[Ozorków] Linie 46/Z46/10

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Gdyby skrócenie 16 do Helenówka miało oznaczać powrót 7,5-minutowego taktu na 2,3,6,11 - moim zdaniem warto byłoby.

A 43 na Stoki jeździ chyba dlatego, że coś na tej Pomorskiej musi jeździć i wspomagać niezabieralną 15.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Tak szczerze mówiąc, upieranie się, że linia 16 jest winna temu, że nie ma taktu 7,5 minuty na trasie Północ-Południe staje się śmieszne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby częstotliwość zwiększyć. Problem jest jeden - trzeba radykalnie zmienić ustawienia świateł w ciągu Zachodnia-Kościuszki oraz dobudować podwójne przystanki, bo pojedyńcze są śmiechu warte. I tu jest problem, a nie w tym, czy istnieje linia X czy Z.

Co do Pomorskiej linii 43 na niej. Było już wałkowane nieraz, aby zapewnić połączenie Zdrowie-Stoki. No, ale jak komuś przeszkadzają Konstale 803N to jego problem. MPK idealne i uczciwe wobec pasażera nie jest do końca, więc dobrze, że po mieście kursują pojazdy innych przewoźników. I tu też tkwi problem, bo niektórzy widzą samo zło w TP i MKT.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

803N akurat powinny już zakończyć swoją służbę (przy całej mojej sympatii i sentymencie do tych wagonów).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wojtek94 pisze:Tylko, że na Bałuckim nie ma gdzie zrobić systemu przesiadkowego. Najlepsza opcją jest wskrzeszenie Północnej.
Dolna, krańcówka A+T.
Piotr Ossowski pisze:Tak szczerze mówiąc, upieranie się, że linia 16 jest winna temu, że nie ma taktu 7,5 minuty na trasie Północ-Południe staje się śmieszne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby częstotliwość zwiększyć. Problem jest jeden - trzeba radykalnie zmienić ustawienia świateł w ciągu Zachodnia-Kościuszki oraz dobudować podwójne przystanki, bo pojedyńcze są śmiechu warte. I tu jest problem, a nie w tym, czy istnieje linia X czy Z.
Śmieszne jest to iż ktoś wierzy, że ot tak wróci częstotliwości 7,5 minutowa wraz z linią 16 na "ŁTR". Miasto szuka oszczędności i jedynym wyjściem jest zabranie 16 i zwiększenie częstotliwości na pozostałych liniach na zasadzie "coś za coś". Nikt nie pójdzie na to, żeby nagle z 30 kursów na Kościuszki zrobiło się 40.
Co do Pomorskiej linii 43 na niej. Było już wałkowane nieraz, aby zapewnić połączenie Zdrowie-Stoki. No, ale jak komuś przeszkadzają Konstale 803N to jego problem. MPK idealne i uczciwe wobec pasażera nie jest do końca, więc dobrze, że po mieście kursują pojazdy innych przewoźników. I tu też tkwi problem, bo niektórzy widzą samo zło w TP i MKT.
Tak, a TP i MKT to wcielenie dobra dla pasażera. Patrzmy bardziej na organizatora przewozów. Mnie to obojętne, czy dojade Konstalem, czy Pesą, ważne żebym dojechał. Bez sensu jest takie użalanie nad likwidacją tej spółki, czy tamtych wagonów. Skończyło się i koniec kropka, tak jak kasowali różne modele autobusów przez ostatnie lata.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Tabor MKT jest nieporównywalnie wygodniejszy od zdecydowanej większości taboru MPK. I jest jedynym w Łodzi nadającym się na linie podmiejskie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez berger.m, łącznie zmieniany 2 razy.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Piotr Ossowski pisze:Tak szczerze mówiąc, upieranie się, że linia 16 jest winna temu, że nie ma taktu 7,5 minuty na trasie Północ-Południe staje się śmieszne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby częstotliwość zwiększyć. Problem jest jeden - trzeba radykalnie zmienić ustawienia świateł w ciągu Zachodnia-Kościuszki oraz dobudować podwójne przystanki, bo pojedyńcze są śmiechu warte. I tu jest problem, a nie w tym, czy istnieje linia X czy Z.

