[Ozorków] Linie 46/Z46/10

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Ja już wybiegam w przyszłość i myślę o "normalnym" rozkładzie jazdy Obrazek Dlatego proponowałem 16A, bo jedzie po dobrym torowisku, pomijając Rzgowską gdzie jest raczej dostateczne.
My wiemy, że trzeba przebudować skrzyżowanie Rzgowskiej z Paderewskiego, ale niestety (a przynajmniej takie odnoszę wrażenie) ani w ZDiT ani w MPK tak nie sądzą.

A jeszcze co do puszczania Citków na miasto, to najpierw przydałoby się w nich zamontować klimatyzację, żeby nie trzeba było wyłączać z ruchu podczas "upałów"... Wtedy po prostu stoją i się marnują, a mogłyby zarabiać i co najważniejsze wozić.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No mi chodziło właśnie o ten okrojony (i zainspirowało mnie to, że w niedziele jakieś Pesy muszą stać bezproduktywnie w zajezdni).

A klimatyzacja w CR-ach znowu nie jest aż tak najważniejsza, w Wiedniu przez cały rok jeżdżą ULF-y bez klimatyzacji, to dlaczego mamy uziemiać 50% naszych niskopodłogowych wagonów?
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

gazeta.pl pisze:Dziś niespodziewanie dostaliśmy z łódzkiego magistratu informację o wypowiedzeniu porozumienia na organizowanie tramwajowego połączenia - mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza

O tym, że Łódź musi zerwać dotychczasowe porozumienia tramwajowe z sąsiadami pisaliśmy już w marcu. Nowa umowa między miastem a MPK czyni z przewoźnika monopolistę. Do końca roku magistrat powinien wycofać swój wkład ze spółek, które organizują połączenia z Łodzi do Konstantynowa, Lutomierska i przez Zgierz do Ozorkowa. To oznaczałoby ich likwidację. Tramwaje linii nr 43 i 46 przestałyby wozić setki pasażerów do pracy, szkoły czy na zakupy.

Na początku marca Paweł Paczkowski, wiceprezydent Łodzi, ogłosił, że gwarantuje dalsze funkcjonowanie połączeń. O szczegółach jednak rozmawiać nie chciał.

Łódź przedstawiła sąsiednim gminom nową umowę, która została odrzucona. Samorządy miałyby pokrywać koszty połączeń według kryterium długości linii tramwajowej na swoim terenie. To zmieniłoby zasady finansowania na niekorzyść małych gmin, bo do tej pory kryterium jest liczba udziałów w tramwajowej spółce, a Łódź ma ich najwięcej. Dlatego też najwięcej do połączeń dopłaca.

Po rezygnacji wiceprezydenta Paczkowskiego sprawami międzygminnych tramwajów zaczął zajmować się jego następca - Arkadiusz Banaszek. Obiecał, że sprawa zostanie rozstrzygnięta do końca czerwca z zachowaniem połączeń. Miał nad tym pracować zespół składający się z urzędników wszystkich zainteresowanych gmin.

- Tymczasem ni stąd, ni zowąd dostaliśmy wypowiedzenie porozumienia na organizowanie tramwajowego połączenia - mówi Grzegorz Leśniewicz, wiceprezydent Zgierza. - Okres wypowiedzenia, to trzy miesiące. Jeszcze nie wiemy, jak rozwiązać ten problem.

Wiceprezydent Banaszek: - Chcemy, by MPK przejęło wożenie pasażerów z ościennych gmin pełniąc rolę transportu regionalnego. Chcemy utrzymać komunikację między miastami, chcemy aby pasażerowie z ościennych miast będą podróżować na jednym łódzkim bilecie. Naszym celem jest skomunikowanie ościennych gmin z centrum Łodzi, a nie tylko z granicami miasta. Wypowiadamy porozumienie na połączenia tramwajowe 43, 43 bis, 46, 46 bis oraz autobus linii 97. Natomiast naszym zamiarem nie jest skasowanie tych linii. Jesteśmy przekonani, że MPK da sobie radę z tym zadaniem . Już dziś pasażerowie jeżdżą do Pabianic z MPK i są z tego rozwiązania zadowoleni. Z gminami chcemy rozmawiać o transporcie aglomeracyjnym. Najistotniejsze będzie to, by rozmawiać o pieniądzach na infrastrukturę torową. Bo za kilka lat może się okazać, że nie będzie po czym jeździć i na dalszy plan zejdzie kwestia, kto ma pasażerów wozić.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
I sprawa została rozstrzygnięta do końca czerwca. Najprościej jak tylko można było...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Ciekawe co im się w tych głowach urodziło? Solówki do Ozorkowa? Solówki do Lutomierska i Konstantynowa? Coś czuję, że czeka nas niezły bałagan. Oczywiście po warunkiem, że sąsiednie gminy nie wypną się na MPK i komunikacja tramwajowa poza Łodzią zostanie utrzymana.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

To dziwne.
Z KORO podpisujemy, a z resztą nie?
Podejrzewam, że jedyny "pomysł" jaki jest to właśnie solówki na trasy podmiejskie z przesiadką na granicy miasta Obrazek
Choć dla mnie już lepszym rozwiązaniem jest likwidacja TP i MKT i przejęcie zajezdni i taboru przez MPK.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Wygląda to na próbę wymuszenia przez ościenne gminy warunków Łodzi. A jak się na nie nie zgodzą to jeszcze za pół darmo odzyska się zajezdnię Helenówek (w ramach "wykupu" udziałów Łodzi w MKT?).
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

przemeqq pisze: Podejrzewam, że jedyny "pomysł" jaki jest to właśnie solówki na trasy podmiejskie z przesiadką na granicy miasta Obrazek
I Konstale z pojedynczymi twardymi siedzeniami na 20-kilometrowej trasie.

Mam nadzieję, że jeśli już te linie przejmie MPK, to przejmie jednocześnie TP i MKT wraz z taborem.
przemeqq pisze: Z KORO podpisujemy, a z resztą nie?
A co z Markabem na 6?


Dla mediów wypowiedzenie umowy = likwidacja. Jak zwykle szukają sensacji. W najgorszym wypadku będziemy mieć przesiadkę na granicy miasta.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Nie bądź taki pewien. Lutomiersk, Konstantynów czy Ozorków nie utrzymają linii samodzielnie. Primo - trzeba inwestować w infrastrukturę, secundo - trzeba unowocześniać tabor.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Zerwanie umowy z gminami (które teraz nie są dla Łodzi korzystne - ktoś inny zjada pieniądze z biletów, a Łódź i tak dopłaca) to w sumie niezły pomysł, byle zostały umowy z gminnymi spółkami. Jeśli w wyniku negocjacji uda się uzyskać wszystkie połączenia w ŁŁTZ, a obsługiwane przez te same spółki co wcześniej (z 43 chyba nie będzie problemów - MPK na pewno nie pokusi się na ich trupiarnię, Helenówek to niestety inna para kaloszy) na podobnych warunkach (żeby tramwaj nie jeździł co godzinę jak do Pabianic w niedziele) to będzie tylko lepiej.
Jeśli MPK przejmie Helenówek (bo żeby pakować się w zabytkowy Brus to chyba jeszcze nie oszaleli) to co prawda skończy się wymiana taboru na 46 (i w najgorszym razie będą jeździć kanciaki), ale ogólnie powinno wyjść korzystniej (pomijając osoby korzystające z KM tylko w Zgierzu i dlatego cały Zgierz powinien trafić do ŁLTZ)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:(pomijając osoby korzystające z KM tylko w Zgierzu i dlatego cały Zgierz powinien trafić do ŁLTZ)
W Zgierzu nie ma biletów czasowych, tak więc i dla nich nie powinien to być problem. I tak w tramwaju będą musieli kasować osobny bilet.

Jeśli MPK przejmie 43 i 46, siłą rzeczy musi przejąć też spółki z zajezdniami i taborem. A TP mają jeszcze kilka sztuk GT6.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
zachi64
Czasem wpada
Posty: 50
Rejestracja: wt 20:43, 27 lis 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: zachi64 »

W dodatku te 6 z TP, to są w dobrym stanie technicznym. Szkoda byłoby likwidacji tych linii.

OT: oj trzeba będzie przyjechać Obrazek
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Kpc21 pisze:W Zgierzu nie ma biletów czasowych, tak więc i dla nich nie powinien to być problem.

Ja właśnie widzę tu problem. Jesli wejdziemy do ŁLTZ, to chyba i u nas będą wprowadzone bilety czasowe po łódzkich cenach, co oznacza że bilet będzie o 0,6 zł droższy (1,80 zł zgierski jednoprzejazdowy).
Kpc21 pisze:A co z Markabem na 6?

Przecież zajezdni Markabu MPK nie chce przejąć, więc po cichutku podpisze się umowę tak jak z KORO i wszystko będzie git.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Coś mi świta, że ze zgierską "6" to była jakaś transakcja wiązana. 6 zastąpiła w Łodzi 94, które jeździło z Kaliskiego (albo Złotna) do Zgierza pod Borutę, a w zamian MPK wjechało z 51 do Zgierza zamiast, którejś zgierskiej linii kursującej do Łagiewnik. Zatem pewnie co do tej linii to są jakieś szczególne ustalenia.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

No dobra. Ale wiemy, że ta umowa niczego tak naprawdę nie ogranicza. Bo Koro jakoś jeździ, poza tym MPK obsługuje 16 w Zgierzu i cały czas ma PKS-y w Małopolsce, nie mówiąc już o paru liniach autobusowych i jednej tramwajowej, gdzie jeździ w ramach taryfy LTZ poza Łodzią.

Co do PKS-ów, to tam ostatnio zaczęli rezygnować z obsługi linii po wsiach i stawiają na te dochodowe: http://forum.infobus.pl/viewtopic.php?p=84259#p84259. Coś się dzieje, ale jednak udziałów MPK wycofywać nie zamierzają.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

A czy czasem nie jest tak, że nie muszą pozbywać się PKSów? ZTCP usługi zewnętrzne przy powierzeniu mogą wynieść do 10% dochodów całkowitych, przynajmniej tak wice Cieślak mówił kiedyś.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

a w zamian MPK wjechało z 51 do Zgierza zamiast, którejś zgierskiej linii kursującej do Łagiewnik.
Linia 3 co kilka kursów.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Zgierzanin pisze:Ja właśnie widzę tu problem. Jesli wejdziemy do ŁLTZ, to chyba i u nas będą wprowadzone bilety czasowe po łódzkich cenach, co oznacza że bilet będzie o 0,6 zł droższy (1,80 zł zgierski jednoprzejazdowy).

Jeśli do LTZŁ wejdą tylko zgierskie tramwaje, to wyjdzie taniej, bowiem na jednym bilecie dojedziesz do centrum Łodzi, a jeśli będziesz jechał tylko z pl. Kilińskiego do Helenówka, to wystarczy bilet 10-minutowy za 1,70 zł. Zresztą jeśli również zgierskie autobusy wejdą do LTZŁ, to raczej też wyjdzie taniej, bo czasem wystarczy bilet 10-minutowy, a z kolei z biletem za 2,40 zł można się przesiąść.za 2,40 zł można się przesiąść.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Chodzi o tych, którzy przemieszczają się tylko po Zgierzu.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Ale np. najpopularniejsza chyba relacja Osiedle - centrum każdorazowo wyjdzie drożej - zamiast jednorazowego za 1,80 będę musiał skasować 30-miniutowy za 2,40 (ze Staffa w 10 minut nie dojadę). Jeszcze z powrotem to już 1,20 zł w plecy.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Dodam, że rozwiązano też umowę dot. linii 16 (w/g EI).
ODPOWIEDZ