Ulica Kilińskiego
Ulica Kilińskiego
Co o niej sadzicie??
Ja uwazam ze jest za waska, ruch kolowy powinien byc na niej ograniczony od Woj. Polskiego do Mickiewicza (nawet Orlej). Mam na mysli ze na tym odcinku mogli by sie poruszac tylko mieszkancy, MPK, Taxi oraz ci ktorzy wykupiliby specjalny bilet na poruszanie sie po centrum (gdyby ograniczenia dotyczyly nie tylko Kilinskiego ale rownierz innych ulic w centrum)
Stan torowiska, a co za tym idzie komfort jazdy, jest fatalny. Poza kilkoma krotkimi odcinkami (miedzy dabrowskiego a przybyszewskiego i polnocna i woj. polskiego) nadaje sie do natychmiastowgo remontu. Natezony ruch samochodow utrudnia tramwajom wjazd na ulice z wydzielonego torowiska i zjazd z ulicy.
Mozna by tu duzo napisac, wiec czekam na wasze zdania
Ja uwazam ze jest za waska, ruch kolowy powinien byc na niej ograniczony od Woj. Polskiego do Mickiewicza (nawet Orlej). Mam na mysli ze na tym odcinku mogli by sie poruszac tylko mieszkancy, MPK, Taxi oraz ci ktorzy wykupiliby specjalny bilet na poruszanie sie po centrum (gdyby ograniczenia dotyczyly nie tylko Kilinskiego ale rownierz innych ulic w centrum)
Stan torowiska, a co za tym idzie komfort jazdy, jest fatalny. Poza kilkoma krotkimi odcinkami (miedzy dabrowskiego a przybyszewskiego i polnocna i woj. polskiego) nadaje sie do natychmiastowgo remontu. Natezony ruch samochodow utrudnia tramwajom wjazd na ulice z wydzielonego torowiska i zjazd z ulicy.
Mozna by tu duzo napisac, wiec czekam na wasze zdania
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
morton miedzy Wojska Polskiego a Polnocna to jest juz Franciszkanska a nie Kilinskiego. Co do samej ulicy, jedyny ratunek to wylaczenie jej z ruchu indiwidualnego, tylko dla mieszkancow. Podobno juz za rok (a pewniej za dwa) zacznie sie remont Kilinskiego od Polnocnej do Narutowicza, wraz z poszerzeniem chodnikow i zamknieciem ruchu kolowego.
Pozdrawiam,
Aleksej
Pozdrawiam,
Aleksej
Czepiasz sie szczegolow Jedynym rozwiazaniem jest zakaz wjazdu do centrum nie dotyczacy mieszkancow. Najlepiej zrobic deptak do Pilsudskiego z tramajami
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez morton, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Szewska żegna kierowców
Poniedziałek, 18 lipca 2005r.
Jeszcze większe korki w okolicach Rynku. Dzisiaj rusza budowa nowego deptaka w centrum miasta.
Drogowcy zaczynają jedną z najbardziej skomplikowanych inwestycji
komunikacyjnych w mieście. Do listopada przyszłego roku linia tramwajowa na Szewskiej i Grodzkiej ma być przystosowana
dla niskopodłogowych wagonów, które dla MPK wyprodukuje czeska Skoda.
Modernizacja torowisk i przebudowa Szewskiej w drogę zamkniętą dla samochodów zacznie się od robót na skrzyżowaniu tej ulicy z Kazimierza Wielkiego i Widok.
Kierowcy jednak tego nie odczują, bo od początku wakacji już są tam
utrudnienia związane z remontem trasy W-Z. Prace związane z inwestycją na Szewskiej, na które miasto dostało unijną dotację, nie spowodują dodatkowych komplikacji. Zmian w tym miejscu spodziewać się możemy dopiero po 8 sierpnia, kiedy drogowcy skończą pierwsza fazę robót.
Grodzka jeszcze otwarta.
Natomiast jutro wieczorem wykonawca zamknie odcinek Szewskiej między Kotlarską, a Grodzką. To zmiana w stosunku do pierwotnych planów urzędników miejskich, którzy chcieli zamknąć od razu fragment Grodzkiej między mostami Piaskowym a Uniwersyteckim. Wykonawcy muszą tam dobudować do nabrzeża pomost nad Odrą. Na kładce biegnącej wzdłuż brzegu będzie chodnik. Przypomnijmy, że Szewską nie
jeżdżą już tramwaje. Po rozpoczęciu robót problemy z poruszaniem będą też mieli piesi, choć oczywiście wyznaczone zostaną specjane przejścia.
