Linia Zgierz-Stryków

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Linia Zgierz-Stryków

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 24 marca 2007 r. pisze:Autobusy częściej i do Zgierza

(...)

Niewykluczone, że jeszcze w tym roku Stryków uzyska połączenie autobusowe ze Zgierzem (dotychczas na tej trasie jeździły tylko prywatne busy). W tym tygodniu szefowie obu miast przeprowadzili w tej sprawie rozmowy. Według wstępnych koncepcji, do Strykowa miałaby być wydłużona trasa zgierskiego autobusu miejskiego nr 3.
Zgierskiej trójki wydłużonej do Strykowa sobie jakoś nie wyobrażam, ale wszystko jest możliwe.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ventlan, łącznie zmieniany 2 razy.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Ventlan pisze:Zgierskiej trójki wydłużonej do Strykowa sobie jakoś nie wyobrażam, ale wszystko jest możliwe.

Łatwiej chyba reaktywować 7 i od Długiej skierować na Stryków przez Skotniki.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Ale 7 pokrywala sie z trasa 51 wiec sensu niema, mysle ze 3 bylaby rozsadnym wyjsciem. Duzy plus za pomyslowosc. Ostatnio sytuacja Markabu poprawia sie, skasowali juz rowniez niskpodlogowe Jelcze, moze to zapowiedz sciagniecia nowego taboru, m.in. do obslugi Strykowa.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

No i o to chodzi, zeby 7 pokrywała sie z 51. Watpie, zeby linia Strykow-Zgierz miała wiecej kursów od 60, wiec pokrywanie sie z 51 nie szkodzi. Poza tym chyba lepiej, zeby ta linia konczyla swoja trase na os. 650-lecia niz na Konstantynowskiej.
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

W sumie, moglo by to rozladowac 51 na trasie w Zgierzu, gdzie duzo uczniow Ekonomika korkuje je w godzinach porannych.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A może MKT obsługujące linię do Skotnik wydłuży ją do Strykowa. Myślę, że gdyby było tam porządne połączenie kolejowe to w ogóle nie byłoby problemu.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 4 sierpnia 2007 r. pisze:Busy nie wystarczają

Jak dobrze pójdzie, jeszcze w tym roku ze Zgierza do Strykowa zaczną kursować autobusy komunikacji miejskiej. Uruchomieniem nowej linii są zainteresowani przedsiębiorcy, którzy ulokowali swoje firmy na terenach inwestycyjnych wokół Strykowa oraz zatrudnieni w tych zakładach mieszkańcy Zgierza.

- Według wstępnych obliczeń, do pracy w Strykowie dojeżdża codziennie około 250 osób - mówi Jerzy Sokół, przezydent Zgierza będący koordynatorem projektu. - Busiki kursujące obecnie pomiędzy Zgierzem i Strykowem nie są w stanie sprostać wszystkim potrzebom, zarówno w sensie ilości przewożonych pasażerów, jak i dogodnych dla nich rozkładów jazdy.

Autobusy na nowej linii zapewniłaby zgierska firma "Markab". Komunikacja byłaby współfinansowana przez gminy Zgierz i Stryków oraz zainteresowane dowozem pracowników firmy.

- Na razie nie wiemy jeszcze, ile to będzie kosztować - mówi Andrzej Jankowski, burmistrz Strykowa. - najpierw trzeba ustalić konkretną trasę i ilość kursów. Już teraz mam natomiast deklaracje firm, które dopiero zamierzają rozpocząć działalność na naszym terenie, o przystąpieniu do udziału finansowego w tym przedsięwzięciu.
Coś powoli im idzie ustalanie konkretów...
Awatar użytkownika
1888
Czasem wpada
Posty: 86
Rejestracja: czw 12:07, 21 gru 2006
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

2,3,7,260

Post autor: 1888 »

Jeszcze jest do "obsadzenia" numer 2 - swego czasu linia została niby zawieszona Obrazek (jak P w Pabianicach) a tak naprawdę zlikwidowana Obrazek .
Najbardziej podoba mi się jednak pomysł z siódemką. Obrazek
A pamiętacie 260 ze Zgierza (Pl. Kilińskiego) do Skotnik? Oczywiście nikt takiej numeracji nie przywróci bo to nie ma sensu.
Obawiam się jeszcze też tego, że owszem Markab, wspólnie z innymi uruchomi linię, ale np. z napisem Zgierz-Stryków-Zgierz. To by była dopiero porażka Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Sprawa opisu linii to nie jest priorytet. Mogliby uruchomić zupełnie nową linię, nie będąc skrępowanym jej historycznym przebiegiem, choć wydaje mi się, że tylko MKM myślą, że jak numer po zlikwidowanej linii, to trasa też powinna się zgadzać.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Powinna powstać tam nowa linia, po zupełnie nowej trasie gdzie jeździ dużo ludzi tak aby potok pasażerski na tej linii nie był za mały.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W każdym razie nowa linioa najpewniej będzie przejeżdzała przez Skotniki, a to może oznaczać koniec komunikacji MKT do tej miejscowości.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Ta spółka to ma jednak pecha... Jak powalczą o klienta, to nie musi być wcale koniec. Mogą uruchomić linię komercyjną i zrobić niższą taryfę.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Pecha to ma TP. Jest jeszcze w gorszej sytuacji niż MKT.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Dlaczego? Nikt na nich nie dybie, linie nie są zagrożone, obsługują 43, 43bis, 97 i linie podmiejskie. A MKT 46 i linie podmiejskie plus jakieś pracownicze. Wagony z Brusa są w lepszym stanie technicznym (mowa o 803N) i nic nie słychać o żadnych likwidacjach.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Przypominam, że to jest temat o linii do Strykowa Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

To wracając do tematu, MKT może zrobić linię komercyjną, bo prywatnych inicjatyw to chyba nic im nie zabrania. Ustalą taką cenę biletów, by była konkurencyjna dla linii gminnej, a jednak na tyle wysoka, by było to opłacalne, ustalić taki rozkład jazdy, by był najbardziej dogodny dla pasażerów i czekać. Jeżeli linia będzie miała sens, to też się utrzymają, a jak nie to ustąpią, jak gmina. A skoro busy nie dają rady, to gminna KM też będzie pełna, to i MKT może liczyć, że coś im skapnie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

o3r pisze:Dlaczego? Nikt na nich nie dybie, linie nie są zagrożone, obsługują 43, 43bis, 97 i linie podmiejskie. A MKT 46 i linie podmiejskie plus jakieś pracownicze. Wagony z Brusa są w lepszym stanie technicznym (mowa o 803N) i nic nie słychać o żadnych likwidacjach.
Jak Lutomiersk wycofa się z tramwaju to wiadomo co będzie. A Kanzas przejmie MPK. EOT.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Bzdura. Lutomiesk chce miec tramwaj.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ja wiem, że chce, ale w przypadku gdyby nagle np. nowa władza zrezygnowała to koniec.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Rezygnacja z tramwaju to najgorsze, co mogą zrobić. Pozbawią się pewnej i solidnej komunikacji ze światem. Poza tym nie ma co pisać, bo nawet plotki o likwidacji nie krążą.
ODPOWIEDZ