Jest problem - nie ma tyle taboru. Albo 16, ale częstotliwość 7,5 na ŁTR.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Zgierzanin pisze:Jest problem - nie ma tyle taboru. Albo 16, ale częstotliwość 7,5 na ŁTR.
Tabor by się znalazł, kilka lat temu tramwaje innych linii (poza ŁTR) kursowały dużo częściej niż teraz i wagony były, a jakoś nie słyszałem o masowej kasacji 805-ek.
Jeżeli to byłby problem z motorniczymi, którzy mieliby te dodatkowe składy prowadzić.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Sukcesywnie z roku na rok wydłużany jest czas przejazdu tramwajów, a to też brygady.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Adamix pisze: Tabor by się znalazł, kilka lat temu tramwaje innych linii (poza ŁTR) kursowały dużo częściej niż teraz i wagony były, a jakoś nie słyszałem o masowej kasacji 805-ek.
Jeżeli to byłby problem z motorniczymi, którzy mieliby te dodatkowe składy prowadzić.

Pamiętajmy, że są też kwestie finansowe - czyli brak kasy na wzkm. Poza tym, gdyby usunąć 16tkę to gdzie pomieszczą się pasażerowie na Zgierskiej?

O światłach na ŁTR. Otóż działają one różnie (przeważnie zielono jest dla aut, bo lewoskręt w Drewnowską ważniejszy, a tramwaj stoi).
Zdarza się, że postoje są przed światłami przy Andrzeja (kierunek Mickiewicza), Więckowskiego (kierunek ten sam). Wiem, bo korzystam codziennie.
W ogóle to jak tramwaj przyspieszy, to odcinek, gdzie może jechać szybko (Andrzeja - Zielona) jedzie jak najwolniej się da. Myślę, że spokojnie można na trasie ŁTRu kilka minut zaoszczędzić.
O ile takt 5 linii po 6 kursów nie jest kłopotliwy w ciągu Zachodnia - Kościuszki - Piotrkowska, o tyle już na osiedla już pewien kłopot jest (dłuższy czas oczekiwania, który jest jeszcze większy przy spóźnieniach).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

przemeqq pisze:Pamiętajmy, że są też kwestie finansowe - czyli brak kasy na wzkm. Poza tym, gdyby usunąć 16tkę to gdzie pomieszczą się pasażerowie na Zgierskiej?
11 co 7,5 min + ewentualnie częściej 4 i coś po trasie jak 46A. Nikt mi nie wmówi, że wszyscy pasażerowie ze Zgierskiej jadą na Kościuszki, a na Fabryczny nikt. To tylko kwestia rozkładów. Nic dziwnego, że ludzie jeżdzą tylko 11 i 16 patrząc na rozkład 4.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

+ lekka zmiana trasy 4ki (Północną). Ale niestety, patrząc na frekwencję w 46A to ta linia ze Zgierskiej może wylecieć.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

pawelczyk pisze:96 obsługuje też m.in. relację Jaracza-Przybyszewskiego. Co proponujesz w zamian?

A co złego spotkało 70 i 86? Który zły człowiek ukradł tramwaje linii 7, 9 i 13?
SEC pisze:Wychodzi to o czym mówiłem wcześniej, czyli pewna grupka jakby tylko mogła to by przeforsowała likwidacje jakieś połowy linii autobusowych nie dając nic w zamian.

Jak się nie umie czytać ze zrozumieniem (vide poprzednie posty), to takie rzeczy "wychodzą".
SEC pisze:Miłośnikom likwidacji transportu kołowego polecam regularne przejażdzki takim 96 na odcinku Rojna - centrum albo też rano z Olechowa. Frekwencja w autobusach często bije na głowe jakiś tam tramwaj.

