[Brzeziny] Komunikacja

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Kpc21 pisze:W dodatku podjeżdża nawet pod Corning.

To chyba właśnie dzięki zapotrzebowaniu na transport przez pracowników tego zakładu uruchomiono to połączenie.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Kiedy wreszcie ruszy "czerwony autobus" do Łodzi?

Post autor: domino »

Uruchomienie lokalnej komunikacji zbiorowej w Brzezinach wzbudza coraz większe emocje. Narasta zniecierpliwienie, pojawiają się słowa dezaprobaty lub wręcz zarzuty o niedotrzymywaniu obietnic przez przedstawicieli Brzezin w tej materii. Warunki, jakie oferują dotychczasowi przewoźnicy na tej trasie, poddawane są przez pasażerów nieustannej krytyce. Używanie najczęściej małych „busików” przez prywatnych przedsiębiorców prowadzi do ich nadmiernego przepełnienia, co pogarsza bezpieczeństwo i komfort jazdy, a dodatkowo frustruje podróżujących. Usługodawcy, pomimo słów krytyki i licznych uwag ze strony podróżnych, nie widzą potrzeby dostosowania wielkości taboru do występujących stale bądź okresowo zwiększonych potoków pasażerskich. Rośnie za to ilość wizyt interesantów, a także telefonów z interwencjami w tej sprawie. Wszystkie kończą się pytaniem: „kiedy wreszcie ruszy „czerwony autobus” do Łodzi?”. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi także otrzymuje podobne telefony. Interweniujących niepokoją przede wszystkim wyraźne opóźnienia w uruchomieniu komunikacji miejskiej w Brzezinach przez łódzkie MPK.
Z drugiej strony nikt nie zapewniał, że zaistnienie podmiejskiej komunikacji z Łodzią to sprawa prosta i organizacyjnie banalna. Zamierzenia były i nadal są ambitne, co więcej – urzeczywistniają się. Na razie powoli, ponieważ szybciej w tych warunkach po prostu nie można. Początkowo wszystko wskazywało na to, że uda się cały proces zakończyć latem lub wczesną jesienią tego roku, ale dały o sobie znać lata bezczynności w tej kwestii, a okoliczności towarzyszące pracom okazały się mało sprzyjające. Pomimo dobrej woli oraz deklaracji szybkich działań stron biorących udział w przedsięwzięciu, wiele wskazuje na to, że przyjdzie nam na „czerwony autobus” jeszcze odrobinę poczekać. Wszystkich zawiedzionych tą informacją organizatorzy lokalnego transportu zbiorowego w Brzezinach bardzo przepraszają i jednocześnie stanowczo zapewniają, że transport taki na pewno powstanie.
Prace, których efektem będzie oczekiwane połączenie autobusowe, są procesem trudnym, o dużym stopniu skomplikowania i mocno rozciągniętym w czasie, a to za sprawą szczególnych warunków, w jakich przyszło nam działać. Wspomniane okoliczności to ruszająca w Łodzi ogromna inwestycja związana z rewitalizacją centrum miasta i dworca Łódź – Fabryczna. Dla władz Łodzi jest to sprawa priorytetowa i poświęcają jej one obecnie najwięcej uwagi. Następnym czynnikiem spowalniającym jest trwająca od początku roku reorganizacja całego podmiejskiego transportu zbiorowego w Łodzi, realizowanego na rzecz gmin sąsiadujących. Miasto Łódź wypowiedziało dotychczasowe porozumienia w sprawie międzygminnej komunikacji zbiorowej i jest na etapie uzgadniania z zainteresowanymi samorządami nowych warunków porozumień. Celem tego ma być wprowadzenie wspólnej polityki taryfowo – biletowej, dostosowanie wielkości taboru przewozowego do potrzeb wynikających z potoków pasażerskich, przejęcie roli organizatora komunikacji publicznej przez Łódź, polepszenie jakości usług, zapewnienie punktualności i optymalnego czasu podróży. Działaniom tym równolegle towarzyszą prace nad zmianami prawa miejscowego, pozwalającymi nie tylko na realizację takiego transportu na mocy dotychczas istniejących porozumień, ale i zawieranie zupełnie nowych porozumień w tych sprawach, tak jak zdarzy się to niebawem w przypadku Brzezin. Obszar ten okazał się jak dotąd najtrudniejszym problemem do rozwiązania i stał się powodem dodatkowych opóźnień i niepewności. Tym razem nieprecyzyjne zapisy w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym zrodziły zastrzeżenia łódzkich radnych podczas dokonywania zmian w uchwale systemowej, która reguluje zasady organizowania komunikacji miejskiej w samej Łodzi oraz poza jej granicami administracyjnymi. Jednak dalsze konsultacje prawne podjęte przez Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi pozwoliły w ubiegłym tygodniu na pomyślne wyjaśnienie tych wątpliwości. Obecnie wszystko wskazuje, że współpraca Brzezin z Łodzią w przedmiocie komunikacji podmiejskiej nie jest już niczym zagrożona. Kwestią otwartą pozostaje już tylko ustalenie terminu podpisania porozumienia w tej sprawie, a to w dużej mierze uzależnione jest od samorządu łódzkiego jako „organizatora porozumienia”. 3.XI.2011r. otrzymaliśmy do przeanalizowania ostateczny projekt porozumienia. Trwają jeszcze prace nad rozkładem jazdy, który uwzględniać będzie wszystkie przystanki na terenie Brzezin.
Zaangażowanie obecnych władz miasta w jak najszybsze zaistnienie „czerwoniaków” w Brzezinach było i jest bardzo duże. Od samego początku realizacji tego zamysłu istotnym czynnikiem był termin uruchomienia regularnych połączeń. Od momentu zainteresowania tą sprawą władz Łodzi do chwili obecnej zdarzyło się naprawdę dużo. Wypracowano z partnerami przyszłego porozumienia wspólne stanowisko w zakresie planowanego rozkładu jazdy (konsensus osiągnięto dopiero z końcem sierpnia b.r.). Zaprojektowano nowe kursy autobusu linii 53, które będą się kończyć na krańcówce w Brzezinach. Ustalono długość projektowanej trasy oraz koszty jej eksploatacji. Dokonano również wstępnie podziału tych kosztów pomiędzy uczestniczące samorządy. Zabezpieczono odpowiednie kwoty w budżecie gminy. Organy wszystkich samorządów biorących udział w przedsięwzięciu wyraziły zgodę w formie uchwał na zawarcie międzygminnego porozumienia w tej sprawie. Z właściwymi zarządcami dróg, po których będzie przebiegała projektowana trasa, uzgodnione zostały warunki zmiany organizacji ruchu w mieście. Zakończyły się również prace projektowe dotyczące budowy zatoki przystankowej na krańcówce przy ul. Głowackiego. Prowadzone są działania w celu wynajęcia pomieszczenia z sanitariatem w pobliżu krańcówki, które zostanie przeznaczone na zaplecze socjalne dla kierowców autobusu. Miasto Brzeziny, gmina Brzeziny i gmina Nowosolna przygotowane są do podpisania porozumienia w tej sprawie w każdej chwili. Po jego podpisaniu uruchomienie regularnej linii komunikacyjnej zależeć już będzie wyłącznie od możliwości technicznych MPK w Łodzi.

