[Brzeziny] Komunikacja

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

Docelowo na Doły chyba nie jedzie wiele osób
Oj jedzie. Część z przyzwyczajenia, cześć z chęci przesiadki na 1/6/57, a cześć ze zwykłej nieznajomości przebiegu trasy.

Generalnie koncepcja jak sądzę zakłada raczej 1 kurs w ciągu godziny plus dokładkę w szczycie. Ale raczej najważniejsza jest kwestia pewnego transportu w soboty, niedziele i święta, w które to mieszkańcy zdani są na łaskę i niełaskę prywaciarzy.

Kwestia redukcji kosztów to się ciągnie już od poprzedniej władzy także nie wiem jaki uda się uzyskać kompromis między tymi wskaźnikami.

@Kpc21: Faktycznie, autobusem PKSu jeżdżą raczej Ci, który bilet miesięczny posiadają, choć cześć jeździ też busami PKSu na dopłatach.
Większość jedzie busem dla własnej wygody, głównie ze względu na to, że czasem wyskoczą na trasie poza przystankiem, albo bliżej jakiegoś miejsca w którym pojawiać się muszą.
Albo zwyczajnie nic innego nie jedzie, albo nikt nie wie, że coś może jechać (przykład busa z Nowego Miasta, którego rozkładu na przystanku jeszcze nie znalazłem).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Co 10 min., bo jeżdzą busy i inne wynalazki. Gdyby pojawił się normalny autobus to myślę, że co 20-30 min. nie byłoby źle.
54 do Lipin nie jeździ co 20-30 minut. W szczycie częstotliwość to 40 minut. Poza szczytem nawet prawie 2 godziny.
Zasadniczo trasa 53 jest najprostszą trasą do centrum, ale może mieszkańcom Brzezin bardziej pasowałaby linia jeżdząca po trasie W-Z. Docelowo na Doły chyba nie jedzie wiele osób, dopiero dalej do centrum, więc na te Doły można się przesiąść.
Trasa 53 przecina kilka linii na trasie NS, kursujących częściej niż 54 (np. 64, 85, 1/4/5). Jeśli komuś pasuje akurat 54 - może się przesiąść. Również na częściej kursujący wariant z Nowosolnej. 54 dodatkowo dowiezie do tramwajów na Wojska Polskiego, Pomorskiej, do Dworca Fabrycznego. Jeśli do Brzezin pojedzie 54, wielu pasażerów będzie musiało się przesiadać na... Czechosłowackiej na 58. Prawdę mówiąc, należałoby tu przeprowadzić konsultacje społeczne i po prostu zapytać mieszkańców, którą linią woleliby dojeżdżać do Łodzi.

Główną zaletą łódzkiego autobusu w Brzezinach byłyby koszty. Jeśli ktoś stale dojeżdża do Łodzi, poza nielicznymi przypadkami musi zapłacić za migawkę na PKS (obowiązuje tylko na 3 wybranych kursach) i migawkę łódzką (całodobową). Po zmianie mieszkańcy Brzezin dojadą do dowolnego punktu Łodzi na jednej migawce obowiązującej całą dobę.

Nie wiem jak to jest na Brzezinach, ale mieszkańcy Głowna (które jest większe od Brzezin) wolą jeździć busami. Dlaczego? Bo jedzie szybciej i jest ciepło. Ale tutaj jedyna alternatywa to PKS, który jeździ przede wszystkim rzadko. I busy, przynajmniej w szczycie, są bardziej pewnym środkiem transportu. Prawie nie zdarza się, żeby jakiegoś kursu nie było (zazwyczaj nawet jeśli jest pełny, wpuszcza kolejnych ludzi), w przeciwieństwie do PKS-u.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kpc21 pisze:54 do Lipin nie jeździ co 20-30 minut. W szczycie częstotliwość to 40 minut. Poza szczytem nawet prawie 2 godziny.
Przecież można to zmienić.
54 dodatkowo dowiezie do tramwajów na Wojska Polskiego, Pomorskiej, do Dworca Fabrycznego.
Tramwaje na Dołach, no proszę Cię - to jedna wielka niewiadoma.
Jeśli do Brzezin pojedzie 54, wielu pasażerów będzie musiało się przesiadać na... Czechosłowackiej na 58.
Nie, pojadą 53 z Nowosolnej. Na Fabryczny ludzie jeżdzą, ale do Centralu też, a jak wiadomo, z Fabrycznego do Centralu trzeba się jeszcze 2 razy przesiąść. Z 54 będzie łatwiej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Dlatego trzeba przeprowadzić konsultacje. I dowiedzieć się, czy więcej ludzi dojeżdża do WZ, czy do Fabrycznego. Bo PKS dowozi bezpośrednio i tu, i tu. Ale linia łódzka nie będzie wymagała kasowania dodatkowych biletów, tak więc jedyną ewentualną stratą będzie czas na przesiadkę.

