[Ozorków] Linie 46/Z46/10

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

pawelczyk pisze:Jak ruszy Ikea to obecna częstotliwość będzie za mała.
Ta, bo wszyscy będą wieźli meble tramwajem.

Głównym generatorem ruchu będą tam posiadacze samochodów, obecne 46 i 11 spokojnie wystarczy by obsłużyć Pabianicką (teraz jeżdżą praktycznie puste)
Ale może 16 zostawią ale tylko do Helenówka będzie dojeżdżała a zlikwidują 16 A.
Kompletnie nie rozumiem waszej głupiej manii utrudniania komuś poruszania się KM. Najpierw wpychanie linii na Kilińskiego, a teraz skrócenie do Helenówka... Jeżeli KM chce być konkurencyjna w stosunku do samochodu, to musi być maksymalnie atrakcyjna.
Żeby 2, 3, 6, 11 i 15 jeździły co 7,5 min.
A w czym przeszkadza tu 16? Wy naprawdę wierzycie, że jak usuną 16 to zwiększą częstotliwość pozostałych linii? Naiwni...
Już teraz na ŁTR powinno ruszyć znacznie więcej składów - w godzinach szczytu jest jakaś masakra i (wiem powtarzam się) ludzie są wożeni jak bydło.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Biorąc pod uwagę tłok na Kościuszki, już chyba raczej nie pozwolą sobie na usunięcie kolejnych 6 kursów/h. Jest więc szansa na powrót do starego, znacznie lepszego układu.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

msq pisze:
pawelczyk pisze:Jak ruszy Ikea to obecna częstotliwość będzie za mała.
Ta, bo wszyscy będą wieźli meble tramwajem.

Według Ciebie wszyscy w tym mieście mają samochody czy będą pieszo pielgrzymować na Chocianowice?? Poza tym Ikea to nie tylko meble (notabene do ich przewozu można zamówić transport i wrócić tramwajem).
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

pawelczyk pisze:Jak ruszy Ikea to obecna częstotliwość będzie za mała.
To zamiast zwiększać częstotliwość 11 widziałbym tam coś na wzór 18.
msq pisze:
Ale może 16 zostawią ale tylko do Helenówka będzie dojeżdżała a zlikwidują 16 A.
Kompletnie nie rozumiem waszej głupiej manii utrudniania komuś poruszania się KM. Najpierw wpychanie linii na Kilińskiego, a teraz skrócenie do Helenówka... Jeżeli KM chce być konkurencyjna w stosunku do samochodu, to musi być maksymalnie atrakcyjna.
Za skróceniem linii podmiejskich przemawia fakt ograniczenia im możliwości utknięcia w zatrzymaniach, które to częściej zdarzają się w samej Łodzi niż na odcinkach podłódzkich. Przy przesiadce gwarantowanej atrakcyjność takiego rozwiązania wzrasta.
msq pisze:
Żeby 2, 3, 6, 11 i 15 jeździły co 7,5 min.
A w czym przeszkadza tu 16? Wy naprawdę wierzycie, że jak usuną 16 to zwiększą częstotliwość pozostałych linii? Naiwni...
Już teraz na ŁTR powinno ruszyć znacznie więcej składów - w godzinach szczytu jest jakaś masakra i (wiem powtarzam się) ludzie są wożeni jak bydło.
Kto tu jest naiwny? Przecież nikt nie chce pozostawić pustki po zlikwidowanej 16. Składy, które zostały na nią zabrane będą mogły zostać znów przydzielone na pozostałe linie ŁTR-owe i pozwolą przywrócić na nich takt 7,5 minutowy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Po co 11 co 5 minut na Pabianickiej (pozostały odcinek rozumiem)?
To teoretycznie można by rozbić 11 na:
11 - Zgierz - Ikea (co 10 minut)
11A - Helenówek - PlN/RLL (to drugie raczej nie bo nie można zrobić przerwy) (co 10 minut)
.co razem daje takt 5-minutowy. Albo skomplikować jeszcze bardziej i wysłać 11A jak obecne 16A, tylko obsługiwane taborem niskopodłogowym. Ale na razie nie ma ani odcinka do Zgierza, ani taboru niskopodłogowego (z tym drugim nie ma nawet poważnych planów) więc możemy sobie dywagować, a życie życiem.
Olu$
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: ndz 10:17, 11 paź 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Olu$ »

Zrozumcie, że jak ŁTR będzie dojeżdżał do Zgierza to 16 na pewno skrócą do Helenówka albo zlikwidują bo na pętli w ZGierzu dwie linie się nie zmieszczą.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

My to rozumiemy i tego chcemy Obrazek.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Już teraz na ŁTR powinno ruszyć znacznie więcej składów - w godzinach szczytu jest jakaś masakra i (wiem powtarzam się) ludzie są wożeni jak bydło.

