[Ozorków] Linie 46/Z46/10

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Wczoraj na Proboszczewicach był wypadek i samochód wjechał pod tramwaj. To było na skrzyżowaniu z ulicą Romantyczną bodaj.

Obecnie w przewadze są niemce, 805tki się zdarzają - jedna, dwie brygady zazwyczaj, chyba że jest jakiś gorszy dzień. W weekend często składy stanowią połowę obsady.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Władze Zgierza i Ozorkowa rozpoczęły starania o pozyskanie środków unijnych na remont linii tramwajowej 46.

W ozorkowskim magistracie odbyło się spotkanie robocze w tej sprawie. Włodarze gmin mają nadzieję, że o pieniądze będzie łatwiej dzięki zawiązaniu się tak zwanego łódzkiego obszaru metropolitalnego. - Samorządy nie są w stanie utrzymać tej linii. Potrzebny jest remont i to natychmiastowy. Nawet jeśli złączylibyśmy budżety naszych małych miast to i tak byłoby za mało - mówi Władysław Sobolewski, wójt gminy Ozorków.

Natomiast w poniedziałek w południe w zgierskim urzędzie, odbędzie się spotkanie dziewięciu samorządów naszego województwa. Rozmowy mają dotyczyć przyszłości innych podmiejskich linii tramwajowych w regionie. - Samorządy wspólnie zabiegają o rewitalizację linii: 46,43 i 41. Musimy zastanowić się skąd wziąć środki na remont - mówi Bohdan Bączak, wiceprezydent Zgierza.

Nie wiadomo czy na spotkaniu pojawi się któryś z prezydentów Łodzi, z naszych informacji wynika, że zaproszenie otrzymali Hanna Zdanowska i wiceprezydent Marek Cieślak.

https://www.radiolodz.pl/posts/4607-wladze-szukaja-pieniedzy-na-remont-linii-46
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

To spotkanie i wniosek że nie ma kasy pokazuje jak idiotycznym jest obecny model samorządów i podziału administracyjnego kraju. Gmin jest o wiele za dużo i są za słabe, powiaty są całkowicie zbędne zaś województwa w niektórych przypadkach zbyt duże by się zająć należycie swoim terenem .

Nic z tego nie wyniknie bo to tylko czcze gadanie przedwyborcze. Zas te linie po prostu wkrótce umrą śmiercią techniczna ku uldze wszystkich gmin.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

STUDI pisze:To spotkanie i wniosek że nie ma kasy pokazuje jak idiotycznym jest obecny model samorządów i podziału administracyjnego kraju. Gmin jest o wiele za dużo i są za słabe, powiaty są całkowicie zbędne zaś województwa w niektórych przypadkach zbyt duże by się zająć należycie swoim terenem .
I dlatego właśnie powstaje ŁOM.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

A po co jeszcze większa liczba darmozjadów?
Po co kolejne stołki urzędnicze?
Nic to nie zmieni, tylko jeszcze mniej kasy zostanie na remonty, utrzymanie infrastruktury.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Od jutra 46 nie będzie już dojeżdżać do Cegielnianej, a jedynie do przystanku Wyszyńskiego. MPK nie planuje komunikacji zastępczej, zrzucając odpowiedzialność na Ozorków.

Ponoć stan torowiska na moście przez Bzurę grozi wykolejeniem.

Z ciekawości, kiedy ostatnim razem remontowano te tory? Bo nie są chyba aż tak stare, by pamiętać czasy, gdy jeździła po nich kolej krośniewicka do obecnego trójkąta.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Podejrzewam, że tory są z lat 1985-1986, bo przecież musiano je przekuć z rozstawu wąskotorowego. Później nie było żadnych remontów w Ozorkowie, ewentualnie jakieś doraźne naprawy. Może się okazać, że to rzeczywiście definitywny koniec linii do ul. Cegielnianej. Nawet jeśli miasto uwzględni komunikację zastępczą to koszty wynajmu chociażby 2 czy 3 autobusów z dowolnej firmy będą dużo niższe od remontu.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:Z ciekawości, kiedy ostatnim razem remontowano te tory? Bo nie są chyba aż tak stare, by pamiętać czasy, gdy jeździła po nich kolej krośniewicka do obecnego trójkąta.

No właśnie sęk w tym, że te tory pamiętają rok kiedy przez ten most przestała jeździć wąskotorówka.

Ale to nieważne już. Zaklepano de facto likwidację tego odcinka na "Nowe Miasto". Następny krok to demontaż najpierw trakcja a potem szyny.... Raczej zostanie ślad na Południowej (na wzór Rzgowa) resztę rozbiorą i to całkiem prawdodobne, że jeszcze przed tegoroczną zimą - choć te szyny i tak się nadają na ew. odzyska na jakiś biedaremont w Łodzi.

