[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

W połowie 2012r na linii 41 pojawi się wreszcie większy tabor www.tvp.pl/lodz/informacja/lwd/wideo/12122011-2145/5895200
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

Czyli czekaja nas zmiany... Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

"Większe i bardziej pojemne wagony tramwajowe". Jeśli to nie był skrót myślowy, to na 41 możemy spodziewać się GT6. Tylko co pojedzie na 43?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Albo coś znacznie ciekawszego jeśli potwierdzą się plotki
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Musieliby coś działać już teraz z nowym taborem, chyba że o czymś nie wiem. Pojadą pewnie dwuskłady.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nie pogniewałbym się, gdyby po wyremontowaniu Przybyszewskiego '41' wydłużono do Lodowej. Ale wobec ciągłego zmniejszania wydatków na KM pozostaje to mało realne.

Przeciętny dziennikarz używa określeń "wagon", "skład" i "tabor" wymiennie. Więc jeśli mówi o bardziej pojemnym wagonie, może to oznaczać wszystko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Jak się z 805Na wymontuje wszystkie siedzenia to też będzie bardziej pojemny wagon :>
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Express Ilustrowany 22.12.2011 (PAT) pisze:Linia tramwajowa 41 będzie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi

Mieszkańcy Pabianic i gminy Ksawerów nie muszą już obawiać się likwidacji linii nr 41. Właśnie została podpisana umowa pomiędzy Pabianicami i łódzkim MPK. Jeden z punktów umowy mówi, że od 1 stycznia 2012 r. trasa "41", która w tej chwili kończy się przy Ikei, zostanie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi.

Joanna Stelmach, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Pabianicach mówi: – Negocjacje z MPK przyniosły efekty w postaci obniżenia ceny za tzw. wozokilometr, w stosunku do tej proponowanej przez MPK na początku rozmów. Od 2012 roku wyniesie ona 6,20 zł. To i tak znacznie więcej niż kwota płacona łódzkiemu przewoźnikowi przez Pabianice obecnie, wynosząca 4,65 zł za wozokilometr.

Na szczęście wzrost wydatków na utrzymanie tramwaju 41 nie odczują pasażerowie. 10-minutowy normalny bilet będzie nadal kosztował 1,70 zł, a półgodzinny 2,40 zł.

Tramwaj nr 41 to dla mieszkańców Pabianic i gminy Ksawerów bardzo ważny środek komunikacji. Dlatego pod petycją przeciwko jego likwidacji podpisy złożyło w ciągu niespełna dwóch tygodni aż 4 tysiące osób. Akcję przeprowadził Sojusz Lewicy Demokratycznej, a dokument trafił na biurko prezydenta Pabianic Zbigniewa Dychto.

– Nikt nie chciał tramwaju likwidować, zastanawialiśmy się tylko, co zrobić na wypadek, gdyby Łódź nie obniżyła stawki za wozokilometr – stwierdza Joanna Stelmach.

– Teraz trwają rozmowy w jeszcze jednej kwestii, aby od czerwca zamiast jednego zwykłego wagonu jeździł przegubowy. Dzięki temu zmieściłoby się w nim więcej osób.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Oby przy okazji nie postanowiono wyciąć 46 z Ikei. Pod przykrywką 41 AŻ do pl. Niepodległości (rozwijanie KM) da się przecież odciąć pół miasta od połączenia z Chocianowicami (41 do tylko dubel 11 na tym odcinku, w dodatku o żenującej częstotliwości). Mam jednak nadzieję, że na taki ruch nie pozwoli Port Łódź.
Przy okazji zapewne wylecą gwarantowane przesiadki 11->41, bo sensu w wyjeżdżaniu 41 z Placu 1 min. za 11 zdecydowanie nie ma.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Adamix pisze:Mam jednak nadzieję, że na taki ruch nie pozwoli Port Łódź.

Jak zapłacą za jakąś dodatkową linię to może ktoś zwróci na nich uwagę. Póki co, to mogą chyba tylko prosić.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Generalnie, skoro na odcinku IKEA - Plac Niepodległości ma dojść 41, to zdjęcie stamtąd 46A nie jest pozbawione sensu - przy obecnych oszczędnościach tak duża liczba tramwajów na Pabianickiej nie jest potrzebna.

W zamian za 46A na Politechniki w godzinach szczytu należałoby pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości 15-ki np. do 7,5 minuty - to przydałoby się zarówno na Politechniki (luka po 46A), jak i na Paderewskiego (luka po 16A) oraz Pomorskiej (być może luka po 43bis).
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

SzK pisze:(być może luka po 43bis).

Na pewno luka po 43bis.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A może po prostu przeciągnąć 46/A do Pabianic, tak jak to było kiedyś proponowane, oczywiście jeśli kształt 46 się nie zmieni, co nie jest przecież wykluczone.

A propos - w którymś z artykułów było wspomniane coś o tramwajach przegubowych na 41. Jedyne tramwaje przegubowe w aglomeracji łódzkiej, które nie są niskopodłogowe (czyli wjadą na 41) nie należą do MPK
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Najciekawsza luka póki co zapowiada się na Legionów między Cmentarną a Kasprzaka.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale część tramwajów przegubowych, które nie są niskopodłogowe, należy do TP, a majątek tej spółki od kwietnia przejmie właśnie MPK. 41 ma być przegubowe dopiero od połowy 2012 roku. Wtedy MPK będzie już dysponować taborem przegubowym nieniskopodłogowym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Który i tak będzie musiał pójść na 43 (bo chyba aż tacy ambitni żeby zostawić 803N to oni nie są, nie?)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Jeśli nie będą mieli wyjścia, to zostawią. Na pewno zaletą tego typu taboru są mniejsze wymagania jeśli chodzi o zasilanie niż w przypadku dwuskładu 805Na.

Przeguby w pierwszej kolejności będą musiały pójść na 9. Bo linia ta będzie spełniać również rolę miejską, nie mogą tam więc puścić solówek. A dwuskład 805Na będzie miał problem z dojechaniem do Konstantynowa, poza tym wymagałby dorobienia pulpitu z tyłu drugiego wagonu albo wysłania pracownika do pomocy przy manewrach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Część wagonów jest już przerabiana na odcinki podmiejskie. Tzn. będzie w nich możliwość przełączenia jazdy tylko na szeregową, żeby był mniejszy pobór prądu. Na pulpicie został dołożony specjalny przełącznik.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czym skutkuje jazda tylko szeregowa? Niższa prędkość?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Niska prędkość i zmniejszony pobór prądu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ODPOWIEDZ