Ulica Kilińskiego

Rozmowy na temat łódzkiej komunikacji.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Ulica Kilińskiego

Post autor: morton »

Co o niej sadzicie??

Ja uwazam ze jest za waska, ruch kolowy powinien byc na niej ograniczony od Woj. Polskiego do Mickiewicza (nawet Orlej). Mam na mysli ze na tym odcinku mogli by sie poruszac tylko mieszkancy, MPK, Taxi oraz ci ktorzy wykupiliby specjalny bilet na poruszanie sie po centrum (gdyby ograniczenia dotyczyly nie tylko Kilinskiego ale rownierz innych ulic w centrum)

Stan torowiska, a co za tym idzie komfort jazdy, jest fatalny. Poza kilkoma krotkimi odcinkami (miedzy dabrowskiego a przybyszewskiego i polnocna i woj. polskiego) nadaje sie do natychmiastowgo remontu. Natezony ruch samochodow utrudnia tramwajom wjazd na ulice z wydzielonego torowiska i zjazd z ulicy.

Mozna by tu duzo napisac, wiec czekam na wasze zdania
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Jedna z najgorszych tras motorniczych w Łodzi. Tam tramwaj powinien mieć priorytet.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Dzis jechalem 1 i zamiast jechac 28 minut tak jak w rozkladzie jechalem 32 a bylo juz po szczycie.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

No tutaj bym się zgodził co do linii numer 1. Stan torowiska na Kilińskiego jest tragiczny. Co do jedynki to tory są wporządku tylko jak dojeżdża się do krańcówki na chojnach. Chyba niedawno były remontowane
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Tak ze dwa czy trzy lata temu byl remont torowiska ( od Dabrowskiego do petli ale bez niej Obrazek ) oraz przebudowa ronda Insurekcji.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ale są gorze odcinki torowisk niż Kilińskiego.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Oprocz Rydza-Smiglego przy Tymienieckiego nie ma w Łodzi gorszego.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Zgierska we fragmentach.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

morton miedzy Wojska Polskiego a Polnocna to jest juz Franciszkanska a nie Kilinskiego. Co do samej ulicy, jedyny ratunek to wylaczenie jej z ruchu indiwidualnego, tylko dla mieszkancow. Podobno juz za rok (a pewniej za dwa) zacznie sie remont Kilinskiego od Polnocnej do Narutowicza, wraz z poszerzeniem chodnikow i zamknieciem ruchu kolowego.

Pozdrawiam,
Aleksej
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Czepiasz sie szczegolow Obrazek Jedynym rozwiazaniem jest zakaz wjazdu do centrum nie dotyczacy mieszkancow. Najlepiej zrobic deptak do Pilsudskiego z tramajami Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez morton, łącznie zmieniany 1 raz.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Chciałeś napisać do Piłsudskiego/Kilińskiego. Bo takie skrzyżowania nie znam.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Nie wiem dlaczego niektorzy czerpia przyjemnosc z lapania mnie za slowka ? Mickiewicza czy Pilsudskiego i tak wszyscy wiedza o co chodzi, a jak ty nie wiesz to sie domysl.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

No jak się czepiają? Trzeba pisać poprawnie Obrazek A nie źle Obrazek Jeszcze ktoś pomyśli że przemianowanie ulic nastąpiło Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Masz rację. Trzeba być precyzyjnym.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Szewska żegna kierowców

Poniedziałek, 18 lipca 2005r.

Jeszcze większe korki w okolicach Rynku. Dzisiaj rusza budowa nowego deptaka w centrum miasta.

Drogowcy zaczynają jedną z najbardziej skomplikowanych inwestycji
komunikacyjnych w mieście. Do listopada przyszłego roku linia tramwajowa na Szewskiej i Grodzkiej ma być przystosowana
dla niskopodłogowych wagonów, które dla MPK wyprodukuje czeska Skoda.

