[Pabianice] Linia 41

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

Dokładnie jedynie tabor MKT nadaje się na linie 41.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Na stronie MPK już pojawił się komunikat o zmianach od 1 stycznia, dostępne są już rozkłady.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

A brygad wychodzi, że będzie siedem.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Tak, wyszło na to, że brygad będzie 7, a tramwaje będą stać średnio ponad 20 minut na pętlach.
W soboty - 4 brygady przy częstotliwości 30 minut, za to o dziwo w niedziele aż 3 brygady, choć tylko raz na godzinę.
px33
Weteran
Posty: 5843
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No co, MPK jest bogate, stać ich na płacenie pracownikom i wystawianie taboru (jaki by nie był).

Ciekawe czy jak Pabianice zorientują się jakie są możliwości przesiadkowe z "ich" peronów na PlN, czy zażądają wyciągnięcia tej linii do Północnej Obrazek No i mogliby wreszcie dogadać się na drugi etap ŁTR, wtedy mieliby linię przez całe miasto
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Pabianicom obojętne co się dzieje na Placu i jak są względem siebie rozmieszczone perony. Dla większości radnych świat kończy się na granicy Pabianic.

Co do ŁTR - na razie nie ma co marzyć... Trzeba się bać o tory w Ksawerowie, bo ich stan jest miejscami katastrofalny.

Co do Północnej, po co kombinować, w tej chwili można połączyć 41 z 16A...
O ile Pabianice zapłaciłyby za dwa wagony, a o tym można w tej chwili zapomnieć.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Można połączyć z 46A. Za przeguba od czerwca Pabianice mają płacić.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Rozkłady jazdy linii 41

Post autor: SzK »

Generalnie jak widać możliwości jest wiele. Muszą jednak być dogadane "na górze"...

A teraz coś dla rozkładowców, przygotowałem kilka PDFów.

Rozkład jazdy 41 ważny od 1.01.2012r. (powrót linii po 8-katach na Plac N.

Odjazdy z Pabianic
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/41pab010112.pdf
Odjazdy z Łodzi
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/41lodz010112.pdf

Rozkład jazdy 41 ważny od 1.08.2010r. (po zmianie P na 41)
Odjazdy z Pabianic
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/41pab010810.pdf
Odjazdy z Łodzi
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/41lod010810.pdf

Rozkład jazdy 41 ważny od 1.02.2001r. (ostatni rozkład z czasów MKT)
Odjazdy z Pabianic
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/41pab010201.pdf
Odjazdy z Łodzi
http://mzkpabianice.republika.pl/tramwaje/rozklad/41lod010201.pdf
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

No, cóż, z roku na rok coraz rzadziej:(
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W szczycie w dni robocze częstotliwość taka sama jak za MKT. Nawet czas przejazdu kilka minut krótszy. Od czerwca mają wrócić przeguby. Wcale nie jest tak źle.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

W szczycie w dni robocze częstotliwość taka sama jak za MKT.
Tak, w szczycie. Poza tym nie ma co porównywać.
Nawet czas przejazdu kilka minut krótszy.
Jak wydłużano 11kę do Zgierza to rozkładowy czas przejazdu na odcinku Wiejska - Plac Niepodległości wynosił 43-44 minuty. I to był najkrótszy czas, jaki kojarzę dla linii pabianickiej.
Od czerwca mają wrócić przeguby.
Zobaczymy. Na razie mamy solówki, do których w szczycie trudno wejść. Teraz pasażerów może być więcej z uwagi na lepszą trasę. Będzie ciekawie. Pan Prezydent Dychto może spodziewać się głosów zgniecionych pasażerów.
Wcale nie jest tak źle.
Jest troszkę lepiej niż było, ale jeżeli za punkt odniesienia przyjąć to, jak powinno być, to trzeba jasno powiedzieć: nie jest bardzo źle, ale jest źle.
Darek 805Na
Coś mówi
Posty: 35
Rejestracja: wt 11:19, 15 lis 2011
Lokalizacja: Łódź os.Rogi

