[Ozorków] Linie 46/Z46/10

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Busfotodotnl pisze:A week ago, i visited Lodz for a day. Beside a lot of pictures which you can see in this thread(comments in dutch language) i made a 45-minutes cab ride video of the 46 interurban tramway line to Ozorkow.

http://www.youtube.com/watch?v=voa2m-bKgMM

Warto wykorzystać w rozmowach z miastem! Jest to dowód na potencjał turystyczny łódzkich tramwajów podmiejskich.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

http://www.pol-eltor.com/poleltor/?p=35

Na dobrą sprawę gdyby poprawiło się koordynacje przesiadek to cały ruch tramwajowy ze Zgierza i Ozorkowa, albo przynajmniej z Ozorkowa można by skrócić do Helenówka. Plus jest taki, że nie byłoby więcej tych jałowych dyskusji wśród władz i konsekwencji w postaci różnych ciekawych kwiatków na terenie Łodzi - dziur po zabraniu linii, czy aż tylu kłótni o przewoźników na terenie miasta i poza nim. Oczywiście 46A powinno zostać, choćby jako linia 16 po jej likwidacji na obecnej trasie i w postaci obsługi przez MPK.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

SEC pisze:Na dobrą sprawę gdyby poprawiło się koordynacje przesiadek to cały ruch tramwajowy ze Zgierza i Ozorkowa, albo przynajmniej z Ozorkowa można by skrócić do Helenówka.

Bo przesiadka na granicy miasta to jest to, o czym marzą pasażerowie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

gothmucha pisze:Bo przesiadka na granicy miasta to jest to, o czym marzą pasażerowie.
Najlepiej wydłużyć 85 do Ozorkowa, nieprawdaż?

Jeśli byłaby gwarantowana przesiadka drzwi w drzwi to czemu nie. Tylko nie w obecnej formie.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

SEC pisze:Najlepiej wydłużyć 85 do Ozorkowa, nieprawdaż?

To ty to powiedziałeś :)
SEC pisze:Jeśli byłaby gwarantowana przesiadka drzwi w drzwi to czemu nie.

Bo busy dojeżdżają dokądś, a nie na granicę miasta, a największą zaletą tramwajów podmiejskich jest właśnie to, że wjeżdżają do centrum miasta (sprawdzić, czy nie Pabianice).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez gothmucha, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Zaraz zaraz. To tramwaje podmiejskie MUSZĄ wjeżdżać do centrum i nie można zrobić wygodnego PP na granicy miasta, a jak była mowa o budowie tramwaju WZ na Olechów to prawie wszyscy chcieli robić PP na Augustowie i poskracać tam wszystkie możliwe linie autobusowe tak, żeby do centrum dało się dojechać tylko tramwajem. Zatem gdzie tu logika? Autobus z Olechowa do Centrum nie może dublować tramwaju ale dwa sublujące się tramwaje z Helenówka są ok?
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Bo to jest taka pokrętna logika, w której mieszkaniec Łodzi musi się koniecznie przesiadać (bo mamy system przesiadkowy blablablablabla) i nie może mieć wygodnego, bezpośredniego dojazdu, a mieszkaniec półtora tysięcznej wsi absolutnie nie może się przesiadać, bo spowoduje to korki, wzrośnie ilość samochodów i tym podobne bzdury.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Coś w tym jest. W czym jest lepszy mieszkaniec Zgierza od tego z Andrzejowa, czy Wiskitna?
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

pawelczyk pisze:Zaraz zaraz. To tramwaje podmiejskie MUSZĄ wjeżdżać do centrum i nie można zrobić wygodnego PP na granicy miasta, a jak była mowa o budowie tramwaju WZ na Olechów to prawie wszyscy chcieli robić PP na Augustowie i poskracać tam wszystkie możliwe linie autobusowe tak, żeby do centrum dało się dojechać tylko tramwajem.

Po co skracać linie autobusowe do Augustowa, skoro tramwaj dojedzie na Olechów? 98 i 96 powinny iść docelowo do likwidacji.
msq pisze:Bo to jest taka pokrętna logika, w której mieszkaniec Łodzi musi się koniecznie przesiadać (bo mamy system przesiadkowy blablablablabla) i nie może mieć wygodnego, bezpośredniego dojazdu, a mieszkaniec półtora tysięcznej wsi absolutnie nie może się przesiadać, bo spowoduje to korki, wzrośnie ilość samochodów i tym podobne bzdury.

Przykro mi, że nie potrafisz tego objąć, ale komunikacja miejska nieco różni się od podmiejskiej. W obrębie miasta nie dasz rady stworzyć linii gwarantujących bezpośredni dojazd z każdego osiedla na każde inne (kończy się do setką linii autobusowych, z których każda jeździ raz na godzinę, oh wait), natomiast tramwaje podmiejskie jeżdżą ja jednej, konkretnej trasie łączącej centra miast (bo taka trasa generuje ruch - większość ludzi z miast ościennych chce dojechać do centrum Łodzi, a nie np na Olechów), a wewnątrz tych miast powinna działaś siatka rozwożących/dowożących linii pomocniczych układu miejskiego. I tyle.
SEC pisze:Coś w tym jest. W czym jest lepszy mieszkaniec Zgierza od tego z Andrzejowa, czy Wiskitna?

