[Ozorków] Linie 46/Z46/10

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Kpc21 »

No ale niby było to wytłumaczone tym, że w Ozorkowie jest remont ronda i nad rondem sieć jest wymieniana.

Sama kradzież to faktycznie nie tyle strata dla linii, bo i tak, i tak do ewentualnego remontu nic by tam nie pojechało (a poza tym zdaje się, że to stan tej sieci był jednym z głównych powodów, dla których trzeba było zawiesić ruch tramwajów), co dla gmin będących właścicielem tej sieci, bo drut miał jakąś tam wartość jako złom.

Ale gdyby gminy pościągały tą sieć, to znów byłaby burza, że to robią. Tak, jak z tymi zjazdami do posesji. Komu one przeszkadzały, jak wiadomo, że po tych torach, które wtedy zasypano (a potem bez sensu odkopano), i tak nic już nie pojedzie?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: prof_klos »

Bez nowej sieci tramwaj nie pojechałby. Fakt numer jeden.
Gmina, zdejmując sieć na własną rękę i sprzedając ją po cenie złomu zarobiłaby, ale z pewnością nie inwestując tych środków w tramwaj. Fakt numer dwa.
Prucie w gazetach o wyłączeniu napięcia z sieci wyciągnęło złodziei z dziupli. Fakt numer trzy.
Kradzież uszkadza mocowania i infrastrukturę trakcyjną (zawiesia itp.), toteż powrót tramwaju staje się tym bardziej kosztowny. Fakt numer cztery.
Jakiś Boguś z Zenkiem właśnie sobie przepijają naszą "46". Ciekawe kiedy zawiną resztę linii i kiedy ktoś połasi się na materiał torowy, iglice itp. Tramwaj do Ozorkowa już nie wróci.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Kpc21 »

prof_klos pisze:Kradzież uszkadza mocowania i infrastrukturę trakcyjną (zawiesia itp.)
A stan tej infrastruktury pozwalał na dalszą jej eksploatację? No bo z tego co zauważam, to przy wszelkich modernizacjach sieci raczej wymienia się też słupy, więc pewnie i tu byłoby to konieczne.
Tramwaj do Ozorkowa już nie wróci.
No ale przecież to oczywiste, że na obecnej infrastrukturze nie wróci. Gdyby tej sieci nie ukradli, też by nie wrócił.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: px33 »

Chyba szykują się niezłe opóźnienia Z46
200 ciągników rolniczych wyjedzie w środę na drogi województwa łódzkiego. Przez cały dzień będą poruszać się z bardzo małą prędkością. To akcja protestacyjna rolników przeciwko polityce polskiego rządu.


Zablokowane będą:

Droga krajowa 91 między Topolą Królewską, a rondem w Emilii
DK 60 między Topolą Królewską i Topolą Szlachecką
Skrzyżowanie DK 91 z DK 60 w Topoli Królewskiej
http://lodz.wyborcza.pl/lodz/7,35136,23 ... rawdz.html
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Kpc21 »

Nie tylko Z46, Marqs poinformował na swojej stronie internetowej o możliwych utrudnieniach.

Za to MPK... nawet o tym nie pomyślało. By wrzucić w to miejsce, gdzie informują o zmianach tras, informację o opóźnieniach z powodu protestu. Za to informują o rzeczach zbędnych, jak objazd dla 57 przez Sterlinga zamiast Anstadta, choć dla pasażerów absolutnie NIC to nie zmienia...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: STUDI »

Wojtek94 pisze: Tam też nie ma zasilania. Gmina wiejska Zgierz kazała wyłączyć. Było w gazetach o tym to zaczęły się łowy.
To nie odłączenie zasilania. Zdjęto przewody zasilające sekcje. Wyjęto je też "z gruntu". Nie ma śladu po przyłączach zasilania do izolatorów sekcji zasilania. Nie tylko gmina Zgierza, całość trasy od granic łodzi do krańcówki w Ozorkowie. To jest już szykowanie się do realizacji tego o czym zadecydowano w zeszłym troku czyli o całkowitej likwidacji linii 45 i 46. Po to była ta ekspertyza bo była potrzebna podkładka do "zawieszenia" ruchu tramwajowego zgodnie z porozumieniami gminnymi.


