[Pabianice] Linia 41
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Zalęgamy się w gnoju.
Wiem doskonale, że żaden przetarg, Bus pas i inne nie wchodzą w grę. Przynajmniej nie teraz i w bliskiej przyszłości.
Taki bełkot Władz.
Zlikwidują tramwaj, obiecają zatramwaj, który utknie w korkach, zaorają tor i dopiero pomyślą. Będzie jak zwykle.
Kazik - koń jest ze względów humorystycznych natomiast podpis wrzuciłem dzisiaj, wbrew regulaminowi, w imię sprawy. Przez jakiś czas niech jeszcze "wisi". Czas na jakąś kampanię ratującą tramwaj!
Wiem doskonale, że żaden przetarg, Bus pas i inne nie wchodzą w grę. Przynajmniej nie teraz i w bliskiej przyszłości.
Taki bełkot Władz.
Zlikwidują tramwaj, obiecają zatramwaj, który utknie w korkach, zaorają tor i dopiero pomyślą. Będzie jak zwykle.
Kazik - koń jest ze względów humorystycznych natomiast podpis wrzuciłem dzisiaj, wbrew regulaminowi, w imię sprawy. Przez jakiś czas niech jeszcze "wisi". Czas na jakąś kampanię ratującą tramwaj!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Bywalec
- Posty: 143
- Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
- Lokalizacja: Złotno/Retkinia
- Kontakt:
Nie spodziewałem się, że Pabianice będzie trzeba ratować szybciej niż Lutomiersk
Zgadzam się z przedmówcą - czas zrobić kampanię. Polecam mały artykuł i komentarze:
http://www.mm.pabianice.pl/aktualnosci,wiecej,688,index.html
Po prawej stronie jest sonda - 64% przeciw likwidacji, 32%za. To chyba mówi samo za siebie.
Niestety, nie jestem z Pabianic, więc nie znam najszybszych sposobów na dotarcie do ludności - zapewne jakieś internetowe wydania gazet lub serwisy lokalne (Express albo Dziennik - mimo niechęci warto się przemóc ) Myślę, że dobrym pomysłem byłoby rozpowszechnienie petycji o zachowanie linii... jesli ktoś jest zainteresowany pomocą proszę o PM'a albo mail
Zgadzam się z przedmówcą - czas zrobić kampanię. Polecam mały artykuł i komentarze:
http://www.mm.pabianice.pl/aktualnosci,wiecej,688,index.html
Po prawej stronie jest sonda - 64% przeciw likwidacji, 32%za. To chyba mówi samo za siebie.
Niestety, nie jestem z Pabianic, więc nie znam najszybszych sposobów na dotarcie do ludności - zapewne jakieś internetowe wydania gazet lub serwisy lokalne (Express albo Dziennik - mimo niechęci warto się przemóc ) Myślę, że dobrym pomysłem byłoby rozpowszechnienie petycji o zachowanie linii... jesli ktoś jest zainteresowany pomocą proszę o PM'a albo mail
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Jeny co za czasy się zrobiły,że aby coś utrzymać trza pisac petycję. Likwidowano odcinek Czerwona _wróblewskiego tez były sprzeciwy, Pabianice nie wiadomo co dalej , Chochoła za iles tam miesięcy tez do likwidacji bo komus sie kurr... nie podoba. Aż strach pomyślec co będzie dalej. I o takim czymś decyduja barany co na codzień jeżdżą samochodami
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Absurd absurdem pomiata.
Drodzy Pabianiczanie - w razie likwidacji tramwaju będziecie się kisić w Jelczach (jeden na 2h?) stojąc w korku. OBIECUJĘ!
Szczerze - nie wierzę w uratowanie tramwaju. Po prostu za duża presja. Patrzcie, jak społeczeństwo zmieniło zdanie pod manipulacją:
Pierwotnie było "likwidujemy tramwaj" - ludzie się sprzeciwiali.
