[Konstantynów Łódzki] ŁTR do Konstantynowa Łódzkiego?

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

A swoją drogą... a gdyby tak zainspirować Tramwaje Podmiejskie , aby ściągnęły one np. z Gryfic parowóz [ tendrzak ] na 1000 mm. ?? . Plus przedwojenne wagony doczepne [ o ile jeszcze jakieś są ] i mozna by prowadzić przewozy turystyczne , choćby na małą skalę ...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

ROTFL!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

@flugzeug30: Co ty palisz?
A - Wiesz ile by to kosztowało?
B - Myślisz, że ktoś ci to wypożyczy?
C - Myślisz, że wagony kolejowe i parowóz pokonają tak ostre łuki, jakie są na linii?
D - Myślisz, że torowisko to wytrzyma?
E - Nie sądzisz, że powinieneś sprawdzić, czy cię nie ma w sąsiednim województwie?
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Primo-
co prawda krótko , ale jednak w latach 1916- 1927 parowozy na 1000 mm. chodziły do Tuszyna , zaś w latach 1922- 1927 do Ozorkowa . Na linii do Tuszyna chodziły tendrzaki firmy A. Borsig [ sześć sztuk ] , z czterema [ do pięciu ] doczepami tramwajowymi i wagonami towarowymi [ produkowanymi na Helenówku i w fabryce J. Johna ] .

W sumie... skoro Ok22 ciągnęła pośpiechy z Wrocławia do Wolsztyna m. in. pod drutem , to czemu by nie mogły tego robić loki na wąski tor... ?? .

Secundo-
Ja mieszkam nieraz w http://pl.wikipedia.org/wiki/ED74
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Po pierwsze primo -
To był tabor przystosowany do ruchu na torach tramwajowych, więc i do pokonywania ciasnych łuków. Dlatego środkowe osie nie miały obrzeży. Chyba nie chcesz powiedzieć, że Px48 skręci np. do Kazimierza. Wagony były również produkowane pod tę linię.

Po drugie primo -
Co z tego, że Ok22 ciągnęła pociąg pod drutem? To nie ma nic do rzeczy. Ok22 to pojazd przystosowany do ruchu po szlakach kolejowych. W Poznaniu by nie pojechał, mimo że torowisko tramawajowe ma ten sam rozstaw - za ciasne łuki.

Po trzecie primo -
Gdzie mieszkasz - w pociągu?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Możliwe...
Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Mieszkam w Łodzi na Nowych Bałutach ...

Co do lokomotyw na tor 1000 mm. , to od początku mi chodzi o niewielkie , lekkie dwu- lub trzyosiowe tendrzaki , a nie o Px48 czy ciężkie tendrzaki kopalniane [ choć na Śląsku raczej one były na 785 mm. ] .
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Bałuty Nowe to nazwa ADMu Obrazek Dzielnica nazywa się Bałuty Obrazek

Co do parowozów, to według strony Gryfickiej KD, jedyny wąskotorowy parowóz na 1000 mm to właśnie Px48...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Gra jest warta świeczki, a pismo to akurat można wysłać zawsze. Myślę, że na razie warto by się skupić na 3 głównych tropach:
- wpis do rejestru - na jakich zasadach, na czyj wniosek, jaka dokumentacja potrzebna itp.

- włączenie się marszałka w finansowanie podmiejskiej komunikacji tramwajowej (dotyczy także Ozorkowa) - tak samo jak dofinansowywane są linie kolejowe (a więc zarówno remont infrastruktury, jak i dofinansowanie kursowania)

- włączenie się marszałka z projektem o charakterze turystycznym na wykorzystanie linii
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Ta linia już teraz jest muzealna - wszak 803N to nie byle co Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Dobra, my tu gadu-gadu. Czy jest wśród nas ktoś kto w tym trochę siedzi? wnioski, takie pierdoły? wie gdzie to zgłaszać, jaka jest procedura? Jeśli nie to trzeba będzie zmontować już konkretną delegację co to połazi po urzędach i dowie się co i jak. Potem trzebaby taki wniosek przedłożyć pewnie gminie Lutomiersk, jest ktoś z Was stamtąd?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli chcą zrobic coś dla tej linii to niech włączą ją w ŁLTZ, dzięki czemu całą podróż Łódź-Lutomiersk będzie można odbyc na jednym bilecie, a TP by dostawała stałe pieniądze za wzkm
flugzeug30
Czasem wpada
Posty: 61
Rejestracja: wt 00:51, 27 mar 2007
Lokalizacja: Lodz

Post autor: flugzeug30 »

Odnośnie zachowanych u nas loków na tor 1000 mm. , to indeks ich jest np. tu http://www.holdys.pl/tomi/index.php?wykaz=wask

Co do przebudowy i utrzymania tej linii , to trzeba by było stworzyć stowarzyszenie , które by się tym zajęło .