Jeśli chodzi o sam dojazd na Fabryczny, 58 kursuje częściej niż 53. 53 musiałoby być zsynchronizowane. Ale naprawdę ściśle - dopóki nie przyjedzie 54 i pasażerowie się nie przesiądą, 53 nie może odjechać, bez względu na opóźnienia.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Dobrze, że będzie autobus miejski do Brzezin. A co w sprawie ŁKA? Władze Brzezin nadal protestują przeciwko dojazdowi do centrum Łodzi w 15 minut pociągiem?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Oni protestowali przeciw KDP, a nie ŁKA. KDP w Brzezinach przystanku raczej by nie miała. Najwyraźniej władze nie wierzyły w możliwość poprowadzenia linii ŁKA wzdłuż torów KDP. Ale przejazd w 15 minut i tak raczej byłby nierealny. Podejrzewam, że byłoby około 30.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

KDP w Brzezinach przystanku raczej by nie miała.
Delikatnie to ująłeś. Włoszczowa-bis miała (/ma) być na drugim końcu województwa.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Jeśli chodzi o Brzeziny to wszystko rozbija się o koszty. Jaka linia zostanie wydłużona nie wiadomo. Wydaje się, że "54" będzie tańsze niż "53". Co do częstotliwości autobusu do Brzezin to słyszałem, że ponoć wstępnie mówi się o tym, że ma być 6 kursów dziennie. Ale jak mówię - trasa i częstotliwość zależą od tego jakie kwoty zostaną zaproponowane przez MPK/ZDiT.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Protestowali ogólnie przeciwko linii kolejowej przez swój powiat. KDP i ŁKA tam to transakcja wiązana. A 15-20 minut na pewno osiągalne.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Brzeziński Informator Samorządowy z 23.03.11 (nr 12) w artykule Autobusy MPK do Brzezin na ostatniej prostej, informuje o tym, że negocjacje w sprawie linii autobusowej do Brzezin dobiegają końca. Mówi się o 2 wariantach, jeden to przedłuźenie 53, drugi 54 (więc nic nowego). Z konkretów, kursy w przedziale 6-22, rano kursy co godzinę, w trakcie dnia co 2. Trasa w Brzezinach przebiegałaby przez ulice: Kościuszki, św. Anny, Reformancką, następnie zawracałby w kierunku Łodzi, przejeżdzając obok szpitala. Podobno pierwsze autobusy pojawią się na w/w trasie za ok. 2 tygodnie. Jak będę miał możliwość to zeskanuję materiał i wkleję na forum.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