W załączniku jest zdjęcie rozłącznika zasilania na słupie z izolatorem sekcji zasilania. Nie ma przewodów zasilania. Nie ma ich na słupie, starannie usunięto tak, że nawet miejsce gdzie te przewody wychodzą z gruntu trudno już było odnaleźć. Przystanek Przedmieście, czyli teren miasta Zgierz a nie gminy Zgierz, 20 IV.
Brak przewodów zasilania izolatora sekcji, zgierz Przedmieście
Brak przewodów zasilania izolatora sekcji, zgierz Przedmieście
OdcięteZasilanie.jpg (80.1 KiB) Przejrzano 3537 razy


kuba_łódź pisze:Gminy powinny od razu po zawieszeniu ruchu zdemontować trakcję i resztę wartościowych elementów z trasy, przecież to chyba oczywiste że 46 nie pojedzie na instniejącej infrastrukturze.
Po pierwsze demontaż i rozbiórka całej infrastruktury to koszty, a od razu pojawi się nacisk, chodnik, poszerzyć jezdnię. Jednak nawet nie to jest przeszkodą. Przeszkodą są wybory, do ich rozstrzygnięcia będzie okłamywanie ludzi o tym że będzie remont w Zgierzu, że nie podjęto decyzji o likwidacji. Po wyborach to i te linie zastępcze Z45 i Z46 będą już wadzić. Zrealizowano i to pośpiesznie bo już w marcu jedynie z demontażu i likwidacji to co nie jest widoczne dla przeciętnego mieszkańca gminy. Osoby bez odpowiedniej wiedzy nie zauważa braku przewodów zasilania, które starannie usunięto sumiennie maskując ślady demontażu, o tym wyżej.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Kpc21 »

Nie wiem po co doszukiwać się w tym spisku, przecież ta sieć i tak była już w stanie niepozwalającym na eksploatację. Jeśli będzie wola polityczna by przywrócić tramwaj, to i tak trzeba będzie założyć nową sieć z nowymi kablami zasilającymi, bez modernizacji (czy wręcz wyposażenia od zera) podstacji pewnie też się nie obejdzie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: STUDI »

Taaaaa potrzebny był pretekst to go zrobiono. Dekadę temu to sieć na Wojska Polskiego szczególnie końcowy odcinek to powiązana z kawałków bo co ruch to wykolejające się tramwaje ścinały słupy trakcyjne. Standardy troski o bezpieczeństwo są jednak płynne i zależne od odgórnych zachcianek politycznych jednak.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: prof_klos »

Nawet, gdyby teraz w magiczny sposób udrożnić linię, wymienić sieć to "46" i tak by nie wróciło, a wiecie dlaczego?
Przecież Łódź sama sobie by nie "zdjęła" taboru z linii 4. ;) A tam skierowano wraz z poprawą oferty wozy z "46". Już to widzę, jak tną połowę kursów "4", by wypuścić wagony na gminę Zgierz...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: nowy1212 »

Jakieś GT6 pewno by się udało sprowadzić na 46 w takiej sytuacji. No, a zapotrzebowanie na tabor tramwajowy będzie maleć ze względu na remonty.
No i teraz dojdzie trochę NF6D i Swingów, więc akurat na 46 by się coś z Konstali uzbierało.


Ale to nierealne poza tym to nie ma sensu? Tramwaj był tak wolny, że naprawdę zastapienie go autobusem to dobra decyzja (przynajmniej na odcinku Ozorków-Zgierz). Choć no wiadomo remont torowiska to by była najlepsza decyzja.

Swoją drogą to ciekawe jak długo MPK będzie obsługiwac linię Z46. Ktoś wie kiedy jakas umowa się kończy miedzy tymi gminami a MPK?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Kpc21 »

A ona była w ogóle terminowa?

IMO będzie obsługiwać tak długo, jak któraś ze stron nie wypowie umowy. Jak dla mnie, realny jest scenariusz, w którym nawet jeszcze przez kilkanaście lat Z46 będzie jeździć. I to nawet bez zmiany numeru, bo musi to być traktowane jako rozwiązanie tymczasowe, inaczej GDDKiA nie pozwoli na zatrzymywanie się przy drodze krajowej. Ale jak najbardziej może to funkcjonować jako wieczna prowizorka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: kuba_bed »

Porozumienie było zawarte na czas "określony", ale dość długi nawet z dzisiejszej perspektywy (patrząc na stan linii nawet w momencie jego ogłoszenia).
§10. 1. Porozumienie zawiera się na czas określony do dnia 28 lutego 2026 r.
2. Każdy z Uczestników porozumienia może dokonać jego wypowiedzenia z zachowaniem 6-miesięcznego okresu wypowiedzenia.
Źródło: Porozumienie międzygminne Burmistrza Miasta Ozorkowa; Prezydenta Miasta Łodzi; Prezydenta Miasta Zgierza; Wójta Gminy Ozorków; Wójta Gminy Zgierz z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie międzygminnej komunikacji tramwajowej
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: prof_klos »

