[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Nie no, na P chyba zbitków nie będzie Obrazek
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Zapewne nie ale chodzi mi o to czy jak wjedzie się powiedzmy dwoma składami to czy zliczy je czy nie Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Najwyżej trzeba będzie jechać tuż za pierwszym. Nikt przecież nie wbije się w bok tramwaju dla zasady. Chyba.
hradek
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: pt 14:34, 17 sie 2007
Lokalizacja: Łódź Niciarniana

Post autor: hradek »

Chyba byś się zdziwił. Często czyta się - akurat odnośnie kolei - że samochód przyfasolił w burtę szynobusa czy składu. A raz - pamiętam - nawet przywalił w ostatni (sic!) wagon składu. Zawsze się zastanawiam, jak ci ludzie to robią... Obrazek Obrazek
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Do powyższego przykładu mam sytuacje też z Pabianic przy Tesco. Jechał tramwaj aż tu nagle w połowie długości drugiego wagonu przywaliła babka. Były to pierwsze dni 11 w Pabianicach i tłumaczyła się że te tramwaje nigdy takie długie nie jeździły Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

No to P kursuje. I jest w tym nawet jeden plus dla Pabianic - tramwaj jest niezależnie od tego co się dzieje w Łodzi.

A dziś musiało się coś dziać bowiem
między 14:25 a 14:50 nie było w Chocianowicach 11-ki od strony centrum. W tym czasie zdążyły odjechać prawie puste P.
Wypadły też kursy 14:27 i 14:37 do Helenówka.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Motorniczowie jedenastek czekają na opóźnione P. A potem czeka pasażerów bieg do stojącej i dzwoniącej na odjazd jedenastki.
Tak z Pabianic do Łodzi.

Z Łodzi do Pabianic sprawa wygląda znaaacznie gorzej. Akurat natrafiłem na ten kurs, który nie jest bezpośrednio skomunikowany z P. Mimo to na przystanku czekało już mnóstwo chętnych na P, a potem kolejni przybyli z następnej jedenastki... P przyjechało opóźnione o kilka minut, potem kilkaminut bezczynnie tramwaj stał na Małym Skręcie...
P ma tablice boczne... z czerwonymi "Chocianowicami".
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Też uwagę zwróciłem na te Chocianowice oznaczone na czerwono.

Co ciekawe - Duży Skręt (pętla) jest przetarty we wszystkie strony - na zjazdach ku Pabianicom i Łodzi. Wczoraj jeszcze były porośnięte z tego co zaobserwowałem, więc coś musiało się dziać.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

@SzK: tośmy się minęli. Przybyłem pierwszą pesą po tej przerwie. Nawarstwiły się dwa, jakieś nieznane problemy w centrum miasta plus awaria czegoś na pl. Niepodległości. Za późno przybyłem by się zorientować.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Z ciekawości pojeździłem troszkę na "P" w pierwszym i drugim dniu funkcjonowania.
Co dało się dostrzec?
Ludzie wyraźnie narzekali - "a, bo w autobusie było lepiej, podjeżdżał pod krawędź przystanku, był niski, cichy...".

Źle zrobił nawyk do autobusu linii Z11 przez minionych 5 miesięcy, ale cóż.

Wsiadając do 'P' na Łaskiej, czułem się jakby historia zapętliła się do października 2005, kiedy to na P śmigały dwuwagonowe 'P'.

Tramwaj z dość dużą prędkością przemierzał ulice miasta wywołując na sobie spojrzenia mieszkańców zapominających już o tym, że do Łodzi jeździ się domyślnie tramwajem a nie autobusem.
Od czasu do czasu solidne iskry z patyka oraz łomotanie gałęzi - ano, troszkę pozarastało.
Na Dużym Skręcie bardzo mocne zakurzenie wynikłe z przejazdu po tamtejszym, nieco podsypanym torowisku.
Ksawerów - wolna jazda, duże bujanie.
W oczy rzucił się fakt zburzenia sklepu, kiosku i wielkiej murowanej wiaty przy głównym ksawerowskim przystanku.

Za Małym Skrętem ostatnia prosta i "rura" do Chocianowic. A tam Pesa... Ale to już odrębna historia Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

prof_klos pisze:Ludzie wyraźnie narzekali - "a, bo w autobusie było lepiej, podjeżdżał pod krawędź przystanku, był niski, cichy...".

