System informacji pasażerów
System informacji pasażerów
Od dawna mówi się by poprawić system informacji dla pasażerów i turystów w
pojazdach naszego MPK...Były najrózniaste pomysły!
- tablice pikselowe i sysytemy głosowe we wszystkich tramwajach i autobusach
- pikselowe szczegółowe tablice kierunkowe we wnętrzu pojazdu
- tablice szczegółowe informujące o całej trasie przejazdu itd
Oprócz tych były wiele, wiele innych... Ale czy nie łatwiej i taniej
wprowadzić by było tablice takie jak ma warszawski ZTM. W sumie czemu nie jak
już MSI i System Karty Miejskiej od nich kopiujemy... Ale powracając
warszawskie tablice sa bardzo czytelne.
PRZÓD TABLICY
- NUMER LINI [175] (kolor czarny-> linia zwykła, kolor czerwony->linia
pospieszna i podmiejska, kolor zielony-> linia przyspieszona, kolor granatowy-
> linia nocna)
- SZCZEGÓŁOWA TRASA (wymienione wszystkie ulice po których kursuje dana linia-
> LOTNOSKO OKECIE, Żwirki i Wirury, Raszyńska...itd)
- NAZWA PRZEWOZNIKA (ZTM)
- TYP LINI (linia zwykła, linia pospieszna, linia podmiejska, linia nocna)
TYŁ TABLICY
- NUMER LINI [175]
- SZCZEGÓŁOWA TRASA z wyszczególnieniem rodzaju przystanku (dwu lub
jednokierunkowy) i najważniejsze arterie komunikacyjne i kierunki gdzie można
z tych przystaków dojechać.
Nie sądzicie, że taki system ułatwiłby nam łodzianom i turystom podróżowanie
po naszym mieście? POZDRO
pojazdach naszego MPK...Były najrózniaste pomysły!
- tablice pikselowe i sysytemy głosowe we wszystkich tramwajach i autobusach
- pikselowe szczegółowe tablice kierunkowe we wnętrzu pojazdu
- tablice szczegółowe informujące o całej trasie przejazdu itd
Oprócz tych były wiele, wiele innych... Ale czy nie łatwiej i taniej
wprowadzić by było tablice takie jak ma warszawski ZTM. W sumie czemu nie jak
już MSI i System Karty Miejskiej od nich kopiujemy... Ale powracając
warszawskie tablice sa bardzo czytelne.
PRZÓD TABLICY
- NUMER LINI [175] (kolor czarny-> linia zwykła, kolor czerwony->linia
pospieszna i podmiejska, kolor zielony-> linia przyspieszona, kolor granatowy-
> linia nocna)
- SZCZEGÓŁOWA TRASA (wymienione wszystkie ulice po których kursuje dana linia-
> LOTNOSKO OKECIE, Żwirki i Wirury, Raszyńska...itd)
- NAZWA PRZEWOZNIKA (ZTM)
- TYP LINI (linia zwykła, linia pospieszna, linia podmiejska, linia nocna)
TYŁ TABLICY
- NUMER LINI [175]
- SZCZEGÓŁOWA TRASA z wyszczególnieniem rodzaju przystanku (dwu lub
jednokierunkowy) i najważniejsze arterie komunikacyjne i kierunki gdzie można
z tych przystaków dojechać.
Nie sądzicie, że taki system ułatwiłby nam łodzianom i turystom podróżowanie
po naszym mieście? POZDRO
Ja uwazam ze potrzebne sa tablice z trasa linii, cos takiego jak dano do Cityrunnerow, tylko z kilkoma zmianami (wlasnie Wa-wa jest dobrym przykladem).
Mysle ze nie mamy co liczyc na wymiane starych tablic kierunkowych, ale mozne je montowac w autobusach i tramwajach z wyswietlaczami. W nowych autobusach jest na nie miejsce nad pierwsza rzeznia, w przegubach mozna zrobic jeszcze miejsce nad druga rzeznia. Podobnie w Cityrunnerach. Natomiast w 805tkach z wyswietlaczami mozna je montowac na obudowie wyswietlaczy bocznych.
Wystarczy zamontowac ramke z szyba pleksi oraz wsywac tekturowe tablice z cala trasa i przystankami, oraz z przesiadkami (tylko nie na konkretne linie, ale w danym kierunku), bedzie czytelnie i wygodnie dla pasazerow.
Pozdrawiam,
Aleksej
Mysle ze nie mamy co liczyc na wymiane starych tablic kierunkowych, ale mozne je montowac w autobusach i tramwajach z wyswietlaczami. W nowych autobusach jest na nie miejsce nad pierwsza rzeznia, w przegubach mozna zrobic jeszcze miejsce nad druga rzeznia. Podobnie w Cityrunnerach. Natomiast w 805tkach z wyswietlaczami mozna je montowac na obudowie wyswietlaczy bocznych.
Wystarczy zamontowac ramke z szyba pleksi oraz wsywac tekturowe tablice z cala trasa i przystankami, oraz z przesiadkami (tylko nie na konkretne linie, ale w danym kierunku), bedzie czytelnie i wygodnie dla pasazerow.
Pozdrawiam,
Aleksej
Nawet w Krakowie na kazdym przystanku tego nie ma, tylko w centrum i duzych osiedlach.