Gmina Zgierz nie odtworzy skradzionej sieci trakcyjnej

Sieć trakcyjna na nieczynnej linii tramwajowej do Ozorkowa nie zostanie uzupełniona – informuje gmina wiejska Zgierz. Podłódzki samorząd argumentuje, że nawet po wykonaniu prac naprawczych stan infrastruktury energetycznej nie pozwoliłby na wznowienie komunikacji tramwajowej na trasie 46. Przed kilkoma tygodniami doszło do kradzieży przeszło półkilometrowego odcinka przewodu jezdnego.

Na początku maja informowaliśmy o kradzieży sieci trakcyjnej na nieczynnej linii tramwajowej 46 Łódź – Zgierz – Ozorków. Tramwaje nie kursują tam od lutego, bo ekspertyza zlecona przez MPK-Łódź wykazała nadmierne zużycie przewodu jezdnego. Wraz z końcem kwietnia przestała obowiązywać umowa, na mocy której dzierżawcą infrastruktury energetycznej na terenie gminy Zgierz był właśnie przewoźnik tramwajowy. Skutkiem tego było wyłączenie napięcia.

Uzupełnienie sieci i tak nie pozwoliłoby na bezpieczny przejazd

Niemal natychmiast po tym zdarzeniu z braku niebezpieczeństwa porażenia skorzystali złodzieje, kradnąc 561 m przewodu jezdnego na terenie sołectwa Lućmierz, na obszarze o charakterze leśnym. – MPK-Łódź nie odpowiada już za stan sieci na linii ozorkowskiej – wskazywała wówczas rzecznik prasowy spółki Agnieszka Magnuszewska. – Kwestia jej odtworzenia leży w gestii gminy Zgierz i miasta Ozorków – dodała.

Dziś znamy już stanowisko lokalnego samorządu. – Gmina Zgierz nie planuje naprawy sieci poprzez uzupełnienie skradzionego fragmentu przewodu, ponieważ cała trakcja tramwajowa nie spełnia warunków technicznych niezbędnych do jej prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji – tłumaczy Aleksandra Boruta, kierownik Referatu Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Gminy Zgierz, powołując się na dane z Referatu Infrastruktury Technicznej UGZ. Dodajmy przy tym, że przewód jezdny na odcinku, na którym został skradziony, był nowszy niż na innych częściach trasy.

Samorządy potrzebują czasu na wypracowanie rozwiązania

Gmina zapewnia jednocześnie, że nadal dąży do wznowienia kursowania linii 46, które ma być jednak możliwe dopiero po realizacji bardzo szeroko zakrojonych prac modernizacyjnych. – Cały czas trwają starania samorządów będących sygnatariuszami porozumienia międzygminnego w zakresie wspólnej realizacji międzygminnej komunikacji tramwajowej mające na celu przywrócenie kursowania tramwajów. Ze względu na bardzo duże koszty modernizacji linii tramwajowej działania te wymagają czasu – ocenia jednak nasza rozmówczyni.

Kolejne spotkanie Łodzi i okolicznych gmin dotyczące przyszłości linii 46 ma odbyć się – zgodnie z informacjami z Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi – na przełomie maja i czerwca. Wydaje się przy tym, że w obliczu postępującej degradacji istniejącej infrastruktury nierealnym pozostaje scenariusz wznowienia komunikacji po przeprowadzeniu prac w mniejszym zakresie niż kompleksowa modernizacja. Żadne dotychczasowe rozmowy nie przyniosły tymczasem rozwiązania problemu braku źródeł jej finansowania..
Autor tekstu: Kasper Fiszer (rkplodz),
źródło: http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 58558.html


Obrazek

Wydaje się sprawą całkiem logiczną, że sieć nie jest uzupełniona, gdyż mija się to z celem. Po krzywych torach tramwaj przegrałby konkurencję czasową i komfortową z obecnie występującym autobusem Z46 co nie ulega wątpliwości.
Drażni jednak wysoce idąca bierność w temacie przywrócenia przynajmniej części kursów na trasach do Zgierza, można odnieść wrażenie, że sprawa "zwisa i powiewa", co szczególnie razi w roku wyborczym.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: STUDI »

Pierwsze porozumienie gdy MPK "przejmowało' MKT i TP zakładało 4 lata funkcjonowania linii z zastrzeżeniem obowiązku kontynuacji autobusem gdyby stan infry nie pozwalał na prowadzenie przewozów tramwajami. Czyli w simie były te umowy terminowe. MPK musiało przez 4 lata zapewnić istnienie tych tras nawet jako zastępczy autobus. Dalsze funkcjonowanie po tym okresie byłoby już na zasadzie "dobrej woli" i mogłoby już być bez konsekwencji dla każdej ze stron wypowiedziane. Późniejsze modyfikacje porozumień, nie czytałem ich dokładnie, to już było po tym czteroletnim wymaganym okresie świadczenia usług przewozowych po odgórnym zlikwidowaniu MKT i TP przez Łódź.


