[Aleksandrów Łódzki] Linia 78
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Jak to miło było jak wracałem dzis rano z nocnej zmiany i autobus stanął pod mim blokiem przy POLOMARKECIE
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Będą potrzebowali dobrej komunikacjiProcter&Gamble pobudził Aleksandrów Łódzki do życia
dziś
Budowa największej w Europie fabryki globalnego koncernu Procter&Gamble rusza dziś w Aleksandrowie Łódzkim. To ważny dzień dla tego 27-tysięcznego miasteczka, które od dnia ogłoszenia planów inwestycji przez firmę kosmetyczną przeżywa swój mały cud gospodarczy.
W Aleksandrowie produkowane będą kosmetyki do pielęgnacji ciała, sygnowane irlandzką marką Olay. Codziennie z taśm zjedzie aż 40 ton kremów i oliwek. Budowa zakładu pochłonie blisko 200 mln złotych. W czwartym kwartale 2008 r. w firmie ma znaleźć pracę 300 osób. W następnych latach liczba zatrudnionych wzrośnie do 500. Firma chce, by każdy pracownik linii produkcyjnej legitymował się średnim wykształceniem technicznym - taki wymóg wprowadzono ze względu na automatyzację zakładu.
P&G to jeden z największych światowych koncernów. Sprzedaje kosmetyki, środki higieny osobistej i czystości. Firma powstała w 1837 r. w amerykańskim mieście Cincinnati. Na początku lat 90. koncern uruchomił w Warszawie zakład produkujący pieluchy Pampers. Obecnie, po rozbudowie, fabryka ta pracuje w ramach Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, która w ten sposób rozszerzyła swoją działalność na województwo mazowieckie. P&G obecny jest też w naszym regionie - w Łodzi zakład zatrudniający 1100 osób ma amerykańska firma Gillette, wchodząca w skład tej samej grupy kapitałowej.
Fabryka stanie na 33-hektarowej działce, na terenach nieczynnego lotniska. W uzbrojenie gruntu gmina Aleksandrów zainwestowała 5 mln złotych. W 2007 roku tereny te objęła swoim "panowaniem" Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna, dzięki czemu P&G może obecnie liczyć na 50-procentowe ulgi podatkowe.
Na dzisiejszą uroczystość rozpoczęcia budowy fabryki przyleci do Polski Alex Blanco, jeden z wiceprezesów P&G.
- Efekty tej inwestycji są szersze niż ktokolwiek mógł przypuszczać - cieszy się Jacek Lipiński, burmistrz Aleksan-drowa. - Możemy dziś mówić o inwestycyjnym boomie w naszej gminie W ubiegłym roku, niedługo po P&G, tereny w niedalekim sąsiedztwie kupił inny międzynarodowy koncern - producent silników elektrycznych ABB.
Na razie jest mowa o jednej fabryce, burmistrz Lipiński zdradza jednak, że ABB chce w przyszłości postawić tu również drugi zakład. Prężnie rozwija się też inwestycja firmy Okno Rąbień. Zaczynając 1,5 roku temu, zatrudniała 300 osób. Dziś zatrudnia 700, a Okno Rąbień należy do największych producentów okien w całej Europie.
Do Aleksandrowa mogą też wejść Japończycy - pozyskaniem gruntów zainteresowany jest jeden z topowych producentów sprzętu elektronicznego (niestety, nazwa firmy pozostaje jeszcze tajemnicą).
Od czasu ogłoszenia planów inwestycyjnych P&G w pierwszej połowie 2007 r., ziemia przeznaczona pod inwestycje przemysłowe oraz budownictwo mieszkaniowe zdrożała w gminie o 100 procent. Irlandzki deweloper, który buduje w Aleksandrowie osiedle, zapłacił niedawno rekordową stawkę 300 zł za mkw. Firma nie ukrywa - do Aleksandrowa przyszła śladem P&G. W Aleksandrowie buduje się dziś aż 400 nowych mieszkań. A to nie wszystko. W ciągu ostatniego roku liczba mieszkańców gminy wzrosła o 1000 osób - właścicieli nowych domków jednorodzinnych.
Zmienia się też sytuacja na rynku pracy. Bezrobocie przez długie lata sięgało 23 procent. W ciągu ostatniego roku zmalało do 15 proc. Oficjalnie. Jego realny poziom szacowany jest zaledwie na 6-7 procent.
Jaką receptę na sukces mają władze gminy? Po pierwsze, zadziałał efekt P&G. Za pierwszym dużym inwestorem podążają kolejni. Po drugie: Aleksandrów może się pochwalić planem zagospodarowania, w którym przewidziano tereny pod inwestycje. Po trzecie, swoje robią niskie podatki.