Skręt w Widok
– Zdecydowaliśmy, że Grodzka będzie otwarta, dopóki nie skończy się przebudowa skrzyżowania Sienkiewicza z Wyszyńskiego – tłumaczy Wojciech Sozański, wicedyrektor ds. inwestycji w Zarządzie Dróg i Komunikacji. – To obecnie droga, wykorzystywana przez kierowców, którzy chcą omijać rejon robót na Sienkiewicza i nie możemy pozwolić na jej utratę.
Modernizacja krzyżówki Wyszyńskiego z Sienkiewicza według terminów w umowie, powinna skończyć się wraz z końcem wakacji. ZDiK chciał jednak, by skrzyżowanie było przejezdne szybciej. Na to raczej nie ma co liczyć.
– Zakładam, że otwarcie dla ruchu skrzyżowania Wyszyńskiego z Sienkiewicza na początku września jest realne. Wtedy równocześnie zamknięta zostałaby Grodzka – mówi Sozański. Dodaje, że firma realizująca inwestycje na Szewskiej-Grodzkiej nie powinna mieć z tego powodu problemów z dotrzymaniem terminów.
– Tym bardziej że teraz pierwszorzędne znaczenie ma zakończenie przed rokiem szkolnym prac na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego z ulicami Szewską i Widok – zaznacza.
Wtedy zostanie przywrócony ruch tramwajowy na ul. Kazimierza Wielkiego. A po remoncie dzięki drugiemu torowi na ul. Widokt ramwaje będą mogły skręcać z Kazimierza Wielkiego (od strony Heliosa) w prawo – w Widok i na odwrót, oraz w lewo – w Szewską.
Zmiany po remoncie
Szewska na odcinku długości 830 m będzie traktem pieszo-tramwajowym;
dla kierowców dostępny będzie odcinek od Kazimierza Wielkiego do Ofiar
Oświęcimskich (ze względu na dojazd do parkingu wielopoziomowego) oraz
poprzeczne przejazdy m.in. przez Kotlarską, Wita Stwosza, Nożowniczą, Kurzy Targ;
na pl. Teatralnym powstanie dodatkowy tor dla tramwajowej linii muzealnej;
na ul. Widok dobudowany zostanie drugi tor;
na fragmentach ulic przekształconych w deptaki staną ławki, kwietniki i fontanna;
wszystkie szyny zostaną ułożone w technologii zmniejszającej hałas i wstrząsy.
Koszt inwestycji – 48,8 mln zł.
Bartosz Wawryszuk - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska
www.wroclaw.naszemiasto.pl/wydarzenia/497915.html
A jednak można.
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Ograniczenie ruchu kołowego to dobry pomysł. Ale każdy kij ma dwa końce Poprawi to sytuację na Kilińskiego ale .. pogorszy na Sienkiewicza, Kościuszki, Kopcińskiego. Kierowcy, którzy nie będą mogli przejechać przez Kilińskiego będą szukali innej drogi a to zwiększy ruch na innych ulicach. Nie mówię, że jestem przeciwy ale trzeba to dobrze przemyśleć
Akurat wbrew pozormo Kilinskiego nie jezdzi duzo samochodow, problem w tym ze nawet niewielki ilosc potrafi skutecznie zakorkowac cala ulice. Z badan przeprowadzonych przez urbanistow wynika jasno, ze spokojnie mozna zamknac dla ruchu kolowego odcinek Kilinskiego od Polnocnej do Al. Pilsudskiego i nie spowoduje to znaczacego wzrostu ruchu na rownoleglych ulicach. W dodatku pamietajmy ze ten ruch rozlozy sie na kilka okolicznych ulic.
No i na koniec, w tramwaju srednio jedzie 35 osob (w skladzie, dane srednie z calego dnia i ze wszystkich linii, by ZDiT) a w samochodzie 1,2 osoby. Wiec ograniczenie ruchu kolowego na Kilinskiego jest jedynym logicznym rozwiazaniem, szczegolnie ze samochody skutecznie blokuja ta ulice.
Pozdrawiam,
Aleksej
No i na koniec, w tramwaju srednio jedzie 35 osob (w skladzie, dane srednie z calego dnia i ze wszystkich linii, by ZDiT) a w samochodzie 1,2 osoby. Wiec ograniczenie ruchu kolowego na Kilinskiego jest jedynym logicznym rozwiazaniem, szczegolnie ze samochody skutecznie blokuja ta ulice.
Pozdrawiam,
Aleksej