Brzeziny.pl - BIS pisze:Autobusy MPK do Brzezin na ostatniej prostej
Korzystnie zakończyły się rozmowy burmistrza Marcina Pluty z władzami miasta Łodzi w sprawie przedłużenia linii autobusu MPK do Brzezin. Było to jednym z głównych postulatów jego kampanii wyborczej. Rozmowy w tej sprawie prowadzone były m.in. z prezydent Łodzi Hanną Zdanowską, wiceprezydentem Pawłem Paczkowskim i dyrekcją MPK. Uzyskałem już decyzję polityczną i obecnie czekamy na wyliczenia finansowe ze strony Zarządu Dróg w Łodzi, a my przygotowujemy przesunięcia w budżecie - informuje burmistrz Marcin Pluta. Ostateczna decyzja należeć tu będzie do Rady Miasta.
W grę wchodzi przedłużenie autobusu linii 53. Obecnie do Lipin jeździ autobus linii 54, ale w Nowosolnej skręca w kierunku Widzewa. Natomiast autobus nr 53 dojeżdża do samego centrum w rejon Dworca Fabrycznego. Pojazd MPK kursowałby na trasie Łódź - Brzeziny od godziny 6.00 do około 22.00. Rano kursowałby co godzinę, a w trakcie dnia co 2 godziny. Wstępnie planujemy, że w Brzezinach jechałby ulicami Kościuszki, św. Anny, Reformacką, Sienkiewicza, a następnie zawracałby do Łodzi, przejeżdżając obok szpitala. Najprawdopodobniej pierwsze autobusy MPK na trasie Łódź - Brzeziny pojawią się już w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.

Na stronie miasta zazwyczaj robią przeklejkę z tej cudnej gazetki miejskiej.
Jeśli już to moim zdaniem powinien być jakiś jeden kurs komunikacji w godzinach późno wieczornych. Ale przed tym powinny być przeprowadzone jakieś konsultacje społeczne.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

[url][/url] pisze:Do Łodzi z Brzezin autobusem MPK

Od 1 czerwca mieszkańcy Brzezin będą mogli dojechać do Łodzi autobusem. Na mocy porozumienia z władzami miasta, Zarządem Dróg Wojewódzkich i MPK do Brzezin dotrze linia 53.

- Do tej pory podróżni korzystali z autobusu linii 54, ale dojeżdża on tylko do Lipin, w dodatku nie z centrum Łodzi, lecz z Widzewa - mówi Marcin Pluta, burmistrz Brzezin. - Natomiast linia 53 zaczyna i kończy trasę przy dworcu Łódź Fabryczna. Dla wielu osób jest to dużo wygodniejsze rozwiązanie.

Gdy "53" rozpocznie kursowanie między Łodzią a Brzezinami, "54" zniknie z tej trasy. Autobus pojedzie przez Nowosolną i Lipiny. Na przedłużenie jego linii mają złożyć się Nowosolna oraz miasto i gmina Brzeziny. Gdy powstanie ostateczny kosztorys zamierzenia, partycypujący w nim ustalą, ile kto do przedsięwzięcia dokłada.

- MPK przygotowało wstępny rozkład jazdy, według którego autobus w godzinach szczytu jeździłby dwa razy na godzinę, natomiast w trakcie dnia co godzinę lub dwie - wyjaśnia Marcin Pluta. - Pierwszy kurs rozpoczynałby się o godz. 6, zaś ostatni autobus zjeżdżałby do zajezdni o godz. 22.

Na trasie między Łodzią a Brzezinami będą obowiązywały łódzkie bilety i migawki. W Brzezinach autobus będzie prawdopodobnie jechał ulicami: Kościuszki, św. Anny, Reformacką, Sienkiewicza, a następnie zawróci do Łodzi, przejeżdżając obok szpitala. Do ustalenia została jeszcze kwestia krańcówki, na której pojazdy zatrzymają się na dłużej, a ich kierowcy będą mieli przerwę na posiłek.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Kiepska wydaje się ta oferta, skoro pierwszy kurs o 6, a ostatni o 22... Do tego tylko dwa kursy w ciągu godziny w godzinach szczytu...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Myślę, że pierwszy kurs będzie wcześniej (jak do Rzgowa i Stróży), a ten około 22. jest całkiem OK, bo busy też dłużej nie jeżdzą. Z proponowaną częstotliwością dla MPK, nie zniknie niestety konkurencja.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Częstotliwość nie jest taka tragiczna. Nie wiem jak jest w przypadku Brzezin, ale z Głowna busy nawet w szczycie potrafią jeździć w 20-minutowych odstępach. Gorzej poza szczytem.