Post autor: Darek 805Na »

Nie wiem czy się orjentujecie, że w czerwcu 2012r. MPK oddaje linie MKT jeżeli mkt przetrwa a prezydent pabianic nie da kasy na Duwagi to mkt puszcza Kanciaki które wiecznie się psują a jeżeli kaniak się popsuje to zostaje wam spacerek do Łodzi a jeżeli pan prezydent bądzie stważał problemy to mkt rezygnuje i nie macie połączenia z Łodzią
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Jak MKT ma przetrwać, jeżeli od kwietnia na 46 będzie MPK?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W czerwcu MKT najprawdopodobniej nie będzie już istnieć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Ja mam nadzieję, że linia 41 stanie się jeszcze bardziej popularna (dzięki wydłużeniu do Placu) i będą naciski na władze Pabianic aby uruchomić dodatkowe kursy. Nawet bez dodatkowych brygad, gdyż jest ich w szczycie 7, a postoje na pętlach po około 20 minut, więc pojedyncze kursy da się ugrać bez zwiększania obsady.

Tym bardziej że bus jest już za 4,50, a PKS za 4,40. Co prawda na PKS są bilety miesięczne (zdaje się 103 zł), ale dojazdy busem to koszt 200 złotych miesięcznie, bo przy sieciówce MPK za 88 zł jest bardzo dużą kwotą.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ilość obsady nie ma znaczenia. Dla MPK może to być nawet 15 brygad, ważne za ile kursów im płacą. Dlatego są różne kwiatki w liniach autobusowych, jak dodatkowe brygady tylko na jednego kółko i tylko rano, mimo że dałoby się inaczej.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

No tak, ale dodatkowe brygady w przypadku 41 to konieczność rozdzielania składów na solówki, a jakiegoś super nadmiaru taboru raczej nie ma.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Tramwaj: Będzie drugi wagon?

Post autor: domino »

Prezydent Zbigniew Dychto prowadzi negocjacje z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym w Łodzi. Chce, by do tramwaju "41" dołączyć drugi wagon.

Trwają badania napełnienia pasażerów w komunikacji miejskiej. Według wstępnych obliczeń dziennie tramwajem podróżuje 7.000 osób. To daje miastu podstawy do negocjacji z łodzkim przewoźnikiem.

-Zastanawiamy się, czy dołączyć drugi wagon, czy zwiększyć częstotliwość kursów - wyjaśnia prezydent Zbigniew Dychto. - Chciałbym, żeby po naszym mieście kursował jeden długi, przegubowy wagon, ale to zależy od MPK, to ich wagony.

Żeby rozmowy z łódzką spółką przyniosły efekty, miasto musi wykazać, że przewoźnik nie dopłaca do kursów na linii "41", ale na nich zarabia.

Łódzkie MPK stara się o pozyskanie z zewnątrz pieniędzy na zakup nowych wagonów. Jeśli prezydent porozumie się w tej sprawie z marszałkiem Witoldem Stępniem możliwe, że jeden z nich trafi na pabianicką linię 41.

Przypomnijmy, że jeden wagon kursuje po naszym mieście od połowy 2010 roku, kiedy linia "P" została zastąpiona przez "41". Jeśli rozmowy zakończą się fiaskiem i nie uda się dołączyć do tramwaju drugiego wagonu, prezydent Dychto będzie wnioskował o zwiększenie ilości kursów tramwaju.

http://www.mmpabianice.pl/pl/tramwaj_bedzie_drugi_wagon.html
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Brawo! Dzielni Pabianiczanie mimo wszelkich stawianych im przeszkód nadal nie chcą zrezygnować z korzystania z tramwaju:)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

- Chciałbym, żeby po naszym mieście kursował jeden długi, przegubowy wagon, ale to zależy od MPK, to ich wagony.

To chyba jednak bardziej zależy od znalezienia w budżecie Pabianic odpowiedniej kwoty do sfinansowania pojemniejszych wagonów/częstszych kursów.
ODPOWIEDZ