Strona 2 z 65
: czw 22:06, 03 lip 2008
autor: o3r
Nie no, na P chyba zbitków nie będzie
: czw 22:26, 03 lip 2008
autor: SZAUTER
Zapewne nie ale chodzi mi o to czy jak wjedzie się powiedzmy dwoma składami to czy zliczy je czy nie
: czw 23:55, 03 lip 2008
autor: o3r
Najwyżej trzeba będzie jechać tuż za pierwszym. Nikt przecież nie wbije się w bok tramwaju dla zasady. Chyba.
: pt 07:16, 04 lip 2008
autor: hradek
Chyba byś się zdziwił. Często czyta się - akurat odnośnie kolei - że samochód przyfasolił w burtę szynobusa czy składu. A raz - pamiętam - nawet przywalił w ostatni (sic!) wagon składu. Zawsze się zastanawiam, jak ci ludzie to robią...
: pt 09:10, 04 lip 2008
autor: SZAUTER
Do powyższego przykładu mam sytuacje też z Pabianic przy Tesco. Jechał tramwaj aż tu nagle w połowie długości drugiego wagonu przywaliła babka. Były to pierwsze dni 11 w Pabianicach i tłumaczyła się że te tramwaje nigdy takie długie nie jeździły
: pt 16:38, 04 lip 2008
autor: SzK
No to P kursuje. I jest w tym nawet jeden plus dla Pabianic - tramwaj jest niezależnie od tego co się dzieje w Łodzi.
A dziś musiało się coś dziać bowiem
między 14:25 a 14:50 nie było w Chocianowicach 11-ki od strony centrum. W tym czasie zdążyły odjechać prawie puste P.
Wypadły też kursy 14:27 i 14:37 do Helenówka.
: pt 16:50, 04 lip 2008
autor: Marcin
Motorniczowie jedenastek czekają na opóźnione P. A potem czeka pasażerów bieg do stojącej i dzwoniącej na odjazd jedenastki.
Tak z Pabianic do Łodzi.
Z Łodzi do Pabianic sprawa wygląda znaaacznie gorzej. Akurat natrafiłem na ten kurs, który nie jest bezpośrednio skomunikowany z P. Mimo to na przystanku czekało już mnóstwo chętnych na P, a potem kolejni przybyli z następnej jedenastki... P przyjechało opóźnione o kilka minut, potem kilkaminut bezczynnie tramwaj stał na Małym Skręcie...
P ma tablice boczne... z czerwonymi "Chocianowicami".
: pt 22:13, 04 lip 2008
autor: prof_klos
Też uwagę zwróciłem na te Chocianowice oznaczone na czerwono.
Co ciekawe - Duży Skręt (pętla) jest przetarty we wszystkie strony - na zjazdach ku Pabianicom i Łodzi. Wczoraj jeszcze były porośnięte z tego co zaobserwowałem, więc coś musiało się dziać.
: sob 01:06, 05 lip 2008
autor: rkplodz
@SzK: tośmy się minęli. Przybyłem pierwszą pesą po tej przerwie. Nawarstwiły się dwa, jakieś nieznane problemy w centrum miasta plus awaria czegoś na pl. Niepodległości. Za późno przybyłem by się zorientować.
: sob 21:18, 05 lip 2008
autor: prof_klos
Z ciekawości pojeździłem troszkę na "P" w pierwszym i drugim dniu funkcjonowania.
Co dało się dostrzec?
Ludzie wyraźnie narzekali -
"a, bo w autobusie było lepiej, podjeżdżał pod krawędź przystanku, był niski, cichy...".
Źle zrobił nawyk do autobusu linii Z11 przez minionych 5 miesięcy, ale cóż.
Wsiadając do 'P' na Łaskiej, czułem się jakby historia zapętliła się do października 2005, kiedy to na P śmigały dwuwagonowe 'P'.
Tramwaj z dość dużą prędkością przemierzał ulice miasta wywołując na sobie spojrzenia mieszkańców zapominających już o tym, że do Łodzi jeździ się domyślnie tramwajem a nie autobusem.
Od czasu do czasu solidne iskry z patyka oraz łomotanie gałęzi - ano, troszkę pozarastało.
Na Dużym Skręcie bardzo mocne zakurzenie wynikłe z przejazdu po tamtejszym, nieco podsypanym torowisku.
Ksawerów - wolna jazda, duże bujanie.
W oczy rzucił się fakt zburzenia sklepu, kiosku i wielkiej murowanej wiaty przy głównym ksawerowskim przystanku.
Za Małym Skrętem ostatnia prosta i "rura" do Chocianowic. A tam Pesa... Ale to już odrębna historia
: sob 22:34, 05 lip 2008
autor: Karol
prof_klos pisze:Ludzie wyraźnie narzekali - "a, bo w autobusie było lepiej, podjeżdżał pod krawędź przystanku, był niski, cichy...".
Źle zrobił nawyk do autobusu linii Z11 przez minionych 5 miesięcy, ale cóż.
Może jakby Ikarus jeździł, to by inaczej gadali
Tak czy inaczej tramwaj tam powinien zostać, ale nie na tych szynach
: sob 23:00, 05 lip 2008
autor: Tomasz.bu
SZAUTER pisze:Nowa sygnalizacja już na chodzie jest
Coś w stylu niemieckim bo jest tylko żółte i czerwone oraz cywilizowany sygnalizator tramwajowy a nie jakieś żarówki szeregowo połączone
Może ZDiT się powinno na korepetycje do Pabianic wysłać, żeby zobaczyli "jak to się robi"? Tak powinna wyglądać sygnalizacja na RLL, Zgierskiej przy Kniaziewicza, Wyszyńskiego/Waltera-Janke, Rondzie Insurekcji (może wtedy mielibyśmy o jeden autobus i jeden tramwaj więcej), Rondzie Sybiraków, Włókniarzy/Kopernika i w co najmniej kilku innych miejscach. Tak też powinny być zabezpieczane przystanki na Piotrkowskiej i przejścia dla pieszych prowadzące do przystanków zlokalizowane poza skrzyżowaniami(Śmigłego - Rydza, Wyszyńskiego, Zgierska). No ale w Łodzi się K&%#& nie da - w Łodzi można tylko hipersystemy sterowania ruchem za grube miliony, albo jeszcze lepiej - estakady, jak na Pabianickiej. Nie ma to jak zabawa za nieswoje pieniądze
Żeby nie było - OSSR oczywiście też jest potrzebny, ale nie koniecznie na przedmieściach i osiedlach, gdzie częstotliwość tramwajów niska a/lub korków nie ma i nie będzie.
: ndz 14:36, 06 lip 2008
autor: niedzielny
Tomasz.bu pisze:No ale w Łodzi się K&%#& nie da - w Łodzi można tylko hipersystemy sterowania ruchem za grube miliony, albo jeszcze lepiej - estakady, jak na Pabianickiej. Nie ma to jak zabawa za nieswoje pieniądze
??? Czy ja dobrze słyszę? ;>
: ndz 15:27, 06 lip 2008
autor: Aleksej
Tomasz.bu pisze:
Może ZDiT się powinno na korepetycje do Pabianic wysłać, żeby zobaczyli "jak to się robi"?
Tam to jest jeszcze Ksawerow a calosc robilo GDDKiA, a co do reszty to sie zgadzam.
Aleksej
: ndz 16:30, 06 lip 2008
autor: Tomasz.bu
niedzielny pisze:??? Czy ja dobrze słyszę? ;>
A czemu uważasz, że źle słyszysz?
: pn 18:08, 07 lip 2008
autor: niedzielny
Tomasz.bu pisze:niedzielny pisze:??? Czy ja dobrze słyszę? ;>
A czemu uważasz, że źle słyszysz?
W Twoich ustach takie słowa...
: pn 19:48, 07 lip 2008
autor: Tomasz.bu
niedzielny pisze:W Twoich ustach takie słowa...
W moich ustach takie słowa nie są niczym dziwnym i padały już z moich uist wielokrotnie. Jak nie widzisz różnicy miedzy marnotrawieniem publicznych pieniędzy, a potrzebą istnienia świadomego planowania przestrzennego i efektywnego zarządzania przestrzenią, to, mówiąc potocznie - Twój problem.
EOT
: śr 09:08, 09 lip 2008
autor: SzK
Wczoraj około 21:30 spory tłumek osób czekał w Chocianowicach
na linię P. Ja niestety wybrałem inny środek transportu niż tramwaj,
z uwagi na to, iż nie chciałem ryzykować czekania 40 minut przed zajezdnią...
Z moich ostatnich obserwacji wynika, iż rola tamwaju jako środka transportu do Łodzi jest coraz bardziej marginalna.
Za to wewnątrz Pabianic, oraz w relacji Pabianice - Ksawerów - wciąż duża.
: czw 17:01, 10 lip 2008
autor: ukalo
Od dnia 12 lipca 2008r., na podstawie decyzji Zarządu Dróg i Transportu, ulegnie zmianie rozkład jazdy linii P
To w końcu ZDiT, czy linia komercyjna? :>
: czw 17:04, 10 lip 2008
autor: prof_klos
Może po prostu ludzie się burzyli o tę słynną "jedną minutę", i ZDiT coś zasugerował MPK