Do takich miejscowości jak Brzeziny, raczej nie opłaca się utrzymywać połączenia nocnego.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

Dziś kolejny krok do porozumienia w sprawie komunikacji.
Na przystanku Brzeziny - Przedwiośnie około 11, w wiosennym słońcu wygrzewał się wóz 1749.

Wyświetlacz ustawiony na "Jazda próbna" i kierowca chętnie rozmawiający z mieszkańcami. Nieźle się zaczyna.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Relacja w testów Volvo w Brzezinach wisi na stronie Urzędu Miasta: http://www.brzeziny.pl/news.php?readmore=2066
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Rozmawiałem parę dni temu z jednym radnym i w/g jego wiedzy autobusy MPK pojawia się dopiero w sierpniu...
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

[img]http://s.polskatimes.pl/g/logo_zrodlo/dzienniklodzki.gif[/img] pisze:Kłopoty z linią MPK

Droga autobusów MPK z Łodzi do Brzezin nie jest taka prosta, jak wynikałoby to z mapy. Podczas testów na ulicach Brzezin okazało się, że autobusy przegubowe nie są w stanie skręcać bez zajeżdżania drogi kierowcom samochodów osobowych. Krótkie autobusy też mają problem, bo trudno znaleźć dla nich miejsce na zatoczkę przystankową. W efekcie albo w Brzezinach zmieni się organizację ruchu, albo autobusy MPK nie pojadą przez centrum, co byłoby wbrew interesom mieszkańców. A wydawało się, że linia MPK do Brzezin ruszy lada dzień...


- Byłem przekonany, że uda się uruchomić linię MPK już od czerwca, ale to nie takie łatwe - powiedział Marcin Pluta, burmistrz Brzezin, który przed wyborami obiecywał mieszkańcom, że wreszcie doczekają się regularnych kursów do Łodzi. - Liczę, że uda się tego dokonać przed 1 września - obiecał zapowiadając, że pierwszym kursem pojedzie razem z Hanną Zdanowską, prezydentem Łodzi.

Co wstrzymuje uruchomienie linii autobusowej? Wąskie ulice i zwarta zabudowa w centrum.

- Były trzy warianty trasy przez Brzeziny. Dwa z nich trzeba było odrzucić, a trzeci wyga zmian w organizacji ruchu - mówi Marcin Małek, rzecznik MPK. - W dwóch przypadkach zmiany dotyczą skrzyżowań, w trzecim utworzenia drogi jednokierunkowej.

To ostatnie budzi wiele kontrowersji. Dotyczy ul. Staszica, gdzie konieczna jest zmiana kierunku ruchu, aby autobusy kursowały między rynkiem i pl. Jana Pawła II.

Trzeba też znaleźć dobre miejsca na zatoczki autobusowe. W centrum jest to trudne, bo oznacza likwidację części wąskich chodników. Zatrzymywanie się na przystanku bez zatoczki może zaś powodować korki, których i tak brzezinianie mają już dość, zwłaszcza na drodze krajowej prowadzącej z Łodzi do Warszawy. Udało się natomiast znaleźć dobre miejsce na krańcówkę. - Usytuowana będzie na osiedlu Przedwiośnie przy markecie - powiedział Marcin Pluta. - Zamiast chodnika będzie zatoczka, a trakt dla pieszych zbudujemy na trawniku.

Uzgodnienia wymaga jeszcze podział kosztów utrzymania linii MPK. Władze miasta muszą porozumieć się z gminami Nowosolna i Brzeziny, a następnie z MPK. W grę wchodzi od 7 do 14 kursów autobusowych dziennie. Przystanki muszą znaleźć się przy ratuszu, szpitalu, w centrum i na największych osiedlach. Autobusy zaczynałyby kursy z dworca Łódź Fabryczna i całą trasę pokonywały w czasie krótszym niż godzina, aby nie było konieczności kasowania dodatkowych biletów. Bilety i migawki mają być takie same jak w Łodzi, zaś uczniowie i studenci powinni mieć zapewnione bilety ulgowe.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Kilka lat temu przez Brzeziny jeździły przegubowe Ikarusy i było dobrze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