http://www.brzeziny.pl/news.php?readmore=2132
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Miasto Brzeziny, gmina Brzeziny i gmina Nowosolna przygotowane są do podpisania porozumienia w tej sprawie w każdej chwili.

W takim razie dlaczego do tego jeszcze nie doszło. Pozostaje również pytanie o organizację krańcówki (na razie tylko dokumentacja). Moim zdaniem wcześniej niż w nowym roku autobusu MPK w Brzezinach nie zobaczymy.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

W międzyczasie był też wywiad dla lokalnej telewizji internetowej i sam burmistrz mówił coś o przełomie październik/listopad.

Porozumienie porozumieniem ale póki co nie widać żadnych ruchów zmierzających w stronę reorganizacji ruchu w mieście tam gdzie miało to zostać zreorganizowane.
Tym bardziej, że dopiero mówiło się o pozyskaniu funduszy na remont placu Jana Pawła II, który to remont wymusi dodatkowo ograniczenie ruchu w jakiś sposób w okolicy "ronda".

A kwestia krańcówki:
Jeśli mowa o krańcówce tymczasowej tzn placu przy św. Anny vis a vis biblioteki to można startować od już. Teren jest, wiata jest. Gorzej jeśli chodzi o wyjechanie stamtąd w kierunku drogi krajowej. O ile skręt w kierunku centrum w Reformacką - ok, ale przebić się na wprost w kierunku na Łódź - panie broń.

Inną ciekawostką jest planowane miejsce nowej pętli przy ul. Głowackiego. Tu nie ma miejsca, infrastruktury na takie rzeczy. Jest plac (zarośnięty, opuszczony) przy ul. Przedwiośnie - kwestią jest sprawdzenie stanu własności i ew. przejęcie. A pętla byłaby tam piękna. I wreszcie ten syf zniknąłby z mapy miasta.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez klocu, łącznie zmieniany 1 raz.
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Doczekaliśmy się kolejnej podwyżki biletów. Bodajże od wczoraj (tj. od 18 listopada) cena za przejazd z Nowosolnej do Brzezin wzrosła do 3,50 pln. Jeszcze pamiętam jak na początku 2008 roku za taką samą relację płaciłem tylko 2 złote.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez anubis, łącznie zmieniany 2 razy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

I tak macie tanio. Do Głowna jest 5 zł, do Strykowa jakoś koło 4 zł. A to i tak cena o połowę niższa od tej, która wynikałaby z odległości (PKS Płock i Skierniewice stosują na tej trasie po prostu zniżkę handlową 50% - i wychodzi cena zbliżona do tej z busów).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Chyba jednak nie jest tak tanio. 3,50 za 12 km nie wydaje się korzystną ofertą Obrazek .
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

MPK zawiezie pasażerów do Brzezin


(gb)

Data publikacji: 25.11.2011 17:02

Liczba odwiedzin: 5

Tagi: aktualności, brzeziny, autobus, nowosolna


9 razy dziennie z Brzezin z ul. Głowackiego już od 1 grudnia odjeżdżać będzie autobus MPK linii 53, który dowiezie pasażerów do ul. Węglowej w Łodzi.

W soboty kursów będzie 5, a w niedziele 4. Pierwsze pojazdy z Brzezin odjeżdżać będą o godz. 4.05, a ostatnie o godz. 23.25. 
Trasa autobusu będzie najdalej wybiegającą poza granice Łodzi linią. Przebiegać będzie aż przez 3 powiaty. Autobusy dojeżdżające tylko do Nowosolnej kursować będą jako linia 53A.


http://expressilustrowany.pl/mpk-zawiezie-pasazerow-do-brzezin,artykul.html?material_id=4ecfbc1bfbaedd3043000000
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

9 kursów, czyli 53 do Brzezin, 53A do Lipin, 53B do Nowosolnej i 54 do Natolina.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

I małe podsumowanie video:
http://www.youtube.com/watch?v=iHgeZpKgY3I
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez klocu, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

O wydłużeniu 53 do Brzezin było w ŁWD - i to jako pierwsza wiadomość. Jako wadę busów pasażerowie wymieniali to, że kursują rzadko. Pod tym względem 53 ich nie zadowoli, bo będzie kursować dużo rzadziej niż busy. Nie wspomniano o zmianie organizacji ruchu w Brzezinach, a to równie ważna informacja. Natomiast wspomniano, że czas przejazdu wyniesie 55 minut. Dość dużo jak na taką trasę. PKS do Fabrycznego dojeżdża w 40 minut, pomimo tego, że zahacza jeszcze o Północny. Ale to konsekwencja zatrzymywania się na przystankach miejskich. W przypadku 60 jest podobnie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 3 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »

Na stronie internetowej MPK ani widu ani słychu na temat wydłużenia 53. Czy wiadomo coś na temat rozkładu jazdy, czy będzie pokrywał się on z tym, co zostało zgłoszone jako propozycja na konsultacjach?
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Mnie nie zdziwi, jeśli komunikat o tym dadzą we wtorek lub nawet środę. Ostatnio było sporo zamętu ze wszelkimi zmianami i jak widać niekoniecznie wyszło im informowanie albo w ogóle nie poinformowali o zmianie rozkładu (linia 14).
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Wystarczyło obejrzeć ŁWD aby wiedzieć, iż komunikaty mają się pojawić w poniedziałek.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

9 kursów to trochę mało, kursy powinny odbywać się raz na godzinę.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Zgodzę się. Poza tym autobus z Brzezin nie powinien się zatrzymywać na wszystkich przystankach miejskich w Łodzi. To wydłuża przejazd o całe 10 minut.

Do tramwajów podmiejskich Łódź dopłaca. Co prawda coraz mniej chętnie, ale cały czas dopłaca. Inaczej pewnie linie te nie dałyby rady się utrzymać. Ale dlaczego Łódź dopłaca do komunikacji tam, gdzie docierają linie tramwajowe, a do innych miast aglomeracji łódzkiej o wielkości podobnej jak Konstantynów czy Ozorków, już nie? Dlaczego w przypadku Koluszek do komunikacji dopłaca marszałek, w większości innych już nie? Kto to wymyślił?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

1.Brzeziny dostają tyle kursów za ile zapłacą.
2.Łódź z utrzymywania komunikacji z innymi miastami powoli się wycofuje więc nielogicznym byłoby dopłacanie teraz do komunikacji z Brzezinami, zwłaszcza że to Brzezinom zależy a nie Łodzi.
3.Linia 53 na terenie Łodzi jest linią miejską i ma obsługiwać mieszkańców Łodzi, nie ma więc opcji żeby nie zatrzymywała się na wybranych przystankach żeby było wygodniej tym co już są w autobusie.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Mam nadzieję , że nie będą wysyłać tam krótkich wozówObrazek Bo obłożenie będzie na pewno spore.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

A wiadomo jakie wozy Brzeziny zamówiły?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

pawelczyk pisze:2.Łódź z utrzymywania komunikacji z innymi miastami powoli się wycofuje więc nielogicznym byłoby dopłacanie teraz do komunikacji z Brzezinami, zwłaszcza że to Brzezinom zależy a nie Łodzi.
Tak samo jak Ozorkowowi, Konstantynowowi, o Lutomiersku nie mówiąc. Ale jednak przez lata do tych połączeń Łódź dopłacała. Wydaje mi się, że nie tylko koszt utrzymania odcinka miejskiego. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie.
3.Linia 53 na terenie Łodzi jest linią miejską i ma obsługiwać mieszkańców Łodzi, nie ma więc opcji żeby nie zatrzymywała się na wybranych przystankach żeby było wygodniej tym co już są w autobusie.
Zgadza się. Jeśli Brzeziny płacą tylko za odcinek poza granicami Łodzi, to Łódź na swoim odcinku jak najbardziej może mieć przystanki. Tak, aby autobus obsługiwał też miasto. Ja zwracam tylko uwagę na to, że taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, bo wydłuża czas przejazdu. Kiedyś może dojść do sytuacji, że z Fabrycznego szybciej będzie się jechało do Warszawy niż do Brzezin. Oczywiście ktoś za to powinien zapłacić.

A kto płaci za wszystkie Regio z Koluszek? Wydaje mi się, że marszałek. Tak samo powinno być z pozostałymi miastami aglomeracji łódzkiej. Jak dotąd jednak pojawiła się tylko wzmianka o możliwości dotowania tramwajów podmiejskich, gdy będą na to pieniądze. Ale co z miejscowościami, gdzie kolej ani tramwaj nie dociera, a jeśli nawet dociera, to i tak jest niekonkurencyjna wobec busów przewoźników prywatnych?


Edit:
Znamy rozkład z Brzezin:
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,10718497,Z_Lodzi_do_Brzezin_dojedziemy_komunikacja_miejska.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