym, aby panie prowadziły tramwaje jak i autobusy, ponieważ bardzo często sie zdarza, że są równie dobrymi kierowcami jak panowie, a nawet lepszymi. Nie wliczając tak zwanych "blondynek" (nie chce obrażać blondwłosych , bo co niektóre są bardzo fajne i mądre:) No i mamy lub staramy się o równouprawnienie.
Po za tym fajnie jest popatrzeć na ładną panią motorową lub panią kiermankę )
Jestem za tym, aby panie prowadziły tramwaje jak i autobusy, ponieważ bardzo często sie zdarza, że są równie dobrymi kierowcami jak panowie, a nawet lepszymi. Nie wliczając tak zwanych "blondynek" (nie chce obrażać blondwłosych , bo co niektóre są bardzo fajne i mądre:) No i mamy lub staramy się o równouprawnienie.
Po za tym fajnie jest popatrzeć na ładną panią motorową lub panią kiermankę )
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
A ja niedawno jechałem Conecto, które prowadziła pani i zdziwiłem się o tyle, że ZTCP to miały one prowadzić traktorki.Chester pisze:Jako motorowe to panie widziałem na składach z Dąbrowskiego. Tam o ile się nie mylę panie zatrudniają, na innych zajezdniach tramwajowych raczej nie, jeżeli chodzi o MPK. Całkiem dobrze to wyglądało. Za kierownicą autobusu t strzeże to nie widziałem.
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz