System informacji pasażerów

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
mati191

System informacji pasażerów

Post autor: mati191 »

Od dawna mówi się by poprawić system informacji dla pasażerów i turystów w
pojazdach naszego MPK...Były najrózniaste pomysły!
- tablice pikselowe i sysytemy głosowe we wszystkich tramwajach i autobusach
- pikselowe szczegółowe tablice kierunkowe we wnętrzu pojazdu
- tablice szczegółowe informujące o całej trasie przejazdu itd
Oprócz tych były wiele, wiele innych... Ale czy nie łatwiej i taniej
wprowadzić by było tablice takie jak ma warszawski ZTM. W sumie czemu nie jak
już MSI i System Karty Miejskiej od nich kopiujemy... Ale powracając
warszawskie tablice sa bardzo czytelne.
PRZÓD TABLICY
- NUMER LINI [175] (kolor czarny-> linia zwykła, kolor czerwony->linia
pospieszna i podmiejska, kolor zielony-> linia przyspieszona, kolor granatowy-
> linia nocna)
- SZCZEGÓŁOWA TRASA (wymienione wszystkie ulice po których kursuje dana linia-
> LOTNOSKO OKECIE, Żwirki i Wirury, Raszyńska...itd)
- NAZWA PRZEWOZNIKA (ZTM)
- TYP LINI (linia zwykła, linia pospieszna, linia podmiejska, linia nocna)
TYŁ TABLICY
- NUMER LINI [175]
- SZCZEGÓŁOWA TRASA z wyszczególnieniem rodzaju przystanku (dwu lub
jednokierunkowy) i najważniejsze arterie komunikacyjne i kierunki gdzie można
z tych przystaków dojechać.
Nie sądzicie, że taki system ułatwiłby nam łodzianom i turystom podróżowanie
po naszym mieście? POZDRO Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Ja uwazam ze potrzebne sa tablice z trasa linii, cos takiego jak dano do Cityrunnerow, tylko z kilkoma zmianami (wlasnie Wa-wa jest dobrym przykladem).

Mysle ze nie mamy co liczyc na wymiane starych tablic kierunkowych, ale mozne je montowac w autobusach i tramwajach z wyswietlaczami. W nowych autobusach jest na nie miejsce nad pierwsza rzeznia, w przegubach mozna zrobic jeszcze miejsce nad druga rzeznia. Podobnie w Cityrunnerach. Natomiast w 805tkach z wyswietlaczami mozna je montowac na obudowie wyswietlaczy bocznych.

Wystarczy zamontowac ramke z szyba pleksi oraz wsywac tekturowe tablice z cala trasa i przystankami, oraz z przesiadkami (tylko nie na konkretne linie, ale w danym kierunku), bedzie czytelnie i wygodnie dla pasazerow.

Pozdrawiam,
Aleksej
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Dobry system informacji powinien być także na przystankach. W Łodzi z tym nie jest za dobrze. Np we Wroclawiu jest znacznie lepiej. W Krakowie jest na każdym przystanku mapa i zaznaczony punkt "tutaj jestem"
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Nawet w Krakowie na kazdym przystanku tego nie ma, tylko w centrum i duzych osiedlach.

A co do przystankow w Lodzi to na nowych wiatach jest mapka sieci tramwajowej z punktem 'tutaj jestes'. Rozdkaldy za duze i bardzo czytelne. Jak narazie najlepsze wiaty jakie widzialem (i calkiem estetyczne).

A jak powstanie LTR to bedzie elektroniczny system informacji rowniez na przystankach (najpierw na trasie LTRu, pozniej w centrum i na najwiekszych osiedlach). Cos na wzor tego z Pragi.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
W Krakowie jesli chodzi o tramwaje to system informacji jest swietny, ale w nowych autobusach jest fatalnie, wyswietlacze czesto pokazuja tylko imieniny i date a nie numer linii i przystanki a schematu trasy nie ma!
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Już to widze elektroniczny system na przystankach w Łodzi. Hehe jak wiaty demoluja jak po kilku dniach....
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Zgadzam się, to nie dla nas póki co. Zresztą niech się zajmą taborem obecnym, a nie takimi rzeczami.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Po co od razu elektroniczny?? Nie mozna tak jak kiedys wywiesic mapki na przystankach oraz w pojazdach. Pasazerowie beda mieli wtedy przeglad calej sieci naraz Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Mapki przeciez naklejaja na nowych wiatach. A jak zamierzasz mapka poinformowac pasazerow o awarji badz spoznieniach? System elektroniczny jest do tego idealny. W Pradze juz taki dziala, dzieki monitoringowi cale przystanki sa w dobrym stanie. A w przypadku jakis awarji informacja jest natychmiastowa, zarowno glosowa jak i wyswietlana.

Pozdrawiam,
Aleksej

P.S.
A zeby poprawic jakosc komunikacji miejskiej trzeba zrobic to kompleksowo. Sam tabor i torowiska to czesc calej skladanki, inna bardzo wazna czesc to infrastruktura przystankowa oraz ulatwienia przy przesiadkach (np. wspolne przystanki autobusowo-tramwajowe, korych w Lodzi od wielu lat nikt nie potrafi zrobic.)
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Nie wiem dlaczego czesi sa zawsze od nas sprytniejsi i umieja sobie wszystko zorganizowac a u nas nigdy nic nie wychodzi. Jak jedni zaczna to nie koncza wtdey przychodza drudzy i robia to samo od poczatku tylko ze inaczej i jak na dzien dzisiejszy to nic nie ma Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Jak to nie wiesz. Co kraj to obyczaj, a co za tym idzie, inna mentalnosć ludzi.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Powinniśmy nie skopiować warszawskie tablice ale się na nich wzorować.
Tablice boczne powinny być dłuższe ale niższe. Od zewnątrz powinien być widoczny numer [ 93 ] na całą wysokość aby był dobrze widoczny oraz cała trasa z wyszczególnionymi krańcówkami
[ CHOJNY - Rzgowska, Starowa Góra - GADKA STARA ]
Od wewnątrz powinna być pokazana cała trasa w kształcie linii prostej z wyszczególnionymi przystankani i ulicami na jakich one się znajdują. Między przystankami powinien być zaznaczony czas przejazdu.
W przegubach powinny byc dwie tablice boczne.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

W MPK wiele rzeczy powinni zmienić ale informacja dla podróżnych powinna być zmieniana jako pierwsza. Teraz osoby z poza Łodzi gubią się i nie wiedzą jak mają jechać a taka informacja powinna ich poprowadzić za ręke.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Powiem więcej, mieszkańcy też się gubią. Informowanie o ostatniej rewolucji nie przyniosłu żadnego efektu i niektórzy nawet o niej nie wiedzą Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Powinniśmy się wzorować na tablicach warszawskich, bo są dobre, tj są dwa rodzaje.
Podłużna tablica, przystanki napisane literami w pionie, zaś pod nazwami klamerki i na jakich ulicach się zatrzymują np.
Dąbrowskiego, Zbaraska, Przybyszewskiego- i klamerka lub jak kto woli nawias kwadratowy-Śmigłego Rydza. Informacja o czasie przejazdu to beznadziejny pomysł bo to tylko zrobi, że tablice będą nieczytelne. Zresztą to mamy na rozkładzie.
Jest też drugi rodzaj. Same ulice jakim jedzie, ale w przeciwienśtwie do Łodzi, są wszystkie ulice którymi jedzie, z tymże po przecinkach są nazwy. Takie tablice nie należą do super czytelnych, ale śa bardzo przyzwoite.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Pomysł z czasem przejazdu jest właśnie dobry, ponieważ pasażer zawsze może spojrzeć ile bedzię jechał i czy mu biletu starczy Obrazek poza tym pare cyferek nie przeszkodzi.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No tak oczywiście, żeby pojazdy jeżdziły punktualnie, zresztą są dobre rozkłady na każdym przystanku. Brak mi słów.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Nadmiar informacji niegdy nie zaszkodzi, a czas przejzdu myśle, że się przyda i pasażerowię będą z niego korzystali Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ale mówie, że ta informacja wystarczy na rozkładach.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Nie każdy ma czas na analizowanie rozkładów, poza tym jak coś będzie powtórzone to trafi do większej liczby ludzi.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ciekawe, to skąd wie, czy coś nadjeżdza, zresztą jak się jeżdzi jakiś czas to sie wie za i ile.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ODPOWIEDZ