- Cztery lata temu zamroziliśmy wysokość podatku od gruntów - mówi Jacek Lipiński. - Dziś inwestorzy płacą rocznie 13 zł za 1 mkw. ziemi. W innych gminach podatki te są o 30 - 40 procent wyższe. Przy ogromnej powierzchni fabryk różnica jest naprawdę znacząca.
Piotr Brzózka - POLSKA Dziennik Łódzki
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
97 przedłuzyli ale ul.Wojska Polskiego w Aleksie do Rydzowa-Aleksandrowska-Szparagowa w Łodzi
Z tym, że obsługa linii do nowego zakładu bardzo by się przydała Tramwajom Podmiejskim. Może udałoby się nawet przeforsować stworzenie nowego wariantu 97 z kilkoma kursami dziennie bez wprowadzania niepotrzebnej literki. Linią 97 szybko można dojechać do dworca Kaliskiego, skąd dalej można się dostać w wiele kierunków miasta.
Bardzo jak bardzo, i tak na razie nie mają czym jeździć. Już od dawna jedna brygada 97 zlecona jest na stałe prywaciarzowy, a ostatnio często nawet dwie setry jeżdżą. Z resztą 97 się trochę wije i wcale tak szybko nie jedzie - przy pomyślnych wiatrach można z Zielonego Romanowa na Kaliski dotrzeć szybciej przez Teofilów z przesiadką na tramwaj.
Poza tym na zmiany do fabryki to by się pewnie przeguby przydały. Najprostsze to zrobić trzeci wariant 78 (przedłużenie przedłużenia)
Poza tym na zmiany do fabryki to by się pewnie przeguby przydały. Najprostsze to zrobić trzeci wariant 78 (przedłużenie przedłużenia)
kierowca
Jakiej tam dobrej komunikacji potrzebują ???
To fabryka, dodatkowo mocno zautomatyzowana czyli mniejsze zatrudnienie i to raczej specjalistów do obsługi linii technologicznej.
Mniej "roboli za 1100 brutto" (bez obrazy) którzy dojeżdżają autobusem a nie samochodem z przyczyn ekonomicznych.
Poza tym P&G w Aleksandrowie to nie to samo co Corning który przeprowadził się z Łodzi do małego Strykowa i tym samym większość załogi została zmuszona do jazdy z Łodzi do Strykowa. Aleksandrów może sam dostarczyć dużą liczbę pracowników do tej fabryki.
A jeśli nawet będzie potrzeba wożenia większej ilości ludzi to to jest fabryka. Będzie może tak samo jak z Corningiem - dodatkowy przegub lub dwa w godzinach zmian (czyli 3x dziennie)
To fabryka, dodatkowo mocno zautomatyzowana czyli mniejsze zatrudnienie i to raczej specjalistów do obsługi linii technologicznej.
Mniej "roboli za 1100 brutto" (bez obrazy) którzy dojeżdżają autobusem a nie samochodem z przyczyn ekonomicznych.
Poza tym P&G w Aleksandrowie to nie to samo co Corning który przeprowadził się z Łodzi do małego Strykowa i tym samym większość załogi została zmuszona do jazdy z Łodzi do Strykowa. Aleksandrów może sam dostarczyć dużą liczbę pracowników do tej fabryki.
A jeśli nawet będzie potrzeba wożenia większej ilości ludzi to to jest fabryka. Będzie może tak samo jak z Corningiem - dodatkowy przegub lub dwa w godzinach zmian (czyli 3x dziennie)
SEC pisze:Wydużą 74 i walną literkę "A" przy dotychczasowej trasie...
Oby jednak nie tworzyli takiego potworka (chyba, że skracając go do Pl. Barlickiego, choć to też moim zdaniem nie dawałoby zielonego światla dla wydłużenia).
Była już zreszta o tym dyskusja. Tu lub na Forum Gazety. Wydłużanie 74 NIE JEST dobrym pomysłem.
SEC pisze:Wydużą 74 i walną literkę "A" przy dotychczasowej trasie...
Oby jednak nie tworzyli takiego potworka (chyba, że skracając go do Pl. Barlickiego, choć to też moim zdaniem nie dawałoby zielonego światla dla wydłużenia).
Była już zreszta o tym dyskusja. Tu lub na Forum Gazety. Wydłużanie 74 NIE JEST dobrym pomysłem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez geograf, łącznie zmieniany 1 raz.
74A
Wydłużenie 74 do Aleksandrowa z powodu otwarcia nowej fabryki to pomysł typu wydłużenie 60-ki do Corninga przez Dobieszków.