A co do przystankow w Lodzi to na nowych wiatach jest mapka sieci tramwajowej z punktem 'tutaj jestes'. Rozdkaldy za duze i bardzo czytelne. Jak narazie najlepsze wiaty jakie widzialem (i calkiem estetyczne).
A jak powstanie LTR to bedzie elektroniczny system informacji rowniez na przystankach (najpierw na trasie LTRu, pozniej w centrum i na najwiekszych osiedlach). Cos na wzor tego z Pragi.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
W Krakowie jesli chodzi o tramwaje to system informacji jest swietny, ale w nowych autobusach jest fatalnie, wyswietlacze czesto pokazuja tylko imieniny i date a nie numer linii i przystanki a schematu trasy nie ma!
A co do przystankow w Lodzi to na nowych wiatach jest mapka sieci tramwajowej z punktem 'tutaj jestes'. Rozdkaldy za duze i bardzo czytelne. Jak narazie najlepsze wiaty jakie widzialem (i calkiem estetyczne).
A jak powstanie LTR to bedzie elektroniczny system informacji rowniez na przystankach (najpierw na trasie LTRu, pozniej w centrum i na najwiekszych osiedlach). Cos na wzor tego z Pragi.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
W Krakowie jesli chodzi o tramwaje to system informacji jest swietny, ale w nowych autobusach jest fatalnie, wyswietlacze czesto pokazuja tylko imieniny i date a nie numer linii i przystanki a schematu trasy nie ma!
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Mapki przeciez naklejaja na nowych wiatach. A jak zamierzasz mapka poinformowac pasazerow o awarji badz spoznieniach? System elektroniczny jest do tego idealny. W Pradze juz taki dziala, dzieki monitoringowi cale przystanki sa w dobrym stanie. A w przypadku jakis awarji informacja jest natychmiastowa, zarowno glosowa jak i wyswietlana.
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
A zeby poprawic jakosc komunikacji miejskiej trzeba zrobic to kompleksowo. Sam tabor i torowiska to czesc calej skladanki, inna bardzo wazna czesc to infrastruktura przystankowa oraz ulatwienia przy przesiadkach (np. wspolne przystanki autobusowo-tramwajowe, korych w Lodzi od wielu lat nikt nie potrafi zrobic.)
Pozdrawiam,
Aleksej
P.S.
A zeby poprawic jakosc komunikacji miejskiej trzeba zrobic to kompleksowo. Sam tabor i torowiska to czesc calej skladanki, inna bardzo wazna czesc to infrastruktura przystankowa oraz ulatwienia przy przesiadkach (np. wspolne przystanki autobusowo-tramwajowe, korych w Lodzi od wielu lat nikt nie potrafi zrobic.)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Powinniśmy nie skopiować warszawskie tablice ale się na nich wzorować.
Tablice boczne powinny być dłuższe ale niższe. Od zewnątrz powinien być widoczny numer [ 93 ] na całą wysokość aby był dobrze widoczny oraz cała trasa z wyszczególnionymi krańcówkami
[ CHOJNY - Rzgowska, Starowa Góra - GADKA STARA ]
Od wewnątrz powinna być pokazana cała trasa w kształcie linii prostej z wyszczególnionymi przystankani i ulicami na jakich one się znajdują. Między przystankami powinien być zaznaczony czas przejazdu.
W przegubach powinny byc dwie tablice boczne.
Tablice boczne powinny być dłuższe ale niższe. Od zewnątrz powinien być widoczny numer [ 93 ] na całą wysokość aby był dobrze widoczny oraz cała trasa z wyszczególnionymi krańcówkami
[ CHOJNY - Rzgowska, Starowa Góra - GADKA STARA ]
Od wewnątrz powinna być pokazana cała trasa w kształcie linii prostej z wyszczególnionymi przystankani i ulicami na jakich one się znajdują. Między przystankami powinien być zaznaczony czas przejazdu.
W przegubach powinny byc dwie tablice boczne.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Powinniśmy się wzorować na tablicach warszawskich, bo są dobre, tj są dwa rodzaje.
Podłużna tablica, przystanki napisane literami w pionie, zaś pod nazwami klamerki i na jakich ulicach się zatrzymują np.
Dąbrowskiego, Zbaraska, Przybyszewskiego- i klamerka lub jak kto woli nawias kwadratowy-Śmigłego Rydza. Informacja o czasie przejazdu to beznadziejny pomysł bo to tylko zrobi, że tablice będą nieczytelne. Zresztą to mamy na rozkładzie.
Jest też drugi rodzaj. Same ulice jakim jedzie, ale w przeciwienśtwie do Łodzi, są wszystkie ulice którymi jedzie, z tymże po przecinkach są nazwy. Takie tablice nie należą do super czytelnych, ale śa bardzo przyzwoite.
Podłużna tablica, przystanki napisane literami w pionie, zaś pod nazwami klamerki i na jakich ulicach się zatrzymują np.
Dąbrowskiego, Zbaraska, Przybyszewskiego- i klamerka lub jak kto woli nawias kwadratowy-Śmigłego Rydza. Informacja o czasie przejazdu to beznadziejny pomysł bo to tylko zrobi, że tablice będą nieczytelne. Zresztą to mamy na rozkładzie.
Jest też drugi rodzaj. Same ulice jakim jedzie, ale w przeciwienśtwie do Łodzi, są wszystkie ulice którymi jedzie, z tymże po przecinkach są nazwy. Takie tablice nie należą do super czytelnych, ale śa bardzo przyzwoite.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