Nie jest to specjalnie trudne, ponieważ jakiś tam tramwaj nie jeździ Rojną, która w przeciwieństwie do Aleksandrowskiej nie idzie opłotkami osiedla. Jakiś tam tramwaj nie jeździ również na Olechów, więc nic dziwnego, że frekwencja w 96 bije go na głowę.
SEC pisze:Mnie to obojętne, czy dojade Konstalem, czy Pesą, ważne żebym dojechał. Bez sensu jest takie użalanie nad likwidacją tej spółki, czy tamtych wagonów.

Życzę miłej i komfortowej jazdy Konstalem zimą do Ozorkowa (19 miejsc siedzących) a nie ciepłym GT8 (90 miejsc siedzących).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

gotmucha pisze:Jak się nie umie czytać ze zrozumieniem (vide poprzednie posty), to takie rzeczy "wychodzą".
Jasne. Problem w tym, że nie tylko ja tak to widze i nie trzeba być specjalnie lotnym żeby zrozumieć co napisałeś. Już edytowałeś posty, czy dopiero to zrobisz?
gothmucha pisze:Nie jest to specjalnie trudne, ponieważ jakiś tam tramwaj nie jeździ Rojną, która w przeciwieństwie do Aleksandrowskiej nie idzie opłotkami osiedla. Jakiś tam tramwaj nie jeździ również na Olechów, więc nic dziwnego, że frekwencja w 96 bije go na głowę.
Skoro wg ciebie linie typu 96 powinny pójśc do likwidacji to co w zamian, skoro nie ma tego tramwaju? 72, czy może 76?
gotmucha pisze:Życzę miłej i komfortowej jazdy Konstalem zimą do Ozorkowa (19 miejsc siedzących) a nie ciepłym GT8 (90 miejsc siedzących).
Ogólnie to tramwajami mało jeżdze, a tymbardziej nie robie sobie miłośniczych wycieczek przez pół województwa, bo jest atrakcja!
gothmucha pisze:A co złego spotkało 70 i 86? Który zły człowiek ukradł tramwaje linii 7, 9 i 13?
Życzę miłej i komfortowej jazdy Konstalem zimą na Teofilów, a nie ciepłym Solarisem. Tramwaje mamy przecież ekstra nowoczesne, szybkie i często jeżdzą, a zatrzymań nie ma! A 70 to chyba też do likwidacji, bo jeździ miejscami przy trasie tramwaju, co nie?
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

gothmucha pisze:
A co złego spotkało 70 i 86? Który zły człowiek ukradł tramwaje linii 7, 9 i 13?

Jeżeli autobus jeździ w tej relacji wypełniony, to po kiego grzyba ten autobus ludziom zabierać? Przybyszewskiego to nie tylko skrzyżowanie ze Śmigłego Rydza ale cała trasa aż do Olechowa. Po to 10 lat temu skierowano 96 na Przybyszewskiego, żeby zastąpiło zlikwidowane 29 w podobnej relacji.
Bardzo bym chciał, żebyś napisał jaką trasą najczęściej jeździsz to wymyślę specjalnie dla ciebie małe likwidowanko, żebyś się trochę poprzesiadał :)
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

SEC pisze:Jasne. Problem w tym, że nie tylko ja tak to widze i nie trzeba być specjalnie lotnym żeby zrozumieć co napisałeś. Już edytowałeś posty, czy dopiero to zrobisz?

Nie edytowałem postów, żeby zmieniać ich treść, zresztą pod każdą edycją jest data ostatniej. Nie jestem małym kłamczuszkiem i nie stosuj do mnie swojej miary, ok?
SEC pisze:Skoro wg ciebie linie typu 96 powinny pójśc do likwidacji to co w zamian, skoro nie ma tego tramwaju? 72, czy może 76?

Gdybyś umiał przeczytać ze zrozumieniem, to co napisałem kilka dni temu, to byś wiedział.
SEC pisze:Ogólnie to tramwajami mało jeżdze, a tymbardziej nie robie sobie miłośniczych wycieczek przez pół województwa, bo jest atrakcja!