Pojawiła się opcja "hybryd" - od razu "o, dobre! Alternatywa!".
A hybrydy będą? A gówno będzie! Tak jak i bus-pas'y!
Niech się tylko ktoś obudzi. Ktoś rozsądny. Bo głupców nie brakuje.
Drodzy Pabianiczanie - w razie likwidacji tramwaju będziecie się kisić w Jelczach (jeden na 2h?) stojąc w korku. OBIECUJĘ!
Szczerze - nie wierzę w uratowanie tramwaju. Po prostu za duża presja. Patrzcie, jak społeczeństwo zmieniło zdanie pod manipulacją:
Pierwotnie było "likwidujemy tramwaj" - ludzie się sprzeciwiali.
Pojawiła się opcja "hybryd" - od razu "o, dobre! Alternatywa!".
A hybrydy będą? A gówno będzie! Tak jak i bus-pas'y!
Niech się tylko ktoś obudzi. Ktoś rozsądny. Bo głupców nie brakuje.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
No to współczuję . Dziwne jest ,że teraz w epoce dofinansowań z UE nikt nie chce nawet spróbowac cos polepszyć , budując (remontując) jak w ŁTR łódzkim w torowisko. Dziś np byłow ŁWD ,że elektrownia Bełchatów dostanie duże dofinansowanie na modernizcję zakładu czyli widac ,że jak się chce to można.
Słuchajcie (czytajcie).
Jako pabianiczanin naapisałem dziś, przy pewnym udziale Marcina, 3,5 stronicowy list do Prezydenta Dychto oraz wiceprezydentów. Poruszyłem tam kwestię "tramwaj a autobus" z podaniem chyba kilkunastu argumentów, w części bardzo twardych.
Na razie nie publikuję tego na żadnym forum,
natomiast na pewno ujrzy to światło dzienne.
Więcej na temat - jutro.
Zresztą klos już nieco ujawnił. Zabawa się skończyła, teraz zagrożenie jest najbardziej realne od lat.
Jako pabianiczanin naapisałem dziś, przy pewnym udziale Marcina, 3,5 stronicowy list do Prezydenta Dychto oraz wiceprezydentów. Poruszyłem tam kwestię "tramwaj a autobus" z podaniem chyba kilkunastu argumentów, w części bardzo twardych.
Na razie nie publikuję tego na żadnym forum,
natomiast na pewno ujrzy to światło dzienne.
Więcej na temat - jutro.
Zresztą klos już nieco ujawnił. Zabawa się skończyła, teraz zagrożenie jest najbardziej realne od lat.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 2 razy.
Niekoniecznie na dalekim wschodzie. Jak już to na bliskim, ale również i w Polsce. Z drugiej strony nie ma co się dziwić decyzjom pro-samochodowym skoro z najbliższych miejscowości spod Łodzi, pieszo do autobusu jest 30-40 minut drogi, a ten kursuje raz na godzinę, albo rzadziej.SZAUTER pisze:który myśli takimi kategoriami jak ludzie na dalekim wschodzie
Co nie zmienia faktu, że stanie w tym korku często rekompensuje niewygodne przesiadki (oczekiwanie, bieganie) na Chocianowicach i dalej w centrum Łodzi. Nieraz opłaca się trochę postać.Tomasz.bu pisze:Tymczasem największy korek na trasie jest miedzy Pabianicami a Łodzią
Kilkumilionowe to 1-2 miliony więcej? W każdym razie i tak znacznie mniej niż utrzymywanie tramwaju.Tomasz.bu pisze:pomijam już wielomilionowe koszty ich powstania.