Np tym, że Zgierz ma 60 tys. mieszkańców, a Wiskitno z Andrzejowem mają ze 2-3 każde. Tutaj uprawnione jest porównanie z Nowosolną czy innymi Lipinami.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

SEC pisze:Coś w tym jest. W czym jest lepszy mieszkaniec Zgierza od tego z Andrzejowa, czy Wiskitna?

Chyba w tym że on może dojechać z Zgierza do centrum Łodzi, a mieszkańcy peryferii jak np. Feliksin czy Wiskitno już nie
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

gothmucha pisze:Przykro mi, że nie potrafisz tego objąć, ale komunikacja miejska nieco różni się od podmiejskiej. W obrębie miasta nie dasz rady stworzyć linii gwarantujących bezpośredni dojazd z każdego osiedla na każde inne (kończy się do setką linii autobusowych, z których każda jeździ raz na godzinę, oh wait), natomiast tramwaje podmiejskie jeżdżą ja jednej, konkretnej trasie łączącej centra miast (bo taka trasa generuje ruch - większość ludzi z miast ościennych chce dojechać do centrum Łodzi, a nie np na Olechów), a wewnątrz tych miast powinna działaś siatka rozwożących/dowożących linii pomocniczych układu miejskiego. I tyle.
Masz rację, nie potrafię tego objąć. Z jednej strony zamierza się ograniczyć rolę PKSów i busiarstwa w mieście (Bazarowa za miesiąc wylatuje), a z drugiej strony funduje się półtora tysięcznej wsi tramwaj aż na Stoki. W czym Lutomiersk jest lepszy od innych miejscowości?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez msq, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

gothmucha pisze:Po co skracać linie autobusowe do Augustowa, skoro tramwaj dojedzie na Olechów? 98 i 96 powinny iść docelowo do likwidacji.
Na Rojnej, Lutomierskiej i Maratońskiej nie ma tramwajów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Pewnie miał na myśli planowane kiedyś podzielenie 96 na dwie części w tym jedną w relacji Rojna-Pl.Dąbrowskiego. A odcinek na Olechów/Janów do likwidacji.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

msq pisze:Masz rację, nie potrafię tego objąć. Z jednej strony zamierza się ograniczyć rolę PKSów i busiarstwa w mieście (Bazarowa za miesiąc wylatuje), a z drugiej strony funduje się półtora tysięcznej wsi tramwaj aż na Stoki. W czym Lutomiersk jest lepszy od innych miejscowości?

W tym, że po drodze jest Konstantynów. Po drugie nikt nikomu nic nie funduje.
SEC pisze:Na Rojnej, Lutomierskiej i Maratońskiej nie ma tramwajów.

I dlatego 96 musi jechać aż na Janów a 98 aż na Olechów? I pewnie nie jeżdżą tam żadne inne linie autobusowe?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Musi. Póki co nie ma tramwaju na Olechowie. Później można te linie skrócić. Teraz to niewykonalne, bo 55 i 72 to żadna atrakcja.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

gothmucha pisze:Po co skracać linie autobusowe do Augustowa, skoro tramwaj dojedzie na Olechów? 98 i 96 powinny iść docelowo do likwidacji.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

96 obsługuje też m.in. relację Jaracza-Przybyszewskiego. Co proponujesz w zamian?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wychodzi to o czym mówiłem wcześniej, czyli pewna grupka jakby tylko mogła to by przeforsowała likwidacje jakieś połowy linii autobusowych nie dając nic w zamian. Miłośnikom likwidacji transportu kołowego polecam regularne przejażdzki takim 96 na odcinku Rojna - centrum albo też rano z Olechowa. Frekwencja w autobusach często bije na głowe jakiś tam tramwaj. Najlepiej upychać ludzi do rzadko jeżdzącego blaszaka do którego musieliby jeszcze sobie sporo dojść albo do linii autobusowych, które nie dojeżdzają do kluczowych punktów w Śródmieściu.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Dla mieszkańców miejscowości wokół Łodzi linia, która kończy się na rogatkach stolicy województwa (oh, yeah) to żadna atrakcja. W takiej sytuacji prędzej wybierze władny samochód. Naprawdę potrzebujemy kolejnych puszek w mieście? Na terenie miasta może być sobie system przesiadkowy, bo pojazdy komunikacji miejskiej jeżdżą często. Podmiejskie należy doprowadzić do najbliższego głównego miejsca przesiadkowego. A takim miejscem nie jest ani Helenówek, ani owiana ochami Ikea. Na pl. Niepdodległości czy Bałuckim jest więcej linii i lepszy asortyment niż na wypizdowie.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Tylko, że na Bałuckim nie ma gdzie zrobić systemu przesiadkowego. Najlepsza opcją jest wskrzeszenie Północnej.
ODPOWIEDZ