Modernizacja torowisk i przebudowa Szewskiej w drogę zamkniętą dla samochodów zacznie się od robót na skrzyżowaniu tej ulicy z Kazimierza Wielkiego i Widok.
Kierowcy jednak tego nie odczują, bo od początku wakacji już są tam
utrudnienia związane z remontem trasy W-Z. Prace związane z inwestycją na Szewskiej, na które miasto dostało unijną dotację, nie spowodują dodatkowych komplikacji. Zmian w tym miejscu spodziewać się możemy dopiero po 8 sierpnia, kiedy drogowcy skończą pierwsza fazę robót.
Grodzka jeszcze otwarta.
Natomiast jutro wieczorem wykonawca zamknie odcinek Szewskiej między Kotlarską, a Grodzką. To zmiana w stosunku do pierwotnych planów urzędników miejskich, którzy chcieli zamknąć od razu fragment Grodzkiej między mostami Piaskowym a Uniwersyteckim. Wykonawcy muszą tam dobudować do nabrzeża pomost nad Odrą. Na kładce biegnącej wzdłuż brzegu będzie chodnik. Przypomnijmy, że Szewską nie
jeżdżą już tramwaje. Po rozpoczęciu robót problemy z poruszaniem będą też mieli piesi, choć oczywiście wyznaczone zostaną specjane przejścia.
Skręt w Widok
– Zdecydowaliśmy, że Grodzka będzie otwarta, dopóki nie skończy się przebudowa skrzyżowania Sienkiewicza z Wyszyńskiego – tłumaczy Wojciech Sozański, wicedyrektor ds. inwestycji w Zarządzie Dróg i Komunikacji. – To obecnie droga, wykorzystywana przez kierowców, którzy chcą omijać rejon robót na Sienkiewicza i nie możemy pozwolić na jej utratę.
Modernizacja krzyżówki Wyszyńskiego z Sienkiewicza według terminów w umowie, powinna skończyć się wraz z końcem wakacji. ZDiK chciał jednak, by skrzyżowanie było przejezdne szybciej. Na to raczej nie ma co liczyć.
– Zakładam, że otwarcie dla ruchu skrzyżowania Wyszyńskiego z Sienkiewicza na początku września jest realne. Wtedy równocześnie zamknięta zostałaby Grodzka – mówi Sozański. Dodaje, że firma realizująca inwestycje na Szewskiej-Grodzkiej nie powinna mieć z tego powodu problemów z dotrzymaniem terminów.
– Tym bardziej że teraz pierwszorzędne znaczenie ma zakończenie przed rokiem szkolnym prac na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego z ulicami Szewską i Widok – zaznacza.
Wtedy zostanie przywrócony ruch tramwajowy na ul. Kazimierza Wielkiego. A po remoncie dzięki drugiemu torowi na ul. Widokt ramwaje będą mogły skręcać z Kazimierza Wielkiego (od strony Heliosa) w prawo – w Widok i na odwrót, oraz w lewo – w Szewską.

Zmiany po remoncie
Szewska na odcinku długości 830 m będzie traktem pieszo-tramwajowym;
dla kierowców dostępny będzie odcinek od Kazimierza Wielkiego do Ofiar
Oświęcimskich (ze względu na dojazd do parkingu wielopoziomowego) oraz
poprzeczne przejazdy m.in. przez Kotlarską, Wita Stwosza, Nożowniczą, Kurzy Targ;
na pl. Teatralnym powstanie dodatkowy tor dla tramwajowej linii muzealnej;
na ul. Widok dobudowany zostanie drugi tor;
na fragmentach ulic przekształconych w deptaki staną ławki, kwietniki i fontanna;
wszystkie szyny zostaną ułożone w technologii zmniejszającej hałas i wstrząsy.
Koszt inwestycji – 48,8 mln zł.

Bartosz Wawryszuk - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska

www.wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/497915.html

A jednak można. :)
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Można, wszystko można tylko nie u nas. Nie w Łodzi ObrazekObrazekObrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Taka smutna prawda, moze za kilka lat cos da sie zrobic a narazie mozemy tylko na to czekac Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Być może, bądźmy dobrej myśli, Obrazek zobaczyli jakich włodarzy będziemy mieć.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Ograniczenie ruchu kołowego to dobry pomysł. Ale każdy kij ma dwa końce Obrazek Poprawi to sytuację na Kilińskiego ale .. pogorszy na Sienkiewicza, Kościuszki, Kopcińskiego. Kierowcy, którzy nie będą mogli przejechać przez Kilińskiego będą szukali innej drogi a to zwiększy ruch na innych ulicach. Nie mówię, że jestem przeciwy ale trzeba to dobrze przemyśleć Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Akurat wbrew pozormo Kilinskiego nie jezdzi duzo samochodow, problem w tym ze nawet niewielki ilosc potrafi skutecznie zakorkowac cala ulice. Z badan przeprowadzonych przez urbanistow wynika jasno, ze spokojnie mozna zamknac dla ruchu kolowego odcinek Kilinskiego od Polnocnej do Al. Pilsudskiego i nie spowoduje to znaczacego wzrostu ruchu na rownoleglych ulicach. W dodatku pamietajmy ze ten ruch rozlozy sie na kilka okolicznych ulic.

No i na koniec, w tramwaju srednio jedzie 35 osob (w skladzie, dane srednie z calego dnia i ze wszystkich linii, by ZDiT) a w samochodzie 1,2 osoby. Wiec ograniczenie ruchu kolowego na Kilinskiego jest jedynym logicznym rozwiazaniem, szczegolnie ze samochody skutecznie blokuja ta ulice.

Pozdrawiam,
Aleksej
ODPOWIEDZ