[Pabianice] Linia 41
-
- Czasem wpada
- Posty: 98
- Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
- Lokalizacja: Ksawerów
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Cóż, linia pabianicka w styczniu kończy 109 lat, więc wszystko się zgadza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
[url][/url] pisze: Tramwajem z Pabianic do Łodzi tylko do końca grudnia
Umowa między łódzkim MPK i Urzędem Miasta w Pabianicach na kursy tramwajów z Łodzi do Pabianic wygasa z końcem 2009 roku.
Chociaż obie strony konfliktu deklarują, że chcą utrzymać połączenie tramwajowe między miastami, to wciąż nie potrafią się porozumieć. Twardo trzymają się swoich stanowisk. MPK, jak każda spółka, chce zarabiać na przewozie osób, a władzom Pabianic zależy, aby jak najmniej firmie zapłacić.
- Przed świętami otrzymałem z MPK pismo z propozycją trzech wariantów świadczenia usług komunikacyjnych . Żaden z nich mnie nie satysfakcjonuje - mówi Zbigniew Dychto, prezydent Pabianic. - Chcę tych tramwajów, ale nie na zbójeckich prawach.
Trzy warianty proponowane przez MPK są od lat niezmienne. Pierwszy - Pabianice podpisują nową umowę z łódzkim ratuszem, który zleca MPK usługi przewozowe. Wtedy Pabianice rozliczają się z Urzędem Miasta Łodzi, tak jak ma to miejsce w przypadku Zgierza. Druga możliwość, to emisja biletów przez Pabianice, które zarabiałyby na tym i płaciły MPK za tzw. wozokilometr. Taki wariant obowiązuje w Łodzi. Według trzeciej wersji MPK wozi pasażerów na zasadach komercyjnych, ustalając ceny biletów, a Pabianice utrzymują torowisko i dopłacają do biletów ulgowych. To koszt ok. 1 mln zł rocznie. - Gdybyśmy zrezygnowali z dopłat do ulg przy przewozach komercyjnych, to byłby to jedyny w kraju przypadek, że emeryci, uczniowie i studenci płacą za cały bilet - mówi prezydent Dychto. - Bierzemy więc ulgi na siebie, a to 45 tys. zł miesięcznie. MPK wylicza, że na trasie między Łodzią a Pabianicami sprzedaje 65 proc. biletów ulgowych, a ja właśnie patrzę na tramwaj i widzę, że zdecydowana większość to pasażerowie w wieku produkcyjnym.
Władzom Pabianic zależy też na jednym bilecie, który obowiązywałby i w Pabianicach, i w Łodzi. Taki bilet czasowy oznaczałby jednorazową opłatę 3,60 zł z Łodzi do Pabianic. Jest na to duża szansa. Władzom Pabianic zależy również, aby podróżni nie przesiadali się przy Ikei, a mogli dojechać bez przeszkód do Łodzi.
Negocjacje trwają, bo Pabianice ostatecznie zrezygnowały z innych wariantów połączeń z Łodzią. Autobusów MZK jest zbyt mało, aby obsłużyć kursy w Pabianicach i jeszcze wozić ludzi do Łodzi. Poza tym firmy transportowe bojkotowały wydanie zgody dla MZK na korzystanie z łódzkich przystanków, gdzie zatrzymują się busy i PKS. Nadal realne jest wydłużenie linii 46 do Pabianic, która obecnie kończy trasę przy Ikei.
Wojna Pabianic z MPK trwa już kilka lat. Zaczęło się od podwyżek cen biletów, które MPK wprowadzało bez aprobaty pabianickich radnych. Konflikt skończył się wypowiedzeniem umowy na usługi komunikacyjne. Jednak umowa jest przedłużana co pół roku. Tramwaje między Łodzią i Pabianicami kursują prawie 109 lat.
Gdyby ktoś nie zauważył, mamy 28 grudnia.
