komunikat 10/07 pisze:
Od dnia 14 marca 2007r, podczas wymiany torowiska na ul. Kilińskiego (na odcinku: Narutowicza - Północna), do odwołania nastąpią zmiany tras tramwajów linii: 1, 4, 5 i 7
- jednocześnie zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza: Z1
KOMUNIKAT 9/07
Linia 1
z Chojen do skrzyżowania Kilińskiego – Narutowicza bez zmian, następnie ulicą Narutowicza do pętli Radiostacja
linia 4
z Dąbrowy do skrzyżowania Kilińskiego – Narutowicza bez zmian i dalej ulicą Narutowicza do pętli Radiostacja z Helenówka trasa skrócona do pl. Wolności
linia 5
z Kurczaków do skrzyżowania Kilińskiego – Narutowicza bez zmian, następnie ulicami: Narutowicza, Konstytucyjną, Pomorską do pętli Telefoniczna
ze Szczecińskiej do skrzyżowania Kilińskiego – Północna bez zmian, następnie ulicami: Północną, Ogrodową, Zachodnią, Legionów, Cmentarną, Srebrzyńską, do pętli Koziny
linia 7
ze Śląskiej do skrzyżowania Narutowicza - Kilińskiego bez zmian, i dalej ulicami: Narutowicza, Zieloną do pętli Legionów / Włókniarzy
Zmiana tras dotyczy obu kierunków
- jednocześnie zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza: Z1
NIe podoba mi sie to że Z1 przez Wschodnią będzie jeździć Bo nie mam odwagi aby tam z cyfrakiem iśc i mam takie pytanko. Czy ktoś tam grupowo będzie ruszał? Bo poza Solną to chyba druga najgorsza ulica szczególnie w połączeniu z Włókienniczą
A ja bym nie demonizował tak Wschodniej za dnia. Chodziłem tam na lumpeksy i nie bałem się zanadtwo. Choć -oczywiście - zawsze z kimś jest raźniej
5 na Kozinach to niezły rarytas, ale potrzeby Z1 nie rozumiem. Utrzymanie połączenia dwóch Placów? Ciekawe z jaką częstotliwością...
rkplodz pisze:ja się zadowolę Pl.Dąbr. chyba BTW gdzie jest Solna?
Solna to ta uliczka co Odchodzi od Pomorskiej MIędzy Wschodnią a Kilińskiego. Podpowiem może jeszcze. Wylot jej jest na Północnej prawie że naprzeciwko końca zabudowań pętli Północna w końcu od Franciszkańskiej.
geograf pisze:A ja bym nie demonizował tak Wschodniej za dnia. Chodziłem tam na lumpeksy i nie bałem się zanadtwo. Choć -oczywiście - zawsze z kimś jest raźniej
5 na Kozinach to niezły rarytas, ale potrzeby Z1 nie rozumiem. Utrzymanie połączenia dwóch Placów? Ciekawe z jaką częstotliwością...
No wiesz chodzić po Wschodniej a wyciągać urządzenia typu komórka, aparat i inne cenne to jest różnica Mam znajomych w tamtych rejonach i wiem co się dzieje nawet w dzień Jednym słowem cuda są Panie cuda
Aż teraz widzę ileż to razy ryzykowałem - może to dobrze, że nie znam tak dobrze Lodzi?
To taki komfort psychiczny chociaż jest, choć mam takie 'szczęście', ze zawsze co jadę bo Łodzi to albo na mych oczach gonią złodzieja, albo ktoś się bije albo sa jakieś awantury, wypadki...
Eh - jak się cieszę, ze mieszkam gdzie mieszkam - spokój o każdej porze mam
Zetka uzasadniona, przecież żaden z tramwajów nie przejeżdża na drugą stronę rozkopanego odcinka.
Jak ktoś ma pecha, to mu cegła w drewnianym kościele na głowę spadnie. Może się okazać, że i grupka musiałaby biegać. Zależy też jak się człowiek zachowuje.
prof_klos pisze:Aż teraz widzę ileż to razy ryzykowałem - może to dobrze, że nie znam tak dobrze Lodzi?
To taki komfort psychiczny chociaż jest, choć mam takie 'szczęście', ze zawsze co jadę bo Łodzi to albo na mych oczach gonią złodzieja, albo ktoś się bije albo sa jakieś awantury, wypadki...
Eh - jak się cieszę, ze mieszkam gdzie mieszkam - spokój o każdej porze mam
Są już rozkłady:
Z1 co 10-12 min. w szczycie
4 - wariant "dąbrowski", 4. - "helenowski"
5 - analogicznie 5 z Kurczaków, 5. z Teofilowa
Pojawiają się ciekawe zjazdy piątki po Kościuszki - Piotrkowskiej
To ciekawe, w godzinach 19-22 dalo sie zrobic "łatwy rozkład" a w pozostałych już nie?
[EDIT]
Nie mozna bylo na dodatek pomyslec o dodatkowych przystankach?
Wschodnia/Narutowicza [jak tamtędy przejezdza, to czemu mialby sie nie zatrzymac?]
Wschodnia/Rewolucji [zawsze blizej isc stamtąd niz od Kilinskiego/Narutowicza]
Ja bym na czas remontów wprowadził linie tramwajowe czasowe (tak jak to jest w Krakowie) :
34 - Pl.Wolności-Helenówek
35- Szczecińska-Koziny
Ale to tylko taka mała sugestia . Wiem, że zaraz na to spadną gromy krytyki, za to że mieszam i utrudniam. Ale w Krakowie to się sprawdza, czemu nie miałoby być u Nas?? . To jest na zasadzie, że na odcinku gdzie 4 i 5 by nie jechały, byłyby tzw.linie czasowe (ew.zastępcze).
@Krzychu: Bo w Krakowie robi się tak od kilkudziesięciu lat. Ludzie się do tego przyzwyczaili. U nas jest dobrze tak jak jest. Nie ma sensu robić niepotrzebnego zamieszania. Linie czasowe u nas zwyczajowo nazywa się Zx, a wariantowe xA, więc jeśli koniecznie chcesz zmienić oznaczenia linii kropkowych to na 4A/Z4 i 5A/Z5.
Ja bym nazwal 5tke ze Szczecinskiej na Koziny Z5 a 4ke z Helenowka do Pl. Wolnosci Z4. Oznaczenie xA ogolnie dziala na linie skrocone, a nie zastepcze czy podzielone.
Zauważcie, że na czas remontu zniknie połączenie ul. Kilińskiego z Dołami (trasa '1'). Drugi wariant 5 można by poprowadzić tak, żeby nie dojeżdzał na Koziny, bo dla kogo? 5 dojeżdzająca od Szczecińskiej do skrzyżowania Zachodnia/Legionów może skręcić w lewo do Placu Wolności i zawrócić.
Wcale nie znika połączenie Kilińskiego z Dołami. 1, 4 i 5 dojedziesz do Pl. Dąbrowskiego, gdzie możesz przesiąść się na linie dojeżdżające w rejon Dołów.
5 nie skręci w lewo, bo nie może, a na Koziny wypadalo by dojeżdżał jakis tramwaj, choc mozna sie zastanowić czy 5 czy może 4 wydlużyć...