[Pabianice] Linia 41
-
- Megagaduła
- Posty: 2788
- Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
"Większe i bardziej pojemne wagony tramwajowe". Jeśli to nie był skrót myślowy, to na 41 możemy spodziewać się GT6. Tylko co pojedzie na 43?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Nie pogniewałbym się, gdyby po wyremontowaniu Przybyszewskiego '41' wydłużono do Lodowej. Ale wobec ciągłego zmniejszania wydatków na KM pozostaje to mało realne.
Przeciętny dziennikarz używa określeń "wagon", "skład" i "tabor" wymiennie. Więc jeśli mówi o bardziej pojemnym wagonie, może to oznaczać wszystko.
Przeciętny dziennikarz używa określeń "wagon", "skład" i "tabor" wymiennie. Więc jeśli mówi o bardziej pojemnym wagonie, może to oznaczać wszystko.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Express Ilustrowany 22.12.2011 (PAT) pisze:Linia tramwajowa 41 będzie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi
Mieszkańcy Pabianic i gminy Ksawerów nie muszą już obawiać się likwidacji linii nr 41. Właśnie została podpisana umowa pomiędzy Pabianicami i łódzkim MPK. Jeden z punktów umowy mówi, że od 1 stycznia 2012 r. trasa "41", która w tej chwili kończy się przy Ikei, zostanie wydłużona do pl. Niepodległości w Łodzi.
Joanna Stelmach, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Pabianicach mówi: – Negocjacje z MPK przyniosły efekty w postaci obniżenia ceny za tzw. wozokilometr, w stosunku do tej proponowanej przez MPK na początku rozmów. Od 2012 roku wyniesie ona 6,20 zł. To i tak znacznie więcej niż kwota płacona łódzkiemu przewoźnikowi przez Pabianice obecnie, wynosząca 4,65 zł za wozokilometr.
Na szczęście wzrost wydatków na utrzymanie tramwaju 41 nie odczują pasażerowie. 10-minutowy normalny bilet będzie nadal kosztował 1,70 zł, a półgodzinny 2,40 zł.
Tramwaj nr 41 to dla mieszkańców Pabianic i gminy Ksawerów bardzo ważny środek komunikacji. Dlatego pod petycją przeciwko jego likwidacji podpisy złożyło w ciągu niespełna dwóch tygodni aż 4 tysiące osób. Akcję przeprowadził Sojusz Lewicy Demokratycznej, a dokument trafił na biurko prezydenta Pabianic Zbigniewa Dychto.
– Nikt nie chciał tramwaju likwidować, zastanawialiśmy się tylko, co zrobić na wypadek, gdyby Łódź nie obniżyła stawki za wozokilometr – stwierdza Joanna Stelmach.
– Teraz trwają rozmowy w jeszcze jednej kwestii, aby od czerwca zamiast jednego zwykłego wagonu jeździł przegubowy. Dzięki temu zmieściłoby się w nim więcej osób.
Oby przy okazji nie postanowiono wyciąć 46 z Ikei. Pod przykrywką 41 AŻ do pl. Niepodległości (rozwijanie KM) da się przecież odciąć pół miasta od połączenia z Chocianowicami (41 do tylko dubel 11 na tym odcinku, w dodatku o żenującej częstotliwości). Mam jednak nadzieję, że na taki ruch nie pozwoli Port Łódź.
Przy okazji zapewne wylecą gwarantowane przesiadki 11->41, bo sensu w wyjeżdżaniu 41 z Placu 1 min. za 11 zdecydowanie nie ma.
Przy okazji zapewne wylecą gwarantowane przesiadki 11->41, bo sensu w wyjeżdżaniu 41 z Placu 1 min. za 11 zdecydowanie nie ma.
Generalnie, skoro na odcinku IKEA - Plac Niepodległości ma dojść 41, to zdjęcie stamtąd 46A nie jest pozbawione sensu - przy obecnych oszczędnościach tak duża liczba tramwajów na Pabianickiej nie jest potrzebna.
W zamian za 46A na Politechniki w godzinach szczytu należałoby pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości 15-ki np. do 7,5 minuty - to przydałoby się zarówno na Politechniki (luka po 46A), jak i na Paderewskiego (luka po 16A) oraz Pomorskiej (być może luka po 43bis).
W zamian za 46A na Politechniki w godzinach szczytu należałoby pomyśleć o zwiększeniu częstotliwości 15-ki np. do 7,5 minuty - to przydałoby się zarówno na Politechniki (luka po 46A), jak i na Paderewskiego (luka po 16A) oraz Pomorskiej (być może luka po 43bis).
A może po prostu przeciągnąć 46/A do Pabianic, tak jak to było kiedyś proponowane, oczywiście jeśli kształt 46 się nie zmieni, co nie jest przecież wykluczone.
A propos - w którymś z artykułów było wspomniane coś o tramwajach przegubowych na 41. Jedyne tramwaje przegubowe w aglomeracji łódzkiej, które nie są niskopodłogowe (czyli wjadą na 41) nie należą do MPK
A propos - w którymś z artykułów było wspomniane coś o tramwajach przegubowych na 41. Jedyne tramwaje przegubowe w aglomeracji łódzkiej, które nie są niskopodłogowe (czyli wjadą na 41) nie należą do MPK
Ale część tramwajów przegubowych, które nie są niskopodłogowe, należy do TP, a majątek tej spółki od kwietnia przejmie właśnie MPK. 41 ma być przegubowe dopiero od połowy 2012 roku. Wtedy MPK będzie już dysponować taborem przegubowym nieniskopodłogowym.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jeśli nie będą mieli wyjścia, to zostawią. Na pewno zaletą tego typu taboru są mniejsze wymagania jeśli chodzi o zasilanie niż w przypadku dwuskładu 805Na.
Przeguby w pierwszej kolejności będą musiały pójść na 9. Bo linia ta będzie spełniać również rolę miejską, nie mogą tam więc puścić solówek. A dwuskład 805Na będzie miał problem z dojechaniem do Konstantynowa, poza tym wymagałby dorobienia pulpitu z tyłu drugiego wagonu albo wysłania pracownika do pomocy przy manewrach.
Przeguby w pierwszej kolejności będą musiały pójść na 9. Bo linia ta będzie spełniać również rolę miejską, nie mogą tam więc puścić solówek. A dwuskład 805Na będzie miał problem z dojechaniem do Konstantynowa, poza tym wymagałby dorobienia pulpitu z tyłu drugiego wagonu albo wysłania pracownika do pomocy przy manewrach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Czym skutkuje jazda tylko szeregowa? Niższa prędkość?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Niska prędkość i zmniejszony pobór prądu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez szymon5444, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.