Pabianice-Ozorków oraz powroty nocne z Łodzi do Pabianic
-
- Niemowa
- Posty: 5
- Rejestracja: czw 09:05, 13 wrz 2007
Pabianice-Ozorków oraz powroty nocne z Łodzi do Pabianic
Witam! Mam pytanko, czy istnieje jakieś najwygodniejsze połączenie Pabianice-Ozorków? Właśnie za miesiąc prowadzam się do Pabianic, mąż pracuje w Ozorkowie - czy jakiś dojazd jest? I jeszcze jedno - czy istnieje jakieś połączenie powrotne z Łodzi do Pabianic po 22h? I po 23h? Z góry dziękuję za pomoc!
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Zacznę od łatwiejszego, drugiego pytania.
Jest połączenie po 22 bez problemu, na przykład z przystanku Zielona/Gdańska w samym centrum miasta ostatnia jedenastka do Pabianic odjeżdża o 22.22. (w dni robocze). Koszt połączenia: bilet miejski po Łodzi (2,40 zł lub migawka) plus koszt biletu pabianickiego tramwajowego (2 zł).
Od października będzie także połączenie po 23. MZK Pabianice uruchomi nocną linię do Łodzi, spod Centralu odjazd autobusu będzie o godzinie 23.30, następnie 1.30. W weekendy dodatkowo o 3.30. Koszt przejazdu na pewno będzie wyższy niż cena biletu jedenastki, no ale zawsze coś. Szczegóły dotyczące tego połączenia na pewno pojawią się na stronie www.mzk.er.pl - teraz to są informacje nie do końca pewne, ale można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że tak właśnie będzie.
Gorzej sprawa ma się z Ozorkowem. Miasta te dzieli sporo ponad 40 km, a żeby przemieścić się między nimi trzeba się przebić przez zatłoczoną Łódź. Jazda regularną komunikacją miejską wyglądałaby tak: (na czas robót ŁTR)
- 11 Pabianice - Dolna
- Z2 Dolna - Helenówek
- 46 Helenówek - Ozorków
i zajęłoby to mniej-więcej tyle co dojazd z Łodzi do Warszawy;]
Bilet jednorazowy na takiej trasie to koszt rzędu 2 zł (Pabianice)+3,60 (Łódź, ponad 30 min.) + 1,80 (Zgierz) + 1,80 (Ozorków), czyli razem 9,20 zł.
Dlatego należy szukać innych rozwiązań. Właściwie jedyną możliwą alternatywą jest połączenie kolejowe. Choć pociągi kursują rzadko i nie unikniemy przesiadek, dużym atutem jest znaczne skrócenie czasu jazdy w stosunku do komunikacji miejskiej - z około 2,5 godziny do około 1h 20 min. Tańszy będzie zarówno bilet jednorazowy, jak i okresowy.
Przedstawiam możliwe połączenia dla dnia roboczego.
P - Pabianice
Łp. - przyjazd do Łodzi Kaliskiej
Ło. - odjazd z -,,-,,-,,--,,--,,--,,--
O - Ozorków.
P 4.59 6.25 15.05 18.27
Łp 5.14 6.40 15.20 18.43
Ło 5.27 6.57 15.43 18.48
O 6.14 7.44 16.29 19.33
O 5.28 6.16 8.15 15.04 16.32
Łp 6.25 7.16 9.05 15.57 17.25
Ło 6.28 7.21 9.15 16.04 17.52
P 6.40 7.38 9.30 16.19 18.09
Wypisywałem tylko te sensowniejsze, bez godzinnego wyczekiwania na Kaliskim
Opcja ta jest sensowna, nawet bardzo, ale niestety tylko dla pracujących od 8 do 16. Niestety, kolej nie przewidziała, że w ten sposób ludzie będą chcieli przesiadać się w "pracowniczych" godzinach
Jeśli jednak tak się szczęśliwie składa, że takie godziny pasują, to bilet jednorazowy kosztuje 7 zł 50 gr (choć nie taki zwykły, Pabianice - Ozorków, a kombinowany - najpierw strefowy na aglomerację łódzką i do niego dodatkowo dokupić bilet relacji Zgierz Północ - Ozorków, jeśli tego nie zrobimy, to zapłacimy 9 zł).
