[Pabianice] Linia 41
To 43 w obecnym kształcie w ogóle ktoś jeździ?
A mnie boli tylko jedno - dlaczego MPK kupuje tramwaje, znacznie bardziej komfortowe od tego czegoś, co jeździ teraz i wysyła je poza miasto. Może w obecnym kształcie nie jest to odpowiedni tabor na ŁTR czy ósemkę (chociaż na tej drugiej cholernie chciałbym to ustrojstwo zobaczyć z motorniczym, który rozpędziłby to do granic możliwości, czyli pewnie trochę ponad 100 km/h), ale na coś w stylu 1, 4, 5, 7, 9 albo 13 IMO nadałyby się bardzo dobrze. A może nawet i na 15A.
A konstal (pomijając te z wymienioną aparaturą i wózkami) to kpina z ludzi na dowolnej linii
A mnie boli tylko jedno - dlaczego MPK kupuje tramwaje, znacznie bardziej komfortowe od tego czegoś, co jeździ teraz i wysyła je poza miasto. Może w obecnym kształcie nie jest to odpowiedni tabor na ŁTR czy ósemkę (chociaż na tej drugiej cholernie chciałbym to ustrojstwo zobaczyć z motorniczym, który rozpędziłby to do granic możliwości, czyli pewnie trochę ponad 100 km/h), ale na coś w stylu 1, 4, 5, 7, 9 albo 13 IMO nadałyby się bardzo dobrze. A może nawet i na 15A.
A konstal (pomijając te z wymienioną aparaturą i wózkami) to kpina z ludzi na dowolnej linii
px33 pisze:To 43 w obecnym kształcie w ogóle ktoś jeździ?
Wczoraj wieczorem solówka zapełniona prawie w całości.
A mnie boli tylko jedno - dlaczego MPK kupuje tramwaje, znacznie bardziej komfortowe od tego czegoś, co jeździ teraz i wysyła je poza miasto. Może w obecnym kształcie nie jest to odpowiedni tabor na ŁTR czy ósemkę (chociaż na tej drugiej cholernie chciałbym to ustrojstwo zobaczyć z motorniczym, który rozpędziłby to do granic możliwości, czyli pewnie trochę ponad 100 km/h), ale na coś w stylu 1, 4, 5, 7, 9 albo 13 IMO nadałyby się bardzo dobrze. A może nawet i na 15A.
Na ósemkę? Moim zdaniem tam trójskłady powinny jeździć. Poza tym gdzie można się tak rozpędzić?
Nie wiem jak kształtuje się stawka wkzm za helmuty, ale gdyby była niższa, można by je puszczać na 1, 4, 5 i 7 wraz z podniesieniem częstotliwości.
Na Włókniarzy. I właśnie piszę, że tam M8 by się nie nadał.Poza tym gdzie można się tak rozpędzić?
A w ogóle to w przypadku tramwajów byłoby dobrze, gdyby ktoś z miasta zaczął poważniej sterować MPK, żeby ograniczyć marnotrawienie przez nich miejskich pieniędzy (im mniej wyda MPK tym mniej miasto będzie musiało im zapłacić lub tym więcej usług będą w stanie wykonać za te same pieniądze). No i żeby przestali marnotrawić tabor - z 22 niemieckich wagonów nie potrafią wystawić pełnej obsady na podmiejskie (mimo że MKT przy takiej ilości prac mogłoby jeszcze wziać Pabianice), z 25 niskopodłogowców (z czego 3 CR-y na stałe nie jeżdżą, 2 od wielu lat, tak jakbyśmy mieli nadmiar niskopodłogowców) nie potrafią codziennie wystawić całej 11 i tych marnych 5 brygad na 15/A, w weekendy wszystkich brygad 11 i 15/A z Telefonicznej.
Dziwny, nie dziwny, większość osób z forum takiego nie pamięta, lub nie miało szans zobaczyć z racji swojego nieistnienia.
Składy 2x805Na na linii 41 można było spotkać w Pabianicach jeszcze na początku lat 90-tych. Co prawda żyłem już wtedy w miarę świadomie, ale z dzieciństwa z Pabianic pamiętam tylko enki (stojące na pętli) i przeguby.
Składy 2x805Na na linii 41 można było spotkać w Pabianicach jeszcze na początku lat 90-tych. Co prawda żyłem już wtedy w miarę świadomie, ale z dzieciństwa z Pabianic pamiętam tylko enki (stojące na pętli) i przeguby.
Może 41 z dwoma wagonami mogłaby po części dopełnić brakujące
kursy 11. Tylko gdzie ją wydłużyć? Północna ŁTRem?
kursy 11. Tylko gdzie ją wydłużyć? Północna ŁTRem?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez tornado, łącznie zmieniany 1 raz.
A na Radogoszczu to już kursów nie brakuje?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
To może do Zgierza?
Oh, wait, tak kiedyś kursowała 11tka i z jakichś powodów przestała.
To po ŁTRze linie powinny znów kursować co 7-8, aby zaspokoić popyt oraz ułatwić przesiadki. Dodawanie kolejnej linii niczego nie ułatwi.
Optymalnym i historycznym krańcem dla 41 jest pl. Niepodległości, który nie tylko umożliwia przesiadki (choć już nie takie same jak kiedyś...), ale i jest otoczony przez liczne POI. Dodatkowo kraniec w tym miejscu w mniejszym stopniu naraża obsługę Pabianic na zakłócenia "z miasta", niż trasa przez całą Łódź.