Źle zrobił nawyk do autobusu linii Z11 przez minionych 5 miesięcy, ale cóż.

Może jakby Ikarus jeździł, to by inaczej gadali Obrazek
Tak czy inaczej tramwaj tam powinien zostać, ale nie na tych szynach :?
Obrazek
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

SZAUTER pisze:Nowa sygnalizacja już na chodzie jest Obrazek Coś w stylu niemieckim bo jest tylko żółte i czerwone oraz cywilizowany sygnalizator tramwajowy a nie jakieś żarówki szeregowo połączone

Może ZDiT się powinno na korepetycje do Pabianic wysłać, żeby zobaczyli "jak to się robi"? Tak powinna wyglądać sygnalizacja na RLL, Zgierskiej przy Kniaziewicza, Wyszyńskiego/Waltera-Janke, Rondzie Insurekcji (może wtedy mielibyśmy o jeden autobus i jeden tramwaj więcej), Rondzie Sybiraków, Włókniarzy/Kopernika i w co najmniej kilku innych miejscach. Tak też powinny być zabezpieczane przystanki na Piotrkowskiej i przejścia dla pieszych prowadzące do przystanków zlokalizowane poza skrzyżowaniami(Śmigłego - Rydza, Wyszyńskiego, Zgierska). No ale w Łodzi się K&%#& nie da - w Łodzi można tylko hipersystemy sterowania ruchem za grube miliony, albo jeszcze lepiej - estakady, jak na Pabianickiej. Nie ma to jak zabawa za nieswoje pieniądze Obrazek
Żeby nie było - OSSR oczywiście też jest potrzebny, ale nie koniecznie na przedmieściach i osiedlach, gdzie częstotliwość tramwajów niska a/lub korków nie ma i nie będzie.
niedzielny
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: śr 14:59, 11 kwie 2007

Post autor: niedzielny »

Tomasz.bu pisze:No ale w Łodzi się K&%#& nie da - w Łodzi można tylko hipersystemy sterowania ruchem za grube miliony, albo jeszcze lepiej - estakady, jak na Pabianickiej. Nie ma to jak zabawa za nieswoje pieniądze Obrazek
??? Czy ja dobrze słyszę? ;>
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Tomasz.bu pisze:
Może ZDiT się powinno na korepetycje do Pabianic wysłać, żeby zobaczyli "jak to się robi"?

Tam to jest jeszcze Ksawerow a calosc robilo GDDKiA, a co do reszty to sie zgadzam.

Aleksej
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

niedzielny pisze:??? Czy ja dobrze słyszę? ;>

A czemu uważasz, że źle słyszysz?
niedzielny
Bywalec
Posty: 110
Rejestracja: śr 14:59, 11 kwie 2007

Post autor: niedzielny »

Tomasz.bu pisze:
niedzielny pisze:??? Czy ja dobrze słyszę? ;>

A czemu uważasz, że źle słyszysz?
W Twoich ustach takie słowa...
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

niedzielny pisze:W Twoich ustach takie słowa...

W moich ustach takie słowa nie są niczym dziwnym i padały już z moich uist wielokrotnie. Jak nie widzisz różnicy miedzy marnotrawieniem publicznych pieniędzy, a potrzebą istnienia świadomego planowania przestrzennego i efektywnego zarządzania przestrzenią, to, mówiąc potocznie - Twój problem.
EOT
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Wczoraj około 21:30 spory tłumek osób czekał w Chocianowicach
na linię P. Ja niestety wybrałem inny środek transportu niż tramwaj,
z uwagi na to, iż nie chciałem ryzykować czekania 40 minut przed zajezdnią...

Z moich ostatnich obserwacji wynika, iż rola tamwaju jako środka transportu do Łodzi jest coraz bardziej marginalna.
Za to wewnątrz Pabianic, oraz w relacji Pabianice - Ksawerów - wciąż duża.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Od dnia 12 lipca 2008r., na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, ulegnie zmianie rozkład jazdy linii P
To w końcu ZDiT, czy linia komercyjna? :>
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Może po prostu ludzie się burzyli o tę słynną "jedną minutę", i ZDiT coś zasugerował MPK Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ODPOWIEDZ