[Pabianice] Linia 41
Re: [Pabianice] Linia 41
Już od dawna uważam ,że linie podmiejskie powinny trafić w ręce prywatne.Umowa podpisana np na 25 lat i prywaciarz remontuje infrasktrukturę ,ma ilość wagonów do dyspozycji itd
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Re: [Pabianice] Linia 41
No, ale to nie przejedzie. Bo prywaciarz by musiał wybudować zajezdnię.
Sprywatyzować to można obsługę linii autobusowych, bo tu jest sporo linii, autobusy nie są drogie, ale tramwajów to się nie da.
Sprywatyzować to można obsługę linii autobusowych, bo tu jest sporo linii, autobusy nie są drogie, ale tramwajów to się nie da.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: [Pabianice] Linia 41
A który prywaciarz wyłożyłby 150 milionów na infrastrukturę plus 100 na tabor w perspektywie 20 lat za skromną opłatę za wozokilometr? To bez sensu na liniach nawet takich, jak pabianicka, gdzie dziennie podróżuje do 8000 pasażerów.
Następstwem takich działań byłyby kursy okrojone do szczytu komunikacyjnego oraz setki reklam gdzie_tylko_się_da, co i tak nie pokryłoby kosztów utrzymania i remontu linii.
Komunikacja tego rodzaju musi być samorządowa, inaczej nie ma racji bytu. Co innego, jak wspomina przedmówca, komunikacja autobusowa, tutaj nie jest problemem stanąć do przetargu ze swoim autobusem i kursować równolegle do MPK. Ale to są i koszta inne...
Następstwem takich działań byłyby kursy okrojone do szczytu komunikacyjnego oraz setki reklam gdzie_tylko_się_da, co i tak nie pokryłoby kosztów utrzymania i remontu linii.
Komunikacja tego rodzaju musi być samorządowa, inaczej nie ma racji bytu. Co innego, jak wspomina przedmówca, komunikacja autobusowa, tutaj nie jest problemem stanąć do przetargu ze swoim autobusem i kursować równolegle do MPK. Ale to są i koszta inne...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: [Pabianice] Linia 41
Jakby chcieć oddać prywaciarzowi autobusy razem z jezdnią, po której się poruszają, to też by chętnych nie było
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: [Pabianice] Linia 41
Ale jaja. Z uwagi na to, że pabianickie podstacje notorycznie "wywalają" powodując zatrzymania, co wkurza w potęgę po reaktywacji linii "41" na wniosek porozumienia Prezydenta Miasta Pabianic i MPK przy Pabianickich podstacjach stały dyżur obejmują... pracownicy ZTiS, którzy w razie potrzeby natychmiast przepinają zasilanie na ręczne.
Buahahaha.
Buahahaha.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: [Pabianice] Linia 41
Może i śmieszne, ale z drugiej strony nie oszukujmy się to najtańsze rozwiązanie. Jakakolwiek wymiana/naprawa podstacji to spory wydatek, a przebudowa gruntowna już niedługo. A tutaj bedzie pewno z jeden pracownik na etacie to co dostaje 3500zł pensji? A skoro za rk już rozkopią to koszt dla Pabianic wyniesie 40tys to jednak nie tak źle.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: [Pabianice] Linia 41
Na razie mowa, że "dzisiaj i jutro".
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: [Pabianice] Linia 41
Przez ten czas mają coś pogrzebać w podstacji, żeby było lepiej i by nie wywalała.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: [Pabianice] Linia 41
Zgodnie z info z SSC, po remoncie linii prawdopodobnie jednak pojawią się NF6D - według mnie i jeszcze jednej osoby stamtąd (walczącej mocno o lepszy tabor tramwajowy itp itd.) połączą 11A z 41 (nie widzę dojazdu na Plac NF6D z Telefonicznej - wyjdzie z 40 minut O.o).
Byłoby cudnie: 11AB co 6-10-15 w robocze, 10-15 w soboty i 15-20 w pozostałe dni Wtedy jeszcze 17 w weekendy i ja już nie narzekam na KM, a wręcz się cieszę
Byłoby cudnie: 11AB co 6-10-15 w robocze, 10-15 w soboty i 15-20 w pozostałe dni Wtedy jeszcze 17 w weekendy i ja już nie narzekam na KM, a wręcz się cieszę
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: [Pabianice] Linia 41
A jak to oznaczą: 11A będzie do Ikei, 11B do Pabianic, czy jak? Czy w ogóle 41 do Helenówka? Dobre. Był postulat zrobienia 41 do Piotrkowska Centrum (lub nawet na Fabryczny), ale żeby od razu łączyć 11 z 41? Też mnie ciekawi ta kwestia, zobaczywszy, że 11B w kierunku Ikei od centrum jest obecnie dla 17 pewną alternatywą. I nadal nią zostanie, ale z tych słów widzę, że pojawi się kolejna.
Re: [Pabianice] Linia 41
To połączenie z 11 to wymysł forumowiczów SSC, w piśmie od urzędu było tylko o skierowaniu na 41 NF6D.
Na 41 jest zapotrzebowanie, żeby jechało na Dąbrowę. Ludzie z Pabianic chwalili sobie Z41 jadące na Dąbrowę właśnie. Zdaje się, że pracuje tam dużo ludzi z Pabianic.
Na 41 jest zapotrzebowanie, żeby jechało na Dąbrowę. Ludzie z Pabianic chwalili sobie Z41 jadące na Dąbrowę właśnie. Zdaje się, że pracuje tam dużo ludzi z Pabianic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: [Pabianice] Linia 41
Tak to są tylko propozycje z SSC, ale szczerze 11AB to najlogiczniejsze wyjście. Zyskają nie tylko Pabianice, ale i południe miasta (byłby koniec z 11A tylko do Placu, co wkurza wiele osób mieszkających już nawet nie na Rudzie, czy Rokiciu, ale przy RLL, Jana Pawła II w blokowiskach).