No tak, bo ludzie codziennie dojeżdżający do Łodzi z Ozorkowa to turystycznie jeżdżą, litości :roll:
SEC pisze:Życzę miłej i komfortowej jazdy Konstalem zimą na Teofilów, a nie ciepłym Solarisem. Tramwaje mamy przecież ekstra nowoczesne, szybkie i często jeżdzą, a zatrzymań nie ma!

Bo na Teofilów jeżdżą tylko konstale i żadnych, ale to żadnych autobusów.
SEC pisze:A 70 to chyba też do likwidacji, bo jeździ miejscami przy trasie tramwaju, co nie?

Nie próbuj już więcej ironizować, bo się gubisz.
pawelczyk pisze: Jeżeli autobus jeździ w tej relacji wypełniony, to po kiego grzyba ten autobus ludziom zabierać? Przybyszewskiego to nie tylko skrzyżowanie ze Śmigłego Rydza ale cała trasa aż do Olechowa. Po to 10 lat temu skierowano 96 na Przybyszewskiego, żeby zastąpiło zlikwidowane 29 w podobnej relacji.

A wiesz, że ten autobus wypełniają gównie Janów, Olechów i Widzew Wschód? Ja wiem, bo jeździłem nim codziennie kilka lat na uczelnię. I (niespodzianka) uważam, że dopóki nie pwostanie tramwaj na Olechów, to nie ma co 96 ruszać. A gdy powstanie, to przedłużone 3 i 9 przejmą większość tych pasażerów, o ile nie wszystkich.

pawelczyk pisze:Bardzo bym chciał, żebyś napisał jaką trasą najczęściej jeździsz to wymyślę specjalnie dla ciebie małe likwidowanko, żebyś się trochę poprzesiadał :)

Masz w sygnaturce, wykaż się.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

gothmucha pisze:

pawelczyk napisał:
Jeżeli autobus jeździ w tej relacji wypełniony, to po kiego grzyba ten autobus ludziom zabierać? Przybyszewskiego to nie tylko skrzyżowanie ze Śmigłego Rydza ale cała trasa aż do Olechowa. Po to 10 lat temu skierowano 96 na Przybyszewskiego, żeby zastąpiło zlikwidowane 29 w podobnej relacji.


A wiesz, że ten autobus wypełniają gównie Janów, Olechów i Widzew Wschód? Ja wiem, bo jeździłem nim codziennie kilka lat na uczelnię. I (niespodzianka) uważam, że dopóki nie pwostanie tramwaj na Olechów, to nie ma co 96 ruszać. A gdy powstanie, to przedłużone 3 i 9 przejmą większość tych pasażerów, o ile nie wszystkich.

A wiem, że ten autobus wypełniają też spore ilości osób dojeżdżających na cmentarz, do Urzędu Skarbowego, mieszkańcy osiedli przy Nurta-Kaszyńskiego i Milionowej.
gothmucha pisze:
pawelczyk napisał: Bardzo bym chciał, żebyś napisał jaką trasą najczęściej jeździsz to wymyślę specjalnie dla ciebie małe likwidowanko, żebyś się trochę poprzesiadał :)


Masz w sygnaturce, wykaż się.

Jeżeli dobrze widzę, to w sygnaturce masz "Niższa/Śląska". Jeżeli to jest twoja trasa to nie dziwię się, że chcesz likwidować popularne linie.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

pawelczyk pisze:A wiem, że ten autobus wypełniają też spore ilości osób dojeżdżających na cmentarz, do Urzędu Skarbowego, mieszkańcy osiedli przy Nurta-Kaszyńskiego i Milionowej.

Nie żartuj. Wynajmowałem mieszkanie na Nurta, tłumów z tego osiedla nie ma i nie będzie. Poza tym są jeszcze 55 i 3. Urząd na Papierniczej dodatkowo obsługuje jeszcze 69.
pawelczyk pisze:Jeżeli dobrze widzę, to w sygnaturce masz "Niższa/Śląska". Jeżeli to jest twoja trasa to nie dziwię się, że chcesz likwidować popularne linie.