Oh, wait, tak kiedyś kursowała 11tka i z jakichś powodów przestała.
To po ŁTRze linie powinny znów kursować co 7-8, aby zaspokoić popyt oraz ułatwić przesiadki. Dodawanie kolejnej linii niczego nie ułatwi.
Optymalnym i historycznym krańcem dla 41 jest pl. Niepodległości, który nie tylko umożliwia przesiadki (choć już nie takie same jak kiedyś...), ale i jest otoczony przez liczne POI. Dodatkowo kraniec w tym miejscu w mniejszym stopniu naraża obsługę Pabianic na zakłócenia "z miasta", niż trasa przez całą Łódź.
43 chodzi do Zdrowia, a może 46 do Helenówka czy 9 z Kanzas
do Zdrowia? Zmień dilera.
A żeś się odgryzł geografowi, nieco niepotrzebnie, gdyż geograf przeprosił.
Moim zdaniem tak naprawdę wariant 11/11A sprzed oddania trasy ŁTR był całkiem niezły, i po początkowych niedomaganiach i bałaganie funkcjonował dobrze. Rozbijanie tego na 11, 16/16A oraz P było dużym błędem.
Wystarczy powrócić do tego rozwiązania i zadbać o to, aby wydzielone brygady kursowały tylko po Łodzi (niskopodłogowce), a Pabianice i Zgierz jeździły na składach 805Na.
Jednym słowem: mocne 11/11A i mocna 15, natomiast 16/16A oraz 15A do likwidacji.
Choć jest dużo racji w zdaniu geografa, że krańcówka na Placu Niepodległości dla linii pabianickiej jest korzystniejsza z punktu widzenia wrażliwości na zakłócenia.
Dla chcącego nic trudnego - wystarczy rezerwa na Placu Niepodległości, która byłaby przydatna nie tylko dla 11/11A, ale dla wszystkich tamtejszych linii (zajezdnie na Chocianowicach i Telefonicznej są zbyt odległe aby dobrze zastępować luki w obsłudze, a i po co komu tramwaj z Chocianowic do Pabianic, skoro ktoś utknął gdzieś na Piotrkowskiej (ZDiT powiedziałby, że to cholerne koszty, ale jakoś na rozkłady przewidujące godzinne postoje 9-ki w Konstantynowie nie narzekają, niby płacą wg wozokm, ale ich koszt zależy przecież od efektywności).
Może 41 z dwoma wagonami mogłaby po części dopełnić brakujące
kursy 11. Tylko gdzie ją wydłużyć? Północna ŁTRem?
Pamiętam takie pomysły, aby 45 i 46 jeździło do Placu Niepodległości, a 41 na Północną
Ale chyba jednak lepsza mocna 11/11A obsługująca cały ciąg od Pabianic do Zgierza, z mocną częstotliwością na odcinku łódzkim.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja cały czas trzymam się swojego zdania, że najlepiej byłoby pozbyć się 16 i 15A i puścić cały ŁTR i 15 co 7,5 minuty (w międzyszczycie co 10, w weekendy co 12), z ewentualnymi wzmocnieniami na 15 poza taktem (w godzinach dojazdu na uczelnie). A do Zgierza 4 zsynchronizowaną z 11 (tak żeby od Helenówka jechała 2 minuty przed 11 i w stronę Helenówka 4 minuty po 11)
kuba_bed pisze:Niestety to nie wróci częstotliwości 7,5 minuty na innych liniach jeżdżących ŁTR-em
To mało powiedziane bo częstotliwość 10 minut już nie powróci a była jeszcze przed wakacjami. Kiedyś to do Zgierza przez cały tydzień (oprócz niedziel, świąt i sobót po godzinie 17 wtedy do Zgierza co 30 minut) dojeżdżała 11 z częstotliwością 15 minut (w tygodniu było dodatkowe wzmocnienie 11A do Helenówka) a teraz porównując z 40 minutową częstotliwością 16 w niedziele to można się załamać. Do Pabianic też 11 jeździła częściej niż obecne 41 zwłaszcza w weekendy.
To rozkład linii 11 sprzed 9 lat.
http://images31.fotosik.pl/100/3deca36b75438c2c.jpg
Pomysł wydłużenia linii 11 z Pabianic do Zgierza na Konstalach a 11A (IKEA - Helenówek) na Pesach to dobry pomysł i wtedy łączna częstotliwość 11 i 11A co 6 minut dałoby tyle samo odjazdów na głównym odcinku ŁTR (było 30 poc/h a teraz jest 25 poc/h) co jeszcze przed wakacjami a wtedy rzeczywiście linie 15A, 16, 16A i 41 stają się niepotrzebne oraz zwiększenie częstotliwości 15 do 12 poc/h o wiele lepszy układ a wymagający podobnego nakładu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez eDragon55, łącznie zmieniany 6 razy.
Tylko czy uda się ułożyć rozkład, biorąc pod uwagę porozumienia międzygminne, tak aby kilka brygad miało wszystkie kursy w relacji Chocianowice-Helenówek?
Taborem można wprawdzie obsadzić 12 (nie wiem jak z odcinkiem na Karolewie i Retkini) i 15, ale na trasie ŁTR są przystosowane perony.
Taborem można wprawdzie obsadzić 12 (nie wiem jak z odcinkiem na Karolewie i Retkini) i 15, ale na trasie ŁTR są przystosowane perony.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)