Indywidualne osoby mogą być odebrane przez urzędników jako " czubkowie " z urojeniami posłannictwa i misji ( np. tacy , co budują perpetuum mobile w garażu ) .

Jeżeli o coś zabiegać , to najlepiej w imieniu jakiej organizacji czy instytucji - to brzmi dużo bardziej poważnie .
Ewentualnie można się spytać tego człowieka - http://www.piechocinskitransport.fora.pl
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

Zgadzam się z przedmówcą w kwestii czubków - organizacja starająca się o zachowanie linii brzmi bardziej poważnie.

Sporym poparciem, o którym zapominamy, są mieszkańcy - generalnie tak Konstantynów, jak i Lutomiersk są za zachowaniem linii.

Z tego, co na razie się dowiedziałem, trzeba by uderzać do wojewódzkiego konserwatora zabytków. Ale bez jasnego ustalenia, kto jest właścicielem/współwłaścicielem linii, co najwyżej się wygłupimy. Dlatego na razie proponuję kilka pytań do TP.

Aha, rozmawiałem z moją dziewczyną (pracownica UM) i na dofinansowanie z EU nie ma co liczyć. Wniosków do Regionalnego Programu Operacyjnego (następca ZPORR na lata 2009-13) już nie przyjmują, bo transport w woj. łódzkim jest działaniem priorytetowym i tam wpłynęło najwięcej. Krótko: pula kasy jest już wyczerpana, mimo że się jeszcze nie zaczęło Obrazek co najwyżej można liczyć na jakieś cuda... Dlatego konserwator zabytków brzmi realniej.
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

/.../
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rafal_ost, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Nie od dziś wiadomo, że 43 to element lokalnego folkloru Obrazek
esperal
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: pt 16:27, 16 lut 2007
Lokalizacja: Konstantynów

Post autor: esperal »

rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

Trzymam sobie w rękach dzisiejszy "Korkociąg" (nr 18, 3-4 XI 2008). Czytam w nim:

"(...) Wjeżdżający do Łodzi od strony Konstantynowa będą mogli zostawić samochód na parkingu ulokowanym w narożniku ulic Kusocińskiego i Juszczakiewicza. Na tyłach ogrodu botanicznego będzie czekać około 1500 miejsc parkingowych".

Pomijając fakt, że narożnik Kusocińskiego/Juszczakiewicza jest tak na tyłach ogrodu botanicznego, jak Górniak jest na tyłach Centralu, zastanawia mnie całkowite zignorowanie linii tramwajowej. Od ww. miejsca do Konstantynowskiej jest jeszcze kawałek drogi, a pozostałe parkingi P+R planowane są właśnie przy liniach tramwajowych (Pabianicka/Chocianowicka, Włókniarzy/Zgierska, Rokicińska/Hetmańska - ta raczej przy planowanej, ale zawsze).

Zżera mnie ciekawość, co planują wobec 43 i kiedy się o tym dowiemy oficjalnie... Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rafal_ost, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

rafal_ost pisze:Trzymam sobie w rękach dzisiejszy "Korkociąg" (nr 18, 3-4 XI 2008). Czytam w nim:

"(...) Wjeżdżający do Łodzi od strony Konstantynowa będą mogli zostawić samochód na parkingu ulokowanym w narożniku ulic Kusocińskiego i Juszczakiewicza. Na tyłach ogrodu botanicznego będzie czekać około 1500 miejsc parkingowych".

Autora tego pomysłu chyba pan bóg opuścił. Wymyślić parking Park & Ride z dala od jakiejkolwiek komunikacji miejskiej - to już majstersztyk zdurnienia.
ZKA-2
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: pt 09:31, 13 lip 2007

Post autor: ZKA-2 »

Tomasz.bu pisze:
rafal_ost pisze:Trzymam sobie w rękach dzisiejszy "Korkociąg" (nr 18, 3-4 XI 2008). Czytam w nim:

"(...) Wjeżdżający do Łodzi od strony Konstantynowa będą mogli zostawić samochód na parkingu ulokowanym w narożniku ulic Kusocińskiego i Juszczakiewicza. Na tyłach ogrodu botanicznego będzie czekać około 1500 miejsc parkingowych".

Autora tego pomysłu chyba pan bóg opuścił. Wymyślić parking Park & Ride z dala od jakiejkolwiek komunikacji miejskiej - to już majstersztyk zdurnienia.

A może planują tam jakąś linie ale narazie nie podają żeby się zbędnie nie podniecać.
ODPOWIEDZ