Oczywiście jestem za pozostawieniem tramwaju, co nie wymaga większej dyskusji. Inaczej mogłoby się wydawać po moich słowach wyżej, ale kilka błędów też trzeba wytknąć.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Ja tam uważam ,ze likwidacja to najprostszy sposób uniknięcia problemu tramwajowego. Po co remontowac trasę, po co stawiac nowe słupy trakcji po co kupowac nowe tramwaje , lepiej puścić kilka autobusów albo busików i po sprawie a pieniądze sobie na premie podzielić . I nadal uważam ,że o przyszłości tramwaju powinni się wypowiedzieć Ci co na codzień korzystają z KM a ni urzędniki , którzy rozbijają się autami. To jest to samo jak mnie by się spytano o marynarkę wojenną lub samochody a ja nie mam o tym bladego pojęcia
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adam Alex(ex1022), łącznie zmieniany 1 raz.
SEC pisze:Kilkumilionowe to 1-2 miliony więcej? W każdym razie i tak znacznie mniej niż utrzymywanie tramwaju.Tomasz.bu pisze:pomijam już wielomilionowe koszty ich powstania.
Nie kilku a wielomilionowe. Równe kosztom budowy kilkunastu kilometrów jezdni przystosowanej do ruchu ciężkich pojazdów wraz z wykupem gruntów.
[img]http://img.naszemiasto.pl/grafika/nnm_ExIllustr_logo.gif[/img] pisze:Tramwaj tylko na papierze
Chociaż umowa na świadczenie usług komunikacji tramwajowej w Pabianicach kończy się już za trzy miesiące (łódzkie MPK wypowiedziało ją w lipcu ubiegłego roku) władze miasta ciągle nie wiedzą, jak rozwiązać problem.
Urzędnicy analizują wymyślone przez nich koncepcje naprawy tej sytuacji, a czasu na podjęcie decyzji jest coraz mniej. Jak udało nam się dowiedzieć, z dotychczasowych analiz wynika, że najbardziej korzystne dla Urzędu Miejskiego byłoby podpisanie umowy... na podobnych zasadach jak dotychczas, a które nie dają miastu możliwości kontrolowania cen biletów.
Zgodnie z takim pomysłem MPK traktuje linię P nadal jako typowo komercyjną, czyli zarabia głównie na biletach. Władze miasta nie mają na to żadnego wpływu, bo utrzymanie linii leży po stronie przewoźnika. Dodatkowo zniesione mają być wówczas ulgi na przejazd (poza ustawowymi). Negocjacje trwają.
Inną koncepcją, ale już mniej entuzjastycznie przyjmowaną, jest wykupienie usługi transportowej. Urząd może wówczas narzucić cenę biletów, kontrolować rozkłady jazdy, ale szacuje się, że różnica między uzyskanymi w ten sposób dochodami a opłatą za usługę wyniesie nawet 50 proc. Musiałby ją pokryć z własnej kasy Urząd Miejski.
Urzędnicy biorą także pod uwagę ogłoszenie przetargu na świadczenie usług komunikacji tramwajowej w mieście. Oznacza to, że przewoźnikiem nie musiałoby być tylko łódzkie MPK.
Oprócz łódzkiej spółki pod uwagę brane są także spółki Tramwaje Podmiejskie z Konstantynowa Łódzkiego oraz Międzygminna Komunikacja Tramwajowa, której właścicielami jest miasto Łódź, gmina i miasto Zgierz oraz Ozorków.
Ostatnim pomysłem jest rezygnacja z tramwaju na rzecz połączenia autobusowego z Łodzią. Wówczas linię tę obsługiwać będzie pabianicki MZK.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Tramwaje POdmiejskie z Konstantynowa ? ! Ciekawe .Tylko pytanie czym by woziły pasażerów ?
Chodzi mi raczej o to, że teraz busem/PKSem z Pabianic można dostać się bezpośrednio na PŁ, pod Central, na dw. Fabryczny i UŁ. Tramwaj w obecnej chwili oferuje nam tylko Chocianowice. Oczywiście masz rację, że pod Ikeą będzie łatwiej się przesiąść .o3r pisze:Zapominasz, że już niedługo uruchomią pętlę Ikea i nie będzie biegania. A z PKS też trzeba wysiąść i się przesiąść.