Co do gadania że MPK olało KZ. Nie, nie olało. Bowiem minęły te 4 lata kiedy to MPK musiało utrzymać na całej trasie usługi przewozowe. Po prostu Ozorków postawił krzyżyk na tramwaju. Busiarze z chęcią przejmą byłych pasażerów 46 a gmina zaoszczedzi na wydatkach na transport zbiorowy.

P.S. Stan tego trójkąta jest również zły. Dojdzie i to niedługo do kilku wykolejeń i tak się skończy historia linii trmajowej 46.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez STUDI, łącznie zmieniany 1 raz.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

W takim układzie należy się zastanowić, czy istnieje sens dalszego funkcjonowania linii 46 w ogóle. Jak by nie patrzeć, największe osiedle Ozorkowa zostało odcięte od tramwaju bo raczej nie sądzę, by pasażerowie z buta wędrowali z Cegielnianej do Wyszyńskiego na 46.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

46

Post autor: Josek101 »

Ze strony Ozorków.net "Jeszcze dziś, tj. 1 lipca, od godz. 16-ej, zostaną przywrócone kursy tramwajów linii 46 na całej trasie, czyli do ul. Cegielnianej. To efekt rozmów władz Miasta Ozorkowa z dyrekcją MPK w Łodzi, podczas których przewoźnik zapewnił, że zostaną przywrócone zawieszone dziś w nocy kursy tramwajów od ul. Wyszyńskiego do Cegielnianej.


Jednocześnie podczas rozmów ustalono, że w okresie wakacyjnym zostaną przeprowadzone niezbędne prace remontowe torowiska tramwajowego na moście na Bzurze w Ozorkowie.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Nie wiem, na ile stan torowiska jest tam dramatyczny, ale choćby w samej Łodzi są chyba równie tragiczne fragmenty. Wojska Polskiego, Gdańska przy 6 Sierpnia, Dąbrowskiego itd. Co prawda były one raczej remontowane później niż w Ozorkowie, ale za to ruch po nich był i jest większy. MPK nie zlikwiduje tam tramwajów z dnia na dzień. Tak jak się okazało, najpierw będą próbowali je kosmetycznie remontować. Tak samo jest w Łodzi.
Mateusz

EA-1 8-)
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

46

Post autor: Josek101 »

A dofinansowania nie wchodzą w grę ?
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Właściciele Aury już zacierają ręce Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czyli MPK wyszantażowało naprawę torowiska.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: prof_klos »

Szantaż - to było do przewidzenia. Powiem uczciwie, uśmiechnąłem się, kiedy w sobotę, drugiego lipca, jechałem samochodem przez Ozorków i zauważyłem tramwaj na ulicy Cegielnianej. ;-)
Podejrzewam, że problem z wiaduktem leży w tym, że torowisko przed i za nim okropnie się obniżyło, co sprawia, że wiadukt jest wyżej, niż ciąg szyn i stanowi niejako "próg zwalniający" dla wagonów; łatwo może tutaj dojść do wybicia i wykolejenia, a skutki mogły by byś opłakane.
Warto przypomnieć sobie, że przecież jakiś rok czy dwa temu wykonano remont nawierzchni na moście w Lutomiersku.
Zastanawia mnie jednak, czy deklarowana kwota 90 tys. zł jest realną przy tego typu inwestycji.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Josek102 »

Dzis ok.13 jechał 1038 na Żabieniec ulicą Limanowskiego i 20 minut później 515 i jeszcze kilka jechało -wracało Al.Włókniarzy
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
kamlox
Czasem wpada
Posty: 66
Rejestracja: pn 15:54, 19 lis 2012

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: kamlox »

Objazd z powodu remontu wiaduktu na Konstantynowskiej.
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Josek102 »

Tonie mogły konczyć trasy Zielona-Al.Włókniarzy?
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
Intermodalny
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Intermodalny »

Josek102 pisze:Tonie mogły konczyć trasy Zielona-Al.Włókniarzy?
Z tej krańcówki jest wyjazd tylko na ulicę Zieloną. Można wjechać od Legionów jak i od Zielonej, ale wyjazd jest tylko na Zieloną.
Chyba, że masz na myśli formę weksla, ale nie wiem, czy opłacałoby się go montować na kilka dni, a poza tym chyba mamy za mało tramwajów dwukierunkowych.
Josek102
Bywalec
Posty: 193
Rejestracja: pt 15:13, 08 lip 2016

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Josek102 »

A no tak.Zapomniałem
ex.Josek101niestety nie dostałem pomocy by używać poprzedniegonicka
ODPOWIEDZ