Racja, 69, 70 czy 75 to nie są popularne linie.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

A co ja mam zgadywać dokąd z tej niższej jeździsz? Pytałem o trasę. Nie moja wina, że nie rozumiesz pytania.
Zatem 70 do likwidacji bo dw.Fabryczny niedługo będzie zamknięty. Wystarczy samo 75, potem można się przesiąść wygodnie przy Korczaku. 69 do likwidacji. Na Widzew można pojechać 77, niepotrzebny dubel. Na Retkinię można pojechać 14. Do Ronda Lotników najpierw w 75 i potem w 52 na Rzgowska/Broniewskiego. Może być?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

gothmucha pisze:Nie edytowałem postów, żeby zmieniać ich treść, zresztą pod każdą edycją jest data ostatniej. Nie jestem małym kłamczuszkiem i nie stosuj do mnie swojej miary, ok?
Nie trafiłeś Obrazek.
gothmucha pisze:Gdybyś umiał przeczytać ze zrozumieniem, to co napisałem kilka dni temu, to byś wiedział.
Na pewno. Teraz doszukuj się co takiego miał na myśli gotmucha mimo, że słowa mówią co innego.

-->
Po co skracać linie autobusowe do Augustowa, skoro tramwaj dojedzie na Olechów? 98 i 96 powinny iść docelowo do likwidacji.
Docelowo to docelowo. Likwidacja to likwidacja, a nie podziały.

gothmucha pisze:Bo na Teofilów jeżdżą tylko konstale i żadnych, ale to żadnych autobusów.
Jeździ 76, które już wymieniłem i 83 co pół godziny po szczycie. Atrakcyjna oferta.
gothmucha pisze:Nie próbuj już więcej ironizować, bo się gubisz.
O mnie się nie martw.
gotmucha pisze:A gdy powstanie, to przedłużone 3 i 9 przejmą większość tych pasażerów, o ile nie wszystkich.
Trójka? Dla kogo? Poza tym bez sensu na około. 9, 10 i ewentualnie 7 przez Przybyszewskiego co jest since-fiction, bo nie przewiduje się budowy torowiska na Olechów od dwóch stron. 8 oczywiście na Lodową.

Co do Przybyszewskiego to dochodzą jeszcze pracownicy zakładów z Dąbrowy Przemysłowej, m.in. Bosha, który pracuje raz w jednych godzinach, a raz w innych.
pawelczyk pisze:A co ja mam zgadywać dokąd z tej niższej jeździsz?
Uważaj, bo się okaże, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. A z Niższej proszę bardzo - 7 out, bo i tak częstotliwość na Kozinach wygasiła popyt. 13 wiecznie stoi w zatrzymaniach, a więc nie trzeba jej specjalnie zabierać, bo i tak nie można na nią liczyć.
pawelczyk pisze:Zatem 70 do likwidacji bo dw.Fabryczny niedługo będzie zamknięty. Wystarczy samo 75, potem można się przesiąść wygodnie przy Korczaku. 69 do likwidacji. Na Widzew można pojechać 77, niepotrzebny dubel. Na Retkinię można pojechać 14. Do Ronda Lotników najpierw w 75 i potem w 52 na Rzgowska/Broniewskiego. Może być?
Zgadza się. Byle Konstalem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

SEC pisze:

pawelczyk napisał: A gdy powstanie, to przedłużone 3 i 9 przejmą większość tych pasażerów, o ile nie wszystkich.

Trójka? Dla kogo? Poza tym bez sensu na około. 9, 10 i ewentualnie 7 przez Przybyszewskiego co jest since-fiction, bo nie przewiduje się budowy torowiska na Olechów od dwóch stron. 8 oczywiście na Lodową.

Co do Przybyszewskiego to dochodzą jeszcze pracownicy zakładów na Dąbrowie Przemysłowej, m.in. Bosha, który pracuje raz w jednych godzinach, raz w drugich.

Ej, to nie ja pisałem :)
ODPOWIEDZ