Poza tym średnio wyobrażam sobie NF6D jadące tylko dla 41 pół miasta dobre 45 minut z zajezdni i do zajezdni Telefoniczna - to też kosztuje...
Z41 na Dąbrowę średnio w kursie wiozło 10-15 góra 20 osób w przegubie, z czego większość z Placu - faktycznie wielka potrzeba puszczenia tam 41...
Poza tym średnio wyobrażam sobie NF6D jadące tylko dla 41 pół miasta dobre 45 minut z zajezdni i do zajezdni Telefoniczna - to też kosztuje...
Z41 na Dąbrowę średnio w kursie wiozło 10-15 góra 20 osób w przegubie, z czego większość z Placu - faktycznie wielka potrzeba puszczenia tam 41...
Re: [Pabianice] Linia 41
Już planujecie a nic nie wiadomo. Ten sam użytkownik z forum SCC który wkleił pismo z Pabianic jeszcze niedawno pisał o tym, że MPK planuje zakup innych używek na linię do Pabianic. Równie dobrze 41 może jechać na Dąbrowę. Równie dobrze może zostać bez zmian a zwyczajnie MPK da na Chocianowice tramwajów niskopodłogowych przeznaczonych do obsługi 41.
Re: [Pabianice] Linia 41
Dokładnie, zajezdnia Chocianowice ma iść do remontu w ramach Transportu Niskoemisyjnego, więc jaki problem wstawić do niej później niskopodłogowce?
Zawsze też można zrobić tak, że wyjazd z zajezdni Telefoniczna jedzie do Ikei jako linia 17. Nie praktykuje się tego w Łodzi chyba obecnie, ale zawsze można zacząć.
Ciągnięcie 41 jako 11 na Helenówek będzie skutkować tym, że jakiekolwiek zdarzenie w centrum Łodzi czy na Zgierskiej będzie zaburzać ruch w Pabianicach. Nie po to poskracano teraz podmiejskie, żeby pakować się z powrotem w znane kłopoty.
A poza tym to dość zabawne, jak daleko idące wnioski można wysnuć na podstawie jednego, dość mętnego pisma Zwłaszcza, że tych NF6D jeszcze długo nie będzie, a i dyskusji o tym, gdzie je wysłać na linie miejskie też widziałem już wiele i za każdym uśmiechałem się z politowaniem.
Zawsze też można zrobić tak, że wyjazd z zajezdni Telefoniczna jedzie do Ikei jako linia 17. Nie praktykuje się tego w Łodzi chyba obecnie, ale zawsze można zacząć.
Ciągnięcie 41 jako 11 na Helenówek będzie skutkować tym, że jakiekolwiek zdarzenie w centrum Łodzi czy na Zgierskiej będzie zaburzać ruch w Pabianicach. Nie po to poskracano teraz podmiejskie, żeby pakować się z powrotem w znane kłopoty.
A poza tym to dość zabawne, jak daleko idące wnioski można wysnuć na podstawie jednego, dość mętnego pisma Zwłaszcza, że tych NF6D jeszcze długo nie będzie, a i dyskusji o tym, gdzie je wysłać na linie miejskie też widziałem już wiele i za każdym uśmiechałem się z politowaniem.
Re: [Pabianice] Linia 41
Czemu ma ich nie być jeszcze długo? Przetarg już był wybór wykonawcy właściwie pewny. Z tego co pamiętam ostatnie sztuki maja dotrzeć w 2020 choć większość wcześniej, ale no remont linii do Pabianic pewno też realnie dopiero w 2020r się skończy.
Re: [Pabianice] Linia 41
Gdzieś mi mignęło, że 20 ma być już w przyszłym roku.
Re: [Pabianice] Linia 41
Dokładnie. Dostawa 6 sztuk ma być zimą, kolejne 6 późną wiosną i kolejne (nie wiadomo ile) w II połowie roku.
32 (34) mają być do końca 2020, ale ponad połowa w Bogestrze jest odstawiona i można brać.
WIadomo MPK zależy jak najszybciej je zdobyć, bo za 2 lata zamkną centrum miasta i będzie potrzeba masy dwukierunków.
32 (34) mają być do końca 2020, ale ponad połowa w Bogestrze jest odstawiona i można brać.
WIadomo MPK zależy jak najszybciej je zdobyć, bo za 2 lata zamkną centrum miasta i będzie potrzeba masy dwukierunków.
Re: [Pabianice] Linia 41
Po przywiezieniu trzeba je jeszcze przystosować do łódzkich warunków.
Właśnie. Czyli będą jeździć na Zetkach, a nie na 41.za 2 lata zamkną centrum miasta i będzie potrzeba masy dwukierunków
Re: [Pabianice] Linia 41
Ale kiedyś ten remont się skończy (podobno chcą się uporać z wykopami na ZIelona/Zachodnia w kilka miesięcy).
Re: [Pabianice] Linia 41
Ale jak będzie potrzeba masy dwukierunkowców w mieście, to nie puszczą ich przecież do Pabianic.
Przystosowanie jednego takiego NF6D do łódzkich warunków ile może trwać? Kilka dni? Szczególnie, że know-how Zakład Techniki już ma.
Przystosowanie jednego takiego NF6D do łódzkich warunków ile może trwać? Kilka dni? Szczególnie, że know-how Zakład Techniki już ma.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)