Strona 37 z 65

: wt 22:09, 06 lis 2012
autor: px33
znalezienia w budżecie Pabianic odpowiedniej kwoty do sfinansowania pojemniejszych wagonów
Ozorków za GT8N płaci ZTCW tyle samo co za konstala solo.

: wt 23:04, 06 lis 2012
autor: pawelczyk
Pabianice płacą 6,20 netto za wzkm pojedynczego Konstala. Pozostałe gminy mają ustaloną odgórnie w porozumieniach miesięczną kwotę za "usługę przewozową" bez względu na typ taboru.

: wt 23:13, 06 lis 2012
autor: Kpc21
Trochę na ten temat było na forum gminy Andrespol. Jeśli na danej linii frekwencja jest odpowiednio duża, MPK (czy też ZDiT) może wprowadzić przeguby albo zwiększyć częstotliwość i nie ma to wpływu na koszty ponoszone przez gminę. Pytanie tylko, dlaczego jak dotąd nie skorzystały z tego Brzeziny.

: wt 23:42, 06 lis 2012
autor: pawelczyk
Kpc21 pisze:Trochę na ten temat było na forum gminy Andrespol. Jeśli na danej linii frekwencja jest odpowiednio duża, MPK (czy też ZDiT) może wprowadzić przeguby albo zwiększyć częstotliwość i nie ma to wpływu na koszty ponoszone przez gminę. Pytanie tylko, dlaczego jak dotąd nie skorzystały z tego Brzeziny.

Bzdura. Wystarczy sprawdzić treść poszczególnych porozumień międzygminnych. W przypadku linii autobusowych zawsze jest mowa o możliwości zmiany typu taboru lub częstotliwości, co jednak wiąże się z naliczeniem ceny wzkm dla właściwego taboru.
W przypadku linii 41 zmiana typu taboru, a co za tym idzie stawki wzkm, wymaga negocjacji pomiędzy gminami zawierającymi porozumienie.

: wt 23:52, 06 lis 2012
autor: Kpc21
Widocznie wymaga to zmiany porozumienia międzygminnego (aneks), ale nie stanowi problemu dla MPK/ZDiT.

: pt 09:49, 21 gru 2012
autor: burza
W dzisiejszym ''Życiu Pabianic''piszą że coraz więcej ludzi rezygnuje z podrózy tramwajem pomiędzy Pabianicami a Łodzią.Powód w tramwajach jest strasznie zimno.Czy MPK na lini 41 nie mogło zastąpic 805 N jakimiś Niemieckimi tramwajami.Pasażer pewnie był by zadowolony,bo było by ciepło i wygodnie.A tak jest lipa.

: pt 10:19, 21 gru 2012
autor: kuba_bed
Nie mogłoby, bo tak wynika z umowy zawartej między UM Pabianice, a UMŁ. Jeśli Pabianice zapłaciłyby za taki tramwaj to w teorii mógłby on wyjechać na tory w Pabianicach i Ksawerowie. Uwagi są dwie:
1. Ksawerów
2. MPK nie ma w tym momencie wystarczająco taboru, żeby obstawić zawsze 43 i 46 takimi tramwajami, a gdzie tu mowa jeszcze o 41. Trzeba czekać aż ewentualnie przyjadą "nowe" niemieckie tramwaje, ale ich pierwszym zadaniem ma być podobno WZ, a nie linie podmiejskie...

: ndz 22:57, 23 gru 2012
autor: zbychooo

: ndz 23:29, 23 gru 2012
autor: pawelczyk
Zastanawia mnie ta "promocja" w postaci obniżki z t11 do 650 tys. Ciekawe ile kursów utną Obrazek

: pn 10:13, 24 gru 2012
autor: Marcin
Nie będzie żadnej obniżki, nic nie utną. To też jakiś chochlik.

: pn 12:35, 24 gru 2012
autor: px33
A to wszystkie kursy mają być obsługiwane niemieckimi wagonami czy tylko jakieś wybrane? Nie wiem dlaczego Łódź tak łatwo godzi się na wysyłanie lepszego sprzętu poza miasto

: pn 12:41, 24 gru 2012
autor: Marcin
Raczej wszystkie, warunek jest taki, że M8C pojadą do Pabianic, o ile nie zostaną wszystkie wykorzystane do remontu W-Z.
Do pojedynczych Konstali ludzie ledwo się mieszczą albo wręcz się nie mieszczą.

: pn 12:51, 24 gru 2012
autor: px33
To zawsze można wysłać 5 brygad na parach konstali z ET2 i 2 na GT8N/M8CNF (już po modernizacji) z ET1 (bo nikt ich mam nadzieję na Chocianowice nie ześle, już na tradycyjne "wielotypowej" Telefonicznej nie radzą sobie z obsługą). Bo że z 1x805 jest krucho to sobie wyobrażam

: pn 12:54, 24 gru 2012
autor: Marcin
A czy przypadkiem ZDiT nie jest przekonany, że to właśnie Konstale to supernowoczesny tabor i lepiej zostawić je dla Łodzi? Obrazek

: pn 13:05, 24 gru 2012
autor: px33
To był (niedo)rzecznik MPK. I o ile faktycznie zaraz po przyjściu te M8C (jeśli to będą te z Bielefeldu, co wcale nie jest aż tak stuprocentowo oczywiste) będą się kiepsko nadawały na obciążone szlaki (mało drzwi, "martwa strefa" w stopniach, długa obsługa przystanków, dużo siedzeń), o tyle mogłyby przynajmniej jeździć w Łodzi na "składowych" liniach poza głównymi ciągami - jakichś 9A, 12, 13, moze na 15A.

: pn 13:15, 24 gru 2012
autor: Kpc21
15A to jedna z najbardziej obciążonych linii w Łodzi. Wy tam chcecie wysyłać M8C? Chyba w dwuskładach.

: pt 22:07, 28 gru 2012
autor: Adamix
15A? Zaryzykowałbym twierdzenie wręcz odwrotne. Na południu wręcz wozi powietrze, obciążona jest tylko na Pomorskiej, gdzie po prostu są duże potoki i ludziska wsiadają we wszystko co podjedzie Obrazek Między Legionów a Ikeą mogłaby spokojnie jechać na M8C, jak kiedyś 46. Ewentualnie jakieś wzmocnienie szczytowe Telefoniczna-Pl. Wolności/Koziny.

: pn 21:40, 25 lut 2013
autor: Wojtek94
Od 1 września na linii 41 pojawią się wagony Duewag M8C.

: pt 19:10, 21 cze 2013
autor: Wojtek94
Jest już oficjalny komunikat o tym, że w okresie 1.09-31.12.2013 na 41 skierowane zostaną pilotażowo wagony M8C, a w razie rezerwy składy 2x805Na.

: pt 19:37, 21 cze 2013
autor: Kpc21
Dlaczego Ozorków i Lutomiersk jako rezerwę do Helmutów mają 1x805Na, a Pabianice teraz 2x805Na?