Znaczy dodatkowy bilet tylko do Pabianic czy włączenie 'P' do ŁLTZ, czyli jedyny wart rozważania wariant, chociaż możliwe że nieco droższy?Taki bilet czasowy oznaczałby jednorazową opłatę 3,60 zł z Łodzi do Pabianic. Jest na to duża szansa. Władzom Pabianic zależy również, aby podróżni nie przesiadali się przy Ikei, a mogli dojechać bez przeszkód do Łodzi
41 miałoby zastąpić 46A w ogóle.
Włączenie MZK do ŁLTZ na razie jest zupełnie nieprawdopodobne, bo nie ma ku temu woli. Natomiast od grudnia 2014 r. we wszystkich gminach będzie musiał być organizator komunikacji, który będzie emitował bilety i zlecał przejazdy, więc podróże na biletach MZK jeszcze tylko przez 5 lat.
Włączenie MZK do ŁLTZ na razie jest zupełnie nieprawdopodobne, bo nie ma ku temu woli. Natomiast od grudnia 2014 r. we wszystkich gminach będzie musiał być organizator komunikacji, który będzie emitował bilety i zlecał przejazdy, więc podróże na biletach MZK jeszcze tylko przez 5 lat.
-
- Czasem wpada
- Posty: 98
- Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
- Lokalizacja: Ksawerów
Nie ma to jak szczęśliwy skok w Nowy Rok...
Absurd stał się faktem. Od dzisiaj na terenie gminy Ksawerów nie obowiązują żadne ulgi. Jedynie na terenie Pabianic można korzystać z biletów ulgowych. Osoby jadące z Pabianic przez Ksawerów do Łodzi także od razu kasują bilet normalny.
Wygląda to teraz tak:
Pabianice - Łódź - 2,40zł
Ksawerów - Łódź - 2,40zł
Ksawerów - Pabianice - 2,40zł
Pabianice pkt. A - Pabianice pkt.B - 1,20zł ulgowy, 2,40zł normalny.
Bilet 30-dniowy Pabianice - Łódź - 70zł
Te ulgi to za przeproszeniem o kant dupy potłuc, bo powiedzcie mi kto jeździ tramwajem po Pabianicach nie jadąc do Ksawerowa/Łodzi
Oczywiście strefa taryfowa bez zmian - na Małym Skręcie...
Absurd stał się faktem. Od dzisiaj na terenie gminy Ksawerów nie obowiązują żadne ulgi. Jedynie na terenie Pabianic można korzystać z biletów ulgowych. Osoby jadące z Pabianic przez Ksawerów do Łodzi także od razu kasują bilet normalny.
Wygląda to teraz tak:
Pabianice - Łódź - 2,40zł
Ksawerów - Łódź - 2,40zł
Ksawerów - Pabianice - 2,40zł
Pabianice pkt. A - Pabianice pkt.B - 1,20zł ulgowy, 2,40zł normalny.
Bilet 30-dniowy Pabianice - Łódź - 70zł
Te ulgi to za przeproszeniem o kant dupy potłuc, bo powiedzcie mi kto jeździ tramwajem po Pabianicach nie jadąc do Ksawerowa/Łodzi
Oczywiście strefa taryfowa bez zmian - na Małym Skręcie...
-
- Czasem wpada
- Posty: 98
- Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
- Lokalizacja: Ksawerów
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
- Lokalizacja: Piaski, Pabianice
Brawa dla Pabianic! NAPRAWDĘ NALEŻY IM SIĘ! Kto to za absurd wymyślił Ciekawe jakie będzie zdziwienie uczniów dojeżdżających z Pabianic do Ksawerowa ! Kolejny krok do likwidacji tramwajów w Pabianicach Taryfa powinna być przy Widzewskiej ! w Dąbrowie ! A nie na Małym skręcie. Zacytuje sobie tutaj opis Wojtka. Pabianice City - Rulez !
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez norbertkomusinski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: pt 11:24, 13 lis 2009
- Lokalizacja: Piaski, Pabianice