Z moich obserwacji wynika, że więcej składów na ŁTR się zwyczajnie nie mieści Obrazek
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Fakt ... ale wypadałoby zrobić coś by tłok rozładować. Może po prostu wybrane brygady szczytowe zrobić 3 wagonowe.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Potrójniaki to świetny pomysł, ale nie pomyślano o tym projektując przystanki... Obrazek
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Skoro PESA się mieści to to 3 skład chyba też. Chyba nie jest znacznie dłuższy od PESY? Inna kwesta też...skąd brać wagony. Może po prostu kupić z innych miast i wyremontować:>? Albo zamiast pchać się w super nowoczesne PESY i inne tego typu kosztujące kupe kasy, zacząć używańce sprowadzac jak MKT, ZKM Gdańsk, MPK Kraków?
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Z tym, że gdyby potrójniaki jeździły na innych liniach niż 11, musiałyby mieścić się na wszystkich przystankach danej linii. Chyba że motorniczy kazałby się ludziom przesiadać po zjechaniu z trasy ŁTR Obrazek Bo nie można chyba wysiadać z wagonu poza przystankiem, poza sytuacjami awaryjnymi?
Używańce można by sprowadzać, ale nie zapominając jednocześnie o kupowaniu nowych wagonów. Najlepiej zrobić to kompromisowo, ściągnąć trochę starszych wagonów, podobnie jak autobusów.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Krótszych przystanków niż na trasie ŁTR to chyba w tym mieście już nie ma...
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

Mariusz J. pisze: Skoro PESA się mieści to to 3 skład chyba też. Chyba nie jest znacznie dłuższy od PESY?
Pesa ma 32m. a potrójniak z 39m. Pesy idealnie pasują do przystanków więc 7m dłuższy trójskład napewno się nie zmieści. Dlatego potrójniaki nie mogą jeździć na ŁTR. Propo używańców fajnie by było jak by kupili jakieś GT8N lub M8S-NF.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

rkplodz pisze:
Już teraz na ŁTR powinno ruszyć znacznie więcej składów - w godzinach szczytu jest jakaś masakra i (wiem powtarzam się) ludzie są wożeni jak bydło.

Z moich obserwacji wynika, że więcej składów na ŁTR się zwyczajnie nie mieści Obrazek
Gadanie. ;) Mimo tych przystanków to przy odpowiednio działającym systemie to dałoby radę. Powinni zacząć od stopniowego uspokojenia ruchu na ulicach poprzecznych (przede wszystkim na Struga) i odpowiednim ustawieniu systemu (np. jeżeli są dwa lub więcej tramwaje jadące za sobą to wydłużamy im zielone). Jeżeli jest jak na ŁTRze, gdzie KM porusza się w godzinach szczytu więcej ludzi niż samochodami to powinna dostać bezwzględny priorytet.

Ale nie liczę na to za kadencji tych władz, niestety...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A nie można po prostu przebudować przystanków?
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

Urzędnicy powiedzą nie ma kasy więc nikomu się nie chce. Mogli ten ŁTR zrobić raz a porządnie jak gdańska trasa na Chełm, KST lub PST.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 4 razy.
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Nie wiem, jak jest teraz, ale kiedyś przystanek T+A na ul. Piotrkowskiej przy pl. Niepodległości stał się podwójny (postawiono drugi słupek ze znakiem "przystanek"). Nie bywam w tym rejonie za często, więc stanu faktycznego nie określę.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

O podwojeniu przystanku jest informacja w którymś HBK Spektrum.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
mikixb
Początkujący
Posty: 22
Rejestracja: wt 20:55, 20 paź 2009
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: mikixb »

Mariusz J. pisze:Albo zamiast pchać się w super nowoczesne PESY i inne tego typu kosztujące kupe kasy, zacząć używańce sprowadzac jak MKT, ZKM Gdańsk, MPK Kraków?

Władze MPK mają jakieś takie durne zasady. Sprowadzenie wagonów w ich oczach byłoby odebrane przez mieszkańców jako słabość finansowa spółki. Jakoś w wyżej wymienionych miastach takie wagony jeżdżą, po remoncie, nikt nie narzeka. MPK Łódź woli ciułać grosz do grosza na nową Pesę (lub czekać na dotacje) niż zakupić coś za granicą. Były kiedyś autobusy "z importu", ale długo nie pojeździły. TP i MKT posiadają "używańce" i wychodzą na tym całkiem nieźle ;)
ODPOWIEDZ