Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 24 marca 2007 r. pisze:Autobusy częściej i do Zgierza
(...)
Niewykluczone, że jeszcze w tym roku Stryków uzyska połączenie autobusowe ze Zgierzem (dotychczas na tej trasie jeździły tylko prywatne busy). W tym tygodniu szefowie obu miast przeprowadzili w tej sprawie rozmowy. Według wstępnych koncepcji, do Strykowa miałaby być wydłużona trasa zgierskiego autobusu miejskiego nr 3.
Zgierskiej trójki wydłużonej do Strykowa sobie jakoś nie wyobrażam, ale wszystko jest możliwe.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ventlan, łącznie zmieniany 2 razy.
Ale 7 pokrywala sie z trasa 51 wiec sensu niema, mysle ze 3 bylaby rozsadnym wyjsciem. Duzy plus za pomyslowosc. Ostatnio sytuacja Markabu poprawia sie, skasowali juz rowniez niskpodlogowe Jelcze, moze to zapowiedz sciagniecia nowego taboru, m.in. do obslugi Strykowa.
No i o to chodzi, zeby 7 pokrywała sie z 51. Watpie, zeby linia Strykow-Zgierz miała wiecej kursów od 60, wiec pokrywanie sie z 51 nie szkodzi. Poza tym chyba lepiej, zeby ta linia konczyla swoja trase na os. 650-lecia niz na Konstantynowskiej.
Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 4 sierpnia 2007 r. pisze:Busy nie wystarczają
Jak dobrze pójdzie, jeszcze w tym roku ze Zgierza do Strykowa zaczną kursować autobusy komunikacji miejskiej. Uruchomieniem nowej linii są zainteresowani przedsiębiorcy, którzy ulokowali swoje firmy na terenach inwestycyjnych wokół Strykowa oraz zatrudnieni w tych zakładach mieszkańcy Zgierza.
- Według wstępnych obliczeń, do pracy w Strykowie dojeżdża codziennie około 250 osób - mówi Jerzy Sokół, przezydent Zgierza będący koordynatorem projektu. - Busiki kursujące obecnie pomiędzy Zgierzem i Strykowem nie są w stanie sprostać wszystkim potrzebom, zarówno w sensie ilości przewożonych pasażerów, jak i dogodnych dla nich rozkładów jazdy.
Autobusy na nowej linii zapewniłaby zgierska firma "Markab". Komunikacja byłaby współfinansowana przez gminy Zgierz i Stryków oraz zainteresowane dowozem pracowników firmy.
- Na razie nie wiemy jeszcze, ile to będzie kosztować - mówi Andrzej Jankowski, burmistrz Strykowa. - najpierw trzeba ustalić konkretną trasę i ilość kursów. Już teraz mam natomiast deklaracje firm, które dopiero zamierzają rozpocząć działalność na naszym terenie, o przystąpieniu do udziału finansowego w tym przedsięwzięciu.
Jeszcze jest do "obsadzenia" numer 2 - swego czasu linia została niby zawieszona (jak P w Pabianicach) a tak naprawdę zlikwidowana .
Najbardziej podoba mi się jednak pomysł z siódemką.
A pamiętacie 260 ze Zgierza (Pl. Kilińskiego) do Skotnik? Oczywiście nikt takiej numeracji nie przywróci bo to nie ma sensu.
Obawiam się jeszcze też tego, że owszem Markab, wspólnie z innymi uruchomi linię, ale np. z napisem Zgierz-Stryków-Zgierz. To by była dopiero porażka
Sprawa opisu linii to nie jest priorytet. Mogliby uruchomić zupełnie nową linię, nie będąc skrępowanym jej historycznym przebiegiem, choć wydaje mi się, że tylko MKM myślą, że jak numer po zlikwidowanej linii, to trasa też powinna się zgadzać.
Dlaczego? Nikt na nich nie dybie, linie nie są zagrożone, obsługują 43, 43bis, 97 i linie podmiejskie. A MKT 46 i linie podmiejskie plus jakieś pracownicze. Wagony z Brusa są w lepszym stanie technicznym (mowa o 803N) i nic nie słychać o żadnych likwidacjach.
To wracając do tematu, MKT może zrobić linię komercyjną, bo prywatnych inicjatyw to chyba nic im nie zabrania. Ustalą taką cenę biletów, by była konkurencyjna dla linii gminnej, a jednak na tyle wysoka, by było to opłacalne, ustalić taki rozkład jazdy, by był najbardziej dogodny dla pasażerów i czekać. Jeżeli linia będzie miała sens, to też się utrzymają, a jak nie to ustąpią, jak gmina. A skoro busy nie dają rady, to gminna KM też będzie pełna, to i MKT może liczyć, że coś im skapnie.
o3r pisze:Dlaczego? Nikt na nich nie dybie, linie nie są zagrożone, obsługują 43, 43bis, 97 i linie podmiejskie. A MKT 46 i linie podmiejskie plus jakieś pracownicze. Wagony z Brusa są w lepszym stanie technicznym (mowa o 803N) i nic nie słychać o żadnych likwidacjach.
Jak Lutomiersk wycofa się z tramwaju to wiadomo co będzie. A Kanzas przejmie MPK. EOT.
Rezygnacja z tramwaju to najgorsze, co mogą zrobić. Pozbawią się pewnej i solidnej komunikacji ze światem. Poza tym nie ma co pisać, bo nawet plotki o likwidacji nie krążą.