[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

noo, do Małego Skrętu jest ZDiTowa, nie?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Ta, to ZDiT może pokazać swą upierdliwość i odwalić teraz jakiś numer Obrazek
W związku z tym wagony linii P dojeżdżać będą wyłącznie do Małego Skrętu, gdzie motorniczy będzie obracać skład na kurzej stopce Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Nie, zniknął jeden kurs, o 22:02 z Chocianowic (22:47 z Wiejskiej) w soboty i niedziele.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

W sumie dobra pora na cięcia, bo jakoś bardzo nie dotyka to mieszkańców.
Przynajmniej nie ma konkurencji dla linii 'N'.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Szkoda, że jednocześnie nie przestawili innych kursów tak, aby umożliwić przesiadkę Obrazek

(np. w weekend w stronę Łodzi)
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Piękne, P przyjeżdża 2 minuty po odjeździe 11-ki.
Wszystko jest do d...
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Ale przecież motorniczowie 11 zawsze czekają.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Z 11 przeważnie tak, bo P dojeżdża punktualnie, aczkolwiek nie zawsze.
Gorzej ma się w drugą stronę - jak 11 złapie dwie minuty w plecy i jest 40 minut czekania. Jedna taka sytuacja, gdy wracałem z oględzin ŁTR o 21 mnie skutecznie zniechęciła Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Marcin pisze:Ale przecież motorniczowie 11 zawsze czekają.

Skąd "normalny" pasażer ma to wiedzieć? Gdybym miał w ten sposób ryzykować, to na pewno bym zrezygnował z tramwaju Obrazek

MPK (ZDiT?) samo sobie podkłada nogę (pod nogi).
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

No oczywiście, że w drugą stronę. Też czekałem na Chocianowicach sporo czasu na P w strugach deszczu. Co ciekawe, na przystanku na P czekali już pasażerowie poprzedniej jedenastki, a potem zdążyła dojechać jeszcze następna 11. Tylko że to nie były utrudnienia z P, tylko oczywiście utrudnienia z 11. No cóż...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Na linii P panuje chyba najbardziej lajtowy system otablicowania - z wiadomych względów; tramwaj jadący do Pabianic, nie ma innej opcji jak dojazd do Wiejskiej, natomiast w drugim kierunku - do Chocianowic.
Pewnie z tego powodu, na P jeździ się wyłącznie z 'PABIANICE' w ekspozytorze.

Dziś spotkałem się z jeszcze jednym patentem - na górze tablica z małym napisem 'Chocianowice', natomiast na dole, za pulpitem duży napis 'PABIANICE'.

Nikomu to nie robi problemów, bo jak wspomniałem - widząc w Pabianicach tramwaj, od razu wiadomo jak on jedzie. Brak możliwości objazdu, zmiany trasy itp.
Pozdraviam.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Ta, tylko czemu Chocianowice na czerwono?
Poza tym ktoś może pomyśleć, że P jedzie do Zgierza.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

P-Ł-Z Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Marcin pisze:Ale przecież motorniczowie 11 zawsze czekają.
Hmm, to była ironia ?

Jeszcze jakby motorniczowie P czekali na 11-kę byłoby pięknie.

Jest jeden plus linii P - w Pabianicach tramwaje są bardzo punktualne.
(Oczywiście jest to sprzeczne z czekaniem na 11-kę...)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SzK, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/875205.html


Tramwaju w Pabianicach nie będzie?
dziś

Łódzkie MPK wypowiedziało Pabianicom umowę na świadczenie usług z zakresu komunikacji tramwajowej w mieście.

W oficjalnym piśmie przysłanym do Urzędu Miejskiego jako dwa główne powody takiej decyzji podano zły stan torowiska na terenie leżącego między Pabianicami a Łodzią Ksawerowa oraz fakt, iż pabianicki magistrat nie chciał się od razu zgodzić na podwyżkę cen biletów tramwajowych w kwocie, którą wyliczyło MPK. Ratusz wprowadzenie droższych biletów uzależnia od zgody Rady Miejskiej.

- Prowadziliśmy rozmowy w sprawie wysokości podwyżki, zaproponowaliśmy stawkę kompromisową, a efektem tego jest wypowiedzenie umowy. Zrobimy wszystko, by tramwaj z miasta nie zniknął i na razie takiego niebezpieczeństwa nie ma. Musimy opracować nową formułę współpracy - zapewnia Jarosław Cichosz, wiceprezydent Pabianic.

Jeden z wariantów nowej umowy, który jest obecnie omawiany, zakłada, że Pabianice i Ksawerów będą kupować od operatora usługę komunikacyjną i płacić tylko za tzw. wozokilometr. Utrzymanie torowiska we właściwym stanie leżałoby już w gestii przewoźnika, a nie, jak miało to miejsce dotychczas, gmin. Jeszcze w wakacje Urząd Miejski ma przedstawić wszystkim stronom propozycję nowego porozumienia o świadczeniu usług tramwajowych. Na rozwiązanie problemu ma najwyżej rok, bo taki jest okres wypowiedzenia rozwiązanej przez MPK umowy.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Czegoś nie rozumiem.

Linia P podobno jest linią komercyjną, finansowaną z wpływów z biletów. Więc po co zgoda RM Pabianic na podwyżkę?

A może jest to wybieg w celu podłączenia Pabianic do ŁTRu ? Po przejęciu przez MPK torowiska miasto Łódź mogłoby dofinansować (zagwarantować) wkład własny przewoźnika (właściciela), a przez to otrzymać dofinansowanie z UE na remont.... Dobrze myślę?
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Decyzja mnie szokuje.

Nie tak dawno obie strony mówiły, ze o likwidacji nie ma mowy.
Więc musi być inne rozwiązanie, prawdopodobnie to @geografa.

Wiadomo, Łódź nie będzie wykładać na pabianicki tramwaj, ale Łódź zawsze będzie go obsługiwać. Więc pewien interes w jakiejś małej pomocy niby jest.
Nie wiem, to moje lekkie rozważania na temat.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez prof_klos, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Czyli niedługo kwestia tramwaju w Pabianicach się rozwiąże.
Pytanie tylko jak.

P.S.
20-go maja 2009 jest 40 rocznica uruchomienia pętli Wiejska i Duży Skręt...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

A panuje takie coś, że w okrągłe rocznice istnienia likwiduje się kolejki wąskotorowe.

Zobaczymy, co będzie się dziać. To tylko rok.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Wedlug umowy miedzy MPK a Pabianicami RM Pabianic musi zgodzic sie na kazda zmiane cen biletow. Rozmowy caly czas trwaja i jest rozwazanych kilka wariantow (w tym te pod katem przygotowan do budowy LTR do Pabianic).

IMO najlepszym rozwiazaniem byloby podpisanie umowy komunalnej miedzy Pabianicami a ZDiT i jednoczesne wprowadzenie wspolnego biletu (koszty dla Pabianic wzrosna, ale uzyska sie duzy atut w przypadku wystapienia o dofinansowanie)

Aleksej
ODPOWIEDZ