Co do "bierności" - będzie tak do wyborów. Nikt nie podejmie decyzji co do ostatecznej likwidacji (nawet z likwidacją zetki), przywrócenia ruchu czy nawet remontu /modernizacji tych tras bo będzie to skrytykowane przez oponentów w kampanii wyborczej. Społeczeństwa zamiejskie są wysoce zmotoryzowane komunikacja miejska /podmiejska nie jest w ich powszechnym mniemaniu w ogóle komukolwiek potrzebna (poza biedotą i plebsem). Dlatego to nie będzie priorytetowe a jedynie będzie się unikać zmian i mieszani by w ogóle nie poruszać tego niewygodnego tematu.
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: basutsuaa »

Hmm. Nie uważam się za biedote, ani za plebs a jednak Zetką smigam do pracy pomimo że również należe do "społeczeństwa wysoko zmotoryzowanego" (dwa samochody i dwa motocykle na gospodarstwo) to uważam że najlepszym środkiem transportu do/z pracy jest komunikacja zbiorowa.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Kpc21 »

A jak jeszcze jeździł tramwaj, to nim nie jeździłeś.

Taki byłby sens utrzymywania dalej na siłę tramwaju.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: prof_klos »

Bo tramwaj oferował żenującą jakość, taka prawda. Autobus śmiga sprawniej. Mimo wszystko.
MPK się po prostu, to jest brutalne, OPŁACA. Te sto złotych miesięcznie i można dojechać wszędzie, całą aglomerację ogarniając. A do tego nie trzeba się martwić o miejsca parkingowe, ba - nawet piwo można bez skrupułów wypić.
To się po prostu OPŁACA. Jakby ŁKA pasowało (lepsza częstotliwość, przebieg, tańsze bilety strefy ozorkowskiej) to Kasper pewnie jeździłby także ŁKA, ganiąc autobus. ;)
Po prostu lepsze zawsze wygra. Swoją drogą - czy przypadkiem na "Z46" nie wzrosła ilość klientów względem "46"? Nie mieszkam tam, nie nadzoruję, a jest to zaiste ciekawe!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Wojtek94 »

prof_klos pisze:Bo tramwaj oferował żenującą jakość, taka prawda. Autobus śmiga sprawniej. Mimo wszystko.
MPK się po prostu, to jest brutalne, OPŁACA. Te sto złotych miesięcznie i można dojechać wszędzie, całą aglomerację ogarniając. A do tego nie trzeba się martwić o miejsca parkingowe, ba - nawet piwo można bez skrupułów wypić.
To się po prostu OPŁACA. Jakby ŁKA pasowało (lepsza częstotliwość, przebieg, tańsze bilety strefy ozorkowskiej) to Kasper pewnie jeździłby także ŁKA, ganiąc autobus. ;)
Po prostu lepsze zawsze wygra. Swoją drogą - czy przypadkiem na "Z46" nie wzrosła ilość klientów względem "46"? Nie mieszkam tam, nie nadzoruję, a jest to zaiste ciekawe!
Niedługo będę robił pomiary na Z46 to zdam relacje z liczby ludzi ;d
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: prof_klos »

No to trzymam za słowo. Zapytałem o to, bo słyszałem w eterze o pomiarach na Z45/46, chyba nawet z tego forum. Na pabianickiej ("41") jest około 4 tys. osób dziennie ( :!: ), ciekawe jak ma się to kontrastowo do porównywalnego Z45 i Z46... :twisted:
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Re: [Ozorków] Linia 46

Post autor: Wojtek94 »

prof_klos pisze:No to trzymam za słowo. Zapytałem o to, bo słyszałem w eterze o pomiarach na Z45/46, chyba nawet z tego forum. Na pabianickiej ("41") jest około 4 tys. osób dziennie ( :!: ), ciekawe jak ma się to kontrastowo do porównywalnego Z45 i Z46... :twisted:
41 będzie mierzone w środę ;)
ODPOWIEDZ