Bilet miesięczny zaś kosztuje 116 zł 55 gr.
Jeśli ta opcja nie pasuje - proszę dać znać, będziemy kombinować dalej.
Jest połączenie po 22 bez problemu, na przykład z przystanku Zielona/Gdańska w samym centrum miasta ostatnia jedenastka do Pabianic odjeżdża o 22.22. (w dni robocze). Koszt połączenia: bilet miejski po Łodzi (2,40 zł lub migawka) plus koszt biletu pabianickiego tramwajowego (2 zł).
Od października będzie także połączenie po 23. MZK Pabianice uruchomi nocną linię do Łodzi, spod Centralu odjazd autobusu będzie o godzinie 23.30, następnie 1.30. W weekendy dodatkowo o 3.30. Koszt przejazdu na pewno będzie wyższy niż cena biletu jedenastki, no ale zawsze coś. Szczegóły dotyczące tego połączenia na pewno pojawią się na stronie www.mzk.er.pl - teraz to są informacje nie do końca pewne, ale można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że tak właśnie będzie.
Gorzej sprawa ma się z Ozorkowem. Miasta te dzieli sporo ponad 40 km, a żeby przemieścić się między nimi trzeba się przebić przez zatłoczoną Łódź. Jazda regularną komunikacją miejską wyglądałaby tak: (na czas robót ŁTR)
- 11 Pabianice - Dolna
- Z2 Dolna - Helenówek
- 46 Helenówek - Ozorków
i zajęłoby to mniej-więcej tyle co dojazd z Łodzi do Warszawy;]
Bilet jednorazowy na takiej trasie to koszt rzędu 2 zł (Pabianice)+3,60 (Łódź, ponad 30 min.) + 1,80 (Zgierz) + 1,80 (Ozorków), czyli razem 9,20 zł.
Dlatego należy szukać innych rozwiązań. Właściwie jedyną możliwą alternatywą jest połączenie kolejowe. Choć pociągi kursują rzadko i nie unikniemy przesiadek, dużym atutem jest znaczne skrócenie czasu jazdy w stosunku do komunikacji miejskiej - z około 2,5 godziny do około 1h 20 min. Tańszy będzie zarówno bilet jednorazowy, jak i okresowy.
Przedstawiam możliwe połączenia dla dnia roboczego.
P - Pabianice
Łp. - przyjazd do Łodzi Kaliskiej
Ło. - odjazd z -,,-,,-,,--,,--,,--,,--
O - Ozorków.
P 4.59 6.25 15.05 18.27
Łp 5.14 6.40 15.20 18.43
Ło 5.27 6.57 15.43 18.48
O 6.14 7.44 16.29 19.33
O 5.28 6.16 8.15 15.04 16.32
Łp 6.25 7.16 9.05 15.57 17.25
Ło 6.28 7.21 9.15 16.04 17.52
P 6.40 7.38 9.30 16.19 18.09
Wypisywałem tylko te sensowniejsze, bez godzinnego wyczekiwania na Kaliskim
Opcja ta jest sensowna, nawet bardzo, ale niestety tylko dla pracujących od 8 do 16. Niestety, kolej nie przewidziała, że w ten sposób ludzie będą chcieli przesiadać się w "pracowniczych" godzinach
Jeśli jednak tak się szczęśliwie składa, że takie godziny pasują, to bilet jednorazowy kosztuje 7 zł 50 gr (choć nie taki zwykły, Pabianice - Ozorków, a kombinowany - najpierw strefowy na aglomerację łódzką i do niego dodatkowo dokupić bilet relacji Zgierz Północ - Ozorków, jeśli tego nie zrobimy, to zapłacimy 9 zł).
Bilet miesięczny zaś kosztuje 116 zł 55 gr.
Jeśli ta opcja nie pasuje - proszę dać znać, będziemy kombinować dalej.
-
- Niemowa
- Posty: 5
- Rejestracja: czw 09:05, 13 wrz 2007
Od października będzie także połączenie po 23. MZK Pabianice uruchomi nocną linię do Łodzi, spod Centralu odjazd autobusu będzie o godzinie 23.30, następnie 1.30. W weekendy dodatkowo o 3.30. Koszt przejazdu na pewno będzie wyższy niż cena biletu jedenastki, no ale zawsze coś. Szczegóły dotyczące tego połączenia na pewno pojawią się na stronie www.mzk.er.pl - teraz to są informacje nie do końca pewne, ale można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że tak właśnie będzie.
Znaczy od 1 października linia N (tak się będzie nazywać) będzie na pewno. Odjazdy spod przystanku Sterlinga/Węglowa (czyli Dworzec Fabryczny) jak napisał rkp o 23:30 i 1:30 i od piątku do niedzieli o 3:30. Czyli parę minut później pod Centralem. Koszt biletu - dokładnie 5 złotych (więc w sumie niewiele więcej niż 11).
Jeszcze co do samego połączenia Pabianice - Ozorków to istnieje jeszcze możliwość dojazdu tam autobusami, także z przesiadkami. Ale nie chcę nikogo wprowadzać w błąd, niech się wypowie ktoś lepiej znający ten temat.
Podstrefa ksawerowska za 60 gr trochę śmieszna, ale najważniejsze, że zacznie w końcu jeździć.Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 29 września 2007 r. pisze:"N" jak nocny autobus
Od 1 października ruszy nocna linia autobusowa łącząca Pabianice z Łodzią. Autobusy będą kursowały pomiędzy stacją PKP w Pabianicach a dworcem kolejowym Łódź Fabryczna. W tygodniu przewidziano tylko dwa kursy "enki" w ciągu nocy. Do Łodzi, będzie można pojechać o godzinach 22.30 i 0.30, w drogę powrotną zaś o 23.30 i 1.30. W weekendy dodany będzie jeszcze autobus odjeżdżający o 2.30 z Pabianic i o 3.30 z Łodzi. Trasa przejazdu będzie podzielona na trzy strafy. Za przejazd pierwszą, od dworca do dużego skrętu, trzeba będzie zapłacic 3 zł, za przejazd drugą, do małego skrętu dodatkowe 60 gr. Przejazd od krańcówki do krańcówki będzie kosztował 5 zl. Czas podróży w jedną stronę wyniesie 40 minut. Na trasie będą jeździły zakupione w ubiegłym roku przez, MZK jelcze vero.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
1. 5,50 czy 6 zł.
2. Już jest? www.mzk.er.pl
2. Już jest? www.mzk.er.pl
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Pewnie zaraz ktoś rzuci tekstem że nie jestem prawdziwym MKM-em, ale co tam.
Proponowałbym przestać snuć wizji o wszędzie jeżdżących autobusach sprzed przełomu. Naprawdę uwielbiam jeździć Ikarusem, ale to chyba nie jest dostatecznie ważny powód, by na linię puszczać autobus powszechnie uznawany za "przestarzały" - ergo - taki, którym przeciętny obywatel nie chce jeździć. Bo jeśli nie zrozumiemy, że komunikacja jest dla ludzi, a nie dla miłośników, to określenie "oszołomy z KMST" wcale nie będzie do końca głupie. Bo po cholerę wszystkie akcje promocyjne, po co podpowiadamy ludziom jak łatwiej korzystać z transportu zbiorowego, po co pokazujemy jego historię i staramy się nim zafascynować, kiedy potem z chęcią posłalibyśmy na trase autobus, którym ludzie zwyczajnie nie chcą jeździć?!
Proponowałbym przestać snuć wizji o wszędzie jeżdżących autobusach sprzed przełomu. Naprawdę uwielbiam jeździć Ikarusem, ale to chyba nie jest dostatecznie ważny powód, by na linię puszczać autobus powszechnie uznawany za "przestarzały" - ergo - taki, którym przeciętny obywatel nie chce jeździć. Bo jeśli nie zrozumiemy, że komunikacja jest dla ludzi, a nie dla miłośników, to określenie "oszołomy z KMST" wcale nie będzie do końca głupie. Bo po cholerę wszystkie akcje promocyjne, po co podpowiadamy ludziom jak łatwiej korzystać z transportu zbiorowego, po co pokazujemy jego historię i staramy się nim zafascynować, kiedy potem z chęcią posłalibyśmy na trase autobus, którym ludzie zwyczajnie nie chcą jeździć?!